FNRS opleiding instructeur recreatiesport

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
sunnystar

Berichten: 108
Geregistreerd: 18-06-12

FNRS opleiding instructeur recreatiesport

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-13 22:19

Hallo samen! Is iemand van plan om 2014 de opleiding van de FNRS te volgen? Of eerst eens de intakedag in januari???

Sonja Maes - paardengedragstherapeut - http://www.equoanimo.com
Mijn actie-fries: Ilcke fan de Smederij (*2002, B+11, L1+15 , L2+22, M1+11, M2+5)
Mijn knuffel-paard: Zoey la Belle (*2011, Zhivago X Louis le Bon/B+16, L1+18, L2+23, M1+13, M2+3)


Erwtje95
Berichten: 114
Geregistreerd: 12-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:47

sunnystar schreef:
Hallo samen! Is iemand van plan om 2014 de opleiding van de FNRS te volgen? Of eerst eens de intakedag in januari???


Ik zou wel willen maar heb helaas geen paard om mee te brengen en om de opleiding mee te doen.

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: FNRS opleiding instructeur recreatiesport

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:11

Ik zit er nu naar te kijken. Even zien of ik de afspraken rond kan krijgen met de manege waar ik werk. Ik zou eigenlijk de knhs orun basissport opleiding gaan doen, maar dat red ik nu niet naast mijn studie. Ik vind het fijn dat deze wat minder intensief is en specifiek gericht op manegelessen, want dat is wat ik uiteindelijk wil gaan doen.

Ruth1995, je kan als ik het goed begrijp ook een paard huren op de cursuslocatie.

Da Vinci (Van Gogh x Kigali) Z1+7 *PR 224,5*

Erwtje95
Berichten: 114
Geregistreerd: 12-07-13

Re: FNRS opleiding instructeur recreatiesport

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:51

Dat dacht ik ook te begrijpen daar ga ik wel even naar informeren komende week.

rosa2410
Berichten: 1
Geregistreerd: 13-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-14 12:12

Hallo,

Een vraagje:
Wie volgt er nu de instructeursopleiding van de FNRS? En hoe bevalt deze opleiding?

Groetjes

Ilja000
Berichten: 4336
Geregistreerd: 10-04-06
Woonplaats: Oostwoud

Re: FNRS opleiding instructeur recreatiesport

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-14 17:58

Ik heb hem lang geleden gedaan en heb een geweldige tijd gehad.

manana

Berichten: 10
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 17:50

Hallo, het onderwerp is weer actueel, in september starten er weer opleidingen, iemand die ook de opleiding gaat volgen? En al meer info bekend over data en lokaties?

En heeft iemand al ervaring met deze opleiding?

Instructeur Orun en Centered riding Epe, Gelderland

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: FNRS opleiding instructeur recreatiesport

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:03

Ik ga als het goed is in september starten met de opleiding. De communicatie met de fnrs loopt alleen een beetje moeizaam. Ik heb nog geen flauw idee wanneer de intake is, wanneer de cursus begint en op welke locatie. Maar ik heb wel bevestiging gekregen. Volgens mij weten ze bij de fnrs zelf ook nog niet precies hoe of wat.

Da Vinci (Van Gogh x Kigali) Z1+7 *PR 224,5*

manana

Berichten: 10
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 18:42

ik heb inderdaad precies dezelfde ervaring, ik hoop dat iemand anders al meer weet??

Ik ben ook heel benieuwd naar ervaringen van mensen die in januari zijn gestart! :)

Instructeur Orun en Centered riding Epe, Gelderland

Bento2005
Berichten: 1
Geregistreerd: 31-07-14

Re: FNRS opleiding instructeur recreatiesport

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 23:33

Ik heb ook interesse in de opleiding ,maar vind de info erg beperkt die ik krijg. Ben reuze benieuwd naar ervaringen..Ook over het hoe en wat mbt stagelopen. Ik denk over inschrijven voor de aspirant instructeurscursus.

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Re: FNRS opleiding instructeur recreatiesport

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 15:18

Ik wilde misschien in September, maar twijfel of ik het red naast mijn studie. Ook omdat er nog weinig over bekend is en weinig ervaringen zijn. Wil het liefst de FNRS in avonduren doen, zoals de oude basiscursus van de Orun.

Maar wel jammer dat er nog zo weinig bekend is over locatie etc. Dat heeft toch wel meegespeeld in mijn keuze om het nog wat uit te stellen tot na mijn studie.

Ben wel heel benieud naar ervaringen

manana

Berichten: 10
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 22:21

Hier een update over de opleiding

Vorige week contact gehad met FNRS. Half september zou intake afgenomen gaan worden, waar en wanneer precies was niet bekend. Naar verwachting start de opleiding dan in oktober. Waar dit zal zijn was ook nog niet bekend, aanmeldingen waren iig door het hele land heen en daardoor zou opleiding waarschijnlijk ook door heel het land gegeven worden. Een beetje meer info, maar eigenlijk weten we zo nog niets. :(

Iemand anders nog meer info weten te vergaren??

Instructeur Orun en Centered riding Epe, Gelderland


_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 22:26

Hier ook iemand die zich heeft ingeschreven voor de opleiding. Baal er persoonlijk wel van dat er nog zo weinig bekend is :(

Het lijkt me wel een beetje kort dag als de intake half september afgenomen wordt. Mensen moeten toch vrij vragen van school/werk, eventueel vervoer en paard regelen etc. Of zeur ik nu?

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

manana

Berichten: 10
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 22:40

sofie, ik deel je mening hoor! Twijfel hoe de opleiding zelf zal zijn als informatievoorziening nu al zo slecht is

Instructeur Orun en Centered riding Epe, Gelderland

Laura_
Berichten: 5382
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 11:33

Vriendinnetje van mij heeft zich inderdaad ook ingeschreven en toen ik er gisteren naar vroeg zei ze zelf dat ze eigenlijk ook nog steeds weinig tot niks weet. Ben blij dat ik mij niet heb ingeschreven haha.

Amyc

Berichten: 993
Geregistreerd: 23-09-07

Re: FNRS opleiding instructeur recreatiesport

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:25

Ik heb me ook ingeschreven, alleen de inschrijving verliep al moeizaam.

@_Sofie twee weken geleden heb ik telefonisch contact gezocht en toen vertelden ze me dat de intake midden september zou zijn. Ook ik heb nog niks gehoord dus ik ga er van uit dat deze datum zal gaan schuiven. Wat ik wel heb gehoord is dat er meer dan 100 inschrijvingen waren (wat ze denk ik niet verwacht hadden), waardoor het allemaal wat rommelig verloopt.

Ik ben benieuwd!

pollewopsie7

Berichten: 1237
Geregistreerd: 20-07-05
Woonplaats: Darp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 17:38

Ik heb even meegelezen. Vanmiddag heb ik gebeld om wat meer informatie op te vragen over de opleiding. Ik denk erover me in te schrijven maar ben nog niet helemaal overtuigd.

De dame die ik aan de telefoon had vertelde me dat de intake in oktober zou plaatsvinden en de start van de opleiding in november.

Heeft iemand enig idee wat ongeveer het niveau is van deze opleiding?

Ik heb vorige week de toelatingstest voor de Orun cursus basissport gedaan en ben helaas niet geslaagd voor het onderdeel eigen rijden. Nou vond ik de hele organisatie ook aardig gericht op wat je bij je hebt(voor 'sport'paard) en wat de presentaties van het paard waren en niet direct op wat jij kunt en graag wilt leren. Iemand enig idee of dit bij de fnrs hetzelfde verhaal is? Ik hoop van niet!

https://www.tschier.nl/
Grondwerk en rij instructie
Buitenritten in het prachtige Holtingerveld

Nirvaantje

Berichten: 316
Geregistreerd: 04-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 19:00

Hoi,

Ik ben begin dit jaar gestart met deze opleiding.
Mijn eigen paard is nog erg onervaren maar ik kan wel met haar de opleiding volgen, dus qua paard zitten er niet heel zware eisen aan. Er wordt door sommige deelnemers ook op manege paarden gereden.

Ik vind de opleiding verder erg leuk!

Lori & Lilly

Sanned

Berichten: 1491
Geregistreerd: 20-11-11
Woonplaats: Utrecht

Re: FNRS opleiding instructeur recreatiesport

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 22:00

Ik heb vandaag en mail gehad van de fnrs! De intake zal in oktober zijn en ze starten in november, maar verder nog geen info.
Nirvaantje, heb je misschien wat meer info? Op welke dagen zijn de lessen, hoe lang duurt een lesdag? Hoe intensief is het? Moet je altijd je paard meenemen? Hoe is het niveau van de lessen? Sorry, ik ben erg nieuwsgierig, de fnrs geeft heel weinig informatie!

Da Vinci (Van Gogh x Kigali) Z1+7 *PR 224,5*

Xjosee

Berichten: 1625
Geregistreerd: 14-03-09

Re: FNRS opleiding instructeur recreatiesport

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 22:03

Ik heb er toevallig vandaag naar gekeken. Ik wil hem erg graag doen. Maar ik moet even kijken hoe ik het kostenplaatje rond krijg. Werken jullie allemaal op een fnrs manege? Dat is ook een puntje waar ik achteraan wil, hoe het zit qua verzekering als je je diploma hebt.

Nirvaantje

Berichten: 316
Geregistreerd: 04-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 22:35

De lesdagen zijn tot nu toe bij onze groep op dinsdagen en duren ongeveer van 9 tot 5. Je gaat elke keer rijden, in twee groepen. De groepen kijken naar elkaar en geven elkaar stukjes les. Er komt ook iedere les springen bij kijken. Voor mijn paard is het vrij intensief, maar zoals ik al zei is ze nog vrij onervaren. Paard gaat elke keer mee, maar je kunt dus ook een paard van de manege huren. En dan is er dus nog een stuk theorie wat besproken wordt. Het niveau is wisselend, ik leer een hoop. Er wordt geen Z proef van je verwacht in elk geval!

Lori & Lilly

SophieC
Berichten: 5
Geregistreerd: 20-07-13

Re: FNRS opleiding instructeur recreatiesport

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 12:59

Hey allemaal ik zag het topic en wilde er ook even op reageren. Ik heb me namelijk ook aangemeld voor de opleiding en ben zelf continue aan het bellen omdat het al vanaf het begin van het jaar niet duidelijk is hoe en wat. Ik zie wel op de site dat de opleiding nu vol is? Heb zelf nog geen mail gehad over de intake, maar heb gebeld en ik sta wel gewoon ingeschreven ... Ben wel enigszins blij dat ik niet de enige ben met problemen en onduidelijkheid over de opleiding haha

manana

Berichten: 10
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 21:24

hoi, iemand nog wat nieuws gehoord over de opleiding? Het is inmiddels alweer bijna oktober en al weer een paar weken radiostilte vanuit de FNRS... Ik ben benieuwd!

Instructeur Orun en Centered riding Epe, Gelderland

_Sofie

Berichten: 4432
Geregistreerd: 04-01-09
Woonplaats: Onder de rook van Amsterdam

Re: FNRS opleiding instructeur recreatiesport

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-14 21:29

Nog niks gehoord... Ik ben ook heel benieuwd!

Da Vinci (Van Gogh x Kigali)

Gass

Berichten: 513
Geregistreerd: 06-04-05

Re: FNRS opleiding instructeur recreatiesport

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 23:21

Nog steeds niks gehoord, jammer hoor!

- Mandy.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers