De dag waarop het afscheid ineens dichtbij leek..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Gnome
Berichten: 8444
Geregistreerd: 01-10-05

De dag waarop het afscheid ineens dichtbij leek..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-14 22:35

Hallo allemaal..
Normaal ben ik helemaal niet zo van 'het van je af schrijven' maar nu lijkt het me wel verstandig.
Afgelopen donderdag bekroop mij bij het zien van mijn merrie ineens het gevoel.. er is iets mis.. en goed ook. Ineens het gevoel waar je niet omheen kan. Dat een afscheid wat zover weg leek, ineens heel dichtbij zou kunnen zijn.

5 jaar geleden is bij mijn (inmiddels 23jarige merrie) HKO geconstateerd. Toen al een 4tje.. afgeschreven.
Op dat moment een enorme klap in mijn gezicht.. ik had namelijk op dat moment al een tijdje het gevoel dat er iets niet lekker zat maar mensen om mij heen verklaarde me voor gek. Op dat moment stond ze er zo voor dat ze gewoon goed liep als ze zelf kon bepalen waar ze ging, wanneer ze wilde.
Op dat moment heb ik dan ook besloten om haar met pensioen te zetten.. lekker paard zijn op een plek waar ze zowel in de zomer als winter 24/7 de keus had uit binnen en buiten staan.
Inmiddels woon ik bijna 3 jaar in Friesland en heb ik in september 2013 besloten om Estada naar Friesland te halen. Een fantastische plek waar ze nu staat.. fantastische mensen en ze komt niets te kort maar toch..

Ik had haar meegenomen naar de bak.. lekker wat rondjes spelen zoals we dat wel vaker doen. Estada wilde niet.. en gelijk zag ik aan haar loopje al wat vreemds. Een klein drafje dan maar? Misschien wat stijf? Het ging absoluut niet van harte en zodra ik het woord 'stap' zei stond ze stil.. direct en naar mij kijkend. Op dat moment wist ik het zeker.. er is iets mis. Steeds kwam ze weer naar me toe.. duwen met haar hoofd tegen mijn buik. Dit is niet het paard dat ik ken. Normaal gesproken staat ze bekend als de bitch, arrogant, als je verdrietig bent zoek je het maar uit.. als je weer normaal kan doen komt ze pas weer bij je. Op die manier hielp ze mij er altijd weer bovenop. Nu ben ik dus bang dat ik binnenkort de keus voor haar moet maken, dat de pijn die ze wellicht in haar hoef heeft teveel is om ook gewoon 'paard' te kunnen zijn. Omdat ik mezelf ook weleens gek maak met dat voetje heb ik ook filmpjes gemaakt. Deze zijn door ongeveer 12 mensen bekeken en allemaal wezen ze op dezelfde voet waar ze iets vermoedden. Voor mij dus de bevestiging dat ik niet gek was ;(

Alleen het idee breekt mij hart al. Vrijdag heb ik direct verschillende DA's gebeld om foto's op stal te laten maken. Dinsdag is de eerste optie, dit heb ik dus met beide handen aangegrepen. Als het goed is krijg ik morgen de foto's van 5 jaar terug ook opgestuurd zodat we dat kunnen vergelijken met de nieuwe foto's. Ik vrees.. met grote vrezen voor mijn meisje.. mijn trots.
Maar een leven met pijn is geen leven.. dus misschien ben ik binnenkort mijn grote trots kwijt.
Ik hoop uiteraard van niet maar ik moest deze, in mijn ogen, reële angst even van mij afschrijven.

Bedankt voor het lezen en als mensen geinteresseerd zijn kan ik dinsdag een update plaatsen.

Liefs, Inge en Estada

Afbeelding


Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: De dag waarop het afscheid ineens dichtbij leek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:38

Jeetje wat verschrikkelijk :(:) Ik ga hard voor jullie duimen dat er niets ergs aan de hand is.

Xrachelle
Berichten: 393
Geregistreerd: 18-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:38

Wat een verhaal laat dinsdag een update horen

#Horses take you for what you are, but they judge you by what you do#
weet waar je het voor doet en waar je voor staat in het leven dan kom je waar je komen wilt

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:39

Jeetje Inge wat een verhaal. Wat je ook kiest, je doet dit uit liefde voor Estada en ik denk dat ze zich geen betere baas kan wensen. Sterkte!

Wear a smile- One size fits all

Pacific

Berichten: 3146
Geregistreerd: 18-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:39

Vreselijk! Ik duim voor jullie... :+:


liedjuh2

Berichten: 2442
Geregistreerd: 18-01-10
Woonplaats: Waar mijn huisje is....

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:40

Jeetje wat verschrikkelijk!!
Ik heb inderdaad rond september een topic van je gezien.

Ik begrijp hoe moeilijk het is. Ik sta op dit moment voor een zelfde soort beslissing. Ik hoop dat een second opinion vergoed word, anders is het wrss ook klaar.
Sterkte ermee! Als de tijd er klaar voor is, merk je het vanzelf en kan je met een gerust hart de beslissing voor haar maken!

Toran Z (Toronto V X Democraat)

Precyll

Berichten: 576
Geregistreerd: 02-03-06
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:41

Pfff sterkte TS. Y;( :(:) Ik duim voor je

Daantje_1996
Berichten: 332
Geregistreerd: 28-12-09
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:41

Jemig wat verschrikkelijk.. Ik duim ook mee :(:)
Sterkte!

Gnome
Berichten: 8444
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-14 22:42

Bedankt al voor de snelle reacties!
Ik zal dinsdag een update plaatsen!

@Liedjuh2.. ik vind het zo raar. Ze heeft dit al jaren natuurlijk. Ook weleens een mindere dag ertussen maar nu had ze nog geen eens 5 meter gelopen en voelde ik het gelijk al. Zo'n naar gevoel. Dat maakt me nog het meest bang.. ik heb wel geleerd om altijd mijn gevoel te volgen met mijn dieren. Wat het ook mogen worden.. ze mag niet met pijn leven.
Ik hoop dat het bij jullie vergoed wordt. Wat is er aan de hand? Mag ook in pb natuurlijk.
Sterkte!

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:43

Sterkte!
Is dat een recente foto?Heb je haar ook laten testen op cushing?Daar kunnen ze ook beroerd van gaan lopen.

Ik ben niet intelligent genoeg om depressief te zijn.Ik begrijp dat soort problemen niet

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:45

Mag ik wel even zeggen dat ik je een superbaasje vind? Je luisterd erg goed naar haar! Ik hoop dat je nog iets kunt doen. ..

nikysa90

Berichten: 784
Geregistreerd: 08-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:46

ach wat een verdriet. Hopelijk is het nog niet zover, maar 23 jaartjes oud al….Ze blijven niet voor eeuwig leven, al wil je het zo graag. Ik duim met je mee dat het nog even uitgesteld kan worden. hou ons op de hoogte! Y;(

Gnome
Berichten: 8444
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-14 22:46

Nee dit is een foto van 2 maanden terug.. toen kwam ze nog door een achterstand en wormen slecht door haar vacht.
Deze foto is van mei
Afbeelding:

Gnome
Berichten: 8444
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-14 22:48

nikysa90 schreef:
ach wat een verdriet. Hopelijk is het nog niet zover, maar 23 jaartjes oud al….Ze blijven niet voor eeuwig leven, al wil je het zo graag. Ik duim met je mee dat het nog even uitgesteld kan worden. hou ons op de hoogte! Y;(


Dat houd ik me ook voor.. ze heeft een mooi leven gehad en de laatste jaren 'moest' ze niets behalve lekker paard zijn. Als ik dan ervoor 'mag' kiezen dat ze ook niet aftakelt i.v.m pijn.. dan moet ik dat als iets moois proberen te zien denk ik maar.

veranadautje
Berichten: 1288
Geregistreerd: 12-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:49

helaas laat je gevoel je inderdaad meestal niet in de steek. jij bent de gene die haar het beste kent. Ik wil je op deze manier heel erg veel sterkte wensen. welke beslissing die je ook neemt denk aan haar en aan je gevoel en eigenlijk zit je dan altijd goed. iniedergeval heel veel sterkte en wacht inderdaad de update ook even af.

SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 23:00

Wat een rotgevoel en situatie. Hopelijk valt het dinsdag mee.
Goed dat je je gevoel volgt, hoe verschrikkelijk het dan is.
Sterkte alvast, want of het goed of slecht nieuws is, sowieso moeilijk !

Tieneke

Berichten: 21669
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Hasselt, België

Re: De dag waarop het afscheid ineens dichtbij leek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 23:03

Wat een rotgevoel moet het zijn. Ik duim mee dat het toch nog relatief goedkomt! Veel sterkte in elk geval...

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: De dag waarop het afscheid ineens dichtbij leek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 23:05

Sterkte. Maar voordat je een beslissing neemt een dier met HKO te laten inslapen, het kan ook zoiets simpels zijn als een hoefzweer.

Je suis Charlie.

Gnome
Berichten: 8444
Geregistreerd: 01-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-14 23:08

Cassidy schreef:
Sterkte. Maar voordat je een beslissing neemt een dier met HKO te laten inslapen, het kan ook zoiets simpels zijn als een hoefzweer.


Dat klopt. Daarom komt de da ook eerst foto's maken en een kreupelheidsonderzoek verrichten. Ik wil het uiteraard eerst zeker weten. Maar gezien de geschiedenis en de wijze waarop ze loopt.. Het is niet echt kreupel maar je ziet er wel iets aan. Ik laat het verder over aan de da en maar duimen draaien!

Iedereen bedankt voor de steun!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 23:09

Voordat je een beslissing maakt wil je ik je nog een tip geven, maar die gaat via PB. Die heb je net van me gehad.

Je suis Charlie.

Yvankaxx

Berichten: 3628
Geregistreerd: 16-06-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 23:11

Ik vind dat je super met je gevoel omgaat! Ik duim voor je dat het toch allemaal mee blijkt te vallen :(:)

You can't have a positive life and a negative mind.

Gnome
Berichten: 8444
Geregistreerd: 01-10-05

Re: De dag waarop het afscheid ineens dichtbij leek..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-14 23:13

Iedereen nogmaals bedankt. Had niet zoveel lieve en meedenkende berichten verwacht.

Thirza_99

Berichten: 1143
Geregistreerd: 29-07-13
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 23:14

Heel veel sterke! Ik duim voor je!

If your horse says *no*, you either asked the question wrong, or asked the wrong question ~ Pat Parelli

Gnome
Berichten: 8444
Geregistreerd: 01-10-05

Re: De dag waarop het afscheid ineens dichtbij leek..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-07-14 07:15

Bedankt. Gelukkig vandaag een drukke dag en dan is het al zover!

veranadautje
Berichten: 1288
Geregistreerd: 12-02-10

Re: De dag waarop het afscheid ineens dichtbij leek..

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:54

Wel fijn dat het een wat drukkere dag is. Dan denk je er wat minder aan. Alle duimen van iedereen die dit gelezen heeft draaien mee.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 bezoekers