Helluuuup!!! Jullie nog goede tips??!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-01 12:19

Hai allen Lachen
Ik ga nu toch maar een beteje langzaam inpakken.. al ga ik over twee weekjes pas (PAS?> AL Lachen ) weg. Ik heb een lijst gemaakt met wat mee te nemen. Willen jullie kijken of je ziet of ik iets vergeten ben??!
(PS voor outsiders: ik ga 9 weken werken bij een summercamp, paardrijles geven en daarna 25 dagen reizen van NY naar miami en terug)

Kleding
ć 7/8 shirtjes
ć 2 truien
ć 5/6 korte broeken
ć 3 lange broeken
ć 1 warme jas
ć 1 regenjas
ć 8 ondergoed
ć badpak/bikini
ƒá 4 pyjama¡¦s
ć schoenen
ć sokken
ć badjas
ć jurkje
ć pet

Toiletartikelen

ć Pil
ć Lenzen (reserve)
ć Bril
ć Make-up
ć Zeep/dagcreme
ć Deodorant
ć Shampoo
ć Borstel
ć Zonnebrandcreme
ć Aftersun
ć Scheermesjes
ć EHBO spul
ć Zonnebril
ć Handdoeken (badhandd

Overig

ć Cap, rijbroeken
ć Handschoentjes
ć Jodpuhrs
ć Chaps

ƒá Foto¡¦s
ć Boeken
ć Walkman
ć Oordopjes
ć Slaapzak
ć Waterflesje
ć Zaklamp
ć Alarmklok
ć Briefpapier (adressen)
ć Pen
ć Insectenspray
ć camera

Documenten

ć Medical check
ć Criminal check
ć Paspoort
ć Kopieen
ć Verzekering kopie
ć Alarmnummers
ć Credit card
ć Traveler checks
ć Pinpas
ć Adres consulaat
ć Tickets!

Verward Party!! Party!!
(jaja de opsommingstekens van Word zijn nu dus Fa geworden hihi)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Laura op 2001-06-11 12:20 ]</font>


Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 12:39

Ja ik zag een paar dingen die je vergeten was *LOL* Neem washandjes mee, die dingen die ze hier hebben zijn waardeloos en daar valt bijna niet mee te wassen. Als je een rijbewijs hebt, dan zou ik die zeker meenemen. En vergeet niet je tandenborstel in je handbagage te doen *LOL* Iets wat ik altijd vergeet en dan vervolgens een nieuwe moet kopen *LOL*Vergeet ook niet om een fototoestel mee te nemen. Zorg dat je een soort tasje hebt voor je documenten die je onder je trui(op je lichaam) kan doen. Voor de rest zie ik niets wat je vergeten bent. Je hebt nog 2 weken om na te denken over wat je allemaal in moet pakken. Veel geluk daarmee...
groetjes, Caballo

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 12:56

Een broekriem. Kan erg lastig zijn als je die vergeet. Enneuh...GELD!
By the way...waarom neem je 4 (!!!) pyjamas mee?? hihihihi

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-01 13:03

haha die kleding is een standaard lijst wat ik van het kamp heb gekregen. Denk idd dat ik op pyama's ga bezuinigen hihi. 1 nachthempje en een degelijke pyjama denk ik Lachen
Ohja riem, goed idee *LOL*

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 13:06

Een pet, zonnebril, pantoffels of stonde ndie er al tussen?

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 13:29

He dat betekend dus ook dat je voorlopig niet kan bokken ???

Dus dan zeg ik een Laptop met internet aansluiting om te kunnen bokken.

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 14:03

Zonnebril! Cool Cool Cool

groetjesss

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Silvia

Berichten: 3271
Geregistreerd: 23-02-01
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 15:24

Zegguh, hebben ze daar op dat kamp geen wasmachine of zo? Jemienee, 3 lange broeken?! 7 a 8 T-shirts?! Enne, inderdaad: 4 pyama's Verward
Bedenk wel dat je alles zelf mee moet sjouwen, vooral op je trip van NY naar Miami. Ik zou ff snel informeren of ze daar wasmachines hebben en als dat zo is dan de het lijstje met minstens de helft reduceren. In de alle steden heb je wasserettes dus je hoeft je geen zorgen te maken over de tijd dat je zelf rondreist.
Nog een tip: Doe wat meest noodzakelijke kleding in je handbagage (ondergoed, lenzenspul enzo) Mocht je bagage zoek raken dan ben je in iedergeval de eerste dag niet onthand! Succes en heel veel plezier!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 16:22

Wat ik heel prettig vind voor op lange vluchten, trein- en busreizen: een computerspelletje als Tetris ofzo (voor een tientje bij de speelgoedwinkel).

Heb je al een afritsbroek?

Jammer dat ik mijn paklijst voor NZ niet meer kan vinden. Daar stonden vast ook nog wel handige dingen op waar ik hier op een kantoor in Nijmegen achter m'n laptop zo even niet op kan komen... Boos!

Over 2 weken al? Pas maar op, het is zover voor je het weet! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 16:52

Kleding
ć 7/8 shirtjes (kan wel minder)
ć 5/6 korte broeken (kan wel minder)
ć 3 lange broeken (2, waarvan 1 ritsbroek)
ć 1 pyjama (lijkt me zat! ik gebruik altijd een oud T shirt maar goed)
ć schoenen (2 paar max!, 1 comfortabel, 1 beetje netjes)
ć sokken (veel, is best handig)
ć badjas (zou'k niet doen)
ć jurkje (of iets anders netjes)
ć slippers (Teva's oid)

Toiletartikelen
ć EHBO spul (aspirine, jodium etc)
ć Handdoeken (badhanddoek is erg groot, zou een klein reishanddoekje kopen bij Bever, en een kleine handdoek meenemen. Erg handig is ook een sarong (lange lap katoen) maar of je die hier kunt krijgen?)
flesje handzeep (voor kleren, afwas, jezelf etc, bij Bever wel te krijgen)

Overig
ć camera + rolletjes!
stok kaarten
Internationaal rijbewijs (ANWB)

Ik denk weer even verder.

Ineke2

Berichten: 33097
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 16:55

Batterijen (voor je walkman) en een zaklamp kan erg handig zijn!

Happiness can be found in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light.
[VN] Ineke2 aan het woord: gekeurd en ingedeeld in Grade II (paradressuur)

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-01 19:39

Danku allemaal Lachen
Idd, de kleding is veel, maar dit is overgenomen van een lijst van kamp (minimale benodigdheden haha) Dus ik kijke wel wat in mn backpack past en de rest blijft thuis. Zonnebril = goeie ja oh wacht daar maak ik ff apart topicje over zo. Hbe vandaag een aftritsbroek gekocht. Batterijen = slim ja Lachen
Dankjewel!

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 19:46

gna gna ik met mn goede ideen Schijnheilig
jammer dat je je laptop ofzo nie mee kan nemen! Kun je nie bokken! Boos! Haha!

Groetjesss

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-06-01 20:01

Hee ff voor de duidelijkheid:

<b> Ik zit dus in Amerika... en die amerikanen hebben toch overal internet? </B> Schijnheilig
haha
Ik heb al geinformeerd en in het Summercamp (in de verlaten bergen van Vermont hihi) hebben ze een pc met internet. Ik denk niet dat ik aan het bokken toe kom maar kan wel mailen. Dus dan mail ik wel naar iemand van hier en mag diegene het erop zetten! Lachen

Dus jullie zijn ECHT niet van me af Tong uitsteken

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 09:06

Ehh tandpasta? *LOL*

You mustn't be afraid to dream a little bigger, darling.

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 09:21

ik zou niet te veel boeken meenemen. Vaak kun je ruilen met anderen of 2e hands goedkoop iets kopen. En kijk even op Schiphol of er iets voor j bij ligt. Spaart je een hoop ruimte in je rugzak. En een schrift oid is ook handig voor aantekeningen, als dagboek en zo, net als dobbelstenen (Yatzee bv).

NB Natuurlijk wel alleen engelstalig.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 09:46

Citaat:
Op 2001-06-11 12:19, schreef Laura:
ć Zonnebril

Dusseuhhhhhhhhhhhhhhh Kimmy, zo heeeeeeeeel slim was het ook weer niet Tong uitsteken Knipoog
Neem een boekje mee met de belangrijkste adressen (kaartjes sturen, dus het belangrijkste adres: http://www.bokt.nl *LOL* )en telefoonnummers van iedereen.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 11:43

Lekker puh, Kimmy Tong uitsteken

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 11:51

ehm... Ik zou idd niet zoveel meenemen. Wat ik altijd doe is 1 paar schoenen bij m'n chaps (stalschoenen, relaxed, wandelen ed, dus geen jodphurs, pas ik ook niet in) en dan ong 1 paar nettte schoenen mee. Scheelt alweer... Moet je ook een helm meenemen? Want dat neemt loeiend veel ruimte in.
<b>HELM</b> dus...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 13:29

Laura!!! Goed nieuws: ik heb in m'n verhuiszooi de paklijst voor NZ teruggevonden!!!

Vandaag helaas geen tijd om 'm over te typen, maar dat wil ik een dezer dagen wel gaan doen en dan PB ik 'm je wel even (mailen gaat niet lukken, bij m'n eigen pc gaat de stekker eruit en de server op mijn werk accepteert geen uitgaande Hotmail *grrr*). Maar de lijst komt er dus aan!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 13:36

De toiletbende zoals zeep en shampoo etc., daar zou ik alleen kleine flesjes van meenemen. Je kunt dat daar allemaal gewoon kopen, dat scheelt je weer sjouwen. Al die flessen bij elkaar is al gauw een paar kilo.
Als je daar bent kun je ook nog een boekje kopen als dagboek.
Je papieren en kopien ervan zijn wel belangrijk, zie ook je PB. Cash$$ leg je natuurlijk gelijk in een kluis daar en dan haal je er pas weer iets uit als je het nodig hebt.
Als je lekker engels kunt lezen, zou ik de boeken ook pas daar kopen, scheelt weer.

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-01 23:29

uh, wil je dat allemaal in een backpack krijgen???????? Ben bang dat dat echt niet past! Aangezien ik onlangs een halfjaar gebackpacked heb, heb ik wel wat tips voor je. Ik zou i.p.v. een warme jas een fleece vest meenemen. Als het een keer koud is, trek je gewoon een paar lagen over elkaar aan. (shirts met lange mouwen zijn daar ook erg handig voor)
Badjas lijkt me niet praktisch. Een sarong is echt een uitkomst, multifunctioneel: kan je om je heen wikkelen, op liggen enz. Afritsbroeken zijn inderdaad echt ideaal. Neem vooral kleding mee van ligt, sneldrogend materiaal. Ik had tijdens mijn reis prima met m'n bergschoenen kunnen rijden. Hoef je geen jophurs mee te nemen.
Verder is een zakmes altijd handig! Je kan in de ruitersportzaak speciale ruiterzakmessen kopen met o.a. een hoevenkrabber erop, erg handig voor de buitenritten. Een klein reis EHBO tasje is ook erg handig. En een klein opvouwbaar rugzakje die je als daypack kan gebruiken.
O ja, van die lichtgewicht en sneldrogende camping handoeken besparen ook veel ruimte. M.a.w. even shoppen bij de Perry sport of Beversport.
Heel veel succes en plezier!!!!!!
groetjes Suzan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-01 10:11

Nog vergeten: na mijn eerste trip naar de states had ik amerikaanse asperine gekocht, later thuis kreeg ik daar grote problemen mee. Daardoor zweer ik nu bij de oude vertrouwde nederlandse paracetamol. Geen amerikaanse asperine meer voor mij.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: alweerkwijt, Amazonbot, Animal, ardanwan, Axxy, beert, Dimphyl, Facebook, Gambler99, Groetje, Mars, MerleSimone, Mogamba1997, Piekosjj, saltshaker23, Valentinotje, Vjestagirl, Westhof, xPearl, xRaisin en 151 bezoekers