hengst al volledig dekken op 1,5 jaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

hengst al volledig dekken op 1,5 jaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-02 18:46

ik zag deze advertentie staan op marktplaats
maar ben dus niet van plan om dus advertenties hierop te plaatsen maar was toch wel benieuwd.
ik wil dus weten of dit niet te zwaar is voor zo'n hengstje hij is nog maar 1,5 jaar oud en dekt overal is dit goed?

Ter dekking aangeboden voor nieuwe dekseizoen
Een goede verzorgde plaats komt alleen in aanmerking dus geen handelaren.
Mijn voorkeur gaat uit voor een plek in het Noorden van het land.Momenteel is de hengst in de omgeving van Heerenveen aanwezig.
Volgende week haal hem naar Kollumerzwaag.
Brengen is mogelijk onder min. kosten.
De hengst fokt alle kleuren ,vader zwart bont,moeder vos,grootouders en overgr. ouders
Zwart,vos,cr.dun,vos met aalstreep.
Bloedlijn en uiterlijk zeer goed met beste bewegingen.Al met de fiets en bit getraind.
Leeftijd is 1,5 jaar en vroegrijp.
De reden van aanbieden is wegens plaats gebrek.
Bloedlijn Vader Zenith v.Noord-Zuid
Moeder Calvados v. Bromishet.

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-02 20:37

Sorry voor offtopic,
Maar zenith van stal noord zuid is de vader van Chess. Zat er heel toevallig ook een foto van de hengst bij, vind het namelijk erg leuk om foto's te zien van half broer/zussen.

Groetjes Roos.

parouscha

Berichten: 16951
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-02 09:34

nee dat niet roos

XoNo

Berichten: 21435
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 17:07

Waarom niet? Mensen maken te veel problemen van paarden die wat jonger zijn vind ik. Je doet net alsof hij de rest van zijn leven op twee benen moet lopen, dat is onzin. Overigens wanneer het nieuwe dekseizoen begint is dit hengstje alweer 2,5.

Rivendell

Berichten: 6819
Geregistreerd: 04-03-02
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 17:54

Een hengst kan al dekrijp zijn met 1 1/2 jaar. Meestal begint men pas met 3, omdat je dan een beetje kan zien hoe de hengst wordt. Van een 1 1/2 jarige kun je nog niet veel zeggen.
Ik heb ook 2 jarigen die dekken en de merries zijn er drachtig van. Het kan dus wel gewoon.

phoenix4ever

Berichten: 4350
Geregistreerd: 18-03-02
Woonplaats: Vilafranca del Penedes (Barcelona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 18:05

hangt er ook heel erg vanaf hoevaak het diertje moet dekken. Als hij er maar 2 of drie hoeft te dekken zie ik het probleem niet, maar moet hij er 10 dekken. tja dan is het wel veel.

marleentjevb

Berichten: 468
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-02 18:10

ik geloof dat het geen problemen geeft hoor, ik ken een veulen die na 6 maanden liep te dekken, maar ja hij was gewoon vroeg dekkingsrijp (kom ff niet op het woord) dit keurde de eigenaars tuurlijk af en hebben hem gecastreerd, maar ja dit is een beetje off - topic!

maar ik zelf zou nooit mijn merrie met zo'n jong ding laten dekken je weet totaal niet hoe hij ontwikkelt en wat zijn karakter later woord enzo.