Leuke rubrieken voor in het clubblad.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
taart

Berichten: 149
Geregistreerd: 06-04-05

Leuke rubrieken voor in het clubblad.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 16:39

Ik ben sinds kort de redactie van het clubblad van onze manege/vereniging, maar het aantal stukjes dat ik binnenkrijg van leden valt nogal tegen. Ik vraag na (onderlinge) wedstrijden wel aan de kindjes of ze nog een leuk stukje willen schrijven, maar krijg ook dan maar een beperkt aantal ingeleverd.

Aangezien het blaadje toch vol moet, vroeg ik mij af of jullie misschien nog leuke ideeën hebben om erin te zetten. Misschien hebben jullie op de vereniging of manege wel een leuk clubblad met terugkerende rubrieken of onderwerpen?

Alles is welkom!

taart

Berichten: 149
Geregistreerd: 06-04-05

Re: Leuke rubrieken voor in het clubblad.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-05 17:37

Nou, kom op, er is vast wel iemand met een leuk clubblad hier!?

viefdepief

Berichten: 12353
Geregistreerd: 14-01-05

Re: Leuke rubrieken voor in het clubblad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 19:21

Nou wij hebben ook een clubblad, we hebben een hele grote vereniging, maar er zijn altijd maar een stuk of drie mensen die en stukje insturen.. Vind het echt stom hallo iedereen kan toch wel eens een keertje een stukje schrijven Boos!
Dit keer stonden er van de vijf stukjes drie van mij Lachen.
Vind het zo stom iedereen druk bezig om zo'n krantje te maken stuurt niemand wat in..

Maar je zou eens met de zoekfunctie kunnen kijken, want er was volgens mij al eens een topic over!!
Veel succes verder!

Kyona

Berichten: 4768
Geregistreerd: 19-03-02
Woonplaats: Krimpen

Re: Leuke rubrieken voor in het clubblad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 19:35

Bijv. smakker van de maand (iemand die van het paard viel, met een beschrijving - soms zijn het komische situaties), iemand een rubriekje laten schrijven over zichzelf/eigen paard en dit laten rouleren zodat er steeds een ander aan de buurt komt; snufferdjes (kleine advertenties-ruilmarkt).

Puera

Berichten: 8083
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Fryslân

Re: Leuke rubrieken voor in het clubblad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-05 20:11

Ik zit nu bijna een jaar in de redactie van het clubblad van de paardensportvereniging waar ik bij zit.
In elke editie hebben we gemiddeld een stukje of 10. Er zit altijd een stukje van een bestuurslid in (rouleert), we hebben 'de pen'.

Dan schrijft een clublid een stukje (meestal over een strandrit, over zichzelf of over een wedstrijd). En verder zijn de meeste andere stukjes over wedstrijden of een strandrit of een nieuw lid stelt zich voor.

Verder hebben we een heel goed gelezen rubriek (meestal wordt deze als eerste gelezen), die staat achterin het blad. En dat is de rubriek 'Wist u dat'. Daarin staan allerlei leuke weetjes over onze leden. Bijvoorbeeld: Wist u dat ... het rijbewijs heeft gehaald?

Ons clubblad komt 4 keer per jaar uit dus een advertentiepagina is niet echt handig. Zo af en toe plaats ik wel eens een advertentie maar we hebben ook een internetsite, dat gaat in de regel net iets sneller.

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Re: Leuke rubrieken voor in het clubblad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 13:52

Ik zit ook in de redactie van een manegekrantje en ook bij ons valt het met de binnenkomende copy nogal tegen (dat zal overal wel zo zijn). Maar wij hebben hebben het volgende bedacht om de leden toch wat actief te houden. We hebben nu vaste rubrieken waar altijd iets voor geschreven moet. Zo hebben we:
- Geef de pen door aan waarbij één lid voor een krantje een stukje schrijft over zijn paardrijervaring en diens paard/pony. Onderaan het stukje geeft degene `de pen` weer door aan iemand anders die dan voor het volgende krantje wat schrijven moet.
- De afstamming - hiervoor vragen we iedere maand een lid een stukje over diens paard te schrijven. Dus met de afstamming maar ook een stukje over diens sp0rtieve prestaties en hobby`s ed.

Daarnaast schrijven wij zelf ook gewoon van alles. Bijvoorbeeld verslagen van evenementen waar we geweest zijn, informatieve stukjes over wedstrijdrijden en ook houden we voor ieder nummer een interview met een bekend manegelid (instructrice of medewerker).

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Jisa

Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-06-05

Re: Leuke rubrieken voor in het clubblad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 23:25

wij hebben op de manege ook een clubblad die staat meestal wel vol wij hebben de volgende rubrieken:
wist je datjes, daar staat bijv. dat hupppelepup sinds maart z1 is gestart.
ook hebben wij de rubriek: even voorstellen, daar staan alle nieuwe leden of nieuwe pony's/paarden in.
Ook is er een bladzijde voor tips. en ook een bladzijde voor bijv. mails van mensen die voor een tijdje bijv in het buitenland zitten.
en 1 seconde vraagrubriek daar hou je een intervieuw met iemand en dan vraagje van die onbenul dingen bijv. hoeveel kaarsen staan er op je verjaardags taart of meest sexy paard in je leven .
voor de rest kan ik zoi snel nix verzinnen
hoop dat ik je ff een stukje op end geholpen heb

lailapri

Berichten: 22120
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Re: Leuke rubrieken voor in het clubblad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-05 23:47

stukjes informatie, thoerie, Hoe geef ik juiste kleine hulpen.
Oefeningen in het zadel (gymnastisch)

Rubriek met iedereen die eraf gevallen is die maand/week/etc.

pony van de maand

wedstrijd kalender

verhaal van de ...

This_is_me

Berichten: 5527
Geregistreerd: 27-02-04

Re: Leuke rubrieken voor in het clubblad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 09:51

Ja ook wij hebben dat een tijd gedaan op mn oude stal..

Wij hadden als vaste onderwerpen:

- Het intervieuw met ... (geef de pen door aan..)
- Wist je datjes ...
- Gevonden verloren en gezocht pagine ...
- gedichten die de lerzers zelf instuurde
- grappen/grollen en andere puzzles
- het paard nader bekeken: stukje over het paard iedere keer wat anders..
Ik hoop dat je zo wat ideetjes hebt op gedaan.. Bij ons waren de inzendingen ook niet veel. Vaak deed ik er zelf van alles bij en de inzendigen die ik had van de meiden kwam ook altijd een naam onder zodat andere misschien ook wel wat in wilde leveren. Het is bij ons echt een erg leuk krantje geworden...

magriet

Berichten: 2808
Geregistreerd: 04-11-02

Re: Leuke rubrieken voor in het clubblad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 10:19

In het veulenseizoen een hoekje kraamkamer maken. Hier kunnen meldingen voor nieuwgeboren veulens in komne. Stap naar een wedstrijdruiter toe en vraag of die een stukje over de wedstrijden wil schrijven. De pen is ook een goeie
Wist u datjes. Je vang vak wel wat op als er iets gebeurt is, kun je er in verwerken

taart

Berichten: 149
Geregistreerd: 06-04-05

Re: Leuke rubrieken voor in het clubblad.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-05 19:59

Bedankt voor de tips! We hebben inderdaad de doorgeefpen al, en de Wist je datjes ook, maar daarmee vond ik het toch wat kaal blijven. De kraamkamer ga ik zeker doen en de smakker van de maand vind ik ook wel wat Haha! .

Bedankt!

newie

Berichten: 1927
Geregistreerd: 14-09-03

Re: Leuke rubrieken voor in het clubblad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-05 20:12

je kan ook elke keer een ander paardenras beschrijven met wat informatie erbij.
een mini quizz
gekke foto's die je zelf bijvoorbeeld op stal kan maken, bijvoorbeeld raad het paard, dan maak je een foto van bijvoorbeeld een staart en dan kunnen ze raden welke het is, heb je meteen weer een stukje vol met de uitslag....

Jisa

Berichten: 1820
Geregistreerd: 12-06-05

Re: Leuke rubrieken voor in het clubblad.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-06 13:38

hoOii ik zit sinds kort ook in een redactie van een clubblad en ga ook zeker wat tips van dit topic gebruiken!!!