trappen naar been hengstenkuur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

trappen naar been hengstenkuur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-02 19:41

Ewald trapte laatst bij het aangaloperen naar mn been, is dat nou een hengstenkuur (hoorde ik van iemand Haha! )?



Gr. Maaike

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Rivendell

Berichten: 6818
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 20:42

Gewoon een kwestie van dominantie. Hij pikt niet wat jij doet, dus reageert ie zo. Probeer eens wat lichtere hulpen te geven.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 20:53

Dennis probeerd wel eens in m'n tenen te happen. Meestal schiet dan m'n voet 'per ongeluk' vooruit en heb ik er maanden geen last meer van.
Ik zou het niet pikken. En kijken of jij niet toevallig te grof was met je hulpen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 21:08

het paard acepteert het been nog niet voor 100 procent of een dominantieprobleem misschien dat iemand nog andere oorzaken weet maar het is niet echt een "hengstenstreek", ik ken ook verschillende merries die het doen

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 21:11

Oh is 'ie weer bezig met testen? Haha!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 21:39

Of het echt een 'hengstenkuur' is weet ik niet maar dat het niet mag is duidelijk!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

loes-freke

Berichten: 4483
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: drogteropslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 21:43

onze buurman had dit probleem ook met zijn pony.
hij ging naar een soort kraker en bleek dat het zadel niet zo goed paste.
terwijl op oog wel goed zat, dus ze had pijn in haar rug.
nu door een zadel naar maat laten maken heeft de pony niet naar benen van ruiter getrapt toen deze er op zaten.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 21:48

Hengsten en ruinen die lang hengst geweest zijn vertonen deze kuur inderdaad vaker.
Niet alleen trappen naar het been, maar ook een uithaal met de voorbenen naar bijv. de teugel.
Er zullen vast ook wel merries zijn die het doen, maar imo is het toch een typische mannenkwaal.

In je profiel las ik dat je paardje nog erg jong is.
Dat kan ook heel goed de reden zijn van z'n gedrag.
Bij jonge paarden is het echt geen uitzondering, en meestal gaat het ook weer over.
Het is vaak een kwestie van onwennigheid.
Ineens een been aan z'n lijf, da's toch even wennen.

Hoe lang is je paardje al onder het zadel ?
Als het pas kort is, dan zou ik me er niet teveel zorgen om maken.
Grote kans dat het steeds minder wordt zodra hij gewend is aan de hulpen.

Succes !!!

Suzanne F.

Berichten: 49166
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 08:55

Ja typische hengstenkuur!! Hengsten zijn door dominantie toch erg tegen het been, plakken vaak wat aan je been.

Zeker geen lichtere hulpen geven! Gewoon een kleine hulp, slaat hij daarop of plakt ie daarop, geef je hem een prikje met je spoor, Grote kans dat hij daarop slaat, steeds je hulp herhalen tot hij niet meer die reactie geeft en dan belonen.

Heeft gewoon te maken met het accepteren van jou been.

Heb je er wel goed les bij??

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Re: trappen naar been hengstenkuur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 12:05

Anna-Jelly schreef:
Ewald trapte laatst bij het aangaloperen naar mn been, is dat nou een hengstenkuur (hoorde ik van iemand Haha! )?

Gr. Maaike


Hij is gewend aan zn stal en niet meer onderdanig aan jou. Gaat je uit proberen dus... Hij voelt zich hoger in de rang dan jij. Aanpakken dus, dit gedrag zeker niet tolereren...

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 14:01

Als hij je been niet accepteert, moet je hem dwingen. Paarden die mijn been niet accepteren, en ernaar schoppen, krijgen net zo lang been tot ik het gewonnen heb: "Braaaaaf" *LOL*

From the looks of this place, my ass has got a lot of catching up to do.
http://www.crperformancehorses.nl


Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-02 14:19

Hij is sinds Januari onder het zadel, dus te vroeg eigenlijks naar mijn mening (2,5 jaar oud) Hij is nog niet langer dan een half jaar ruin..
En ik accepteer het ook zeker niet, en ja hij probeert me uit, maar in omgang heb ik hem wel goed onder controle en hij kent ook al verscheidene commando's (blijf, terug, ho) waar hij goed naar luistert dus ik denk dat hij onder het zadel gewoon kliert, ik geef niet ruw been ofzo, ik geef bij de galop alleen heel duidelijk been dus leg mn been verder naara chteren dan normaal bij aangaloperen moet zodat hij die hulp goed leert en dat het een galophulp blijft (dat hij neit bij gewoon been aan gaat galoperen)

Ik heb les, het gebeurde tijdens de les, hij kreeg ook flinke trap terug dan toen hij het deed, maargoed ik wou gewoon weten of dit een hengstenkuur is Haha!


Kuss Maaike

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 113 bezoekers