Vandaag voor het eerst weer op Mikado gereden!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Vandaag voor het eerst weer op Mikado gereden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-02 15:49

Aangezien het vandaag zulk mooi weer was/is, heb ik vanmorgen maar besloten om school vandaag even te laten en ben lekker naar m'n paardje geweest! Heb de stoute schoenen (laarzen) aangetrokken en ben weer eens gaan rijden voor het eerst in 3 weken!

Z'n oorontsteking is nu zo goed als over en meneer begon ook al aardig uit te dijen, dus het werd weer tijd voor wat beweging!!

Z'n nieuwe dekentje ligt trouwens errug lekker, en staat ook wel mooi Knipoog En, ook heel belangrijk, het houdt hem mooi schoon!! * ^_^ *

Heb m uit de wei gehaald, eerst heeeeel uitgebreid gepoetst (Ja ondanks dat ie nauwelijks vies was, maar goed :-P) Beetje boos geworden in mezelf omdat ie weer aan het schuren is met z'n manen (Ze waren zo mooi dik, worden nu helaas steeds dunner Boos! Deed ie vorig jaar herfst ook al, maar goed, toen zijn ze wel weer gewoon aangegroeid, was niet heel dramatisch, maar toch!!)

Toen zadeltje erop, hoofdstelletje in en naar de manege (buitenrit durfde ik nog ff niet aan, in het bos wil ie nogal eens hard gaan en aangezien 3 weken rust nou niet echt bevordelijk is voor z'n conditie...)

Hij was super voorwaarts, ja wat wil je :-P En in de bak ben ik eerst lekker met een lang teugeltje gaan rijden, veel stappen, voltes, beetje draven aan de lange teugel. Lekker tempo ook Lachen En toen begon ie zelf steeds meer aanleuning te vragen :-D Na een tijdje tuffen liep ie dus heel lekker rond, van achter mooi eronder, voor netjes nageeflijk, stap, draf, galop, schoudervoor, beetje wijken... Hij liep eigenlijk wel super voor een Tinkertje dat 3 weekjes vakantie heeft gehad!!!

Heb in totaal maar 20 minuutjes gereden geloof ik. Toen begon ie het ook wat moeilijker te krijgen. Het grootste deel ook gestapt eigenlijk, meer om m wat losser te krijgen. Maar was zooooooo tevreden na de tijd! Heb heel lekker lang uitgestapt en toen weer op weg naar stal.

Meneer zelf was ook heel tevreden, vond het allemaal wel weer goed Lachen Op stal heeft ie weer een lekker appeltje gehad, klein beetje brokjes, lekker weer gepoetst, dekentje weer op en toen mocht ie weer naar buiten.

Ik ga het nu weer lekker opbouwen met hem, over een paar daagjes vakantie, dus dan kan ik weer lekker met hem gaan rijden!

*Jeuj!!!! Eindelijk weer!!!!!*

Maar ik blijf erbij dat ik een supertinkertje heb!!!

Liefs, Renée en Kado!!



fjordentinker
Berichten: 1447
Geregistreerd: 23-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 17:00

ah leuk zeg Party!! het was vandaag idd mooi weer om te rijden Lachenecht herfst weer Pling Haha!
maaruh ik heb even gemist wat er met 'm aan de hand was...??hoezo kon je niet rijden/had hij vakantie?

Fjordenpaard, goed doch levendig temperament

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-10-02 17:03

Hij had oorontsteking. Hij begon telkens heel hard met z'n hoofd te slaan enzo en gewoon rijden was er niet bij Verdrietig

fjordentinker
Berichten: 1447
Geregistreerd: 23-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 17:06

agossie wat zielig voor 'm Verdrietig
Fijn is dat he?als je paardje ziek is geweest en dan (eindelijk) weer beter is en zich goed voelt en dan lekker weer kan rijden enzo Lachen gelukkig gaat 't weer goed met hem Party!!

Fjordenpaard, goed doch levendig temperament

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 19:43

goh Renee, kopie/paste? Haha! ik heb al gereageerd op tinekrwereld Lachen
en wat zag ik net: morgen jarig? alvast gefelicteerd!!!!!

groetjes leon en snow

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-02 20:25

Wat fijn dat je weer kunt rijden!!
gelukkig is de oorontsteking over en kun je weer lekker aan de gang.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: rover_ en 36 bezoekers