Raar verhaal..?!! (lang)

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Raar verhaal..?!! (lang)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-02 11:16

Een kennis van ons belde gisteren...

Nee, dat is niet het goede begin.. Mijn vriend belde een paar dagen geleden een kennis. Daar kwam uit dat die kennis alle paarden had verkocht. dus vroeg mijn vriend of ze dan ook hun appaloosa merrie hadden verkocht. Dit was nl een snowflake (donker met witte stippen) en wij vonden haar wel mooi. *LOL*
Nou, dat was een verhaal apart;
De snowflake, Eva genaamd, was voor een proefperiode naar mensen in de buurt gegaan. deze mensen hadden haar nog niet betaald, maar als ze beviel, dan zouden ze betalen.
Eva was drachtig, heeft NAS papier (register, want ouders zijn onbekend) en is niet gechipt.

Wanneer de proefperiode precies was weet ik niet, maar in april zag onze kennis de pony nog wel in het schuurtje en het wei-tje.
Van de een op de andere dag zag onze kennis de pony niet meer staan (kon binnen staan) en probeerde kontakt te krijgen met die mensen. die waren steeds niet thuis (of deden of ze er niet waren) Schijnheilig

zo had onze kennis dus al een hele tijd niets van haar pony vernomen, tot zeer grote frustatie!! Frusty
ook ging het gerucht dat die andere mensen in financiele problemen zaten, dus ze wou de pony wel weer naar huis halen.

Nu kom ik dus weer bij mijn eerste zin:
Een kennis van ons belde gisteren...
Ze had gisteren het zoontje van die mensen op straat gezien en gelijk maar even langs de ouders gegaan.
Zeggen die mensen dus dat de merrie in begin mei is overleden door de geboorte van het veulen (de merrie was eind juli/ begin augustus uitgeteld). Het veulen was er met kop en benen en schouders al uit en bleef toen steken Verward Verward
Een dierenarts erbij (ze wisten niet meer welke.....) en de merrie was dood!!

Dus die kennis heeft daarna dierenartsen uit de buurt opgebeld en niemand die er iets van wist!!

Dus toen belde ze ons.
Mijn vriend heeft gezegd dat ze de Rendac moest bellen, die houden bij waar en wanneer ze een dier ophalen. Als die ook van niest weet.

Ik denk dus dat die mensen de pony hebben verkocht, maar ja, wat kan je er dan aan doen. hoe vind je zo'n dier weer.
Ze heeft dus wel een apart kleurtje en zou juli/augustus bevallen.

en verder, als de pony wel dood is, dan hadden ze toch op zijn minst de eigenaar kunnen waarschuwen???

En hoe zit het met betalen?? Zijn die mensen nu nog verplicht om die pony te betalen (ze hebben gehandeld alsof het hun eigen dier was, als ze echt dood is)

En anders, wie kent de pony misschien (ze liep in groningen, in de buurt van de Pekela's)

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl


Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 11:21

idd een raar verhaal. heeel raar.

:evaw:

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 11:29

wat een raar verhaal zeg, maar je zou zeggen dat ze haar verkocht hebben. Was de pony gechipt? Want dan is ze waarschijnlijk wel terug te vinden. En als ze wel is overleden, dan is er toch ook een DA bij geweest? Maar dan is die wel lang op proef geweest? En ook niks aanbetaald ofzo, mensen gaan daar vaak de fout mee in, door kopers te lang te laten wachten met betalen.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 11:32

die eigenaar wilde zo nodig zijn pony op proef geven he, nou, dat krijg je er dan van. Je kunt nu eenmaal niet iedereen vertrouwen. MAar ik zou er zeker achteraan gaan.

De hond is de betere mens

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 11:32

Als ik dit verhaal zo lees lijkt mij eerder dat het dier doorverkocht is..

Heel vervelend, maar ik denk dat ze echt in de maling genomen worden.

Misschien is het handig om overal advertenties te gaan zetten. En aangifte te doen. Laat die mensen maar bewijzen dat ze iddd dood is. Ik denk namelijk dat je hier gewoon te maken hebt met diefstal!

Succes ermee..

Dees

Berichten: 18874
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 11:33

Meteen naar een advocaat gaan...
Je wilt op zijn minst geld zien.
Oplichters moet je het vel over de oren halen...dit is imo gewoon ordinaire diefstal. Aanpakken!

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 11:55

Hoe halen die mensen het in hun hoofd!
Inderdaad meteen naar een advocaat gaan. Ze moeten echt eens een lesje leren!

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 15:30

Financiele problemen hebben en een pony met papier (merrie en dan ook nog eens drachtig) aan huis hebben zonder daarvoor betaald hebben?
Is geen twijfel over mogelijk, is doorverkocht.

Ze weten niet meer welke DA? Frusty

Zoals al gezegd maak er als de sodemieter! een rechtszaak van. Aanklagen die hap.

Aan de andere kant, hadden die mensen het papier van de merrie erbij tijdens de proefperiode?

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 15:34

Jeetje wat een narigheid. Ik denk dat ze de pony ook doorverkocht hebben. Maar hoe kun je dat bewijzen he?

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 16:56

Lijkt mij ook dat ze het paard hebben doorverkocht. Wat een rotstreek is dat.
Ik zou het er idd niet bij laten zitten. Zulke mensen moeten aangepakt worden. Al is het van de eigenaar niet zo slim om een paard zo mee te geven...
Kun je niet informeren bij een rechtswinkel, ofzo? En wie heeft/ had de papieren?

* To Belg, or not to Belg *

gomir

Berichten: 25523
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 18:17

Als een pony die je op proef hebt sterft waarschuw je toch de eigenaren Verward Het lijkt mij alsof ze is doorverkocht(gezien de situatie ook zeker niet ondenkbaar...)
Als het Rendac niets weet en geen enkele veearts in de buurt is erbij geweest dan zou ik de politie inlichten en een rechtszaak aanspannen!

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 18:39

Ik denk ook dat ze is doorverkocht!!!
Ik zou naarde politie gaan en aangifte doen want dit is toch zeker diefstal. Zal ook direct even aan advocaat in de arm nemen!!

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 19:56

jeetje echt een raar verhaal
maar de mondelinge overeenkomst dat de merrie eerst op proef zou zijn is ook rechtsgeldig en als de proefperiode al over is dan moeten zij alsnog voor de merrie betalen,ookal is het dood.
bovendien hadden ze idd de echte eigenaar moeten benaderen en omdat ze dat nagelaten hebben zijn ze ook strafbaar
echt een raar verhaal,zo te horen hebben ze de merrie gewoon verkocht!

soms is het beter om te zwijgen

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-02 15:32

Allemaal hertelijk bedankt voor jullie reacties. ik heb ze aan die kennis laten lezen en ze gaan nog een keer met die mensen praten (of het helpt weet ik niet) en dan willen ze het gesprek opnemen.
Ook gaan ze met een advocaat praten wat hun rechten precies zijn (krijgen ze nog geld, of misschien zelfs de pony terug??)

Ik denk nl ook dat de pony gewoon ordinair is verkocht, er zat geen chip in, dus wie doet je wat.
Het was alleen een beetje stom, want het zijn bekenden van elkaar, deie kennis van mij en de 'kopers'

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 bezoekers