Nu alweer fruitvliegjes GRRRRR

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Nu alweer fruitvliegjes GRRRRR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-14 11:20

Vorig jaar in huis echt een invasie gehad van fruitvliegjes, was er tegen de winter eindelijk vanaf en vandaag spotte ik ze alweer!! Heb waarschijnlijk de vuilniszak iets te lang laten zitten (woon alleen, dus ja dan gaat dat niet zo hard) en nu zitten er alweer een stuk of 10...
Heb net uiteraard de vuilniszak verwijderd en de bak schoongemaakt zodat eventuele eitjes weg zijn. Ook een bakje neergezet met wat zoete witte wijn met een drup afwasmiddel erin.
Nog meer mensen met tips?

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Re: Nu alweer fruitvliegjes GRRRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:23

alles goed schoonhouden. geen etensresten ed laten slingeren alles goed afsluiten. Ik heb het ook een keer gehad toen bleek er toch ergens achter iets te liggen

TE5

Berichten: 4362
Geregistreerd: 12-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:28

Een vuilnisbak nemen die je goed kan afsluiten (bijv. zo'n metalen pedaalemmer). Dat maakte voor mij echt hét verschil :) En fruit niet te lang open en bloot neerleggen helpt ook :j (Bijv. niet tot je bananen helemaal bruin zijn geworden of zo, haha. En om er snel vanaf te komen als ze er dan tóch zijn anti-insectenspray. Stinkt even, maar dan ben je er in ieder geval snel vanaf.

afwasborstel

Berichten: 2697
Geregistreerd: 19-08-05
Woonplaats: in de keuken

Re: Nu alweer fruitvliegjes GRRRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:31

Een glas wijn neerzetten met huishoudfolie eroverheen met gaatjes erin :) ben je er zo vanaf.

Slettie Z2+1 * Kreukie Z1+12 * Shampoo M1+9 (verkocht)

Angeliekje
Berichten: 3779
Geregistreerd: 07-10-04
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:37

Ik had er vorig jaar ook zo'n last van. Heb een plastic bekertje gepakt, laagje bier erin gedaan, en daaroverheen een velletje papier zo gemaakt dat het een val werd (wel erin, en niet eruit). Na verloop van tijd had ik geen last meer van die irritante vliegjes!


Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27951
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Nu alweer fruitvliegjes GRRRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:38

Ik doe de variant van natuurazijn en afwasmiddel. Daar gaan ze wel van dood, maar ze komen ook gewoon weer terug. En daar heb ik nog geen oplossing voor gevonden. Ze afvalbakken zetten we met mooi weer soms zelfs buiten, anders is het echt niet grappig meer :n

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

saden

Berichten: 2255
Geregistreerd: 07-12-04
Woonplaats: Winsum (gr)

Re: Nu alweer fruitvliegjes GRRRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:42

ook kunnen ze in te natte planten zitten.

Stentoor Eindstand, Z+1 springen B+5 SGW+1, Dag lieve grote vriend... Mis je!
Annalinde van `Hogeland M1+5 Verkocht [o]
Etoya v.Canturano heeft haar kerstmuts gepakt en naar quatar gegaan!

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Re: Nu alweer fruitvliegjes GRRRRR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-14 11:54

Natte planten en losliggend fruit heb ik niet, volgens mij komt het puur door de afvalbak.
Heb zo'n touchbin, maar ja die beestjes kunnen natuurlijk door minescule openingen kruipen.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Re: Nu alweer fruitvliegjes GRRRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:15

Die heb ik ook en ik heb geen vliegjes. Mis vaker je zak verversen??

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27951
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Nu alweer fruitvliegjes GRRRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:21

Volgens mij verschilt het ook per huis. In mijn vorige huis heb ik die dingen nooit gehad, en mijn huishoudstijl is er alleen maar op vooruit gegaan ;) Dus misschien hebben omgeving en het huis zelf er ook invloed op?

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

Pandameisje

Berichten: 4022
Geregistreerd: 23-03-14

Re: Nu alweer fruitvliegjes GRRRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:23

zo kleef ding ophangen :p die hadden wij op de plaatsen waar ze veel zaten en dat hielp:)

TE5

Berichten: 4362
Geregistreerd: 12-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:25

Liselot schreef:
Natte planten en losliggend fruit heb ik niet, volgens mij komt het puur door de afvalbak.
Heb zo'n touchbin, maar ja die beestjes kunnen natuurlijk door minescule openingen kruipen.

Misschien toch een afvalbak zoeken waar ze niet doorheen komen dan?
Ik had begin dit jaar echt gigantische wolken van die beestjes overal zitten, je kon geen stap zetten of er vloog weer zo'n zwerm op. (Was een halve week niet thuis geweest en had 't afval nog niet weggezet en fruit laten liggen :+) In ieder geval, zelfs met insecticide etc. bleven ze maar terugkomen. Tot ik een pedaalemmer kocht die de boel écht helemaal afsloot :) Toen was 't ineens over.

Edit;
Je kan ze natuurlijk ook met allerhande soorten vallen gaan vangen, maar zo lang de oorzaak van het probleem niet verdwijnt, blijven ze komen :j Misschien wel in kleinere hoeveelheden, maar ik kan me voorstellen dat je er liever helemaal vanaf bent :)

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Berichten: 27951
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Nu alweer fruitvliegjes GRRRRR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:33

Maar ook een pedaalemmer die alles afsluit gaat toch af en toe (of zelfs regelmatig) open?

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

Liselot

Berichten: 32174
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-14 12:39

bliver schreef:
Die heb ik ook en ik heb geen vliegjes. Mis vaker je zak verversen??



Ja dat ga ik nu ook maar doen. Probleem is dat ik alleen woon en de zak dus niet zo snel vol is. Bederfelijke dingen doe ik eigenlijk al wel direct in de grijze bak. Misschien toch maar half lege zakken weg gaan gooien, al is dat ook wel een beetje zonde van die dure brabantia zakken.

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot en 8 bezoekers