Rabobank geld van creditcard op betaalrekening

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Rabobank geld van creditcard op betaalrekening

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 12:05

Ik heb een inschattingsfoutje gemaakt. En nu heb ik twee weken dus een probleem :P .
Kan ik met een rabobank studenten creditcard (limiet 1000 euro) geld overboeken naar mijn betaal rekening? Ik krijg over twee weken loon, maar daar heb ik nu weinig aan. Alleen accepteren ze niet overal een creditcard, dus ik wil gewoon kunnen pinnen.
Nu is mijn vraag, is dit mogelijk?

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:06

Geld pinnen met je creditcard? edit: gewoon uit de automaat, zodat je met contanten kunt betalen, bedoel ik dus.
Kost geloof ik wel geld, of is dat niet meer zo? Ik pin er nooit mee..

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 12:08

Ik kan er inderdaad mee pinnen, maar ik stort het liever op mijn betaal rekening, omdat ik anders met erg veel geld op zak rondloop en dat zie ik niet zo zitten eigenlijk.
Dus eigenlijk 'leen' ik geld van mijn creditcard. Dat wordt dan over een maand afgeschreven, maar dan heb ik mijn loon alweer gehad.


Edit: het gaan om een rabo base card, en daar staat dat ik er geen krediet op kan afsluiten? Betekend dat dat mijn plan niet kan?
Laatst bijgewerkt door eilleen333 op 01-05-14 12:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Rabobank geld van creditcard op betaalrekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:10

Hm, dat zou ik niet weten. Sorry, dacht dat ik iets heel slims had bedacht. :+

MoSt81
Berichten: 1469
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: Rabobank geld van creditcard op betaalrekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:11

En als je het pint van je creditcard en dan contant stort bij je bank op je betaalrekening?

chocobroodje

Berichten: 15420
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: Beek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:12

Ik zou het niet doen maar als je geen andere keuze hebt zou ik het geld wat je nodig hebt contant opnemen (kost 1x 2,50 meen ik) en dan een klein deel menem en de rest leg je thuis ergens op een veilige plek..

Ibbel

Berichten: 49128
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:13

Als je niet 'rood' kunt staan op je betaalrekening, zal je ook niet rood kunnen staan op de daaraan gekoppelde creditkaart. Dus nee, pinnen met je creditkaart zal net zo min kunnen als met je pinpas van je betaalrekening. En creditkaartbetalingen zullen ook niet kunnen (en aan jezelf kan sowieso niet) - die worden gewoon niet geautoriseerd wegens te laag saldo.

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:16

Ibbel schreef:
Als je niet 'rood' kunt staan op je betaalrekening, zal je ook niet rood kunnen staan op de daaraan gekoppelde creditkaart. Dus nee, pinnen met je creditkaart zal net zo min kunnen als met je pinpas van je betaalrekening. En creditkaartbetalingen zullen ook niet kunnen (en aan jezelf kan sowieso niet) - die worden gewoon niet geautoriseerd wegens te laag saldo.

Nee hoor.
Ook als wij niet meer kunnen pinnen, kunnen CC betalingen gewoon gedaan worden.
Zo ook evt pinnen uit de muur (doen we niet...is mega duur).
De CC kun je zien als een aparte rekening die je of maandelijks automatisch aanvult of maandelijks een minimale afbetaling aan doet.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 01-05-14 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 12:17

Maar ik heb op de CC wel een limiet van 1000 euro. Wat ik ermee betaal wordt dan eind van de maand afgeschreven.
Ik kan wel rood staan op mijn betaalrekening (tot 1000 euro), maar dan niet meer pinnen. Er worden wat dingen nog via automatische incasso afgeschreven, en dan sta ik op 0. Als ik dan van t weekend iets moet betalen met de pin, dan kan dat dus niet meer...

Maar ik vrees dat ik moet faalhazen en met hangende pootjes naar mama zal moeten om wat te bietsen...
Geld lenen is nooit slim, I know, maar er kwamen een aantal onverwachte kosten posten bij helaas. En ik hoopte dat dat pas na mijn vakantiegeld werd afgeschreven, maar zoveel mazzel had ik helaas niet...

Moska

Berichten: 3393
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:17

Je kunt rustig pinnen met je creditcard, hier zit een limiet op en tot die limiet kun je besteden, kost geloof ik wel 4,50 om te pinnen. Je kunt het daarna gewoon storten op je betaalrekening (dit kun je gratis 6 keer doen per jaar). Geld direct van de creditcard naar je rekening lukt helaas niet.

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:17

volgens mij kan je niet van creditcard naar rekening storten. Dus je zou geld op moeten nemen en daarna gelijk storten. Volgens mij zijn de kosten wel hoog rond de 4,50 voor een opname.

Als je niet rood kan staan kan je toch wel gewoon je creditcard gebruiken, hele idee van een creditcard is toch dat je iets kan kopen van geld dat je niet op dat moment op je rekening ? Je moet alleen zorgen dat aan het einde van de maand genoeg geld op je rekening staat zodat ze het terug kunnen boeken. Maar weet het niet zeker, nog nooit geprobeerd.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 12:18

Brainless schreef:
Ibbel schreef:
Als je niet 'rood' kunt staan op je betaalrekening, zal je ook niet rood kunnen staan op de daaraan gekoppelde creditkaart. Dus nee, pinnen met je creditkaart zal net zo min kunnen als met je pinpas van je betaalrekening. En creditkaartbetalingen zullen ook niet kunnen (en aan jezelf kan sowieso niet) - die worden gewoon niet geautoriseerd wegens te laag saldo.

Nee hoor.
Ook als wij niet meer kunnen pinnen, kunnen CC betalingen gewoon gedaan worden.
Zo ook evt pinnen uit de muur (doen we niet...is mega duur).
De CC kun je zien als een aparte rekening die je of maandelijks automatisch aanvult of maandelijks een minimale afbetaling doet.


Pinnen uit de muur is inderdaad duur. Daarom hoopte ik dat ik het digitaal zou kunnen overboeken in de hoop dat dat minder zou kosten. Maar ik heb dus geen idee of dat kan en hoe dat dan moet. Als ik het pin, dan betaal ik daar eerst een percentage over, en dan volgens mij weer opnieuw als ik het zou willen storten op mijn betaal rekening...

enjoy86
Berichten: 839
Geregistreerd: 04-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:19

achter op je cc staat een tel nummer, daar kunnen ze vertellen hoe je dit kan doen. Het kan volgens mij wel. Bij de bank waar ik werk kan het in ieder geval wel

Brainless

Berichten: 29729
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:19

Storten op je betaalrekening is tot 6x per jaar gratis.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-14 12:19

knuffeldier schreef:
volgens mij kan je niet van creditcard naar rekening storten. Dus je zou geld op moeten nemen en daarna gelijk storten. Volgens mij zijn de kosten wel hoog rond de 4,50 voor een opname.

Als je niet rood kan staan kan je toch wel gewoon je creditcard gebruiken, hele idee van een creditcard is toch dat je iets kan kopen van geld dat je niet op dat moment op je rekening ? Je moet alleen zorgen dat aan het einde van de maand genoeg geld op je rekening staat zodat ze het terug kunnen boeken. Maar weet het niet zeker, nog nooit geprobeerd.


Klopt, alleen weet ik niet zeker of ik op de plekken waar ik heen ga ook kan betalen met een creditcard. En als dat niet kan, dan sta ik mooi voor schut als ik de rekening krijg.
Maar ik overleg wel met de mensen waarmee ik ga, dat ik het na mijn loonbetaling terugbetaal... Dat is een goedkopere oplossing.
Bedankt voor de info in elk geval allemaal!!

Moska

Berichten: 3393
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:19

nee dat klopt niet. Het pinnen kost een eenmalig bedrag, geen percentage, het storten is gratis (mits je niet al over de zes keer heen bent). Het kan soms zo zijn dat als je in een winkel iets betaald met je creditcard dat je dan iets extra's moet betalen, maar dat is lang niet overal zo.

enjoy86
Berichten: 839
Geregistreerd: 04-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:20

knuffeldier schreef:
volgens mij kan je niet van creditcard naar rekening storten. Dus je zou geld op moeten nemen en daarna gelijk storten. Volgens mij zijn de kosten wel hoog rond de 4,50 voor een opname.

Als je niet rood kan staan kan je toch wel gewoon je creditcard gebruiken, hele idee van een creditcard is toch dat je iets kan kopen van geld dat je niet op dat moment op je rekening ? Je moet alleen zorgen dat aan het einde van de maand genoeg geld op je rekening staat zodat ze het terug kunnen boeken. Maar weet het niet zeker, nog nooit geprobeerd.


dat is niet helemaal het idee van een credit card

Karlee

Berichten: 103
Geregistreerd: 27-08-13

Re: Rabobank geld van creditcard op betaalrekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:31

Nee dit kan niet. Je kan wel geld pinnen met je creditcard en dan vervolgens via de geldstortautomaat het op je gewone bankrekening zetten.

Karlee

Berichten: 103
Geregistreerd: 27-08-13

Re: Rabobank geld van creditcard op betaalrekening

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:33

Het pinnen met je Rabo Basecard is trouwens €4,50

BeeMed
Berichten: 3030
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 12:56

enjoy86 schreef:
knuffeldier schreef:
volgens mij kan je niet van creditcard naar rekening storten. Dus je zou geld op moeten nemen en daarna gelijk storten. Volgens mij zijn de kosten wel hoog rond de 4,50 voor een opname.

Als je niet rood kan staan kan je toch wel gewoon je creditcard gebruiken, hele idee van een creditcard is toch dat je iets kan kopen van geld dat je niet op dat moment op je rekening ? Je moet alleen zorgen dat aan het einde van de maand genoeg geld op je rekening staat zodat ze het terug kunnen boeken. Maar weet het niet zeker, nog nooit geprobeerd.


dat is niet helemaal het idee van een credit card


Wat dan wel, anders kan je toch net zo goed je gewone rekening gebruiken?

ik gebruik hem eigenlijk alleen voor het betalen van vliegtickets of dingen die alleen met cc kunnen. Maar heb daar zo een hekel aan dat ik bij de rabobank het nummer heb opgevraagd waar ik het gelijk weer terug kan storten vanaf mijn gewone rekening.

enjoy86
Berichten: 839
Geregistreerd: 04-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 14:24

dat is niet helemaal het idee van een credit card[/quote]

Wat dan wel, anders kan je toch net zo goed je gewone rekening gebruiken?

ik gebruik hem eigenlijk alleen voor het betalen van vliegtickets of dingen die alleen met cc kunnen. Maar heb daar zo een hekel aan dat ik bij de rabobank het nummer heb opgevraagd waar ik het gelijk weer terug kan storten vanaf mijn gewone rekening.[/quote]


dat bijvoorbeeld: tickets boeken, auto huren (vaak alleen mogelijk met cc)
aankopen zijn verzekerd! overal ter wereld geaccepteerd enz.
De cc als krediet gebruiken is niet (altjid) verstandig
dat is nl verleggen van het probleem.
Eenmalig zoals ts moet natuurlijk kunnen maar mensen die dit maandelijks doen komen vaak van de regen in de drup(financieel gezien)