vraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-01 11:48

er staat bij ons op stal een pony shetxijslander(of zoiets) en die is nu hoefbevangen. nou dacht ik altijd dat je als hij daarvan is hersteld weer gewoon kan rijden, alleen heel erg moet oppassen met voeren omdat hij nu nog vatbaarder is om weer hoefbevangen te worden. maar volgens zijn eigenaar kan er nu nooit meer op gereden worden. waarschijnlijk gaan ze hem ook verkopen(voor de slachtprijs) aan iemand in de buurt waarvan ik wel zeker weet dat ie wordt doorverkocht, het is echt een schat van een beest, 1,20m vos, ruin, 9 jaar 100% verkeersmak, geweldige kinderpony, geen gebreken, behalve dus nu die hoefbevangenheid. maar wat ik dus wilde weten, : is het inderdaad waar dat er nu nooit meer op hem gereden mag worden???

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 11:59

mijn 1e verzorgpony (hummel) was chronisch bevangen, elke zomer was het dus donderen, maar in het najaar/winter, als ze geen last meer had reden we gewoon hoor.

Ik vind het trouwens achterlijk van die eigenaar. ALs Honey bevangen raakt, of ik zou haar door wat voor medische rede niet meer kunnen berijden, maar ze kan zonder gereden te worden wel lekker blijven lopen, en ze heeft geen pijn...
DAn gaat ze dus echt niet weg

ylva

Berichten: 1745
Geregistreerd: 08-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-01 12:07

ja, vind ik ook, maar die mensen doen er nu ook helemaal niks mee, en hij mag nu niet meer de wei in en staat dus de hele dag op stal, das ook geen leven. als ze hem inderdaad verkopen dan koop ik hem(zal je mn vader horen) en dan probeer ik een leuk nieuw huis voor hem te vinden, zo moeilijk kan dat niet zijn, wie wil er nou geen geweldige kinderpony van 1,20?!
[img]http://communities.msn.nl/_Secure/0QQAAALYWAshtOam8pr8PXkzkGvvEHdD54A9MJvqZwXYEtPLJWoFoLEpYSc7N0VO25ctg8H!Yww0Xv0o4D43qWU3bdzglR*JFRB*COM4kGGM/Igor(7).jpg[/img] dit is een foto van hem, hij zit nog in zn wintervachtje, niet zo'n leuke foto, maar het is echt zo'n geweldig schattige eigewijze dreutel, en een allemansvriend, je kan hem bij alles in de wei gooien, mits er dus geen gras meer staat Verdrietig

(oh, die merrie met veulen die je nog net ziet linksachter is dus mn ex knollie en mn baby Lovers )
_________________
I'm old enough to know, and young enough not to care
nr 276 *LOL*

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ylva op 2001-06-09 12:09 ]</font>

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 12:40

de pony van mijn buren (ook shet) is ook bevangen. Ze staat lekker in een uitloop die de helft tegels is, en de andere helft zand.
Ok, ze staat wel de hele dag te hinniken naar haar grote vriendin, die wel op de wei staat, maar ze staat in iedergeval buiten

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 13:19

Het ligt er een beetje aan in welk stadium ze bevangen is geweest, een heel ernstig bevangen paard zal altijd pijn hebben en ik weet niet oif dat nou een leuk leven is!

Wanneer de pony licht bevangen is geweest kan er nog gewoon (niet al te zwaar) mee gereden worden en is hij dus uitermate geschikt als knuffelpony alleen is het beter om hem niet meer in een volle wei te zetten want als ze eenmaal bevangen zijn geweest zijn hier nog gevoeliger voor. Een kaal gevreten weitje kan echter geen kwaad!

PS Er stond een advertentietje bij het Te koop / te koop gevraagd Forum waarin een lieve makke kinderpony werd gezocht, wie weet is dit zijn kans!