alweer een blaasontsteking

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Hieperdi
Berichten: 2450
Geregistreerd: 24-01-12

alweer een blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-13 16:42

Hallo
ik heb voor de 3e keer in anderhalve maand een blaasontsteking.
De 1e keer hield het 3 dagen aan en was het uit ze eigen weg gegaan.
De 2e keer bleef het langer aanhouden, ik ben toen naar de dokter geweest en idd ik had weer een blaasontsteking. Hier een kuur voor gehad en deze afgemaakt! Het hielp super!
Nu 2 weken later, weer last van mijn blaas. Het viel me op dat mijn ontlasting en afscheiding heel erg stonk. Kon bet niet echt plaatsen, maar t stonk naar mijn idee muf.

De dag erna, vandaag dus, heb ik weer last van minn blaas.
Nou moet ik wel toegeven dat ik sommige dagen te weinig drink.
Kan iemand mij uitleg geven wat betreft de stank bij mijn vagina/urine en de pijn?

Alvast bedankt.
P:s ben nooit bekend geweest met blaasontsteking.


Rebel_Jits

Berichten: 5629
Geregistreerd: 28-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:04

Weet je zeker dat het een blaasontsteking is? Rare luchtjes komen meer vanuit je vagina of je nieren af.
Ik zou sowieso beginnen met voldoende te drinken, zeker 2 liter per dag.

09/10/2023 <3

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:05

Stomme vraag maar ga je na de seks wel naar de wc om te plassen? Daar kan het van komen. En als je een grote boodschap hebt gedaan moet je van voor naar achter vegen zeg maar zodat de ontlasting niet bij je urine buis kan komen.

Doe je dat allemaal al?

Moet je anders ongesteld worden of ben je ongesteld? Ik heb er dan altijd standaard een beetje last van.
Je kunt er ook helaas gewoon gevoelig voor zijn, ik ben al tig keer bij de dokter geweest voor een blaasontsteking. Wat helpt is cranberry sap drinken als je het voelt opkomen.
Sterkte want het is echt vervelend :(:)

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: alweer een blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:14

Heel veel drinken, als het kan een liter water en een liter jus per dag. Hoe zuurder en dunner je urine word hoe minder snel je een blaasontsteking krijgt. Die stinklucht kan ook gewoon overgeconcentreerde urine zijn, ruikt ook niet bepaald fris.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Hieperdi
Berichten: 2450
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-13 17:15

_Micha_ schreef:
Stomme vraag maar ga je na de seks wel naar de wc om te plassen? Daar kan het van komen. En als je een grote boodschap hebt gedaan moet je van voor naar achter vegen zeg maar zodat de ontlasting niet bij je urine buis kan komen.

Doe je dat allemaal al?

Moet je anders ongesteld worden of ben je ongesteld? Ik heb er dan altijd standaard een beetje last van.
Je kunt er ook helaas gewoon gevoelig voor zijn, ik ben al tig keer bij de dokter geweest voor een blaasontsteking. Wat helpt is cranberry sap
drinken als je het voelt opkomen.
Sterkte want het is echt vervelend :(:)

Ja sinds een klein maandje ga ik na de sex altijd gelijk naar de wc en ik veeg ook altijd goed af haha.
Ongesteld worden duurt nog wel even.xd

Anoniem

Re: alweer een blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:17

Genoeg drinken? Cranberry tabletten of sap nemen. Zou ook even na gaan of je geen schimmel infectie hebt.

lucifertje

Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:18

Stinkende urine hoeft nog niet iets te zeggen. Ik onderzoek per dag gemiddeld zo'n 100 urines.
Wel kom je 9 vd 10 keer bij een stinkende troebele urine een positieve kweek tegen.

Als je last blijft houden, toch even een plasje laten opsturen voor kweek in het ziekenhuis. Welke antibioticum heb je gehad?

Ibanez

Berichten: 86
Geregistreerd: 31-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:25

Ik heb er ook vaak last van, je moet echt proberen om goed te blijven drinken en zeker als je het voelt opkomen. Verder is het héél belangrijk om je antibioticakuur ook daadwerkelijk af te maken (ik las dat je dat ook hebt gedaan hoor). Cranberry sap helpt ook inderdaad.
Één keer heb ik anderhalve week lang echt veel gedronken toen ik er last van had, toen is het vanzelf weggegaan. Meteen naar de wc gaan als je moet of als je dat denkt :p en ook je blaas helemaal leegplassen. Dat heeft de dokter ook aangeraden. Als je er last van blijft houden, toch aangeven bij de dokter. Soms is een kleine operatieve ingreep de oplossing.

Nog iets, als je maandverband gebruikt regelmatig wisselen want dat kan ook wel eens een (mede-)oorzaak zijn.

vuurneon
Berichten: 49885
Geregistreerd: 17-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:30

Drink je wel voldoende? Want sterk ruikende urine kan ook komen omdat het te geconcentreerd is.

Goed drinken is echt heel belangrijk :)

Aangezien je afscheiding ook anders ruikt; misschien een schimmelinfectie?

wemkelover

Berichten: 4696
Geregistreerd: 30-09-04
Woonplaats: bolsward, friesland

Re: alweer een blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:03

Misschien iets waar je niet zo snel aan denkt, maar heb je laten testen op soa's?
Die geven soms ook zulke klachten.

Grote broer geboren op 7-7-14
Kleine broer geboren 7-11-18

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:10

Na een AB-kuur krijgen vrouwen vaak een schimmelinfectie; even de HA bellen :)

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:14

Blaasontsteking geeft GEEN stinkende ontlasting of stinkende afscheiding hoor! Blaasontsteking doet pijn met plassen en je voelt continue aandrang om te moeten plassen maar perst er dan met letterlijk pijn en moeite een paar druppels uit. Een heel branderig en naar gevoel.

Twilight

Berichten: 5503
Geregistreerd: 26-08-07
Woonplaats: Somewhere over the Rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:15

mijn zusje heeft lange tijd ook enorm last gehad van blaasontstekingen en kreeg dus idd onderzoek in het ziekenhuis, kwam ook uit dat ze nooit goed uitplaste en moest ze dan op letten en meer vezels eten, ookal weet ik zelf niet wat dat daarmee te maken had :P sinds dien heeft ze er geen last meer van gehad.

Hieperdi
Berichten: 2450
Geregistreerd: 24-01-12

Re: alweer een blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-13 18:23

Ja het ruikt een beetje naar ammoniak?

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: alweer een blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 16:29

Dan is je urine te dik om het even simpel te zeggen, veel meer gaan drinken.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Hieperdi
Berichten: 2450
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-14 13:23

En jahwell... het is weer zo ver!!!!! |( aangezien ik nu zowat elke week bij de dokter zit.... iemand nog goeie tips? Geen zin om weer langs te moeten gaan

BigOne
Berichten: 38038
Geregistreerd: 03-08-09

Re: alweer een blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 13:27

Heb je ook veel meer gedronken en goed uit geplast, zo ja, verwijsbrief voor de uroloog vragen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.


Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Re: alweer een blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 13:34

Blijven drinken, als je moet meteen naar de wc gaan en goed uitplassen. Ik heb zelf ook vaak last van een branderig gevoel met en na het plassen, en ook vaak erg geconcentreerde urine. Ik drink gewoon niet genoeg, vergeet het vaak. Mijn HA zei ook dat het door hormonen kon komen, ben puber dus dat zou bij mij best kunnen. Ik weet niet of dat op je 21e ook nog kan.

(✿◠‿◠)

Hieperdi
Berichten: 2450
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-14 14:05

bigone schreef:
Heb je ook veel meer gedronken en goed uit geplast, zo ja, verwijsbrief voor de uroloog vragen.

Ik kom nooit aan mijn 2 liter per dag. Maar ik drink mijn hele leven lang al niet veel.

Jasmijn159

Berichten: 4427
Geregistreerd: 04-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 14:10

michelle933 schreef:
iemand nog goeie tips?


Het topic staat er toch vol mee?

- Minimaal 2 Liter WATER per dag, liefst meer
- Eventueel Cranberry's of sap of tabletjes
- Eventueel extra vitamine C tabletten
- Plassen na de sex
- Afvegen van voor naar achter

Verder zou een schimmelinfectie goed kunnen, hier kun je bij een goede drogist iets voor krijgen waardoor je er heel snel weer vanaf bent.

Edit: te weinig drinken is op veel vlakken heel erg slecht voor je. Pak gewoon smorgens een liter fles vol water, sleep die overal mee naartoe en zorg dat je hem voor je naar bed gaat twee keer leeg hebt. Ranja is ook prima!

Hieperdi
Berichten: 2450
Geregistreerd: 24-01-12

Re: alweer een blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-14 15:49

Het komt misschien erg dramatisch over maar kan t niet blaaskanker zin ?

Hieperdi
Berichten: 2450
Geregistreerd: 24-01-12

Re: alweer een blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-14 15:49

Ik heb bloed tijdens het plassen :(

Felicxa

Berichten: 2415
Geregistreerd: 04-06-14

Re: alweer een blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:50

Meteen naar de HA zou ik zeggen.

(✿◠‿◠)

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: alweer een blaasontsteking

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:53

Ik denk dat het echt tijd wordt om eens een goed gesprek met je huisarts te hebben. Je opent heel veel topics over problemen in die regio maar echt een goede maatregelen nemen ho maar. Als je je zorgen maakt, ga naar de dokter. Stinkpoes, jeuk, afscheiding, bloed in je urine, etc, het gaat op een bepaald moment echt niet meer vanzelf over..

Hieperdi
Berichten: 2450
Geregistreerd: 24-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-09-14 15:55

Yessy schreef:
Ik denk dat het echt tijd wordt om eens een goed gesprek met je huisarts te hebben. Je opent heel veel topics over problemen in die regio maar echt een goede maatregelen nemen ho maar. Als je je zorgen maakt, ga naar de dokter. Stinkpoes, jeuk, afscheiding, bloed in je urine, etc, het gaat op een bepaald moment echt niet meer vanzelf over..


Bemoei je er dan nietmee


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ElineGC, viphorse en 45 bezoekers