your horse trace?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:00

Darkness85 schreef:
Interessant topic. Ik hou dit even in de gaten. Ik wil nl ook een supplement gaan voeren omdat mijn paard standaard een lage hematocriet waarden heeft. En ik hem vanwege zijn stresserigheid ook magnesium wil gaan geven. Nu zit ik al een tijd te twijfelen tussen your horse trace en de balancer van "je paard gezond en fit". Maar ik kan over beide producten nouwelijks gebruikerservaringen vinden hier op bokt.


Ik gebruik de balancer van Je Paard gezond en fit. Die is completer dan de YHT en ik ben er zeer tevreden over! Mijn paarden krijgen deze balancer dagelijks door hun speedibeet (Pavo) en het wordt met graagte gegeten. Buiten dit supllement hoef ik niks te geven - De paarden zijn er zéér op vooruit gegaan :))

Een mening maakt geen slachtoffers. Het met geweld verdedigen of bestrijden van een mening wel.

In de meeste gevallen is de inhoud van mijn post belangrijker dan 'de toon' waarop deze geschreven is!


Assiepassie
Berichten: 745
Geregistreerd: 05-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:17

Jannepauli schreef:
Darkness85 schreef:
Interessant topic. Ik hou dit even in de gaten. Ik wil nl ook een supplement gaan voeren omdat mijn paard standaard een lage hematocriet waarden heeft. En ik hem vanwege zijn stresserigheid ook magnesium wil gaan geven. Nu zit ik al een tijd te twijfelen tussen your horse trace en de balancer van "je paard gezond en fit". Maar ik kan over beide producten nouwelijks gebruikerservaringen vinden hier op bokt.


Ik gebruik de balancer van Je Paard gezond en fit. Die is completer dan de YHT en ik ben er zeer tevreden over! Mijn paarden krijgen deze balancer dagelijks door hun speedibeet (Pavo) en het wordt met graagte gegeten. Buiten dit supllement hoef ik niks te geven - De paarden zijn er zéér op vooruit gegaan :))


Fijn Jannepauli dat dit product je goed bevalt.
Toch wil ik even het volgende opmerken;
dat een product meer ingrediënten bevat, maakt het niet persé completer. Meer is niet per definitie beter.
Bijv. het toevoegen van calcium is naar mijn ervaring vaak niet nodig, zeker niet als je eea combineert met een calcium rijk product zoals bijv. de speedibeet of luzerne.
Mijn schoonvader had een melkveebedrijf en van hem heb ik begrepen dat hij zelden hoefde bijkalken. En dat terwijl de behoefte aan calcium bij melkvee vele malen hoger ligt dan bij paarden. En dat hoor ik ook van andere boeren.
Toch wordt calcium momenteel neergezet als selenium: de grond zou te weinig bevatten en daarmee ook de grassen/hooi/kuilgras.

De YHT is samengesteld om in te haken op de meest gangbare tekorten en die zijn met name zink, koper en selenium.

http://www.purepaardenvoeding.nl : voor alles over paardenvoeding! Lever diverse balancers: Your Horse Trace poeder en Victorious Secret brokjes. Melasse, luzerne en graanvrij.
Leverancier van PURE FEED uit Engeland. Zeer laag suiker én zetmeel, melasse en graan vrij (op de Racing na).
De Pure EASY bevat bijv. 10% zetmeel én suiker samen.
Meer weten? Stuur een pb of een mail naar info@purepaardenvoeding.nl of bel 06 49676909.

Assiepassie
Berichten: 745
Geregistreerd: 05-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 12:21


http://www.purepaardenvoeding.nl : voor alles over paardenvoeding! Lever diverse balancers: Your Horse Trace poeder en Victorious Secret brokjes. Melasse, luzerne en graanvrij.
Leverancier van PURE FEED uit Engeland. Zeer laag suiker én zetmeel, melasse en graan vrij (op de Racing na).
De Pure EASY bevat bijv. 10% zetmeel én suiker samen.
Meer weten? Stuur een pb of een mail naar info@purepaardenvoeding.nl of bel 06 49676909.

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 14:23

Assiepassie schreef:
Jannepauli schreef:
Ik gebruik de balancer van Je Paard gezond en fit. Die is completer dan de YHT en ik ben er zeer tevreden over! Mijn paarden krijgen deze balancer dagelijks door hun speedibeet (Pavo) en het wordt met graagte gegeten. Buiten dit supllement hoef ik niks te geven - De paarden zijn er zéér op vooruit gegaan :))


Fijn Jannepauli dat dit product je goed bevalt.
Toch wil ik even het volgende opmerken;
dat een product meer ingrediënten bevat, maakt het niet persé completer. Meer is niet per definitie beter.
Bijv. het toevoegen van calcium is naar mijn ervaring vaak niet nodig, zeker niet als je eea combineert met een calcium rijk product zoals bijv. de speedibeet of luzerne.
Mijn schoonvader had een melkveebedrijf en van hem heb ik begrepen dat hij zelden hoefde bijkalken. En dat terwijl de behoefte aan calcium bij melkvee vele malen hoger ligt dan bij paarden. En dat hoor ik ook van andere boeren.
Toch wordt calcium momenteel neergezet als selenium: de grond zou te weinig bevatten en daarmee ook de grassen/hooi/kuilgras.

De YHT is samengesteld om in te haken op de meest gangbare tekorten en die zijn met name zink, koper en selenium.


De balancer die ik gebruik is afgezet tegen mijn hooi-analyse ( zoals we dat ook bij ECIR geleerd hebben!) en voldoet daardoor bijna perfect wat de samenstelling betreft. Nee, het is niet zo dat deze balancer specifiek op de analyse is samengesteld ( dat zou ideaal zijn) maar het gaf op een enkel punt na zo'n goede aanvulling dat ik er voorlopig genoegen mee neem. Zodra ik van ons huidige hooi een nieuwe analyse heb, laat ik een nog specifiekere balancer maken.

Wat de calcium in speedibeet betreft: ik heb daar uitgebreid contact over gehad met de analist van Pavo en in combinatie met hooi-balancer-speedibeet zit ik 99,9% goed.

Een mening maakt geen slachtoffers. Het met geweld verdedigen of bestrijden van een mening wel.

In de meeste gevallen is de inhoud van mijn post belangrijker dan 'de toon' waarop deze geschreven is!

Assiepassie
Berichten: 745
Geregistreerd: 05-11-05

Re: your horse trace?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 19:18

Mooi dat het zo past!

http://www.purepaardenvoeding.nl : voor alles over paardenvoeding! Lever diverse balancers: Your Horse Trace poeder en Victorious Secret brokjes. Melasse, luzerne en graanvrij.
Leverancier van PURE FEED uit Engeland. Zeer laag suiker én zetmeel, melasse en graan vrij (op de Racing na).
De Pure EASY bevat bijv. 10% zetmeel én suiker samen.
Meer weten? Stuur een pb of een mail naar info@purepaardenvoeding.nl of bel 06 49676909.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:06

bevalt het iedereen nog?
Hoeveel voeren jullie ervan( qua lepel?)
Poeder is lastig af te wegen... -O-

Heb een proef gekregen, ook een proef van de victorious brokjes.
mijn pony kreeg de balancer en wilde die niet eten....gisteren opeens wel maarja, toen had ik de proef verpakkingen van Assiepassie al besteld. :+

Maar eens zien welke hij eet...

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 15:36

Bij YHT zit netjes een maatlepel zodat je precies weet hoeveel je moet geven !

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

pleiada
Berichten: 4154
Geregistreerd: 23-09-04
Woonplaats: ermelo

Re: your horse trace?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 16:28

Ik voer ook nog steeds yht en merk echt grote verschillen bij de paardjes in vergelijking met wat ik eerst voerde aan vit/min supplement..

www.paardweerinbalans.com
boomloze zadelpasservice
Acupressuur en (chinese) kruiden
Jaaropleiding Acupressuur paard (en hond)

Anoniem

Re: your horse trace?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:36

Maatlepel niet bij proefje.
Maar zal straks eens afwegen.
Het ruikt lekker zoetig.

De brokjes van victorious ruiken ook goed.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:42

Mijn paard had de eerste dagen erg veel moeite met het eten van de Victorious, hij trok er echt zijn neus voor op.
Ik heb toen de hoeveelheid verlaagd en het gemengd met C4L wat vrij sterk ruikt, toen ging hij het wel eten.
Langzaam hoeveelheid weer opgehoord en het gaat nu nog steeds goed.

Anoniem

Re: your horse trace?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:43

Dat had de mijne dus met de balancer, nu eet hij het uit de hand....
Gekke beesten.

Ben jij bewust over naar de brokjes Nouvel?
Jij had eerst ook YHT toch?

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 17:54

ja omdat mijn zwarte vriend erg snel te dik is leek me dat in de zomerperiode met weidegang erbij handig om zo nog minder 'krachtvoer' te kunnen geven.
maar ja, als hij het zonder toevoegingen niet eet schiet het nog niet erg op...
maar goed, wat niet is kan nog komen... 8-)


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-14 18:11

haha, herkenbaar hoor.
Stond ook echt :? >;) :wow: toen mijn pony gisteren opeens, na maanden eikelen, de balancer uit mijn hand at...

Anoniem

Re: your horse trace?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-14 18:26

Kleine update,wellicht voor geïnteresseerden ..
De victorious brokjes worden met smaak gegeten,
dus.mocht er iemand nog een kilo yht willen proberen ..
Mijn voorkeur is brokjes ipv poeder dus misschien kam ik met de poeder iemand verblijden?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 bezoekers