50 km - wat een rit!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-01 17:05

Jaja, vandaag dus 50 km gedaan, geheel vrijwillig, en op tempo. Naja, de vorige keer dat we 50 à 60 deden ging het lekker sloompies, vandaag 'wel' 12 km/h. 4 uur lekker door het bos gecrosst, paard had géén zin, en ik werd echt sjaggie... Hij zat overal naar te kijken met die rotkop van m. Alles was eng. En ik werd helemaal niet goed, hij was niet vooruit te branden en ondertussen zat ik me dus dood te ergeren aan hem. Op de terugweg stonden we bij het stoplicht naast een scootertje en toen keek hij heel eigenwijs zo van: eens kijken wie er sneller weg is. Het scootje hield sowieso heel lief in (t kan dus wel, en het bestaat ook nog!) en Vol spoot als een gek weg toen ik een beetje been gaf. Liep zowat mijn zusje op haar fietsje plat (aaaah, al had ik het niet erg gevonden). Daarna vetgaten thuis, en toen dus nog een rondje van 12 à 15 km om aan de 50 te komen. Ik heb m'n reet heel gehouden. Alleen zit er een schrale plek op mijn benen. Zadel is geweldig, maar ook niet perfect. Voltrack heb ik gelijk een lesje niet-met-je-achterhoeven-je-voorhoeven-aantikken gegeven. Z'n hele achterhoeven zijn afgesleten, dus t is best erg, maar ja. Ik maar ophoudingen maken en hem op zijn achterhand zetten, en toen hoorde je dat irri tik-tik niet meer... Hij kan dát dus ook wel, maar ja, hij is gewoon lui. Hij heeft zeker liever hoefkatrol, want hij loopt echt idioot op zijn voorhand, laat zich echt vallen, struikelt ed. Hij is zo slordig, maar om nou uren achter elkaar dat beest te gaan 'rijden'.... MMmmm, vinnik niet zo leuk. Dus ik kies maar voor de 3x per week dresssuur methode, en dan maar hopen dat het minder wordt. Mijn pappie zegt ook nog dat hij het bij mij meer doet dan bij Rob, naja! Zou dus betekenen dat ik hem meer losse teugel geef, of dat hij minder last heeft van mijn gewicht. Maar hij moet dus leren in het bos in draf ook te dragen, en dat is best vermoeiend, voor mij dan!

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-01 17:14

Inderdaad vermoeiend als een paard steeds op de voorhand terugvalt... Pie deed het in het begin heel erg. Een overgangen dat ik gemaakt heb! Superveel! Maar ja, mijn conditie was prut en het ging dus verdraaid langzaam voor hij een beetje z'n achterhand ging gebruiken.
Hij hing al niet meer aan het bit de hele tijd, dat kreeg ik later wel voor elkaar. Maar hij had al snel door dat hij dat bij anderen weer wel kon doen, en dan probeerde hij soms bij mij de teugels uit mijn handen te rukken... Heb ik wel ff afgeleerd, bij anderen mocht-ie op de voorhand maar bij mij niet!
Maar pfffff wat een energie en tijd kost het he... Veel sterkte er mee!
Groetjes, Dorine.

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-01 17:19

hij hangt dus niet, hij is super zacht in zijn mondje. Daarom heb je het niet meteend oor, pas als hij een beetje schokkerig loopt, aantikt, struikelt, en dan is het al te laat. Ach, nog ff en dan mag ik lekker op mijn actieveling. Die heeft daar gelukkig absoluut geen last van. Joop (= mijnes) is eigenlijk springer, gebruikt zijn achterhand altijd al, maar toch hoefkatrol... Grr... gevoelige paarden he...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-01 20:09

Jij had een lief scootje, ik een rotkerel in een rotauto! Mijn mijn dessie was braaf! We hadden een lange rit gemaakt (waren ca 2 uur onderweg) en waren op de terugweg. Moeten we een stuk langs het kanaal, waar aan de rechterkant huizen staan en links een berm en dan water. Waren ze bij 1 huis aan het verbouwen lag dus rotzooi bij huis en in de berm. Ben ik maar op het midden van de weg gaan rijden, vond die automobilist niet zo leuk, reed me echt op de kont! Marc zei dat als Des had gemest, die bestuurder zijn auto eronder had gehad (oliebol, waarom poepte ze nou niet?). Direct na de rotzooi netjes in de berm gaan rijden kwam die bestuurder naast me rijden, keek me echt pisnijdig aan. Als blikken konden doden dan was ik nu al gehemeld.... Maar Des is gelukkig goed verkeersmak, had geen last van die auto, en loopt er rustig om door!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-01 20:29

dat hebben wij echt zo vaak, het valt me niet eens meer op. Ik neem als ik gewoon ga stappen altijd een dress zweep mee en die steek ik pontificaal de weg op, wat nou met 50 cm tussenruimte inhalen? Die zweep is lekker langer... De meeste scootjes scheuren je voorbij, en die van ons zijn heel wat gewend, maar staan altijd te kijken zo van: wat is dat nou weer.
Vandaag waren trouwens de abri's (bushokjes) niet meer eng, ze warn nl iets aan het open breken van de week, dus er lag nog zand. Krijg dan die geschife arabier van mij dan nog maar weer verder... Vermoeiend! Maar goed, hij heeft zich op zich wel lief gedragen, alleen dat gezeik de hele tijd. Hij kan overal tegen, maar hij heeft af en toe gewoon een steekje los, en dan is alles eng. *zucht* Naja, alsof Joop heilig is, die is zo mogelijk nog erger...

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-01 20:54

Jeeeetje! 50 km! Daarvoor moet ik bijna een keer het eiland rond man! Wat een end....
En je bibs nog heel? Sjonge superlekker zadel heb jij dan hoor!
Je hebt me wel op een idee gebracht hoor, ik denk dat ik binnenkort maar eens een "rondje ameland" ga doen!

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-01 21:57

wel trainen he... want dat doen we dus al een tijd, en t gaat dus goed. Maar zonder training is het niet te doen. Lijkt me wel gaaf om een keer langs te komen en te doen! over het strand gewoon... Wat cool moet dat zijn.... *zucht*

"Restaureer je kerk / Stuur je kinderen ten oorlog / Lees handen tot je blind bent / Maar red mij niet " - Maarten van Roozendaal

I'm livin' the dream | Interessante dingetjes


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Manadeluca, Marlou91 en 76 bezoekers