Verhaal..

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sirius_

Berichten: 10937
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-01 15:03

Suzanne was de enige die, net als ik, gek was op paarden. Het enige verschil was, dat zij maar liefst 4 eigen paarden bezat, stuk voor stuk goede wedstrijd paarden, en ik alleen mijn eigen Shetlandertje had. Ik wou niet ontevreden lijken, maar toch was ik een beetje jaloers. Wat zeg ik, een beetje? Ik was heel jaloers! Haar helpen, haar paarden berijden zat er niet in. Wij konden elkaar niet uitstaan. Daarbij kwam nog, dat als ik een buitenrit maakte op mijn eigen Smokey, Suzanne bleef herhalen dat ik Smokey mishandelde door met mijn 170cm op een pony van 108cm te rijden.
Dan negeerde ik haar, denkend dat Smokey bij mij beter afwas dan bij haar en er lol in had op met mij ritjes te maken.
Toen kwam de grote klap. Mijn ouders gaven Suzanne gelijk. Smokey zou worden verkocht. De avond dat ik het slechte nieuws hoorde huilde ik tranen met tuiten, holde naar Smokey’s stal waar ik een tijd bleef, tot ik naar binnen werd geroepen. De dagen die volgden probeerde ik zoveel mogelijk bij Smokey te zijn. Mijn ouders plaatsten advertenties, in het streekblad en op internet. Ik wist dat er gauw een koper zou komen maar stilletjes hoopte ik dat niemand interesse had in een 9 jarig shetlandhengstje. 2 weken later ging ik, met tegenzin, uit logeren bij mijn oom, die NRPS fokte. Daar bereed ik een week lang de merrie Monisha, waar ik van genoot, maar om eerlijk te zijn was ik dolblij toen ik weer naar huis mocht.
Onderweg zag ik Suzanne met een donkerbruin Shetlandertje, en ik bonsde op de ruiten, terwijl mijn tante me probeerde te kalmeren, zeggend dat het Smokey toch niet kon zijn. Ik geloofde haar niet. Thuis trof ik een lege stal aan. Het was waar.
Op 1 mei, nauwelijks 4 dagen na die dag, waarvan ik overtuigd was dat er geen ergere zou komen, stond er het volgende in het streekblad:

Pony overlijdt aan gevolg verwondingen:
Een negenjarige Shetland hengst is op 30 april in het prikkeldraad terechtgekomen. Vermoedelijk probeerde het dier te vluchtten nadat zijn eigenaresse haar woede op hem bekoelde. Eventuele straf is nog niet bekend.

Met daaronder een foto van Smokey. Míjn Smokey. Vanaf die dag wist ik zeker dat ik Suzanne haatte, en wraak zou nemen.



<HR>
hoe vinden jullie dit verhaal?



Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 15:09

Schokkend en zielig Verdrietig Huilen Huilen
Wel heel mooi verteld hoor, maar niet waargebeurd hoop ik Kusje Lachen

paardengek!!!

Berichten: 1601
Geregistreerd: 02-05-01
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 15:25

Sjeetje, zielig verhaaltje hoor! Ik hoop ook dat dit toch niet echt gebeurt is!!!!! Boos!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, corinec, GoogleAdsense, Googlebot, GrapeshotBot, teunis001, YandexBot en 29 bezoekers