Vlees slecht voor paarden?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
¡!Ellen!¡
Berichten: 2797
Geregistreerd: 12-07-01

Vlees slecht voor paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-02 17:16

Omdat paarden planteneters zijn lusten ze (voor zover ik weet) geen vlees, maar kunnen ze er eigenlijk wel tegen? Want het zijn natuurlijk niet voor niets planteneters... Scheve mond

Vraag me niet waarom, maar ik vroeg het me gewoon af.. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 17:17

Nou, hij zal niet ter plekke dood neervallen als 'ie een keer om wat voor reden dan ook een plak worst eet ofzo, maar z'n spijsvertering is er niet op gemaakt, dus gezond is het zeer zeker niet!

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 17:26

Ja, ze zijn er niet echt voor gemaakt, net zoals voor ons gras eten niet het beste is wat je kan doen. Van een pluk gras (mmm Tong uitsteken Knipoog ) ga je heus niet dood, maar ons verteringsstelsel is er wel niet op gemaakt.

In bit stond er eens een artikel over een paard dat kuikentjes at en daar werd gezegd dat het kan zijn door een te kort aan mineralen, waar een liksteen dus de oplossing kan zijn.
Waarom vraag je het? Zijn je kuikentjes een voor een aan't verdwijnen en staat je paard sinds een tijdje luid te smakken? Knipoog Haha!

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 19:58

Gezien het verteringssysteem van het paard lijkt het me niet echt bevordelijk dattie vlees te eten krijgt, tenzij je hem graag dood wilt hebben of de operatiekamer van utrecht van dichtbij wil bekijken. Haha!
Deze vraag valt in de catagorie: lust mijn paard cola?????

Ik weet wel dat de paarden in het noorden (Noorwegen, zweden, finland, Ijsland) soms vis te eten krijgen (of vismeelpap ofzo). Maar dat zal wel zijn omdat ze daar wel erg schraal staan en extra mineralen nodig hebben. Blijf het gek vinden. Een paard wat vis eet.

Viv

Hippolita
Berichten: 25
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: HHW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-02 23:28

Voor zover ik weet staat een paard achter in z'n hok zogauw ie al vlees ruikt!! Ik zou je eerder succes wensen om hem een plak worst door z'n strot te krijgen kom dan maar weer terug als je dat gelukt is.
De mzzl.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 01:08

Ik ken voorbeelden van 'paard bijt in dode eend' (verhaal op bokt geweest)....

Heeft te maken met mineralen te kort ofzo. Het precieze weet ik er niet van maar denk dat het zich niet verhoud tot een plak worst.

Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 02:11

Mijn vroegere verzorgpony heeft een keer mijn pakketje met brood te pakken gekregen, alles was op, maar er lagen drie banketstaaf plakjes ham op de grond. Als ze er aan rook, ging ze flemen.
Echt goed is het volgens mij niet voor de spijsvertering, maar een per ongelukje kan niet echt veel kwaad, lijkt me!

Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 12:41

Echt slecht is het volgens mij niet, als hij maar geen kilo's binnenkrijgt. Ik weet niet of jullie het ooit gehoord hebben, maar als in IJsland de winters erg streng zijn, brengen ze tonnen met haring naar de bergen waar de IJsco's leven. De IJsco's eten de haringen om aan hun mineraal en vitaminebehoefte te voldoen. En die gaan er ook niet dood aan. Maar ik raad je niet aan om ermee te beginnen

Gail

Berichten: 2349
Geregistreerd: 03-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 15:00

Volgens mijn geheugen is de gekke koeien ziekte ontstaan omdat koeien vermalen dode koeien door hun voer kregen...(in de brok).

Paarden hebben als vleeseters en langzaam spijsverteringsproces in tegenstelling tot vleeseters die dus veel beter tegen de bacterien bestand zijn. Ongezond dus. Maar waar komt deze vraag uberhaupt vandaan? Is toch sowieso geen optie?

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-02 15:18

Volgens mij had mijn paard absoluut geen problemen toen hij mijn vingertopje opat ??

Ik heb eens een docu gezien over apen die vlees aten ivm voedsel eb vitamine tekort. Was niet leuk om te zien ging niet echt lief aan toe Misselijk .

FrnanDo
Berichten: 26
Geregistreerd: 14-06-05
Woonplaats: thuis

Re: Vlees slecht voor paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 16:21

halloo

Ik weet niet of paarden vlees eten
maar sommige mensen geven hun paard wel vis.
dat heb ik weleens gelezen ergens.

ik vind dat het eigenlijk niet hoort omdat ik vind dat paarden planteneters zijn en geen vleeseters. anders hadden ze in
de natuur ook allang andere dieren gegeten.

Mja,, dat is mijn mening,,er zijn natuurlijk mensen die er anders over denken.

ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 16:28

Hippolita schreef:
Voor zover ik weet staat een paard achter in z'n hok zogauw ie al vlees ruikt!! Ik zou je eerder succes wensen om hem een plak worst door z'n strot te krijgen kom dan maar weer terug als je dat gelukt is.
De mzzl.

Meld zich!! Mijn paard werkte met smaak broodjes ham naar binnen!
Nou weet ik wel dat een paard wt een moord doet voor drop, ijsjes uit de bak van de verkoper jat en niet vies is van een bal gehakt dat die niet sporen, maar ondertussen deed ze het wel.
In IJsland krijgen de paarden vis, niet gefileerd of zo, maar gewoon hele vis, van kop tot staart. Dit wordt ook vrolijk naar binnen gewerkt en volgens mij is daar nooit een paard in gebleven.

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Vlees slecht voor paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 16:36

Mijn oude pony at Big Mac's en tufte de hambugers uit Lachen

Stanley is gek op kibbeling met knoflooksaus Ja

Nada

Berichten: 2807
Geregistreerd: 07-03-05

Re: Vlees slecht voor paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 18:04

mijn shetje heeft ook een keertje prongelijk een stukje ham opgegeten.
(shet he Tong uitsteken ) en hij is er niet dood van gegaan Tong uitsteken

aafje87

Berichten: 4472
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: bij het station aan de overkant

Re: Vlees slecht voor paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 18:27

Vlees is niet helemaal gezond voor een paard maar ook absoluut niet dodelijk!
Vis is weer wel goed, maar dan alleen als het buiten heel koud is en er bijna geen voedsel meer te vinden is. Dit gebeurt dan vooral in landen rond de pool circel!
Vis bevat een aantal noodzakelijke mineralen en vetten!
Als ik terug denk aan mijn fjord dan had die absoluut geen problemen met vlees en vis. Vooral niet met vis(rauwe haring! Clown ik heb een keer op buitenrit langs een viskraam gekomen en hij stond er bijna in!!) Op een of andere manier weten die beesten dat het niet schadelijk is!
Vaak als ze zelf gaan doode om aan vlees cq vis te komen komt dit door een mineraal cq bepaalde vet te kort!

aafje87

Berichten: 4472
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: bij het station aan de overkant

Re: Vlees slecht voor paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 18:29

Vlees is niet helemaal gezond voor een paard maar ook absoluut niet dodelijk!
Vis is weer wel goed, maar dan alleen als het buiten heel koud is en er bijna geen voedsel meer te vinden is. Dit gebeurt dan vooral in landen rond de pool circel!
Vis bevat een aantal noodzakelijke mineralen en vetten!
Als ik terug denk aan mijn fjord dan had die absoluut geen problemen met vlees en vis. Vooral niet met vis(rauwe haring! Clown ik heb een keer op buitenrit langs een viskraam gekomen en hij stond er bijna in!!) Op een of andere manier weten die beesten dat het niet schadelijk is!
Vaak als ze zelf gaan doode om aan vlees cq vis te komen komt dit door een mineraal cq bepaalde vet te kort!

aafje87

Berichten: 4472
Geregistreerd: 07-04-04
Woonplaats: bij het station aan de overkant

Re: Vlees slecht voor paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 18:29

uhh oeps das 2x

Perlina

Berichten: 1123
Geregistreerd: 08-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 18:34

Prisca schreef:
Volgens mij had mijn paard absoluut geen problemen toen hij mijn vingertopje opat ??

Ik heb eens een docu gezien over apen die vlees aten ivm voedsel eb vitamine tekort. Was niet leuk om te zien ging niet echt lief aan toe Misselijk .


Heb ik ook wel eens gezien op tv. Chimpansees die met z'n allen kleine aapjes gingen vangen. En dan met die beestjes een beetje in het rond slingeren en ze tegen bomen en de grond aan dood slaan om ze vervolgens op te peuzelen. Was niet eens om tekorten aan te vullen, maar omdat ze dat gewoon lekker vinden. Ik vond ze opeens niet zo lief meer Scheve mond

Sorry, heel erg oftopic, maar het heeft blijkbaar nogal indruk op me gemaakt.

Tancreda4

Berichten: 24023
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Vlees slecht voor paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 18:37

De twee ruinen staan binnen notime achterin stal als ik een plakkie ham (of blijkje kattenvoer) voor hun neus houdt.

Wietje was laatst onwijs aan het bedelen en dreigen enzo, dus stopte ik een stuk ham toe... Ze was gelijk genezen en begon (na wat gekke bekken en schudden) maar snel aan haar hooi Nagelbijten / Gniffelen

muiszje

Berichten: 3104
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Am*dam!

Re: Vlees slecht voor paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 19:09

mijn pony is gek op tostis met ham en kaas.. toen ze nog niet van mij was sloop ze altijd dr boxje uit en at mijn net klaargemaakte tosti op.. das zo een 5 keer gebeurd.. gekke merrie Bloos

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Re: Vlees slecht voor paarden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-05 19:13

Aangezien dit topic minstens drie jaar oud is zet ik er een slotje op.