Feel Good hengst van Contango x 00 seven

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
GJ9Jarig

Berichten: 4467
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Feel Good hengst van Contango x 00 seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 00:06

Wat een kinderachtige reactie zeg, is het nu zo moeilijk om aan te horen dat je toon wellicht wat anders kan?

Dat laatste ben ik het helemaal eens en dat is ook geen enkel probleem.


SantaCruz
Berichten: 952
Geregistreerd: 22-12-09
Woonplaats: omgeving Utrecht

Re: Feel Good hengst van Contango x 00 seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 15:00

Okay ieder zijn mening en daar vroeg ik ook in deze topic. Dat is wat mij betreft prima.

Ik moet zeggen dat ik Feel Good wel een opvallend paard vind ondanks minder goede stap. En de draf is eraan te rijden. Vergeet niet hoe groot het paard is. De galop is gewoon heel goed. Bovendien komt het paard uit een goed lijntje. En de merrie zegt hierin ook wel wat. Ik blijf m volgen in de ontwikkelingen! En ik ben benieuwd of er mensen zijn die dit jaar met hem gaan fokken.

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 10:59

SantaCruz schreef:
Hoi GJ9, ja het gaat me er meer om dat ik me afvraag of er mensen zijn die met deze hengst gaan dekken deze zomer. En alle andere informatie is welkom.


Yep; mijn merrie (keur sport Dr Jetset D xSter sport Dr Record) is voor 2015 drachtig van hem (6 april) *\o/*

Kahlua:Ster D-OC M2~Feel Good x Elite D-OC Jetset D
Opium: Elite D-OC Z dr~Jetset D x Ster Sport Dr Record

Ramazzotti~Ferguson x Feel Good
:verkocht aan een Inter II ruiter.


KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 11:01

janderegelaa schreef:
Ik dek er niet mee. Qua model vind ik het een mooi paard maar zoals hij draaft vind ik het een achteruitgang voor de fokkerij. En dan weet ik wel dat je aan de draf nog behoorlijk kunt sleutelen maar ik zie liever dat de natuurlijke gang al apart is. Ik wil op beweging echt niet toegeven.

Ik hoef geen voorbeenzwaaier te fokken . Doe mij maar een paard met een goed achterbeen met een fijne balans en houding !
Laatst bijgewerkt door KahluaB op 28-05-14 11:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Kahlua:Ster D-OC M2~Feel Good x Elite D-OC Jetset D
Opium: Elite D-OC Z dr~Jetset D x Ster Sport Dr Record

Ramazzotti~Ferguson x Feel Good
:verkocht aan een Inter II ruiter.

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 11:02

GJ9 schreef:
Contango zelf staat ook niet bekend om het vererven van aparte bewegers. Maar hij staat wel super hoog in de indexen zowel voor dressuur als springen.

Een schrikbarend groot deel van de aparte bewegers die de laatste tijd zijn goedgekeurd bij het KWPN beweegt ook apart in de zin van niet correct (heb er véél zien maaien).
Dan kies ik liever voor een hengst als Feel Good die super correct beweegt en sterk is, die vast nog een ontwikkeling zal doormaken (grote hengst, Contango's zijn laatbloeiers), en die over een nuchter karakter lijkt te beschikken. Een hengst die tenminste wel z'n achterbeen optilt en onder de massa zet.

Denk dat hij veel goed kan doen als tegenhanger voor de pony-achtige damespaardjes die wel veel souplesse hebben maar kracht en maat missen.

_/-\o_

Kahlua:Ster D-OC M2~Feel Good x Elite D-OC Jetset D
Opium: Elite D-OC Z dr~Jetset D x Ster Sport Dr Record

Ramazzotti~Ferguson x Feel Good
:verkocht aan een Inter II ruiter.

Dees

Berichten: 18904
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Feel Good hengst van Contango x 00 seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 23:55

Amaze, jij hebt bepaald geen pony-achtig damespaardje. Jij hebt een merrie die bloed nodig heeft. Zowel kwa type als kwa afstamming.
Evenzogoed gefeliciteerd met de drachtige merrie.

Over voorbeenzwaaier versus een paard met een goed achterbeen met een fijne balans en houding. Ik ga voor dieren die beide kanten van dat spectrum in zich hebben. Het een sluit het andere helemaal niet uit.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Viennanova

Berichten: 1605
Geregistreerd: 08-06-04
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 18:39

Of Amaze haar merrie een hengst nodig heeft met bloed, hangt af van wat je wilt fokken, natuurlijk.

GJ9Jarig

Berichten: 4467
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Feel Good hengst van Contango x 00 seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 19:03

Inderdaad. Met "tegenhanger voor de pony-achtige damespaardjes die wel veel souplesse hebben maar kracht en maat missen" bedoel ik niet dat de hengst (enkel) zulke merries moet bedienen, ik zou eerder een hengst kiezen die qua type niet zo ver van de merrie vandaan ligt. Er zijn ook mensen die van een stoer type houden en daar de ring mee in willen, dat type moet er ook blijven.

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:34

Mijn merrie geeft ze altijd met uitstraling . Daar ben ik dus niet bang voor ...
Hieronder haar hv van Don Tango van vorig jaar ...
Laatst bijgewerkt door KahluaB op 29-05-14 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Kahlua:Ster D-OC M2~Feel Good x Elite D-OC Jetset D
Opium: Elite D-OC Z dr~Jetset D x Ster Sport Dr Record

Ramazzotti~Ferguson x Feel Good
:verkocht aan een Inter II ruiter.

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 20:50

Afbeelding

Afbeelding

Kahlua:Ster D-OC M2~Feel Good x Elite D-OC Jetset D
Opium: Elite D-OC Z dr~Jetset D x Ster Sport Dr Record

Ramazzotti~Ferguson x Feel Good
:verkocht aan een Inter II ruiter.

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 21:32

Ik ben eerlijk gezegd heel blij met deze hengst en het ziet er naar uit dat wij hem misschien gaan gebruiken volgend jaar. Ik vind hem heel correct, mooi recht en met een fenomenale galop. De draf viel mij ook tegen, maar ik denk dat dit erg veel te maken heeft met zijn leeftijd en de maat die hij nu toont. Bovendien zijn contango's allemaal laatbloeiers. Ik ga hem zeker in de gaten houden en ben heel benieuwd naar de eerste veulens volgend jaar!

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Re: Feel Good hengst van Contango x 00 seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 12:44

Ik zou eerst de OC index willen weten, waar de indexen bekend zijn (met Contango in de afstamming) zie ik geen positieve waarde. Maestro, Don Tango B, Zardando, ZZTop allemaal onder de 100.

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Re: Feel Good hengst van Contango x 00 seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:35

Als je iets zeker wil weten moet je zowiezo niet fokken, maar een gekeurde 3 jarige kopen.

Kahlua:Ster D-OC M2~Feel Good x Elite D-OC Jetset D
Opium: Elite D-OC Z dr~Jetset D x Ster Sport Dr Record

Ramazzotti~Ferguson x Feel Good
:verkocht aan een Inter II ruiter.

Dees

Berichten: 18904
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Re: Feel Good hengst van Contango x 00 seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 10:53

Nou Amaze, ik snap heel goed waarom fokkers eerst die OC index afwachten.
Jij hebt kennelijk geen moeite om hengsten met OC te gebruiken maar een ander kan daar anders over denken. Ik wel, tenminste. Ik wil op mijn gezonde merrie geen ongezonde hengst gebruiken.

Het is inderdaad wel opvallend dat de Contango-nafok het niet zo goed doet in de OC indexen.. Dat lijkt niet allemaal "toeval en opfokperikelen" te kunnen zijn.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

ART_UMA

Berichten: 2112
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 11:57

amaze schreef:
Als je iets zeker wil weten moet je zowiezo niet fokken, maar een gekeurde 3 jarige kopen.

Je kunt het gokken bij fokken proberen te verminderen door goed geinformeerd te kiezen. Maar wie als een blinde wil gokken ....

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Re: Feel Good hengst van Contango x 00 seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 08:32

Voor een goede hengst ben ik bereid dat kleine risico te nemen. Bovendien is de voeding en opfok een sterk meewegende factor in het voorkomen van OC(D)
Dees ;heb je nu gezien dat mijn merrie niet perse bloed nodig heeft ?

Kahlua:Ster D-OC M2~Feel Good x Elite D-OC Jetset D
Opium: Elite D-OC Z dr~Jetset D x Ster Sport Dr Record

Ramazzotti~Ferguson x Feel Good
:verkocht aan een Inter II ruiter.

Dees

Berichten: 18904
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 09:19

Amaze, het is dat je er zo specifiek naar vraagt want wij verschillen simpelweg van mening over wat "uitstraling" is...
De Don Tango is best een aardig veulentje, maar het kan naar mijn smaak beter. Met name in het front (halslengste maar ook hoofd), ik vind de uitstraling zelf wat gewoontjes op deze foto's.
Meer bloed had je veulen een scherper gegeven.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

s0173957

Berichten: 5386
Geregistreerd: 19-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 15:59

Ik moet hier dees wat bijtreden. Heel knap veulen, zeker weten, maar een echt bloedje is het niet è.
Mag van mij ook iets meer bloedafdruk hebben in de uitstraling.

Maar dan ben ik wel aan het muggenziften hoor :)

Everybody is a genius.
But if you judge a fish on it's ability to climb a tree, it will live it's whole life believing it is stupid....

MaartJ

Berichten: 1477
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Middelburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 14:39

Ik ben benieuwd of er dit jaar nog mensen van plan zijn met deze Feel Good te dekken?

Mijn oog is er op gevallen voor de Gribaldi x Esteban die ik rij.

GJ9Jarig

Berichten: 4467
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Feel Good hengst van Contango x 00 seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 16:54

Hij staat bij mij op het lijstje iig!

Ben hem pas op stal wezen bekijken. Was behoorlijk onder de indruk. Wat een stoer dier!
Hij heeft veel kracht, maar ook veel lossigheid (meer dan ik dacht adhv zijn openbare optredens). Liep er echt lekker over te sjouwen met veel plezier in het werk. En super braaf, aan een los touwtje tussen de merries door, maar alleen op zijn begeleider letten, heel chill.

Zijn moeder ook nog gezien, hele mooie merrie met veel uitstraling. Stond ook nog een mooie bloederige jaarling van hem.
Ben erg benieuwd naar zijn afstammelingenkeuring, de veulens kunnen nog wel eens gaan verrassen.

Judith68

Berichten: 276
Geregistreerd: 23-05-14
Woonplaats: Hoogland

Re: Feel Good hengst van Contango x 00 seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:05

Ik hoop ook dat de veulens gaan verassen.....

KahluaB

Berichten: 4864
Geregistreerd: 09-11-06
Woonplaats: Zieuwent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 17:36

GJ9 schreef:
Hij staat bij mij op het lijstje iig!

Ben hem pas op stal wezen bekijken. Was behoorlijk onder de indruk. Wat een stoer dier!
Hij heeft veel kracht, maar ook veel lossigheid (meer dan ik dacht adhv zijn openbare optredens). Liep er echt lekker over te sjouwen met veel plezier in het werk. En super braaf, aan een los touwtje tussen de merries door, maar alleen op zijn begeleider letten, heel chill.

Zijn moeder ook nog gezien, hele mooie merrie met veel uitstraling. Stond ook nog een mooie bloederige jaarling van hem.
Ben erg benieuwd naar zijn afstammelingenkeuring, de veulens kunnen nog wel eens gaan verrassen.

Leuk om te horen!
Wat jij zegt, dat de veulens nog wel eens zouden kunnen verrassen, dat idee heb ik ook! :j
De tijd zal het leren... ;-)

Kahlua:Ster D-OC M2~Feel Good x Elite D-OC Jetset D
Opium: Elite D-OC Z dr~Jetset D x Ster Sport Dr Record

Ramazzotti~Ferguson x Feel Good
:verkocht aan een Inter II ruiter.

MaartJ

Berichten: 1477
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Middelburg

Re: Feel Good hengst van Contango x 00 seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:15

Dan toch maar eens een mailtje naar de Dalhoeve er uit doen, kijken wat zij van de combin vinden.

Heb ooit in 2006 stage gelopen op de Dalhoeve dus 't merrielijntje ken ik wel. De karakters zijn fijn en 't zijn krachtige bewegers.
Ik ben helaas niet in de mogelijkheid om te gaan kijken bij hem gezien ik dinsdag weer terug vlieg naar Toulouse en pas eind mei weer definitief naar NL kom. Tegen die tijd is ze misschien al wel een keer geinsemineerd.

GJ9Jarig

Berichten: 4467
Geregistreerd: 23-06-08
Woonplaats: Utrechtse heuvelrug

Re: Feel Good hengst van Contango x 00 seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:29

Die kracht is wel iets wat goed van pas kan komen op een Gribaldi..
Succes!

MaartJ

Berichten: 1477
Geregistreerd: 24-07-06
Woonplaats: Middelburg

Re: Feel Good hengst van Contango x 00 seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 20:55

Ja, zeker op die ik rij! Daarbij kan hij denk ik lengte toevoegen, een goed karakter en de galop verbeteren (die van mij is vrij kort in d'r galop).
Karakter vind ik ontzettend belangrijk, we willen graag een paard fokken waar ik in de toekomst mee aan de slag kan. Zij heeft een heel fijn karakter en we willen niet het risico lopen dat we straks een paardje fokken waar ik niet mee uit de voeten zou kunnen. I know, dan moeten we gewoon een wat ouder, zadelmak paard kopen, maar de merrie is dusdanig interessant en met veel emotionele waarde dat we d'r nog graag een nakomeling van zouden willen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Annash, Hindo2, lovefi, Willemiens en 72 bezoekers