update brommerongeluk,ik me paardje kwijt?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

update brommerongeluk,ik me paardje kwijt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-02 20:06

Ik weet nog niet precies wat hij heeft,hij is 13 en reed op een geleend brommetje rond en toen is hij bij een scooter opgeknald.
Hij en de scooterrijder zijn meteen met de ambulance naar het ziekenhuis afgevoerd,en hij had erg last van z'n buik en kon niet goed ademhalen.
Mijn moeder is nu bij hem in het ziekenhuis en ze weten nog niet wat hij heeft,dus waarschijnlijk blijft ie daar.
Ik wil zo graag weten wat hij heeft en hoe het gaat,maar mn moeder belt meteen als ze meer weet.De scooterrijder heeft een rare smak gemaakt,maar daar weet ik ook niet meer van.
Ik hoop dat mn moeder snel belt,want ik ben zo bang dat ie wat ergs heeft.
Als ik meet weer vertel ik het!

Hij reed onverzekerd,had stiekem een brommer,als mn vader alle schade
vooral van de andere scooter,niet kan betalen,ben ik me paardje kwijt! Huilen
Laatst bijgewerkt door Lindy op 10-10-02 21:31, in het totaal 1 keer bewerkt


Ingeh

Berichten: 112
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 20:12

Ooo dat vind ik ook altijd zo erg als je niet weet hoe het met iemand gaat... Heel veel sterkte (ook voor hem!)

Update [L]!!
You never miss a good thing till it leaves you Parmando Rest In Peace
Een vriend en een kampgenoot..

linielin

Berichten: 858
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 20:20

sterkte, kan me nog goed herhinnere dat me broer vorig jaar een scooter ongeluk had gehad. hij had toen 2 bene gebroken en een pols gekneust. als je erover wil prateh. dan pb me maar. xxx

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 20:24

veel sterkte maar wie rijdt er nou met zijn 13de op de brommer?

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-02 21:29

Hij komt straks weer thuis,het valt allemaal mee.
En ja,hij mocht helemaal niet op de brommer rijden,maar die
had hij stiekem gekocht. Frusty
En nu heeft hij vette schade veroorzaakt,wat als mn vader het niet kan betalen? Dan kan ik dag zeggen tegen mn paardje!

FlairS

Berichten: 4755
Geregistreerd: 29-07-02
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 21:45

Als het goed is ,is je vader WA verzekerd en vanwege zijn leeftijd valt jouw broertje daar ook onder volgens mij!

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-02 22:06

Omdat mijn broertje als 13 jarige op een brommer rijd en een ongeluk veroorzaakt kan de verzekering daarop terugvallen keren ze niks uit.
Als die andere jongen wat heeft kan mn vader daar ook voor betalen en een paard dagen zieken huis en twwe amulance ritjes kosten nog al wat!
(+ scooter)
Maar we weten nog niet hoeveel schade er is,wat er is aan schade zijn wij kwijt.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 23:02

Ik had een Pl-letje afgesloten en dat snotjong had alles tot op de laatste snik moeten terug betalen!
Ik hoop dat je vader het ook zo aanpakt mocht het zover komen.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 08:02

Al jij je paard daarvoor kwijt ben is er nog meer leed in jullie gezin.
Maar als ik je verhaal goed begrijp heeft je broertje van 13 een brommer gekocht, stiekem Frusty. Hoe doet ie dat? Hoe kan een 13-jarige aan zoveel geld komen om een brommer te kopen? En welke idioot (!!!) verkoopt een brommer aan een 13-jarige Frusty ???

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 08:46

huh??? Heeft jorrit een ongeluk gehad? Wanneer dan? dindsdag avond zijn albertina en ik m nog tegen gekomen op z'n brommer toen waren wij net op buitenrit en is hij een stukje met ons meegereden... Maar heeft ie verder niks? En wie zn schuld was het?
Anders bel je ff, of kom je nog op stal vandaag???

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 08:57

Daar zou ik als vader of moeder nooit meer akkoord gaan, dat mijn ene kind iets uitvreet en de ander er voor opdraait. Ik zou de spaarrekening van dat jong helemaal leeg halen, maar die pony zou blijven! Dit kun je niet maken hoor. Lekker broertje heb je, wat een rot egoistje!

De hond is de betere mens

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 10:12

Desiree schreef:
Daar zou ik als vader of moeder nooit meer akkoord gaan, dat mijn ene kind iets uitvreet en de ander er voor opdraait. Ik zou de spaarrekening van dat jong helemaal leeg halen, maar die pony zou blijven! Dit kun je niet maken hoor. Lekker broertje heb je, wat een rot egoistje!


Kun je wel mooi zeggen, maar als je niet meer geld hebt zul je wel moeten en ik denk dat de meeste ouders het helemaal niet zover willen laten komen als er zoiets gebeurt, maar soms heb je geen keuze.
Bovendien is 'dat jong' nog maar 13 dus vind ik het heel logisch dat je op dei leeftijd nog niet over gevolgen of conseqenties nadenkt, dat kunnen volwassens soms nog niet eens dus laat staan een kind van 13. En ik weet heel zeker dat het zijn bedoeling niet was/is om het op zoiets te laten uitdraaien. Dus egoist zou ik het niet noemen, want dat is ie zeker niet! (iig niet op zo'n manier!) Wat natuurlijk niet betekend dat het door de beugel kan! Iig sterkte Lindy!

Mer1980

Berichten: 18735
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 11:27

Sorry hoor, maar zo'n jochie van 13 weet heel goed wat wel en niet mag. Ik vind dat ronduit egoistisch. Hij denkt alleen maar aan wat hij zelf leuk vind en niet wat hij daarmee aan kan richten. Iemand van 13 weet dat heel goed hoor. !!!!! Boos!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 11:30

Ik vind mensen erg tegenstrijdig reageren. Enerzijds moet je altijd met kinderen PRATEN want kennelijk snappen ze alles etc. en straffen mag niet. Maar als het op zoiets aankomt, schijnen ze ineens weer veel te jonge te zijn.....
Ik vind niet dat je het ene kind kunt duperen door een actie van het andere kind. Kun je echt niet maken. Dan moet pa zijn auto maar verkopen.

De hond is de betere mens

mijntjuh

Berichten: 811
Geregistreerd: 08-07-02
Woonplaats: esch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 11:34

wat erg voor je! wat stom van je broertje, maar dat is makkelijk achteraf gelult! ik snap idd niet waarom iemand een brommer aan een jochie van 13 verkoopt! en wisten je ouders hier iets van of had hij de brommer ergens anders staan??? maar ik geloof niet dat als mijn broertje van 12 zoiets flikt dat ik daardoor mijn paard zou moeten verkopen, maar ik heb makkelijk banketstaaf, mijn bader zou het kunnen betalen, als dat niet het geval zou zijn dan zou mijn broertje het hebben moeten betalen denk ik. maar ik zou er niet voor op hoeven te draaien omdat het zijn eigen stomme schuld is.

alweer een jaar samen Lachen

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-02 12:07

Mijn broertje had stiekem een brommertje tweedehands van iemand over gekocht,voor maar 85 euro,en die stond bij een vriendje.
En mijn ouders willen Rinkja ehct niet verkopen,maar mijn broertje en die andere jongen zijn met de ambulance naar het ziekenhuis gegaan,
en dat kost al veel,en ook opgenomen voor een paar dagen,en het kan zijn dat de verzekering niet wil betalen omdat hij als 13 jarige op een brommer reed.Mijn ouders zijn er ook boos om dat hij dat heeft gedaan.
Als we pech hebben moeten we de ambulanceritjes en de opnames betalen,en dat kost echt heel veel geld= de scooter er nog bij.
Stel dat het zo gaat,dan gaat echt eerst de auto en andere dingen weg,en als het echt niet anders kan Rinkja,nietr dat zij zoveel oplevert vergeleken bij de schuld,maar we kunnen het onderhoud dan gewoon niet betalen.
En niemand kan er wat aan doen als ze weg moet,we hebben het nl wel over schuld dan van op zn minst tienduizenden euro's!

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 13:01

Merilyn schreef:
Sorry hoor, maar zo'n jochie van 13 weet heel goed wat wel en niet mag. Ik vind dat ronduit egoistisch. Hij denkt alleen maar aan wat hij zelf leuk vind en niet wat hij daarmee aan kan richten. Iemand van 13 weet dat heel goed hoor. !!!!! Boos!


Tuurlijk weet ie wel wat wel en niet mag, maar iedeen hier is jong geweest en deed/doet wel eens dingen die niet mogen.
Ok dat zoiemand straf krijgt is logisch, hij weet dat het niet mag, punt!
Maar door zo'n ongeluk ben je niet meteen egoistisch! Zeg nou zelf wie heeft er voor zn 16 nou nog niet eens op een brommer gezeten tegenwoordig, niet veel hoor!
En je bent vast niet voor niets pas op je 18e volwassen!
En een jochie van 13 denkt toch alleen maar: goh hee lekker stoer ben ik op die brommer!
Die denkt echt niet: Stel je nou eens voor dat er een of ader gebeurt en over al de bla bla die je na zo'n ongeluk krijgt.
En trouwens van je fouten moet je leren. En zo'n ongeluk had iedereen kunnen overkomen. Maar je denkt toch vaak, dat gebeurt mij toch niet totdat het je wel gebeurt.
En ik moet toegeven ik heb niet voor dat ik mn certificaat had op een scooter of brommer gezeten. Maar niet iedereen denkt overal even veel bij na. Maar ik denk dat hij hier wel goed is van geschrokken en dat zijn straf nog lang niet over is!

Laika

Berichten: 3208
Geregistreerd: 05-02-02
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 14:57

Jeetje wat erg zeg. Weet je ook al wat die persoon op de scooter heeft? Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt om je paardje, en je hebt gelijk hoor. De verzekering betaald dat niet zomaar. Niet zo slim van je broertje, maar wat anderen ook al gezegd hebben. Als je 13 bent denk je nog zover niet door. En je gaat er natuurlijk ook vanuit dat er niks ernstigs gebeurt, anders zou hij dat ritje niet gemaakt hebben. Misschien kan je broertje een folder/krantenwijkje nemen om een beetje bij te dragen aan alle kosten? Niet zozeer dat hij dat bij elkaar zou kunnen verdienen, maar meer om het princiepe, dat hij aansprakelijk is voor zijn daden. Ik hoop voor je dat alles een beetje meevalt. Wat ook wel kan uitmaken is de leeftijd van de scooterrijder. Als aangetoond kan worden dat hij mede aansprakelijk is draaien jullie niet voor alle kosten op, maar dat is aan de verzekeringsmaatschappij.

If your feet smell and your nose runs - you're built upside down.

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 15:11

Jeeh, wat erg voor je.......
Ik hoop dat je je paardje kan blijven houden......

merelberfe

Berichten: 674
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Eersel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 15:27

Als ouder zou ik dat joch (broertje) zelf de consequenties laten aanvaarden- tuurlijk zal hij de schade waarschijnlijk niet kunnen betalen maar dan zou hij van mij WEL een krantenwijk moeten nemen desnoods twee om het paard te onderhouden. Het andere kind mag er niet onder lijden. Als 13-jarige weet je dondersgoed wat er kan gebeuren. De regels zijn duidelijke en er gebeuren tegenwoordig genoeg ongelukken dus dat die joch niet wist wat er kon gebeuren en nu us ook gebeurd is gaat bij mij niet op. de consequenties zal hij zelf moeten aanvaarden.
Lindy: success

http://www.depaardenverzorger.nl
Voor al uw Paardenverzorgingsartikelen!
NU! Gratis kado bij elke bestelling! Geldt to 23 December 2019

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 15:41

Wel raar dat ik in de tijd een topic starte over kinderen en paarden, dat iedereen van 13 meer als genoeg verantwoord was en heel goed wisten wat ze deden.
Maar in dit topic ben je idd pas volwassen met de 18 en heb je nog geen verantwoordelijkheid gevoel als je jonger bent.
Raar

Maar goed ontopic.
Lekker lu||ig als hierdoor jou pony weg zou moeten.
Dat zou ik echt niet eerlijk vinden.
je broer moet zijn eigen daden maar op gaan lossen en heel veel uurtjes gaan werken Lachen

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 15:53

*volcano* schreef:
Zeg nou zelf wie heeft er voor zn 16 nou nog niet eens op een brommer gezeten tegenwoordig, niet veel hoor!


Ik, en ik ben geen heilig boontje.
Met die paar hersens die ik heb denk ik na en bedenk ik dat dit ontzettend onverantwoordelijk is!
Ik snap dat hij graag een scooterje wou, maar dan vind ik hem zeker wel egoistisch.
Als iemand van 13 niet kan beseffen wat er allemaal kan gebeuren (en dan denk ik hierbij aan anderen, totaal niet aan hem!) dan ben je behoorlijk dom en fout bezig.

Ik zou het heel erg vinden als jij je pony kwijt zou raken door familie die niet na kan denken.
Ook zou ik het erg gemeen vinden van je ouders als jij er de dupe van wordt.
Laat dat jong maar lekker wat extra krantjes gaan lopen en het tot de laatste cent zelf terug betalen!!!!!!

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 16:00

Inderdaad hier ben ik het mee eens!! Dan kan hij waarschijnlijk straks helemaal geen scooter meer rijden als hij 16 is, maar dat heeft hij dan aan zichzelf te danken!! Heel jammer voor hem......ook als je 13 bent kan je nadenken, anders had je je hersen wel gekregen als je 18 was, als je dan pas kan nadenken......

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 17:36

Het is heel erg onverstandig van dat jochie, maar ik denk niet dat dit zijn bedoeling was. Hij heeft er waarschijnlijk niet eens aan gedacht dat hij dit allemaal kon veroorzaken. Ik denk dat ie die brommer van hem zelf ook vervloekt op het moment. Maar gebeurd is gebeurd, hoe onverstandig ook, en het is voor het hele gezin denk ik verstandiger om na te denken over hoe nu verder dan in het verleden te blijven hangen en boos te blijven op dat mannetje. Die zal zelf al genoeg spijt hebben, zeker als het paard van zijn zus misschien weg moet, want dat is nogal wat voor een paardenfan, en dat beseft hij wel op zijn 13e hoor!

She got home late, she got home late
She drank so hard the bottle ached

Lindy

Berichten: 6038
Geregistreerd: 07-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-02 20:38

Ik ben net bij hem geweest in het ziekenhuis en hij mag nog niet naar huis!Morgen waarschijnlijk,hij moet blijven voor de zekerheid,want doordat hij het stuur in zn buik kreeg kan hij nog een inwendige bloeding krijgen,maar het gaat verder goed.

Die andere jomgen van de scooter is al weer thuis,hij had alleen een hersenschudding.

En wat zijn straf betreft,mijn broertje had een eigen rekening,daarvan moet hij een deel betalen en die rekening komt in het beheer van mn moeder,ook de pas en afschriften enzo,zodat hij geen brommertjes meer kan kopen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Arlette1991, dierenfan, Gianti, haffiefreak, lenaa_tje, Lestria, meniekske, Miesemuisje, Nanu, Nathalie18x, supertammy, Unit, Wescha, XxLMMxX en 48 bezoekers