Apuyeren, hoe gaat dat ook alweer?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Ellen

Berichten: 337
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-01 10:13

Zit me nu al 4 dagen rot te verzinnen hoe je moet apuyeren. Alvast bedankt.



Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-01 16:19

appuyeren: het paard moet gesteld zijn in de richting waar het naar toe gaat. Stel je appuyeert naar links, dan moet het paard in de hele lengtebuiging gesteld zijn naar links. Je brengt dan beide handen naar links, rechterhand tegen schouder, je linkerbeen ligt iets voor t.o.v. rechterbeen om het paard in de lengtebuiging te drukken en het voorwaarts te houden. Het rechterbeen ligt iets naar achteren om de achterhand mee te nemen. Je zit met je gewicht iets meer op links en stelt je eigen lichaam ook iets in de richting waar je naar toe gaat.

Ellen

Berichten: 337
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-02-01 09:28

Thanx Deesje. Nu weet ik het weer. Het is ook al weer een tijdje geleden dat we dit oefenden in de les. Zal gelijk een woensdag weer eens vragen of we dit weer gaan doen. Zijn altijd van die leuke oefeningen.

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-01 14:11

ooooh ik vind het zo moeilijk he.. maak steeds de stomme fout om aan de rechterteugel te gaan zitten om 'm zo meer opzij te krijgen en dan wijk ik weer *zucht*

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-01 15:35

Ik vind appuyeren de leukste oefening die er is, maar mijn paard was er niet heel goed in. Ze deed het wel braaf, maar ze schaarde te weinig.

~*~ Pienie fan! ~*~
www.jura-artwork.nl

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-01 13:46

Hai,
Ik ga starks ook maar eens beginnen met apuyeren, als ik over een paar maandjes over wil naar het Z.....maar ik heb gehoord dat als je de schouderbinnenwaarts goed voor mekaar hebt (en dat heb ik) dat dat appuyeren dan ook niet meer zo moeilijk is.
Ik hoop het.

Ik had gister les en ik had echt het gevole dat ik nog niet eens een fatsoenlijke volte kon draven, man, wat kan er nog veel misgaan. Er zaten ook wel goede stukken in, de galop gaat bijv. al veel beter (moet nog wel veel druk geven met m'n been om haar te laten doorspringen, - dus nu heb ik spierpijn....maar je moet er wat voor over hebben.

grtx, ik heb zometeen nog Economie en dan Engels en dan nog een dagje en dan is het weekend......en dan mag ik fijn tentamens leren.....ik leef met je mee hoor Bart, veel succes nog met je statistiek.
Rieja

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-01 13:58

Inderdaad, schoudervoorwaarts is eigenlijk bijna hetzelfde. Het is een vorm van appuyeren, dezelfde hobby, alleen ga je dan i.p.v. over de diagonaal over de hoefslag.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 bezoekers