Vrijwilligerswerk, wat en waar?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Vrijwilligerswerk, wat en waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-02 14:01

Omdat ik het hier in Nederland lolangzamerhand helemaal gehad heb wil ik er tijdje tussenuit. Een behoorlijk grote stap omdat ik een eigen bedrijf heb en alles dus stil moet leggen en alle paarden moet verkopen. Scheve mond Ik heb nou het idee om voor een organisatie een half jaar of een jaar te gaan werken. Dit trekt mij meer dan alleen maar rondreizen en de toerist uithangen. Cool Maar mijn vraag is wat en waar? Ik wil best iets met dieren doen maar ook mensen alleen is prima. Is er iemand die een goede organisatie kent die dit soort dingen doet, ik zie op dit moment door de bomen het bos niet meer.


Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 14:11

Goed idee van je om niet alleen de toerist te willen uithangen Haha!
Wat betreft vrijwilliger worden zou je eens kunnen informeren bij:
www.rodekruis.nl
www.amref.nl

en met dieren:
www.wlci.org
(deze site is van een bokker: Dainesse)
Succes!

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 14:27

Je kunt ook nog eens kijken bij www.helpenhelpen.nl, daar staan wel een aantal ideeen, misschien heb je er iets aan.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 14:36



Laura

Berichten: 8338
Geregistreerd: 20-02-01
Woonplaats: Midden van Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 15:17

Maar als je via Travelactive zoiets als vrijwilliger moet doen, moet je flink wat geld betalen hoor! Ik weet niet of je dat er voor over hebt?

Nothing tastes as good as being lean feels *profielupdate*
Goed voornemen 2007: Sommige PBtjes slippen er nog wel eens tussendoor... dus mocht je geen respons krijgen; stuur svp nog eens en niet boos worden hoor Haha!

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-02 18:01

Ik heb net bij travelactive gekeken maar dat is echt niet te betalen. Zijn meer doe-vakanties. Je bent zo 3000,- euro kwijt voor 4 weken excl. vlucht. Is inderdaad niet de bedoeling ik wil minimaal een half jaar weg dus ik moet er niet te arm van worden.

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 19:58

Ja dat weet ik, dat was precies de reden dat ik dat niet gedaan heb. Wil je vrijwilligerswerk doen betaal je er zoveel geld voor! Maar ja ik wilde je toch even laten weten dat het bestond. Als je naar een land als Afrika of Zuid-Amerika wilt kom je daar niet zonder te betalen, want de echte organisaties die daar zitten zenden alleen artsen enzo uit.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 21:34

kom gezellig bij ons werken bij de dierenambulance of op de kinderboerderij in venlo! Haha!

Dennis v m (l) bowena_84 4-ever

Katja
Blogger

Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-02 11:01

Dennis v m schreef:
kom gezellig bij ons werken bij de dierenambulance of op de kinderboerderij in venlo! Haha!


Toch niet helemaal het afgelegen gebied dat ik in gedachten had. Het moet wel te doe zijn om ook in Afrika als vrijwilliger aan de slag te gaan denk ik want ook in Zuid-Amerika kan dat en daar kreeg ik in eerste instantie ook de indruk dat het alleen artsen e.d. waren die uitgezonden werden.
Heb al het één en ander gevonden, wat denk je van een half jaar 's nachts schilpadden tellen in Costa Rica. Scheve mond Je begrijpt ik zoek nog even verder.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Arlette1991, carineken, Carr_friesje, Chantalla, Danij, eestheer, Eloya, Gee, GoogleAdsense, Grainey, jazzejam, joyce83, Kabayo, LaDonna75, Lys_PPA, meintje, MyWishMax, NorwayFjord, pinto_1, PipMarly, Princesj, purny, Suliko, Swift, Typhoon, YandexBot, zonnebloem18 en 215 bezoekers