iemnad ervaring met wintec pro dress, 500 dress...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

iemnad ervaring met wintec pro dress, 500 dress...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 13:44

of issabelle dressage? ik zou graag wat weten over pasvorm slijtge en hoe het zit.

x yvon


Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 13:49

Ik heb een 2e handse Isabelle, ding zit perfect. Alleen het sta-zitten moet ff wennen omdat je kont redelijk aan de stof blijft plakken. Maar dat betekent ook dat je als een huis zit in galop!!! Haha!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 13:51

Ik vind het echt klotezadels. je blijft idd plakken, wat je zit echt niet ten goede komt.... Dat vind ik persoonlijk niets.

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 13:53

Ik rij op een wintec pro dressuur. Zit erg lekker hoor! Ze slijten ook niet erg veel, en de pasvorm is over het algemeen ook goed.
Het is wel heel wat anders dan een leren zadel, maar als je eraan gewend ben zit het erg lekker hoor!!
Als je meer wilt weten, vraag maar raak....

Groetjes Marielle

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 14:49

maar is het niet zo dat deze zadels een erg ondiepe zit hebben. dat je eropz ita ls het ware in plaats van erin

x yvon

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 14:54

De isabelle heeft een erg diepe zit, de pro wat minder, het is maar net wat je zelf prettig vind!! Als je kan zitten kan je op alle zadels zitten, alleen op de een wat minder lekker dan op de ander!! Ik heb verder geen keus dan op dit zadel te rijden, maar heb verder niks te klagen of dit zadel! Alleen de stootriemen vind ik echt niks, daar zou wel leer voor in de plaats moeten komen!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 14:57

Ik heb gister weer in een wintec pro zadel gereden, een van de manege paarden heeft sinds kort dat zadel.
En ik vond het wel gaan, eerste keer beetje wennen maar gister zat ik beter, tis niet echt super maar redelijk. Ik zat gisteravond wel prettig voor een uurtje.
Hoe dat op de lange termijn is of bij veelvuldig gebruik weet ik niet.

Ik denk wel dat er vrij snel slijtage optreed, het ziet er wat minder solide uit.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 15:01

Het zadel waar ik op rijd heeft al heel wat moeten doorstaan, en het ziet er nog steeds goed uit!! Kan wel eens kijken of ik er een foto van kan maken!!

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 15:28

nathalie heeft er ooit een gehad van 6 jaar oud vertelde ze me en daar heeft zij nog 2 jaar mee gereden en het zag er nog netjes uit.

x yvon

Rivendell

Berichten: 6808
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 18:48

Ik heb een pro. Zit perfect. Ik ben zelfs zo gewend aan dat suède, dat ik slecht zit op leren zadels.
Ik heb dit zadel al 5 jaar en het is nog steeds in goede staat.

Welsh Ponies en allerlei soorten kippen

pmarena

Berichten: 48003
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 21:55

Ik heb de 500 , vond het al toen het net nieuw op de markt was een schitterend zadel , en ik ben een groot Wintec-fan Lachen

Ik vind de 500 dressuur een heerlijk zadel , dat suede broertje vind ik he-le-maal niks , akelig spul Boos!

Maar hoewel ik heerlijk reed op m'n 500 (zat vanaf de eerste dag als een wolkje Lovers ) vind ik het nu helaas een rotzadel....*snik*

Heb sinds een rijdje een Torsion , stoffen boomlooszadel , eigenlijk een soort veredeld kussen zeg maar , en daar rijdt ik eigenlijk altijd op.
Als ik de Wintec er dan weer eens opleg zit ik echt voor geen meter meer , zit puur op een zadel (ergens een meter daaronder zit nog iets van een paard , dat gevoel Haha!) en ding is veels te hard , hoog en stug.

Dus eigenlijk is de kans zeer klein dat ik nog plezier zal hebben ervan....jammer want ik was er helemaal weg van van dat zadel , hij zat voorheen heerlijk.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 12:59

Ik heb een Wintec Pro, met equisuede. Bevalt mij echt uitstekend! het ligt goed op mijn paard./ Ik zit er prima op (maak er ritten mee van zker soms wel 6 uur, zonder een greintje last!).
Ik vind dat equisuede juist erg fijn, jij wordt als het ware in het zadel gehouden, en vooral bij mijn paard, die in draf erg hoog opgooit, kan ikmet dit zadel goed doorzitten.
Ik heb hem nu 2.5 jaar, en hij ziet er nog prima uit. De leren beugelriemen die ik erbij had gekregen zijn al een stuk minder! (zwarte verf is eraf).
Ik maak hem ca 2 x per jaar schoon met een sopje van groene zeep, en dan kan ie er weer tegen!
Je zult hem gewoon eens moeten uit proberen (het liefst op je eigen paard)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arjette15, monsera, Trendiction en 74 bezoekers