mechanische hackemore

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-01 22:21

Heb vandaag bmijn paardje hier voor het eerst mij gereden en ging best wel goed. Wie rijden hier nog meer op en waarom?
kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362



Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 10:45

Ik rijd zeer regelmatig met hackemore, omdat Mileen en ik het beiden heel prettig vinden. Ze loopt er lekker ontspannen op, en vooral met de hackemore met lange schaar kun je je hulpen echt supersubtiel houden, wat voor zowel paard als ruiter heel prettig werkt.

Tegenwoordig heb ik ook een hackemore met korte scharen, dus met minder hefboomwerking, en ook dat rijdt prima. Hier spring ik bijvoorbeeld toch weer liever mee als met die met lange scharen, voor het geval ik bv eens niet netjes genoeg meegeef boven de sprong.

Grtz, Sonja

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 11:00

Wat bedoel je met mechanisch, mijn vorige paard heb ik wel eens met hackamore gereden, maar eigenlijk voornamelijk omdat zijn wolfstandje was getrokken. Hij liep er wel super fijn op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 11:55

Een mechanische hackemore is zo'n ding met scharen en een kinriempje/-kettinkje. Anders wordt het bv een Bosal of Sidepull.

Gr, Sonja

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 11:59

Dat noemen wij gewoon een Hackamore

carola

Berichten: 8684
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 12:57

Hoi Kim!

Snoops word in het bos ook bereden met een mechanische hackamore. Eentje met superlange scharen die erg scherp is. Normaal is ze knettergek in het bos, maar met dat ding is ze heerlijk te bereiden en gaat ze zichzelf ook meer ontspannen.
Je zal het wel zien op texel, want dan neem ik hem ook mee!
Eddie heb ik er ook wel eens mee gereden, maar die snapte het toen nog niet zo goed. Misschien nu beter omdat ie wat verder is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: nimbletje en 101 bezoekers