Een opknapper van een trailer!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-14 10:56

Afgelopen dinsdag (11 november) heb ik een opknapper van een trailer opgehaald in Asten. Ik zag een advertentie op bokt staan, dat de trailer tegen vrijwaring opgehaald kon worden. Ik hoefde er niet lang over na te denken.

Ik heb de desbetreffende adverteerder gebeld en gevraagd wat er nou precies aan gedaan moest worden. Wat duidelijk te zien Is op de foto's, Is dat al het hout gerot Is. En dan bedoel ik ook echt ALLES. De trailer Had al 3 jaar ongebruikt op het terrein gestaan. Ook Had de trailer een lekke band en een scheur in de kap doordat er een keer een paard in gesprongen Was.

Allenmaal dingen die te overkomen zijn. Toen ik eenmaal in Asten Was heb ik de trailer een beetje bekeken en besloten hem mee te nemen op basis van wat ik zag. Mijn verwachting Is dat de trailer te redden Is met nieuw houtwerk, een handige vriend met glasvezel en polyester om de kap te repareren en daar terplekke een nieuwe band. De band was meer dan lek. Er zat namelijk een flinke scheur over de wang van de band, oops! Verder ziet het ijzerwerk er goed uit, ook aan de onderkant.

De foto's zijn van de advertentie zelf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Voor de liefhebbers, deze trailer komt uit 1983, het Is een 2 paards Zuidema trailer.

Binnenkort gaan We het hout er uit slopen en gaan We zien hoe het ijzerwerk onder het houd Is. Ik ben heel benieuwd.

Even een overzicht van de kosten die ik ga maken.

Houtwerk:
Zijwanden 18mm betonplex (meranti)
Bodem 24mm antislip betonplex (berken)
Klep 18mm antislip betonplex (berken)
Tussenwand 18mm betonplex (meranti)

Dit komt in totaal uit op een bedrag van zo'n €750,- incl bezorging.

De kap moet gerepareerd, gelukkig hebben We nog glasvezel en polyester liggen, dus daar geen kosten aan. De kap en de trailer moetsn ook geschilderd.

De trailer (plaatwerk en kap) word afgewerkt met botenlak. Primer en lak komt uit op ongeveer €100,-.

Dan komt er nog kleinmateriaal bij:
- Afwerking van de zaagsnede van het hout
- Boutjes, moertjes, kit
- Schuurpapier, kwasten, rollers enz.
- Nieuwe verlichting, gasveren voor de klep, schokdempers voor de wielen.

Dit komt op ongeveer €250 a €300 kleinmateriaal uit.

In totaal komen de kosten dus uit op €1100 a €1200 om de trailer helemaal op te knappen. Gelukkig heb ik een vriend die in de bouw zit en kan ik een hoop materiaal via hem bestellen. Alle bovengenoemde prijzen zijn als je als particulier materiaal besteld.

Volgen jullie mee?

Binnenkort beginnen We met de sloop :D

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]


Sappos
Berichten: 10087
Geregistreerd: 25-09-05

Re: Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 11:00

Oef wat een project zeg! Maar ik ben ben benieuwd hoe het gaat worden dus ik volg ;)

trysteffy

Berichten: 3236
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 11:03

Die trailer heb ik ook gezien.

Ik volg ben erg benieuwd hoe die er straks uit komt te zien:-)

Armitage
Berichten: 238
Geregistreerd: 28-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 11:03

Ik heb voor minder een goede tweedehandse gekocht. Op kenteken en met Apk.

reneemontana
Berichten: 260
Geregistreerd: 18-11-08
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 11:05

Leuk om je topic te zien!! Ben erg benieuwd hoe hij gaat worden;) maar dat komt helemaal goed bij jullie!

Succes met de sloop en de weder opbouw!

Montana (Imposant x Jashin x Exilio xx) Dr. Z1+10 startger. Z2 :D nieuwe carrière eventingpaard worden:D 22 years old they say but still going strong and feels like a 7 year old:D
Udiana (Haarlem x Roemer x Courville xx)Dr L2+2, Spr.L+1,SGW L+23 startger. M gestopt
Wildzang's Pasquino (Bokkesprong Czardas x Gredington Viceroy x Bryn Monarch) SGW B+ 8 :D helaas met pensioen:(

liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 11:06

Ben benieuwd! Wel fijn om het zelf in de hand te hebben. Weet je tenminste zeker dat het goed is.
Laat je ook tussendoor zien hoe het gaat?

Toran Z (Toronto V X Democraat)

melissapupa
Berichten: 1091
Geregistreerd: 21-08-13

Re: Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 11:10

wauw succes

vilheide

Berichten: 1478
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Veenendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 11:11

Ik volg. Erg leuk om deze metamorfose mee te maken.

Groetjes Jolanda

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-14 11:12

Armitage schreef:
Ik heb voor minder een goede tweedehandse gekocht. Op kenteken en met Apk.


Ik kan een hoop bestellen zonder Btw. Voor dat geld krijg je echt geen 2e hands 2 paards trailer van dit voormaat. Deze trailer is echt enorm!

En ik vind het een fijn idee te weten wat er in de trailer ligt.

Zo bestaat de bodem nu uit 2 delen en uitgerekend op de plaats waar poep en plas zich verzameld Is de zaagsnede. Geen idee waarom, ik vind het onhandig en stom (de bodem Is daar uiteraard ook helemaal doorgerot). Er komt 1 plaat in als bodem. Dan kunnen er geen enge dingen gebeuren met pies tussen de spleet of dat soort dingen.

Weten hoe de trailer gerenoveerd Is, is mij een hoop waard. Er zitten veel beunhazen tussen jammergenoeg.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Han21
Berichten: 445
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 11:14

Ik volg! Hahaha succes!

ikke

Berichten: 37526
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 11:14

Sappos schreef:
Oef wat een project zeg! Maar ik ben ben benieuwd hoe het gaat worden dus ik volg ;)

Welnee joh, twee tot drie maanden in de avonduren, op het gemakje en klaar ben je.

TS: check even of je wanden daadwerkelijk 18mm zijn. Mijn trailer had 15mm wanden en dat voldoet prima.
Tussenschot zou ik kijken voor zo'n modern ding met kunststof zeil, dat is een stuk lichter.

Betonplex schilderen is nutteloos. Het is tegenwoordig in alle kleuren van de regenboog dus koop dat spul gewoon in de juiste kleur, dan ben je van alle gezeik af.
Het is ook nergens goed voor om meranti te gebruiken voor de zijwanden. Het voegt niks toe behalve kosten. Op de bodem kun je het nog overwegen maar echt nodig is het niet.

Check het ijzerwerk en indien nodig, laat het opnieuw verzinken. Verzinken is niet zo duur en je kunt er niet tegen schilderen.

En als je dan toch bezig bent, leg er ook een nieuwe elektrische installatie in en doe dat met goed materiaal en het juiste gereedschap; niet die goedkope rommel van de gamma.


Armitage schreef:
Ik heb voor minder een goede tweedehandse gekocht. Op kenteken en met Apk.

Jij denkt dat je een goede trailer hebt. TS heeft zometeen een nieuwe trailer die, als ze het goed doet, minimaal 10 jaar zonder problemen mee gaat.

Ik heb het twaalf jaar geleden ook gedaan en die trailer durf ik rustig naast jouw trailer te zetten, de mijne is beter........

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

bonnie128
Berichten: 98
Geregistreerd: 21-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 11:15

succes ben benieuwd hoe die gaat worden

Marg
Berichten: 1131
Geregistreerd: 31-10-01
Woonplaats: Randstad

Re: Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 11:20

Leuk, wij hebben dit ook gedaan met onze trailer. Heel blij mee.

Jij kan er dadelijk weer jaren tegen aan.


Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-14 11:21

Ikke, de rede dat ik het wil schilderen, Is omdat plex in kleurtjes behoorlijk prijzig Is en schilderen een goedkopere oplossing Is.

Ik ben er ook nog niet helemaal zeker van of ik de buitenkant schilder. Iig wel de binnenkant, zodat de trailer lichter word. Ik heb een moeilijke lader namelijk.

Wat voor materiaal heb jij gebruikt voor de wanden?

De bodem wordt sowieso berken betonplex, omdat dat niet in een andere houtsoort in dit voormaat te krijgen Is.

Zodra we gaan slopen meet ik idd even de wanden na of dit 18 of 15 mm is. Als het 15 Is, komt het goedkoper uit en Is alleen maar mooi meegenomen.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 11:25

Wij hebben ook een zuidema trailer opgeknapt. Fijn ding geworden! Jullie ook succes!

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard

Icrack

Berichten: 1257
Geregistreerd: 31-05-13
Woonplaats: Fryslân Boppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 11:29

Waarschijnlijk ten overvloede, maar kijk ook even met een scherp oog naar de reminrichting onder de trailer e.d ;-)

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-14 11:56

Uiteraard word al het ijzerwerk opgeknapt daar waar nodig. De oplooprem moet ook gecontroleerd worden.

Gelukkig Is mn vriend (ex)timmerman en Is hij heel handig met hout, gereedschap ed :P

Alles word onder de loep genomen ;)

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 11:56

Ik had hem zien staan en nog heel even over nagedacht..
Echter is m'n huis al een enorm project dus nog ff een trailer opknappen zit er voorlopig even niet in voor mij.
Zal tzt wel een nieuwe worden, omdat je deze aan je wensen kan bestellen, en aangezien er wellicht 2 trekpaarden in moeten kunnen moet hij wel stevig zijn :D

Maar succes met je projectje, ik ben benieuwd wat je allemaal tegenkomt als je het hout er vanaf hebt :)

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

Sodeletuut

Berichten: 21303
Geregistreerd: 14-08-07
Woonplaats: Drenthe

Re: Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 12:01

Gaaf!! Ik volg :D Ik ben heel benieuwd naar het proces!

They explain life to me every day ~
Spoiler:
Zet &if=1 achter een url van een topic, en zie alleen de foto's

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-14 12:03

Wbt groote, passen hier makkelijk 2 trekpaarden op, laadvermogen misschien iets minder. Gelukkig hoeven er bij mij alleen 2 haflingers op, dus dat past meer dan prima :D

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

Mjetterd
Hoofdmoderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 12731
Geregistreerd: 27-09-05

Re: Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 12:11

Leuk project! Ik ga volgen :D

Sanne96

Berichten: 1250
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Ouddorp

Re: Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 12:12

Ik ga volgen, ben benieuwd

palousa_boy

Berichten: 10421
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 12:21

Peelie schreef:
Wbt groote, passen hier makkelijk 2 trekpaarden op, laadvermogen misschien iets minder. Gelukkig hoeven er bij mij alleen 2 haflingers op, dus dat past meer dan prima :D


Ja dat laadvermogen (een goede 2000 kilo) zal wel een probleem worden voor de gemiddelde 2 paards trailer :D

je leven is meer waard met een bretons trekpaard! :D

palousa_boy @ [HTT] Ons project in Frankrijk

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Een opknapper van een trailer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-14 13:06

Deze trailer mag max 2000 kilo wegen. Trailer + laadgewicht.

:+: ..........Mara......... :+:......Nash (Z1+5).... :+:
Volg ons op instagram!@haflingers.nash.and.mara [o]

ikke

Berichten: 37526
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-14 13:25

Peelie schreef:
Ikke, de rede dat ik het wil schilderen, Is omdat plex in kleurtjes behoorlijk prijzig Is en schilderen een goedkopere oplossing Is.

Ik ben er ook nog niet helemaal zeker van of ik de buitenkant schilder. Iig wel de binnenkant, zodat de trailer lichter word. Ik heb een moeilijke lader namelijk.

Wat voor materiaal heb jij gebruikt voor de wanden?

De bodem wordt sowieso berken betonplex, omdat dat niet in een andere houtsoort in dit voormaat te krijgen Is.

Zodra we gaan slopen meet ik idd even de wanden na of dit 18 of 15 mm is. Als het 15 Is, komt het goedkoper uit en Is alleen maar mooi meegenomen.

En hoe denk jij dat te gaan schilderen?
Ik zou maar eens heel goed het internet afspeuren en niet bij de eerste de beste leverancier met te grote mond blijven hangen. Het prijsverschil voor kleur is niet zo groot dat je ervoor kunt schilderen, zeker niet als die lak langer dan twee jaar moet blijven zitten.
Begin hier eens: http://www.mpx-multiplex.nl

Ik heb bruine betonplex gebruikt. Iets anders bestond toen nog niet (groen was niet in de juiste maat verkrijgbaar).

Als ik nu weer zou bouwen, bouwde ik in wit.
Ik heb met plastic plakfolie de binnenkant iets lichter gekregen maar echt top is het niet.

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: lovelucydan en 79 bezoekers