wat denken jullie van een paard met piephak(ken)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
germie

Berichten: 25914
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

wat denken jullie van een paard met piephak(ken)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-02 07:28

Wat denken jullie als er een paard met piephak(ken) in de ring komt?
Lelijk paard, of jammer dat ie die piephak gekregen heeft, enz enz?

En voor de jury's: laten jullie je beinvloedne door een uiterlijk gebrek dat verder niet van invloed is op de prestaties?

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.



Mer1980

Berichten: 18810
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 13:52

Mijn paard heeft een klein piephakje. Helaas van het meppen tegen de muur. Ik vind het gewoon jammer. Ik weet niet hoe de jury dit beoordeeld.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Jasmijn

Berichten: 3757
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 15:28

Ik beoordeel de combinatie er niets anders om hoor. Je kijkt naar wat er gevraagd wordt en hoe dat uitgevoerd wordt, en dat soort dingen zie je natuurlijk wel, maar als het functioneren er niet onder lijdt, en dat doet het bij piephakken bijna nooit, maakt het in de punten niets uit.
Ik had laast wel een paard in de baan met een verschrikkelijk dikke voorknie, geen vocht maar echt vervormd. Paard was wel al oud maar liep verder goed. Alleen zag ik na de proef dat hij dat been vreemd neerzette en ontlaste, dus had er wel last van. Gelukkig had ik dat voor de proef niet gezien, want dan was het moeilijker geweest om objectief te kijken denk ik, maar je moet beoordelen wat je op dat moment ziet en paard liep niet onregelmatig.

Navragen is beter dan afvragen.

Dees

Berichten: 18903
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-02 15:49

Piephakken zijn zacht of hard.
Hard kunnen ze weinig aan doen, dat heeft zo'n dier vaak gewoon altijd al. De zachten komen vaak door domme dingen zoals schoppen tegen wanden, of te ver achter op de trailer staan (serieus, dat gebeurt!). Het is afentoe een bananengezicht, maar rijtechnisch doet het niets aan de prestatie af.
Wel als een paard er pijn van heeft, dan loopt eht onregelmatig en dat hoort wel in depunten terug te komen. Sterker nog, officieel moet de combinatie dan worden uitgesloten, maar dat gebeurd niet vaak.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Suzanne F.

Berichten: 49153
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-02 10:34

Zo'n schoonheidsfoutje doet niks af aan het paard op zich en de prestaties...Net zoals bij voorbeeld een litteken ofzo.

Als het paard regelmatig loopt is er niks aan de hand.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kirrietje, supervon78 en 45 bezoekers