Hoe zien jullie handen eruit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Hoe zien jullie handen eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-02 11:39

Gister werd ik weer eens geconfronteerd met een redelijk fanatieke amazone, compleet met mooie ranke handjes en verzorgde harsnagels...

Nee, dan de mijne:
Ultra korte nagels om zo zoveel mogelijk de zwarte rouwranden te voorkomen (wel moet ik elke avond nog met een nagelborsteltje goed boenen om ze toonbaar te maken)
Ik mis driekwart duimnagel, heb kapotte nagelriemen en diverse wondjes.
Verder heb ik diverse eeltbubbels in mijn handpalmen waar vet, vuil, olie en zadelzeep zo lekker intrekken en wat je er zelfs met de beste wil van de wereld (en veeeeel chloor) re niet uitkrijgt geboend.
Dan heb ik op dit moment ook nog de resten van verschillende blaren met een diameter van meer dan een cm.

Hoe doen die èchte dressuurmutsen dat toch? Verward

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 11:44

mijn handen zien er ook zo uit als de jouwe, alleen zijn ze ook nog totaal uitgedroogd, rimpelig, van die typische werkhanden zijn het om te zien.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Re: Hoe zien jullie handen eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 11:44

Sjuimpje schreef:
Gister werd ik weer eens geconfronteerd met een redelijk fanatieke amazone, compleet met mooie ranke handjes en verzorgde harsnagels...

Hoe doen die èchte dressuurmutsen dat toch? Verward


Veeeeel werk uit handen geven denk ik? B)

Verzorgde harsnagels??? Lips are sealed

Ik knip mijn nagels altijd redelijk kort, omdat ze als ze lang zijn alleen maar meer kans hebben in te scheuren, af te breken ...
Heb echter geen eelt, nou helpt het huishouden goed tegen zwarte randen, je zit veel met je handen in het sop he Knipoog

Ze zijn dus vrij netjes, maar je ziet wel dat ze veel werk verricht hebben.
'oude handen' noemde iemand het eens Lachen
Laatst bijgewerkt door orri op 04-10-02 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979
Berichten: 22745
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 11:45

Ik heb geen idee..

Bij mij kan je het effect van de paardjes ook wel zien.. Ik heb dan misschien geen bergen eelt op mijn handen, maar vaak wel kloven.. Verder zien mijn nagels er ook niet uit..

En nu heb ik zelfs een nagel die paarsig is met een gat erin ( door mijn avontuur van gisteren )

Ik heb dus werkelijk geen flauw benul van hun manier van handjes zachthouden, mij lukt het iig niet!!

Ik snap trouwens ook niet hoe die meiden hun broeken zo mooi schoon houden.. Die van mij zitten altijd onder de vlekken en het stof.. Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 11:45

Mijn handen vallen wel mee hoor zo 's ochtends Haha!, 's avonds is een ander verhaal natuurlijk. Beste remedie tegen vieze handen met allerlei luchtjes is staalzeep, ook om uien en knoflook van je handen te krijgen enzovoort. Te koop in de betere keukengereiwinkels.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 11:46

Citroenzeep wil ook goed werken.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 11:48

hehe ik probeer mijn nagels altijd te laten groeien, maar dan ga ik even een uurtje rijden en uitgebreid poetsen en als ik dan thuis kom zijn er weer 3 nagels weg. Boos!
En kapotte nagelriemen en velletjes erg herkenbaar, eelt tussen mijn ringvinger en pinken. Maar ik ben dan ook geen echte dressuurmiep Lachen

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 11:48

Ik hou mijn nagels ook kort. Altijd als ik van de paarden afkom ( en dat is bijna elke dag) heb ik zo'n vies zwart randje onder mijn nagels. Na het douchen zijn die meestal weg, maar als ik maar iets te lange nagels heb, krijg ik ze met een nagelborsteltje nog zelfs nauwelijks weg. Erg irri.

Hoe die dressuurmutsen dat doen? Geen idee! Vraag het ze eens Knipoog

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 11:51

Mijn handen zien er ook niet echt representatief uit, leuk in mijn functie.... Lips are sealed Niet dat ik me daar nog druk over maak hoor. Kijken ze maar een andere kant op!

Maar ik denk dat de "dressuurmutsen" zelf niet uitmesten, hun paard gepoetst en gezadeld in handen krijgen (ik wil OOK en groom! Tong uitsteken ) en altijd braaf met handschoentjes rijden?

Ik ben nog geen twee minuten op stal en ik ben al smerig..... Bloos

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Re: Hoe zien jullie handen eruit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 11:52

Sjuimpje schreef:
Hoe doen die èchte dressuurmutsen dat toch? Verward


Ik, als echte dressuurmuts *en bedankt he* Knipoog

heb acryl nagels (behoorlijk lang) en handen die erg snel regenereeren verder, 3 vriendinnen die in de schoonheidsbranche zitten, waar ik dus tips van krijg.
Mijn handen zijn normaal aan de bovenkant zacht en glad maar draai je ze om zie je v eel meer groeven als bij andere mensen. In de winter kunnen mijn handen gaan barsten (ook bij veel wind enz.) en liggen ze open als ik pech heb, maar tip nr. 1. Gebruik dan Camille olie, binnen een dag is het weg.
Verder smeren met een of andere creme.
Ik doe alle voorkomende werkzaamheden van een paar paarden zelf, heb (nog Haha! ) geen groom dus zal wel moeten. o,ja, ik rij bijna nooit met handschoenen in de training.
Laatst bijgewerkt door chantal1 op 04-10-02 11:58, in het totaal 4 keer bewerkt

Liselot

Berichten: 32190
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 11:52

haha... ik heb altijd lange nagels en rijd ook nog eens en mest de stal uit, en vet het tuig in, doe gewoon alles.... maar ze blijven eraan zitten en ik krijg ze ook weer schoon.
blanke nagellak erop smeren zorg ervoor dat ze minder snel afbreken. je henaden voordat je iets gaat doen met het paard insmeren met een lotion, zodat je huid dat wel opneemt maar niet het leervet enz...
na de tijd handen wassen en met een nagelborsteltje handen schoonmaken.
okee eelt tussen pink en ringvinger heb ik ook, maar blaren niet, ik rijd altijd met handschoenen omdat ik zeer snel blaren krijg.... wondjes heb ik ook wel eens last van, maar daar trek ik me niet veel van aan.

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 11:53

mijn handen zien er goed uit. Op een megablaar na. Ik onderhou ze altijd goed. Ja ik werk in een winkel dus handen met vieze rouwranden is niet echt een visiteplaatje. Mijn nagels wisselen. Ene keer heel kort, andere keer heel lang. Elke week vijl ik ze wel een keer, en ik heb speciaal massagespul omdat ik s'ochtends mijn handen amper kan bewegen i.v.m stijfheid en daar word mijn huid weer zacht en soepel van.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 11:54

Wassen met Dreumex. Garagezeep. Daarmee krijg je echt alles van je handen, juist die zwarte vette bende.
Heb er ook een paar op stal met zulke verzorgde handen en nagels (waaronder ook mijn instructrice die toch aardig fanatiek rijdt) zal het wel eens vragen.

kojack

Berichten: 6397
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 11:54

he hallo
mijn handen zien er ook niet uit.
één nagel is aan het vervellen (ziet er erg ranzig uit) ben een keer achter een hoefnagel blijven hangen erg pijnlijk Haha!
ik heb al een aantal keren 'nep nagels' geprobeerd (hars,gel,acryl) en binnen 1 week lagen ze er allemaal af, ik kan er gewoon niet mee om gaan, ik heb ze van lang tot kort en extra kort gehad maar nee hoor ze vielen er elke keer vanaf
groetjes

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 11:55

Met lange nagels en een lakje er overheen vallen rouwrandjes niet meer op hoor. Schijnheilig Af en toe nog een cremetje er overheen en het ziet er van een afstandje redelijk uit. Wat echt funest is voor je handen is in de grond wroeten.

Moet nu wel zeggen dat ik last heb van rouwrandjes tussen mijn 'natuurlijke' nagel en het acryl wat er over heen zit gesmeert. Misselijk

Alhoewel, als ik nu ( na twee douches en terwijl ik op kantoor zit) naar mijn vingers kijk, zie ik duidelijk sporen van eeltvorming op mijn vingers en vuil wat in de lijntjes is gedrongen. Moet ik maar niet meer doen dus.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 11:56

Ik vet mijn handen wel tig keer per dag in met een of andere creme. Dat houdt de boel wel soepel. En de rouwrandjes haal ik ook elke avond weg, maar verder.... eeltplekken en oude blaren zien er gewoon niet uit....

ajbdhrtls138
Berichten: 1040
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 11:58

die van mij zien er wel netjes uit. M'n nagels knip ik gewoon kort zodat ik niet van die zwarte randen en afgescheurde nagels krijg. Verder rij ik met handschoenen dus heb geen eelt en blaren. Ik vet ze in de winter braaf in zodat ze niet steeds openbarsten en gaan bloeden.

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 12:00

En die oude blaren zorgen er weer voor dat je handen gaan vervellen dus op een gegeven moment ziet het eruit als of je een of andere blaasjes en vellen aandoening hebt. *Brrr*

En mijn handen zitten ook altijd onder de krassen en de gaatjes: met dank aan het 'boefje in oranje streepjes pyjama'.

madelien

Berichten: 1669
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 12:01

tja mijn nagels zijn tog ook behoorlijk lang (men ziet ze vaak aan voor nepnagels). hoe het komt? ik heb geen idee. doe er niets bijzonders mee. doe alles op paardengebied, maar ja mijn nagels breken hooguit 1 keer in de 3 maanden af. meer niet. ben er eigenlijk wel blij mee ook . dusse sorry ik heb geen tips voor jullie Tong uitsteken

Marieke22

Berichten: 797
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Rheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 12:03

Ik heb lange (eigen) nagels en toch ook nog redelijk zachte handen. Ondanks het mesten, zadelen, rijden, leer invetten, e.d., houd ik mijn nagels toch lang, en krijg ik ze ook weer helemaal schoon als ik 's avonds thuis komt. Beetje zeep op het nagelborsteltje en schrobben maar! Verder vet ik mijn handen een paar keer per dag in, is altijd goed natuurlijk. Verder heb ik wel regelmatig blaren, en onder mijn ringvingers zit af en toe een beetje eelt. Als dat teveel wordt haal ik het weg met een puimsteentje.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-02 12:07

Het onderwerp 'leeft' iig wel Cool

Ik smeer overigens elke dag voordat ik met mijn kantoorbaantje begin, mijn handen in met speciale creme...
Tot op verleden jaar deed ik dat niet maar op he tlatst kreeg ik van de uitgedroogde vellen nauwelijks meer mijn vingers gebogen, typt zo lastig he Lips are sealed

Vivian
Berichten: 2827
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Ijsselmonde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 12:13

Heb best lange vingers en redelijk gespiert door het tiepen Knipoog

Ja voor de rest weet ik er niet zo veel voer te melden,heb wel een scheve vinger maar niet zo heel scheef.Normale handen dus.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 12:16

Mijn handen zien er ook niet uit hoor. Ene week wel erger dan de ander, maar ik houd mijn handen, net als overigens mijn kleding, echt NIET schoon. Ik vraag me al heel lang af hoe anderen dat toch doen.... Maar idd, zoveel mogelijk schoonmaken van handen en nagels en goed blijven smeren...

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 12:28

Mijn handen zien er echt NIET uit. Echt helemaal vol met eeltbobbels, blaren en eeltplekken, ze zijn ruw, mijn nagels zijn kort en eigenlijk gewoon onverzorgd. Af en toe bijt ik er 1 af.... Haha!

Ik vind dat ik gewoon lelijke handen heb, zeker voor een vrouw. Ik kan ook geen ringen om, heb ik last van met rijden en ik rijd altijd met handschoenen en dan nog zien ze er zo uit..... Scheve mond

Tja, dus de echt dressuurprikker zit met hetzelfde probleem hoor!!

Ik denk dat de dame in kwestie gewoon veel uit handen gaf....(letterlijk)

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-02 12:28

wel vaak wondjes, maar verder glad en soepel. ERg vaag, maar ondanks dat ik dagelijks rij, borstel, verzorg enz. groeien m'n nagels als kool, ik moet ze vaak knippen. schoonmaken doe ik altijd onder de douche.

we zullen het maar niet over m'n teennagels hebben (paar kalknagels doordat er ooit een paard op heeft gestaan)