Info hoefsmid friesland

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Info hoefsmid friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:51

Ik heb al heel wat forums bezocht over hoefsmeden in Friesland, ik heb ook een aantal hierdoor gevonden,

Nu was ik benieuwd naar jullie ervaring met Nielsen hoefsmederij.

Weet iemand hoeveel het kost wat hij doet? Ik heb binnenkort een groot paard en staat in zuid friesland, iemand die me wat meer kan informeren over hem?

Binne Reitsma, is een paardentandarts, en er staat dat een controle gratis is, is hij ook een goede tandarts?

Jan Warmerdam, kan ik geen site van vinden, iemand die de tarieven weet en ervaring hier mee heeft?

Ook Wiljan Haaier wil ik wat meer over weten, weet wel dat hij 25 euro kost, als dit goed is?

En Pier Kuipers..

En met Fred Emmering?

En als laatst Keimpe Bloemhoff

Alvast bedankt!


Even extra informatie
Ik krijg over een week mijn eigen paard, ik heb al 3 pony's gehad en die werden opzich goed bekapt enzo, maar wij doen dat samen met de man die hiervoor in ons huis heeft gewoond, dat is geen prettige man, waardoor wij dus een andere hoefsmid willen, omdat die andere man altijd mee gaat, en die kan gewoon niet met paarden omgaan en hoeven wij ook niet op ons erf, en nee, we kunnen niet vragen of die hoefsmid alleen wilt komen omdat die andere man niet 100 punten is..

Het paard wat komt is groot, maar erg braaf. Geeft braaf d'r been,
de prijs is voor mij ook van belang, tuurlijk hoeft het niet extreem goedkoop, maar ik hoef niet het duurste van het duurste.

Hopen dat iemand me wat meer info kan geven!


Martine

Berichten: 10266
Geregistreerd: 14-03-07

Re: Info hoefsmid friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:01

VSW -> ED

Ony Ony (Fontaine TN x Spielberg x Ferro) L1
E.T. (Spielberg x Ferro x Lector) ZZL + 1
Travers (Freestyle x Ferro x Lector) Z2 + 4

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:08

Martine schreef:
VSW -> ED



Thankyouu.

Kasty

Berichten: 642
Geregistreerd: 15-04-06
Woonplaats: Drogeham

Re: Info hoefsmid friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:22

ik heb al jaren Martijn Verweij uit Oosterwolde. Zo nu en dan probeer ik eens een andere hoefsmid, maar ik kom altijd weer bij hem terug. Kundig, vlot, denkt mee en gewone prijs.

~ Tetsje v. Tilhouten Sport ~ B + 13, L1 + 13, L2 + 10, M1 + 11, M2 + 13, Z1 + 20, Z2 + 0~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:31

hennieb schreef:
ik heb al jaren Martijn Verweij uit Oosterwolde. Zo nu en dan probeer ik eens een andere hoefsmid, maar ik kom altijd weer bij hem terug. Kundig, vlot, denkt mee en gewone prijs.



Dat ligt lekker dichtbij! En wat is de normale prijs? Haha

Jamiefris

Berichten: 885
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Fryslân

Re: Info hoefsmid friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 12:31

Binne reitsema hebben wij! Super hoefsmid en tandarts !
Bekappen is geloof ik 40 euro per keer.

~

aisie

Berichten: 3722
Geregistreerd: 05-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 12:33

hennieb schreef:
ik heb al jaren Martijn Verweij uit Oosterwolde. Zo nu en dan probeer ik eens een andere hoefsmid, maar ik kom altijd weer bij hem terug. Kundig, vlot, denkt mee en gewone prijs.


Hier idem. Hij is de opvolger van Keimpe Bloemhoff die is overleden dus die kun je wel uit je rijtje weghalen.

Martijn is een zeer nette deskundige hoefsmid en vraagt geen hoofdprijzen. Hij komt hier al 10 jaar en we hebben nog nooit problemen gehad. Dus een aanrader.

caroline_max
Berichten: 1039
Geregistreerd: 16-05-10

Re: Info hoefsmid friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 21:00

Hier komt ook Martijn Verweij, en ik wil niemand anders meer bij mijn paarden hebben :D. Hij is netjes, komt keurig op tijd, makkelijk bereikbaar, vriendelijk maar duidelijk naar de paarden en zijn werk is uitstekend. Je kunt ook makkelijk afspraken met hem maken als je inde buurt woont. Dat is voor ons wel prettig ivm werk en eigen bedrijf.

Eerder heb ik 2 jaar lang Fred Emmerich hier gehad. Ook prima werk, ook rustig met de paarden. Maar soms lastig om een afspraak te plannen ( ook omdat ik 4 dagen werk), en hij had soms wat vreemde theorieën/ ideeën.

Klasien
Berichten: 2073
Geregistreerd: 12-05-04
Woonplaats: Friesland

Re: Info hoefsmid friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 21:18

Komt Martijn Verweij ook in de buurt van Drachten?

RianneH

Berichten: 28224
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Info hoefsmid friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 21:21

Al jaren tevreden over Fred Emmerig. Wel ee natural, dus die houding en ideeën moeten je liggen, maar zeer tevreden.

"Een draver, is gaver" :D

kim345

Berichten: 3294
Geregistreerd: 27-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 21:26

Ik heb een hele goede hoefsmid! Ze (ja een vrouw!) komt uit de buurt van olderbekoop maar komt ook altijd naar Ureterp/Drachten voor mij.
Ze is heel rustig met het paard maar wel consequent ijzers zitten er altijd goed onder, ben super tevreden over haar! Daarnaast is ze ook niet duur vind ik en ze kan altijd snel langskomen!
Even kijken hier staat haar nummer wel..
http://www.allebedrijveninheerenveen.nl ... ra/reviews

1253,5 goedgekeurde kilometers op de teller! Klasse 3 + 4 En daarmee klasse 4 startgerechtigd samen met Smurf!!

Lindee

Berichten: 2928
Geregistreerd: 22-09-08
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 21:28

hennieb schreef:
ik heb al jaren Martijn Verweij uit Oosterwolde. Zo nu en dan probeer ik eens een andere hoefsmid, maar ik kom altijd weer bij hem terug. Kundig, vlot, denkt mee en gewone prijs.

Helemaal mee eens! Hij komt hier ook.


raiyah

Berichten: 1
Geregistreerd: 22-02-14
Woonplaats: siegerswoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 20:43

hennieb schreef:
ik heb al jaren Martijn Verweij uit Oosterwolde. Zo nu en dan probeer ik eens een andere hoefsmid, maar ik kom altijd weer bij hem terug. Kundig, vlot, denkt mee en gewone prijs.

idd martijn verweij hebben wij ook al jaren en we hebben soms lastige paarden en hij blijft altijd rustig tis een hele fijne hoefsmid en een echte aanrader

Adin

Berichten: 2388
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: Vlakbij Leeuwarden

Re: Info hoefsmid friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:11

Jan Warmerdam is ook een hele fijne Smit hoor. Denk dat ie rond de 30 euro zit. Was altijd 27,50 maar is even geleden.

♥ Joey ♥ onbekend x onbekend
Mama van S 11-06-2011 en A 17-04-2014

lies_sparkle

Berichten: 6126
Geregistreerd: 19-06-11

Re: Info hoefsmid friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:16

Keimpe Bloemhof leeft al niet meer.
Hij is dik 5 jaar geleden overleden aan kanker.

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Re: Info hoefsmid friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 21:27

Martijn is een goede smid, heb hem jaren gehad. Hij was een leerling van Keimpe destijds. Hij komt ook in omgeving Drachten.

Wear a smile- One size fits all

bonniefalco
Berichten: 3
Geregistreerd: 01-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 16:19

zijn er ook nog vrouwen die bekappen in de buurt van bakkeveen? :brr:


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: FCSA en 50 bezoekers