Hooiruif

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siggy

Berichten: 1730
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: de Eifel in Duitsland

Hooiruif

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-02 10:37

Ik wil voor Guinness een hooiruif in de paddock maken, de paddock wordt bij een beetje regen al snel erg nat en modderig (en blijft dit ook heel lang) Als ik het hooi dan gewoon op de grond gooi, wordt het erg vies en hoeft ze het niet meer . Vandaar dus : een hooiruif (met dakje Haha! )
De vraag: is er een bepaalde maat hoever de spijlen uit elkaar moeten staan zodat ze wel het hooi er makkelijk uit kan krijgen, maar niet alles direkt weer op de grond valt en zodat Guinness zich niet verwond aan de spijlen of klem komt te zitten.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 10:39

er zit bij omar denk ik ongeveer 10 cm tussen de spijlen. Ik zal, als ik het niet vergeet, er eens een foto van maken.

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 19:43

ff offtopic:Siggy,wou je echt een dakje of was dat maar n geintje?want die van mij eet nat hooi nog liever dan droog hooi
Is nog beter ook.(als je erg stoffig hooi hebt)
Groetjes san

Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 19:52

Ik leg het altijd in de loopstal als de grons erg nat is. Meestal is er toch nog een grote plek droog waar ik het dan neerleg, want ze eten liever buiten dan binnen..

In de stal heeft Pinky een simpele hooiruif met spijlen zo'n 7 cm van elkaar op de verste punten. Hij eet dit van bovenuit (heb hem 'laag' gehangen) zodat hij geen stof oid in de ogen krijgt.