Arabische volbloed van 23 jr altijd al alleen op het weiland

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-01 22:06

Ik ken een arabisch volbloed paard van 23 jaar oud die nooit gepoetst/bereden wordt en zielalleen op een weilandje staat...hij/zij heeft dan wel een schuilstal maar ziet er,hoe zou ik het zeggen...erg ranzig (kweet niet hoe ik het anders moet zeggen) uit.
Als hij een ander paard voorbij ziet komen wordt ie meteen helemaal gek en begint als een wilde in het rond te rennen op zijn landje...Is dit wel goed voor zo'n paard? Nee toch??? Die arabier staat een paar boerderijen verder als waar sunny staat en dus zie ik hem vaak rennen...

Liefs,
Shalane


Margje

Berichten: 2534
Geregistreerd: 26-04-01
Woonplaats: Etten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-01 14:42

Weet je zeker dat het geen hengst is? Die kan namelijk natuurlijk niet bij andere paarden. Elk paard dat dag en nacht in de wei staat wordt nieuwsgieirg als er andere parden voorbij komen, de meeste dan, ook als ze niet alleen staan. Dat hij niet bereden wordt is helemaal niet zielig, het is toch een paard op leeftijd en al was hij dat niet, niet iedereen heeft zijn paarden om te rijden. Voor dat poetsen geldt dat ook, een paard dat altijd in de wei staat is beter af als hij klein beetje gepoetst wordt als heel grondig. Je kan natuurlijk gelijk hebben dat het zielig is hoor, maar dat is hooguit als er niet goed voor hem gezorgd wordt, anders is er nikx mis mee, het is egwoon een andere manier van paarden houden als jij doet! Haha! wijze woorden van Margje...

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arlette1991, ChelseaAyLee, GoogleAdsense, herous, Miriam91, pandour4evuh, Raamzicht, Saartjuh_b, Vagabondo, Zonnebloem24 en 97 bezoekers