paarden en hun vrijheid

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-01 20:37

als je echt NH wilt zou je dus je paard in een mega grote wei moeten gooien,in een groep en zonder halster.en nooit met ze bemoeien.
nou in het zomer hebben ze bij ons op stal ook van die koppels lopen.
in die mega grote wei.
zonder halster.
maar denk je daarmee dan dat een paard niks met mensen te maken zou moeten hebben?

niets is minder waar.

elke dag sleep ik met een emmer water he-le-maal naar achteren van het land om tink's emmertje bij te vullen.ik kom dan langs die weides met koppels.en als ze mij zien lopen,ookal staan ze helemaal achteraan in die wei.dan komen ze allemaal naar mij toe,soms hinniken ze zelfs.ik blijf dan altijd even staan en ze komen allemaal aan het hek en willen lekker aandacht hebben van mij en gekriebelt over hun koppie worden.

ik vind dat echt prachtig.ze hebben alles wat een paardenleven is,maar TOCH willen ZIJ contact met de mens.
elke keer weer.

dus mensen en paarden,dat is helemaal zo gek nog niet.en ik denk zelfs dat paarden mensen best wel aardig vinden......

soms is het beter om te zwijgen


Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 06:46

Ik denk het ook wel en zeker de mensen die ook nog aardig tegen ze zijn. Als ik Lois uit z'n wei kom halen komen hij en z'n vriendin (dikke oude merrie) altijd al naar me toe lopen en als die merrie maar naar me durft te kijken gaat Lois tussen haar en mij staan en geeft hij haar een vuile blik van "da's mijn baasje en daar blijf jij af". De achterliggende gedachte zal wel zijn "als ze voer komt brengen is alles lekker voor mij", maar het feit blijft dat ie naar me toe komt en haar niet bij me in de buurt laat komen. Ook als ze heel hard op me af komt scheuren om te spelen springt hij er altijd tussen met z'n oren in de nek. Niet aardig voor haar, maar wel komisch om te zien Knipoog Als Lois eenmaal bij het hek is laat ie netjes z'n hoofd zakken voor een kriebel achter de oren en kan ik makkelijk een halster omdoen.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Caballo

Berichten: 1160
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Texas, USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 06:52

Paarden willen wel degelijk wat met mensen te maken hebben. Ben ik het helemaal mee eens. Onze wei is dus mega groot en onze paarden lopen daar dus zonder halsters in. We gaan met de pick-up het weiland in en tuteren dan een paar keer(want soms zie je ze niet eens, zo groot is het) en dan komen ze aangesjeesd. Prachtig gezicht is dat trouwens *LOL* Ze komen toch altijd naar je toe of er wat te vreten valt en voor een eventuele aai over hun bol. Zodra ze mensen eenmaal gewend zijn, denk ik dat ze er ook niet meer buiten kunnen...
groetjes, Caballo

Life is all about ass; you're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it or behaving like one.

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-01 10:08

caballo volgens mij heb jij datgene wat ik graag zou willen meemaken:een ranch
(of niet)
dat lijkt me zo prachtig,in usa die grote velden,met de paarden de weides langs...pfff geweldig

soms is het beter om te zwijgen

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 10:42

Mijn paarden komen altijd naar me toe in de wei, maakt niet uit of ze er net een kwartier in staan of een hele dag. En ik neem echt bijna nooit iets lekkers mee de wei in. Ook als ik ze uit de wei kom halen en ik fluit, gaan die koppies omhoog en komen ze naar me toe stappen, soms zelfs draven. Vooral die kleine heeft erg veel behoefte aan aandacht!

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-01 10:44

jura,ik bedoelde ook juist niet mijn paard of andere 'eigen 'paarden,maar juist die jonge paarden die als koppel in de wei worden gesmeten om te groeien.die hebben dus niks met mensen van doen,en er komt al helemaal nooit iemand met wat lekkers aanzetten.maar toch komen ze als ze een mens zien.dat vond ik zo verwonderlijk

soms is het beter om te zwijgen

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-01 10:46

O inderdaad! Toen mijn jonge paard in een koppel stond (dag en nacht) kwam de hele groep aanrennen als ik kwam, met Razinda meestal voorop.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-01 10:49

prachtig is dat he?ik geef ze allemaal dan een kriebel over hun schattige-jonge-paarden-hoofdjes.wil ze allemaal wel hebbe Kwijl

soms is het beter om te zwijgen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bontfire, charrr91, ComscoreBot, Mark0919, pillow, prugelpiet, sterregoud, tienus63, tjee en 45 bezoekers