Zelf scheren (bv beentjes) jullie ervaringen ermee

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Zelf scheren (bv beentjes) jullie ervaringen ermee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-02 18:10

Hoi allemaal!

Aangezien misty heel binnekort weer eens getoileteerd moet worden Bloos Schijnheilig zat ik te denken dat het best lastig is om daar telkens iemand voor te moeten vragen (wat vaak ook nog geld kost Scheve mond )
En knippen vind ik meestal het resultaat niet zo denderend Haha! .
Nu zat ik te denken om "zelf te gaan scheren" , en zelf zo'n klein, liefst snoerloos, en geluidsarm (nee, voor de rest neit veeleisend) scheeraparaatje te kopen, waarmee ik hem eens in de maand ofzo lekker kan bijwerken Knipoog (dus beentjes, staart, manen vooraan, oren, neus) Haha!

Dus:
Heeft er iemand ervaringen met zelf scheren, en wat vinden jullie fijne scheeraparaten?
En zijn mensen scheeraparaten ook geschikt? (ivm betaalbaarheid Lips are sealed Knipoog )?
En is het moeilijk om zelf te scheren?

Verder zijn alle tips welkom!

Alvast bedankt!

Groetjes iris
Laatst bijgewerkt door Destinietje op 05-10-02 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt


Irnesto
Berichten: 26
Geregistreerd: 21-09-02
Woonplaats: culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 18:15

Tondeuses voor mensenhaar zijn niet geschikt voor dieren. Zeker niet zo'n goedkoop ding die je bij de Blokker ofzo koop. Die zijn daar veel te zwak voor en daardoor blijf je hangen.
En als je er al doorheen kom raakt de tondeuse zo oververhit dat je halverwege een doorgebrande tondeuse heb en je werk niet af kan maken en met een afgeschoren paard staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 18:33

Met die Blokker tondeuse kun je prima de neusharen wegscheren. Voor de maantop, oortjes en staart voldoet een Moser. Heel fijn apparaatjes.
Voor het opscheren van de benen heb je toch al een grote machine nodig bijv. een Aesculaap. Wel altijd met de haren meescheren, anders krijg je roze voetjes bij een witbeen.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-02 18:50

Ok! Al vast bedankt! Ik ben niet van plan om meerdere aparaten te gaan kopen, maar kan je met die aesculaap ook de rest scheren (neus enzo?)
En hoeveel kost die?

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-02 19:37

Oja, en hoevaak scheren jullie beentjes en dergelijke?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 20:08

Ik heb gewoon een klein tondeusetje gekocht voor 5 euro en die doet alles!! oren, neus, beentjes..
Camil vind t alleen neit zo prettig.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-02 20:10

Ja? waar heb je die dan gekocht?
En wat is het er voor een?
Als die zo goed werken, dan koop ik die ook een!:d
En hoe ziet ie eruit?
met of zonder snoer?

maverick

Berichten: 1895
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 20:57

hoi ik scheer zelf mijn paarden.ik heb voor de oren en de bene een mosser clipper.dit zijn hele fijne apparatjes die zowel met alsczonder snoer kunt gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 21:02

ik scheer dus ook de beentjes, maar na wat goedkopere merken en flink wat gevloek heb ik vorig jaar na half de benen gehad te hebben, toch een aesculaap opscheer machine gekocht.
Goedkoop was het niet, maar wel een super!! apparaat.
En voor mij, na al dat gevloek, dubbel en dwars waard.

ik lees nu ook dat er verschillende zijn die de moser goed vinden, nou dat ding heb ik ook ongeveer in brand gezet Lachen

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-02 21:11

Nu even een vraag aan de mensen die dus een echt paardenscheeraparaat hebben: mag ik vragen wat die krengen gekost hebben:P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 21:34

Nog in guldens hoor:
Een Moser, iets van Fl 150,-
De aesculaap zit al tegen de Fl 800,-

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-02 21:38

oei, die aesculaap zit dan toch echt boven mijn budget, maar als die moser wel goed is, dat valt nog te doen! zou je die misschien iets beter kunnen omschrijven? grote, geluid, snoer, enz en waar ik meer info kan vinden ofzo?

alvast bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 21:42

dan had ik geluk, de aesculaap koste bij mij 725 Lachen
Hebben ze de moser niet bij divoza?
misschien dat je daar ff kunt zoeken.

Maar die is wel lekker klein en op accu
maar zoals gezegd had ik die ook zo naar de knoppen Lachen

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-02 22:56

tja, maar dat kan natuurlijk ook aan de gebruiker liggen he kawa!:p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 09:31

Dat kan zeker.
maar met de aesculaap doe ik hetzelfde en die leeft nog steeds Lachen
En nu ik die gewend ben wil ik geen andere meer, maar ik geef toe, die is ontzettend duur.

Ik weet verder niet hoe dat met die andere merken zit, maar voor de aesculaap zijn alle onderdelen los verkrijgbaar mocht er wat stuk zijn.
Dus alles in dat ding is makkelijk vervangbaar.
En in Gemert zit een zaak die aesculaap verkoopt repareert en de messen slijpt, voor mij dus erg makkelijk.
Ook een reden van koop omdat het bedrijf om de hoek zit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 09:54

De Moser is niet geschikt voor het opscheren van beentjes. Daar heeft dat apparaatje veel te weinig capaciteit voor.
Er zijn wel apparaten soortgelijk als de aesculaap maar die zitten altijd nog rond de Fl 600,-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 10:16

http://home.tiscali.be/veeshop-bvba/scheerma.htm

Hier staan zowel de aesculap als de moser.
de aesculap Econom II is de grote scheermachine voor het hele paard dus.
(zelf heb ik de aesculap Econom II plus, weet niet wat het verschil is)

de Favorita II voor het opscheren van beentjes enz.

Van moser heb ik de volgende gehad:
Net-/accu-scheermachine type 1852

Maar die had ik dus zo kapot Boos!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-02 13:54

Denk dus toch dat ik maar voor die aesculaap ga sparen }>
Hoop maar dat ie dan ook echt goed bevalt! Knipoog
Ben over 3 weken ook jarig dus... Schijnheilig

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 15:48

Liscop is ook een goed alternatief, maar zeker niet goedkoop.
Een goede scheermachine van dat merk staat bij Divoza te koop voor 270 euro. De Liscop super 3000 of de 1300 2td en de 1400-2td zijn goede machines. Ik ga voor de Liscop super 3000. De 1400-2td is wel speciaal voor paarden geluidsarm gemaakt, maar heeft daardoor maar een vermogen van 90 watt, de andere twee 350 watt, dus veelkrachtiger! Maar de 1300-2td is 100 euro duurder omdat die zelfsmerend is.......

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-02 17:10

Ja, die Liscop had ik ook zien staan in hippocatalogus Knipoog
Ik ga ook nog even kijken bij de winkel hier, die hadden dus een heel klein snoerloos aparaatje, speciaal voor honden en paarden op te scheren. Die was ongeveer 250 E Lips are sealed , dus een stukje minder dan die aesculaap, en liscop, en deze schijnt ook heel goed te zijn Knipoog
Maar ik moet ook nog even iemand vragen die me even wat tips over het scheren zelf kan geven en me eens kan helpen ermee Haha! dus.... als iemand zich geroepen voelt Tong uitsteken
Haha! Ik hoop dat ik veel geld voor mijn verjaardag krijg, dan koop ik maar een iets duurdere }>

Groetjes iris

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 19:25

Ik heb een zware Heiniger, ik geloof dat die ergens rond de 800 gulden gekost heeft. En een trillings- en geluidloze tondeuze die me iets van 250 piek kostte.
Met de grote scheer ik het lichaam en de benen, de kleine gebruik ik voor kleine dingetjes als het randje langs de manen (tja Fjord he Haha! ), oren, neus, kroonrandjes etc.
Een tondeuze moet al aardig sterk zijn wil je de staart er fatsoenlijk mee kunnen doen.
De benen scheer ik eens in de drie a vier weken (de mijne heeft geen sokken want dat vind ik Misselijk ) en het lijf elke zes weken in de winter.


Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-02 22:49

Zijn de aesculaap en de moser wel geschikt voor de staart?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-02 01:46

Ik heb zo'n kleine moser (en een grote aesculaap, nieuwste model Pling) maar doe daar gewoon de benen mee hoor. Ik weet niet wat jullie allemaal willen scheren maar ik scheer niet verder dan tot net over de kogel, of bij witte benen al het wit. Dat kan met zo'n apparaatje best. De scheersnelheid van het ding is niet zo hoog, dus je moet een klein beetje geduld hebben, anders loopt ie vast. Voor oren e.d. vind ik het een ideaal ding, omdat ie zo stil is. Ik vind het dus superonhandig om de benen met zo'n grote machine op te moeten scheren.

Neusharen doe ik overigens altijd met een plastic wegwerpscheermesje.

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-02 19:13

Even een hele domme vraag misschien zep, maar de benen worden normaal tot ongeveer aan de knie geschoren? dat was bij mijn pony in ieder geval zo gedaan toen ik hem kreeg, en dat zag er heel netjes uit. En is die Moser ook geschikt voor de zijkant van de staart, en manen (bij het hoofdstel?)
Alvast bedankt:D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 147 bezoekers