[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 15:16

Ibonn: dat is een verstandig besluit, maar wel balen.

M_Vainqueur: dat zijn goede berichten!

Ik heb zelf gereden net, even wat lage boomstammetjes gesprongen. Voelde goed, hij had er zin in! Ben er wel achter gekomen dat crosshindernissen die niet op de baan staan heel eng zijn :+ omdat de kanten gemaaid moeten worden is er een en ander aan de kant gezet. Daar durfde hij in eerste instantie dus echt niet langs :')


CalvinenGino

Berichten: 3482
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Berg aan de Maas, Zuid-Limburg

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 15:38

Ik lees hier fijne resultaten :) en goede traininge :)

Ik ben afgelopen vrijdag in duitsland geweest voor een crossles.
Beetje balen dat het gras erg hoog stond.
Maar toch wat mooie hagen en op en af sprongen kunnen doen.

Ook het nieuwe bitje kunnen testen. Hij reageerde goed.
Ben benieuwd of het ook in de crosswedstrijd net de scherpe randjes eraf haalt.

9 juni hulsberg mogen wij weer

Calvin :o Vooraltijdmijnnummer1 // Dr: B+1 Spr: L+12 //
Warempel :o // Dr: B+20 L1+25 L2+27 M1+11 M2+12 Z1+22 Z2+18 ZZ-L+3 :D // Spr: B+15 L+7 // SGW: B+4 L+13 M+24 CIC*+2 :D
Vino Terma :o // Dr: M1+29 M2+10 Z1+10 Z2+1 // Spr: L+15 M // SGW: B+4 L+5

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 15:46

Jullie gaan allemaal zo goed.

Markelo vandaag ging super tot de afsprong en helaas daar uitgebeld. Normaal is die super safe op afsprongen dus weet niet wat er met m was vandaag.

Vincy

Berichten: 1109
Geregistreerd: 14-01-05
Woonplaats: Zelhem

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:09

Ooh heb echt genoten vandaag in Markelo tijdens ons cross debuut! Ze pakte zó lekker aan! Hadden 201 met de dressuur, beetje dom balkje met springen,hihi en een foutloze cross! Wel wat over tijd, maar heeft ons een super mooie vijfde plaats opgeleverd!!! *\o/* *\o/* I'm happy :D :D

blondy_m83

Berichten: 93
Geregistreerd: 30-09-13
Woonplaats: HENGELO OV

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:11

Hier een beetje dubbel gevoel..

Best tevreden met de dressuur, 171 punten.. Dit is echt niet haar sterkste kant, en had wat spanning waardoor ze nog langer werd..
Springen super tevreden, foutloos rond!
Cross pakte ze heerlijk aan, sprong alles met gemak (en dat voor de 3e cross!)! Alleen tijd verloren omdat ze na 2 niet het bos in wilde.. Zelfs de punt (waar ik een beetje bang voor was) erg soepeltjes! Trakhener, coffin, geen probleem! Maar toen kwam dat stinkende, donkere watergat.. Op het laatste moment toch in de ankers, en toen de hindernisjury zei dat hij me 3 weigeringen moest aanrekenen ging mevrouw er in.. De hindernissen erna nog wel gesprongen, en dit ging weer goed..
We gaan dus maar flink oefenen met water!

Glenstorm, ik heb je nog gezien.. Zat op de tribune voor het inspringen naar de heg en afsprong te kijken.. Die ging wel vies in de ankers ineens! Erg jammer, volgende keer beter moet je maar denken..

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:44

Leuk Susan! Ik heb er ook een die hindernissen eng vindt wanneer ze niet meer 'springbaar' zijn :=

Klinkt goed CalvinenGino! Wat voor een bitje heb je er nu in?(of heb ik dat eerder gemist??)

Balen glenstorm!

Helemaal super Vincy! Gefeliciteerd!

Marieke, wat jammer dat je het dan niet zo lekker kan afmaken! Vooral terugdenken aan het deel voor het water dan maar!

Vainqueur(Paddox x Zodiak): Dressuur B+10 L1+9 Springen B+37 L+22 Naar Limburg
Conquest(Con air(v. Contender) x Peter Pan): Dres: B+15 L1+15 L2+11 M1+11 M2+1 Spr: B+17 L+16 M+1 SGW: B+13 L+17 M+17 Z+1
Miss Lana(Iglesias D.V. x Metall)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 18:00

Haha, ja best maf eigenlijk als het op de baan staat vliegt hij er moeiteloos overheen en nu lagen we bijna in de sloot omdat hij iedere keer omdraaide. Maar toen er tegenliggers waren gepasseerd durfde hij er luid snurkend toch wel langs. Toen ook maar gelijk laten kijken en er nog een paar keer langs gestapt. Toen was het goed.

Blondy: jammer van het water. Gelukkig toch nog gelukt.

Vincy: echt netjes, gefeliciteerd met je prijs!

Ik heb me opgegeven voor een rondje BB over twee weken. Ben heel benieuwd of ik wel het parcours kan onthouden :D

blondy_m83

Berichten: 93
Geregistreerd: 30-09-13
Woonplaats: HENGELO OV

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 18:07

Was idd jammer, maar ik ben verder eigenlijk wel tevreden! Had niet verwacht dat ze overal zo makkelijk overheen zou gaan! Vorig jaar in Diepenheim (2e cross) had ze een beetje de handrem erop.. Nu begint ze zelf op hindernissen aan te trekken! En ook voor mij geldt: Volgende x beter! Op naar Neede!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 18:09

Dat moeten ze ook hebben. Merkte ik vanmiddag ook, hij trekt gewoon zo lekker aan op een boomstam. Heel anders als een gewone hindernis :j daar moet je bij hem gewoon net iets meer zelf er aan rijden.


glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 22:15

blondy, Klopt hij wou echt niet. Normaal als hij stopt kan ik m wel overtuigen, maar zelfs met echt (te hard) bijtikken met de zweep kon ik m niet overtuigen. Hij ging tot daar heel lekker, ben wel erg benieuwd naar mijn stijlpunten bij 4/5.

blondy_m83

Berichten: 93
Geregistreerd: 30-09-13
Woonplaats: HENGELO OV

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 22:29

ja, hij vertrok geen spier toen je m een paar stevige tikken gaf! je bent uiteindelijk toch wel van de zijkant afgesprongen?

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 22:32

Jaa, zonder enige twijfel sprong die daar af. }:) T is me een aparte af en toe hoor... verder wel heel lief, maar soms.....

glenstorm
Berichten: 1598
Geregistreerd: 05-04-12

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 00:12

Ach ik ben al heeel blij met hoe het vandaag ging, want dat niet reageren zoals bij de afsprong gebeurde eerder al zo'n 20 meter na de start. Nou ik kan je vertellen dat dat zeer onprettig rijdt...

Sabertje

Berichten: 965
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Well

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 10:39

Heb nu filmpjes gezien en baal nog meer dat ik niet mee kon doen.
Ik vertelde de eigenaar van mijn paard dat ik eigenlijk nog M op had kunnen geven van de week, toen dat op Facebook stond. Zegt ie had dat maar gedaan. Balen.

Maar goed nu lekker gesprongen, 2x nul en 5e prijs. Ook wel goed voor mijn ego na de 2 stops in de laatste wedstrijd. Ik kan er weer even tegenaan.

Rudolf B Dres. Z2+8, Spr. L+40 (en meer), Sgw. M+4, we beginnen goed. Weinig dressuur meer voor ons. Top is bereikt. Lekker springen en crossen!
Sinds 25-09-2011 trotse mama van Xander!
Sinds 21-01-2014 troste mama van Lisanne!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 11:36

Is toch ook fijn Sabertje?

Ik ga over twee weken BB starten bij ons op stal. Hoop dat ik wel het parcours kan onthouden. Zou echt iets voor mij zijn om de verkeerde kant op te gaan.

voet

Berichten: 50
Geregistreerd: 19-05-07
Woonplaats: elst (utrecht)

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 12:12

Susan, je bent toch wel iets slimmer dan Harm. Haha.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 13:48

Nou...bij de parcourtjes op de Plantage raak ik ook steeds de weg kwijt :+ maar wel fijn dat je me zo hoog in schat :j

avi5987
Berichten: 273
Geregistreerd: 04-07-07
Woonplaats: Aan de Zeeuwse kust

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:50

Hier nog zo'n angstvogel wat betreft het parcours vergeten! Gelukkig hadden ze de laatste 2x eenvoudig te onthouden lijnen neergezet :-)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 08:15

Scheelt sowieso dat het buiten is, in een ruime arena. De laatste twee keer dat ik een parcours moest rijden waren er in een 20-40 bak 10 hindernissen neergezet. En met een creatieve parcoursbouwer krijg je dan hele rare lijnen. Ook kan ik nu het parcours op papier zien, scheelt waarschijnlijk ook een hoop.

AmberB_

Berichten: 700
Geregistreerd: 30-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:32

Gister weer lekker gecrossed in Renswoude! Wel veel moeilijke lijntjes en sprongen gereden, maar ging erg goed. Af en toe moest ze even kijken of wachtte ik te veel af, maar met wat hulp zijn we overal overheen en op gegaan :)

We hadden in de groep een extra ruitertje erbij. Roan (6 jaar) op zijn shetlander, omdat zijn moeder niet meer mee kan doen met de crosstrainingen wegens overlijden paard. ;( We zijn een groep voor jong en oud. Erg leuk! (Hij heeft lage boompjes, lage op en af en water gereden.)
Afbeelding

Yucca

Berichten: 4907
Geregistreerd: 06-09-05

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:35

Wat schattig!

IMAGINATION is EVERYTHING

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34590
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:35

Oooo stoer! Had hem idd ook gezien, onze dochter wilde perse blijven kijken of hij ook ging springen :D niet zo'n leuke reden dat hij mee doet, maar het zag er super schattig uit :j

Vincy

Berichten: 1109
Geregistreerd: 14-01-05
Woonplaats: Zelhem

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:03

Aaah wat super leuk zeg! +:)+
Ze zien er stoer uit samen 8-)
Wel naar van t paard van z'n moeder zeg...

AmberB_

Berichten: 700
Geregistreerd: 30-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:11

Ja was ook heel naar en heel snel gegaan. Ze zijn goede vrienden van ons. Haar paard liep eerst kreupel, later ging hij ook beetje dronken lopen en moeilijk draaien in de stal. Dan liep hij weer beter. Maar 5 dagen nadat de dierenarts geweest was kon hij niet meer opstaan in de paddock. De andere paarden probeerde hem zelfs te helpen met opstaan. Helaas dierenarts erbij en besloten hem in te laten slapen. Hij was helemaal op. Wat het geweest is weten ze niet. Hij was 16 jaar.

Die kleine kinderen op die ponies zijn ook zo schattig samen. <3 Hij heeft ook meegedaan in Maarsbergen aan de my first eventing challenge en was 5de geworden in de klasse 25cm.
Zijn zus rijd ook bij ons in de groep, maar die is super stoer. Zij springt met haar D pony alles wat wij met de paarden springen. Meestal gaat zelfs als eerste omdat wij "paarden" het eerst even af willen kijken :')

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 18:12

Ahhh wat leukk

B+12 L1+13 L2+1
Doutzen Beart X Anton


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers