Wie skate nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Warboel
Berichten: 14681
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:59

Ik heb iets van... 84 of 86 mm? Dat is opzich al wel oké hoor. Ik vind persoonlijk dat als je geen enorme tourtochten rijdt en alleen af en toe een rondje doet een beetje zonde van zoveel geld :o
Maargoed als je het geld hebt, waarom niet? Je hebt als het goed is inderdaad minder last van oneffen wegdek en je gaat sneller hard. Vind het prachtige dingen die echte skeelers met grote wielen maar zovaak gebruik ik ze niet. Mijn max budget was toen ik mijn skates kocht ongeveer 150 euro, daar heb je ze nieuw niet voor die tourskeelers.

lovey_ou

Berichten: 5532
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:02

Ja daarom ik vind het ook veel geld maar ik wil dus die rondjes vergroten naar echt langere afstanden maar merk nu dat het allemaal niet meer zo soepel gaat als toen ik 10 was :P Ik hoop daarom ook dat grote wielen comfortabeler rijden waardoor ik dus langere afstanden kan gaan rijden.

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:08

Ik heb zelf afgelopen week nieuwe skeelers gekregen. Ik ben van K2 met 72mm overgegaan op Fila skates met 84mm. Qua snelheid zat ik eerst op ongeveer 10,5km p/u gemiddeld, nu bijna aan 14km p/u omdat het een stuk makkelijker gaat en je minder hard hoeft te "werken" om op snelheid te komen. Ik zou je wel aanraden om naar een speciaalzaak te gaan, die je ook kan adviseren over welke maat wielen en welke soort skate, anders zit je straks misschien met skates die toch niet helemaal geschikt zijn voor het gebruik wat je in gedachten hebt. En goed kijken dat alle onderdelen na te leveren zijn, zoals rem, lagers en de wielen! Dan doe je er lang mee! Ik wilde eerste ook perse 100mm, maar werd me echt afgeraden, bedoel als je van 70mm af komt is elke mm erbij een vooruitgang. En ik dacht ook dat ik perse 100 nodig had om veel kilometers te maken, maar dat gaat op 84/90 ook prima. En 90mm was vanaf 180 euro, werd me iets te gek. Maar als je indd het geld hebt?

Ik ben gisteren voor het eerst op mn nieuwe skates weggeweest, ging als een trein, was minder moe dan ik normaal zou zijn en heb meer kilometers afgelegd. Merkte in het begin wel dat ik nu hardere wieltjes heb, maar als je eenmaal eventjes bezig bent went dat ook zo!

YankeeBoy

Berichten: 2150
Geregistreerd: 18-11-08

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 15:17

Ik heb 84mm. Ik wilde lieverniet groter, je bent dan ook wat minder wendbaar. Aangezien ik best degelijk kan schaatsen op hockeyschaatsen, maar er niks van bak op noren durfde ik groter niet aan.
Op goed asfalt haal ik makkelijk de 25km per uur.

monique1983

Berichten: 3689
Geregistreerd: 18-12-05
Woonplaats: heteren

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:11

beetje skeelers zijn idd al gauw boven de 150 euro

de gene die ik gezien heb waren van fila 174,95 best aan de prijs, die hadden wiel maat 90 mm

nu ga ik de skeelers die nog gewoon nieuw zijn van vriendin passen dat is nijdam met 100mm wielen
ben benieuwd heb normaal 41 van skeelers deze zijn 42 hoop dat ze passen en bevallen

ik heb vandaag rondje van 15 kilometer gedaan maar me skeelers zijn echt wel op

Anoniem

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:33

Ik heb 76mm na een oogje op de wielen gewerpt te hebben :)

monique1983

Berichten: 3689
Geregistreerd: 18-12-05
Woonplaats: heteren

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:34

ik heb nu ook 76mm gewoon en heel wat lange afstanden op geskate

ik ken de evaring nog niet met grote wielen of het sneller is eigelijk

ben/was altijd tevreden over deze

lovey_ou

Berichten: 5532
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:50

Amanda_T schreef:
Ik heb zelf afgelopen week nieuwe skeelers gekregen. Ik ben van K2 met 72mm overgegaan op Fila skates met 84mm. Qua snelheid zat ik eerst op ongeveer 10,5km p/u gemiddeld, nu bijna aan 14km p/u omdat het een stuk makkelijker gaat en je minder hard hoeft te "werken" om op snelheid te komen. Ik zou je wel aanraden om naar een speciaalzaak te gaan, die je ook kan adviseren over welke maat wielen en welke soort skate, anders zit je straks misschien met skates die toch niet helemaal geschikt zijn voor het gebruik wat je in gedachten hebt. En goed kijken dat alle onderdelen na te leveren zijn, zoals rem, lagers en de wielen! Dan doe je er lang mee! Ik wilde eerste ook perse 100mm, maar werd me echt afgeraden, bedoel als je van 70mm af komt is elke mm erbij een vooruitgang. En ik dacht ook dat ik perse 100 nodig had om veel kilometers te maken, maar dat gaat op 84/90 ook prima. En 90mm was vanaf 180 euro, werd me iets te gek. Maar als je indd het geld hebt?

Ik ben gisteren voor het eerst op mn nieuwe skates weggeweest, ging als een trein, was minder moe dan ik normaal zou zijn en heb meer kilometers afgelegd. Merkte in het begin wel dat ik nu hardere wieltjes heb, maar als je eenmaal eventjes bezig bent went dat ook zo!

Aah super hier heb ik wat aan dankjewel! :D Ja ik was bij een speciaal zaak geweest en omdat ik vrij groot ben zei die ook dat 100 het beste zou zijn heb ook hele mooie gezien die ook 'lekker' zaten zover die harde schoenen lekker kunnen zitten :') Had in iedergeval wel veel steun en ze deden geen pijn maar der zaten geen wielen onder vandaar dat ik benieuwd was of je veel verschil zou voelen.

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 17:56

Ik zit meestal rond de 20 km/u maar ik weet niet hoe groot mijn wieltjes zijn, zal eens checken!
Edit: 76 mm, heb altijd deze maat gehad dus geen ervaring met andere maten. Voor mij werkt dit prima zo.

renateeee_

Berichten: 643
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 19:56

Zo ik heb m'n eerste rondje van 2,5 km erop zitten, wat viel dat vies tegen zeg! Ging 12,5km/h en heb er 10 minuutjes over gedaan. En ook even een blik geworden op de wieltjes, ook 76 mm.

Voel de spierpijn al komen :')

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:16

Ik heb net 4,5 km afgelegd in 20 minuutjes.
Mijn wieltjes zijn rond 74 mm. Maar de precieze maat staat er niet op.

hyawatta

Berichten: 1659
Geregistreerd: 18-01-07

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:22

Ik heb ne hier al eens eerder gemeld maar verder ook niet meer geskeelerd, net een rondje genaakt van 4km in 20 min.
Viel weer ff tegen na een poos niks gedaan te hebben.

Ik zou mijn wieltjes ook moeten vervangen, maar eens kijken hoe en wat. Heb deze alweer een aantal jaar en heb wieltjes van 80mm, bevalt me al jaren prima.

Anoniem

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:02

mijn wielen zijn raar , 1 draait met de hand amper stopt gelijk en heb gevoel dat ze minder snel geworden zijn . Dus ik moet ze schoonmaken ugh , heb alleen geen geld voor wat olie

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 21:55

Bij de Aldi verkopen ze goede smeerolie! Hebben ze regelmatig, spuit busje kost geloof ik nog geen 2 euro! Gebruikte het bij mn oude skates regelmatig. Vanavond een rondje van 10.5km gedaan. Gisteren zaten mn nieuwe skates nog erg strak, nu al wat beter, de schoen gaat echt naar mn voet staan! Heb nu deze:
http://www.henrys-sportshop.nl/fitnes-s ... -1781.html

Gekocht bij My Way Sport in breda. Heb wel gruwelijke spierpijn, tegen de wind in viel tegen. Misschien was en sportschool in de ochtend en skeeleren in de avond iets teveel!

Ostra

Berichten: 548
Geregistreerd: 09-10-04

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:40

Meld me hier ook maar eens aangezien ik vaak skate. Toevallig heb ik ook Fila skates erg fijn, hiervoor Bauwer skates gehad. Vandaag ook geskate eerst een rondje met de hond voor de eerste keer, ging super was bang dat ze misschien te veel zou trekken ofzo, heb ook nog nooit zelf eerder een hond gehad.
Daarna zelf een 10 km rondje gedaan lekker :)

Warboel
Berichten: 14681
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-14 18:56

Ik ga morgen ook een nieuwe fiets kopen dus dan kan ik m'n vaste skate-rondje ook eens fietsen als het geregend heeft!
Mijn oude fiets was een beetje uit elkaar gevallen :=

Wilde vandaag eigenlijk nog een rondje skaten, maar ben vanochtend op m'n lamme fiets naar de sportschool gefietst (20 minuutjes fietsen ongeveer) en 2 uur gesport dus ik was er een beetje klaar mee _O-

Morgen denk ik even een rondje :) Zal een rondje van rond de 10 km worden.

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 09:16

Gisteren kwam het er qua tijd niet meer van, en kon het ook niet meer opbrengen vanwege de spierpijn haba. Maar vanmorgen om 6.30 stond ik op de skates. Rondje van ongeveer 11 km gedaan. Net eerste onderhoud maar gedaan aan mn skates. Wegdek was hier en daar nog wat nat, dus meteen de wielen eronderuit gehad en zandvrij gemaakt.

kosseh

Berichten: 2596
Geregistreerd: 17-06-12

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 09:31

Zooo dat doe je vroeg :0. Ben je wel heel fanatiek :)

monique1983

Berichten: 3689
Geregistreerd: 18-12-05
Woonplaats: heteren

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 09:36

was het wel lekker rustig op de weg.

ik ga zo en rondje doen hopelijk vandaag over de 20 kilometer.

heb voor even nieuwe wieltjes, er onder gezet.
maakt echt heel veel verschil al, me oude wielen waren echt vierkant, het spul liet al helemaal los

vanmiddag hopelijk nieuwe passen

Miekje23

Berichten: 989
Geregistreerd: 31-03-11
Woonplaats: Ommen

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:42

heb net een paar rolschaatsen besteld :D een paar Rookie NuWave Bella Roller Skate via skatepro.nl
Erg leuke webshop met goede recenties.
Bestelling was al verzonden! kans dat ie aan het eind van de dag binnenkomt is erg groot!

Amanda_T
Berichten: 5953
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 10:50

kosseh schreef:
Zooo dat doe je vroeg :0. Ben je wel heel fanatiek :)

Haha mn vriend had zich verslapen, dus ging hem even zijn brood brengen, op industrieterrein waar ik ook altijd skeeler. Heb er maar meteen een rondje skeeleren van gemaakt. Op het moment helaas lastig inplannen vanwege de ziekte van mn moeder.

Wow, 20 km, heftig! Ik ben nu na dit stuk nog niet echt op, maar ben dan een beentje door de fijne asfalt routes heen. En het waait me de laatste dagen ook iets te hard om dan nog wat verder te gaan..

Rolschaatsen, gaaf! En ga je daar ook langere afstanden mee? Heb nog er nog nooit op gestaan maar gaat het ook makkelijker qua balans?

Taartje

Berichten: 1284
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:05

Miekje23 schreef:
heb net een paar rolschaatsen besteld :D een paar Rookie NuWave Bella Roller Skate via skatepro.nl
Erg leuke webshop met goede recenties.
Bestelling was al verzonden! kans dat ie aan het eind van de dag binnenkomt is erg groot!



Hier heb ik mn rolschaatsen ook gekocht! Erg fijne webwinkel!
Ze verzenden wel alles vanuit Denemarken maar alles komt erg snel binnen, ik had het met 3 dagen thuis.

Chantalla

Berichten: 1427
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Drenthe

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 12:11

Ik ga hopelijk vanavond naar de winkel om te kijken en te passen!

Miekje23

Berichten: 989
Geregistreerd: 31-03-11
Woonplaats: Ommen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:09


monique1983

Berichten: 3689
Geregistreerd: 18-12-05
Woonplaats: heteren

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:18

Zo mijn rondje is langer geworden

45 kilometer

Nu wel pijnlijke enkels
Omdat ik verkeerde pad terug genomen had veel steentjes en slechte asfalt