Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Corien01
Berichten: 8
Geregistreerd: 02-08-14

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 19:28

En hoe doe ik dat? Haha. :#

inezriona
Berichten: 29
Geregistreerd: 10-05-14

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 21:12

owhh bij mij werkt het wel want zo doe ik dat.

inezriona
Berichten: 29
Geregistreerd: 10-05-14

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 21:12

owjaa en edna is dikker <3

inezriona
Berichten: 29
Geregistreerd: 10-05-14

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 21:15

ik ga woensdag rijden dus laat ik wel ff fotos ofzz zien ze stond op stal en ze had de deur open gemaakt maar ze bleef wel in stal staan haha maar die stal was stuk dus heb ik haar in een andere stal gezet waar ze niet uitkan maar nu staat ze lekker in de wei want wss vandaag weer lekker bij haar

rekalo
Berichten: 12
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 15:11

Narona mag indd alleen op buitenrit galoperen, omdat ze in de bak ( vooral de bochten) er moeite mee heeft. Ze is dus ook al in de galop omgevallen in de bak volgens mij..
Ik reed altijd buitenritten op Narona, ze is echt super leuk dan! En dan op rechte stukken kun je haar lekker laten gaan in galop, en dan gaat ze best nog hard. Ze is voor haar tijd bij de paardenhoeve ook gebruikt als buitenritpaard, en dan liep ze soms buitenritten van meer dan 5 uur, dus daar heeft ze altijd veel plezier in! En bijten deed ze altijd al tijdens aansingelen haha...

Verder inderdaad super om te zien dat alle paardjes een fijn huis hebben :-) !

rekalo
Berichten: 12
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 15:15

mautje13 schreef:
kirrepir schreef:
Ja had ik gezien op facebook idd dat Kebse is overleden.. Zippy inmiddels ook hoorde ik gisteren ivm met hoefkatrol aan meerdere benen.
Ik wist trouwens niet dat Quenta en Blossom ook naar Sipko waren gegaan..

Ah Jack/Sjaak, dat was ook zon leuke beestje :)

Weten de mensen hier misschien ook waar Chica, Prins, Olette, Twister, Buddy en Speedy heen zijn gegaan? Die staan ook niet meer bij Sipko?
Of hoe het met Karola, Weesje en Iris is?[/
Wat zielig voor zippy, jack super lief beestje, ja quinta en blossomzijn naar sipko gegaan ik ben echt benieuwd waar quinta is want het was de laatste tijd echt mijn lievelings beestje quote]



Quenta is niet naar Sipko hoor ;-), die heeft meteen erna al een fijn stalletje gekregen.. maar eigenlijk weet bijna niemand precies waar.. Maar niet bij Sipko in elk geval...
Blossom is meteen de week na dat ze bij Sipko is gekomen ( +/- half jaar voor het faillissement) meteen gekocht door een werknemer van Sipko :-)

Thorn2006

Berichten: 875
Geregistreerd: 03-01-09
Woonplaats: Er gaat niks boven Groningen!

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 08:18

Ben ook erg nieuwsgierig waar Buddy en Olette zijn gebleven omdat die eerder bij Sipko zijn gekomen dan dat de manege is gestopt.

irisvries91
Berichten: 3
Geregistreerd: 21-09-14

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 15:51

ik heb uit vernomen uit mijn omgeving dat er ook een paar paardjes niet meer leven. Volgens mij waren het olette, chica, iris en ook karola.

mandy77
Berichten: 9
Geregistreerd: 23-03-06
Woonplaats: Emlichheim

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 16:56

Bedankt voor de info over Narona! Iemand nog oude foto's van Narona??

kallista90

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-12-07

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-14 20:01

Van wie weet je dat irisvries? Weet je er meer over? (Mag ook via pb :) )

Thorn2006

Berichten: 875
Geregistreerd: 03-01-09
Woonplaats: Er gaat niks boven Groningen!

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 07:04

Daar ben ik ook benieuwd naar ook omdat dat allemaal paarden zijn van Bergman. Pb zeker welkom.

rekalo
Berichten: 12
Geregistreerd: 23-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 15:19

mandy77 schreef:
Bedankt voor de info over Narona! Iemand nog oude foto's van Narona??


Ik heb je een pb gestuurd :D

irisvries91
Berichten: 3
Geregistreerd: 21-09-14

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-14 22:23

ik weet alleen dat de paarden van bergman zoals olette, chica, en karola er niet meer zijn. Ik geloof echt dat sipko 1 van de betere handelaren is maar het blijft een handelaar, en paarden die niet verkoopbaar zijn voor een handelaar,,, vul verder zelf maar in.

kallista90

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-12-07

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-14 22:25

Karola en Iris zijn niet naar Sipko gegaan.. Dat Olette onverkoopbaar is lijkt me raar.. Chica heb ik met Sipko meerdere malen over gesproken..
Vandaar dat ik nieuwsgierig ben van wie of welke omgeving je dit hebt gehoord :)

irisvries91
Berichten: 3
Geregistreerd: 21-09-14

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 20:42

Dit informatie heb ik van een werknemer van sipko, en die zou het toch wel zeker moeten weten :)

kallista90

Berichten: 811
Geregistreerd: 27-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 21:28

Dat lijkt me ook :) (zeker als het over Jennifer gaat, die weet wel wat er met haar paarden is gebeurd :) )
Maar karola en iris zijn niet naar sipko gegaan.. dat ze overleden zijn geloof ik best (iris sowieso), van Chica ook, moeilijk karakter etc. Daar is het ook maar beter voor dat ze niet meer doorverkocht is denk ik :)
Olette verbaast me oprecht, dat die niet verkoopbaar was..

dormy

Berichten: 458
Geregistreerd: 23-08-07

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-14 12:47

Toen ik mijn paard heb gekocht bij sipko was olette al verkocht, alleen twister en speedy stonden er toen nog.

mautje13
Berichten: 16
Geregistreerd: 03-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 09:28

Thorn2006 schreef:
Ben ook erg nieuwsgierig waar Buddy en Olette zijn gebleven omdat die eerder bij Sipko zijn gekomen dan dat de manege is gestopt.

Buddy is al weg gegaan toen de manege nog bestond want hij vond het rijden niet meer leuk /3

mautje13
Berichten: 16
Geregistreerd: 03-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 09:30

kallista90 schreef:
Dat lijkt me ook :) (zeker als het over Jennifer gaat, die weet wel wat er met haar paarden is gebeurd :) )
Maar karola en iris zijn niet naar sipko gegaan.. dat ze overleden zijn geloof ik best (iris sowieso), van Chica ook, moeilijk karakter etc. Daar is het ook maar beter voor dat ze niet meer doorverkocht is denk ik :)
Olette verbaast me oprecht, dat die niet verkoopbaar was..

Nou aan Jennifer of familie hoef je het niet te vragen als je vraagt van jullie waren toch van HCB dan ontkennen ze alles.

mautje13
Berichten: 16
Geregistreerd: 03-08-14

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 09:34

Ze hebben ook ingebroken op HCB en een tv mee genomen en ze hebben zitten klooien aan de verwarming, later hebben ze het nog een stuk of 3 x geprobeerd terwijl er mensen in huis waren. Ze hebben nog in een ander huis aan die laan ingebroken.

W_Empress
Berichten: 331
Geregistreerd: 29-10-14

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 10:27

Wat een vaag verhaal hierboven 8\

Even reageren op wat van de laatste reacties hierboven :P
Blondie heette idd op de Dollard al Blondie. Kwam ze daarvoor niet van de Reiderhoeve in Finsterwolde (samen met de andere fjord die hierboven genoemd wordt)? Daar heette ze volgens mij nog wel Edna, dus dan zou ze op de Dollard Blondie geworden zijn. :j En heeft ze ook niet op de ponyclub gestaan?

Vele paarden en pony's zijn er al niet meer lees ik... Triest...

Wat is er destijds met Nellie gebeurd?
Van Santana weet ik waar ze gebleven is, helaas niet of alles nog steeds goed met haar is.
En ik ben ook vreselijk nieuwsgierig waar lieve kleine Twister gebleven is. Heb weken geprobeerd Sipko te bellen toen, maar er werd geen enkele keer opgenomen... En Olga, had een super afstamming voor de fokkerij. Jammer dat er niet naar een baasje in die richting is gezocht.

Ik kan me idd ook niet voorstellen dat Olette onverkoopbaar zou zijn. Hoe oud zou die geweest zijn? Volgens mij was ze 5-7 toen ze op de manege kwam. Dat was in 2000/2001? Dan zou ze in het minste geval nu 21 jaar zijn. Tja, als je zo gaat rekenen...
Prachtig, machtig paard, heb het altijd jammer gevonden dat ze onder het zadel gebruikt werd. Maar had ze de laatste tijd ook niet iets met haar schoft?
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=JRQKLYt96Ig[/youtube]

De manege in Vledderveen is trouwens weer te koop. Kan er weer naar de paarden die daarheen zijn gegaan, gezocht worden...

Nog even terugkomende op het berichtje van mautje13.
Waar heb je het nou precies over? Wie heeft ingebroken op HCB? Het lijkt nu namelijk alsof je suggereerd dat Jennifer etc dat gedaan zouden hebben? En wie zouden er thuis geweest moeten zijn tijdens die pogingen tot inbraak? Voor zover ik weet, heeft er niemand meer gewoond sinds het faillisement (Staat nog gewoon te koop voor een kleine 3,5 ton). Er gingen wel geruchten over een zwerver in het stookhok, maar het lijkt me toch stug dat dat als "iemand thuis" bestempeld wordt. :+

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:04

Ik kwam er zaterdagavond langs en toen brandde er wel licht?

W_Empress
Berichten: 331
Geregistreerd: 29-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:27


Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Hippisch Centrum Blijham failliet verklaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:29

In het huis, volgens mij waren het schemerlampen. Maar misschien hebben ze die er ook wel staan met een timer erop tegen inbraak.

W_Empress
Berichten: 331
Geregistreerd: 29-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:36

Okee, dat heb ik nog niet gezien of gehoord. Het ziet er verder ook nog steeds verlaten uit. Laatste keer dat ik erlangs reed, zat zelfs het lint er nog omheen.
Met een timer erop zou kunnen, maar ik kan niet geloven dat er nog veel te halen is. Werkelijk alles is verkocht via BVA auctions, tot de verplaatsbare stallen aan toe...
Zal eens rondvragen of iemand weet wat zich er tegenwoordig afspeelt :P

edit: Jij bent toch het zusje van Margot, of zit ik nou fout?