asociale kinderen....

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

asociale kinderen....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-02 09:41

Maandag op mijn werk, wij hebben zo'n auto'tje staan (gooi er snel een muntje in, dan gaan we samen op safari!! Haha!)
Hier zitten dus altijd die kleine jong in, te bleren om een centje.
Nu was het maandag dus zo, er zit een jochie in van een jaar of 3.
"mama, ceeeeeeennnttjeee!!!!!"
Mama: "Nee, je krijgt geen Centje, we moeten naar oma"
Kind: "T RUT!"

Nou, ik was in staat om dat jong zelf een knal voor zijn harses te geven.
Is dit nou die "vrije opvoeding???"


XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 09:44

Pff walgelijk, ik ben ook vrij opgevoed maar trut zeggen...Verward Een teken van geen respect voor je ouders vind ik. Mooi niet dat ik dat zou pikken als ik kinderen had, die zouden in mijn bijzijn dat woord niet eens uit hun mond mogen laten komen. Als ze het al tegen hun moeder zeggen, zeggen ze het tegen het hoofd van de (toekomstige) school ook.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 09:48

Zoww... Nou, dat hoefde ik vroeger echt niet te flikken, dan kreeg ik meteen een dreun voor mijn kop..

Ik vind het belachelijk dat die moeder daar niets aan deed.. Mijn kinderen ( later, hehe ) hoeven dat echt niet te doen, dan word het zonder eten naar bed..! Grr..

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 09:48

Tja, weet jij veel. Misschien roept die vader thuis wel regelmatig 'trut' tegen die moeder en neemt dat kereltje dat over, denkt dat dat normaal is. Kinderen van 3 nemen nou eenmaal veel over van hun omgeving, die denken echt nog niet bewust na of ze iemand pijn doen met wat ze zeggen of doen. En als ouder heb je idd de taak om dat bij te sturen, of liever nog: voor te zijn.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 09:53

Dat jongetje van drie is zich niet eens bewust van wat hij zegt. Heeft niets met een vrije opvoeding te maken. Wel met dingen die hij gehoord heeft en als normaal beschouwd.

Ik heb duiven en mn vriendin ziet ze vliegen. Scheve mond

Who reaches for the stars, will never end with a handful of dust.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 09:57

...en bovendien gaan kinderen allemaal door een onhandelbare periode. Meestal is dit dus een fase waar ze doorheen gaan, waarbij het vrij weinig helpt om hier hardhandig mee af te rekenen.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

lies

Berichten: 9616
Geregistreerd: 09-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 09:57

ik haat winkels met zo'n autootje voor de deur Haha!
Nee hoor, mijn dochter durft er niet eens in, maar kinderen van vriendinnen wel, en dat is soms behoorlijk schamen. Als een peuter iets in zijn hoofd heeft, krijg je dat er moeilijk weer uit.
Een vroegere vriendin liet haar kind zelfs op de loopband van de kassa zitten om drama's te voorkomen. Belachelijk.
Nee, trut zou ik echt niet accepteren. Helaas nemen kinderen idd snel dingen over. Mijn dochter kan namelijk heel goed vloeken. Helemaal mijn schuld. Je moet gewoon erg opletten wat je zegt, bij die kleintjes.

זכור

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 10:04

Hier in de buurt lopen ook een aantal vreselijke brutale kindertjes rond (van een jaar of 5/6 ofzo).
Als je langsloopt krijg je meteen vanalles naar je hoofd (tr*t, k*nkerwijf enz enz). Ze weten niet eens waar ze het over hebben..
Maar ja, als je dan die ouders hoort, die schelden en vloeken net zo hard... dus is het niet zo vreemd dat die kinderen dat ook doen Scheve mond

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 10:11

sja, ik ben zelf ouderwets opgevoed. Als die kinderen NU al niet leren om respect op te brengen voor hun ouders, zullen ze het later voor een ander helemaal niet meer opbrengen. En het is waar, iedereen klaagt nu over vervaging van normen en waarden, gebrek aan respect voor elkaar. En dat begint dus zo, zoals Stef hierboven beschreef. Ik zou er een opmerking over gemaakt hebben tegen die moeder. "Zo mevrouw, pikt u dat? Sja, dat wordt zo'n kind waarover de maatschappij straks gaat klagen, wees er maar trots op."

De hond is de betere mens

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 10:21

Desiree: ik ben het helemaal met je eens!
Toen ik klein was hoefde ik het niet in mijn hoofd te halen om iemand uit te schelden!
Laat staan een volwassene.....

Pas toen ik wat ouder was gooide ik ook weleens wat termen als sukkel of iets dergelijks eruit en dan tegen mijn broer of zo.
Naar een volwassene??
Ik haalde het niet in mijn hoofd!

En ik ben er echt niet slechter van geworden achteraf hoor.
Een kind pikt natuurlijk wel dingen op maar dan moet het nog gecorrigeerd worden. Als je er niks van zegt dan weet ie toch ook niet dat ie iets fouts doet.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 10:23

Karin schreef:
En als ouder heb je idd de taak om dat bij te sturen, of liever nog: voor te zijn.


Dat zei ik dus ook.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 10:31

Idd, ik sluit mij hierbij totaal aan. Het is de taak van de ouder om dat bij te sturen/voor te zijn.

Ik heb zelf een zekere mate van 'vrije opvoeding' gehad, maar er waren wel duidelijke regels. Okay, misschien heb ik een andere invulling van vrije opvoeding, maar respect hebben voor mensen staat toch wel hoog in het vaandel. Niet te geloven wat sommige kinderen uitbleren of doen om hun zin door te drijven.

Of ouders die -tig keer zeggen 'nee meisje, dat mag je niet doen'. Kind doet het vervolgens gewoon wel, kwaad is geschiedt. Ouder:' Meisje, ik had toch gezegd dat je dat niet mocht doen, nu doe je het toch. Waarom heb je dat nou gedaan? De volgende keer niet meer doen he?'

Normen en waarden schijnen vaak te ontbreken. Zoals, ergens in een eerder topic, ik al las dat kinderen niet eens meer netjes bedanken voor het spelen, meerijden met de auto, iets te drinken/snoepen, krijgen, etc. Grrrrom...!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 10:33

Myke schreef:

Of ouders die -tig keer zeggen 'nee meisje, dat mag je niet doen'. Kind doet het vervolgens gewoon wel, kwaad is geschiedt. Ouder:' Meisje, ik had toch gezegd dat je dat niet mocht doen, nu doe je het toch. Waarom heb je dat nou gedaan? De volgende keer niet meer doen he?'

...!

En dan nog beweren dat straffen niet helpt en praten wel?

De hond is de betere mens

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Re: asociale kinderen....

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 10:47

stef schreef:
Nou, ik was in staat om dat jong zelf een knal voor zijn harses te geven.
Is dit nou die "vrije opvoeding???"


Een knal voor zijn harses draagt volgens mij ook niet echt bij aan de opvoeding.
Je ziet een momentopname en trekt daar de conclusie uit dat deze haar moeder haar kind niet goed opvoedt. Dat proef ik tenminste uit jouw woorden.

Als ik als ouder ergens doodziek van wordt zijn het wel die "goed bedoelde adviezen" over hoe ik mijn kind moet opvoeden.
Want hoe weet jij dat die moeder "gepikt" heeft dat haar kind haar uitscheldt??
Ik weet voor mijn kind welke aanpak effectief is als hij een scheldwoord zegt, en nee.... dat is beslist NIET een knal voor zijn harses.

vvtjuh

Berichten: 2347
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Boven de bomengrens

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 10:50

Het moet een combinatie van beide zijn, je moet duidelijk zijn en grenzen stellen, helemaal mee eens. Maar leg daarna (eventueel allemaal afgekoeld) heel goed uit het waarom en hoe het wel had moeten zijn. Dat is imho veel belangrijker dan die straf. Een kind bang maken voor iets is geen kunst. Respect bijbrengen is wel meer dan nee verkopen.

Ik heb duiven en mn vriendin ziet ze vliegen. Scheve mond

Who reaches for the stars, will never end with a handful of dust.

Llewella

Berichten: 2087
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 10:54

Ik heb ook een vrije opvoeding gehad maar zoiets tegen mijn moeder zeggen zou nooit in me opkomen, ik heb wel ooit mijn vader een keer een dergelijke aanvaring met mijn vader gehad maar dat was de eerste en laatste keer en ik was toen ook flink over mijn toeren (pubertijd )

Met mijn vrije opvoeding heb ik juist goede normen en waarden meegekregen.

Myke
Berichten: 839
Geregistreerd: 19-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 11:03

Idd Desiree, mee eens.

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 11:05

Desiree schreef:
En dan nog beweren dat straffen niet helpt en praten wel?


Hierover hebben we in dit topic [AM] Wat pik je van je ouders? al gediscussieerd en ik kan zeggen dat we daar aardig uitgekomen zijn.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 11:09

Sorry Desiree, maar wat jij allemaal hebt gezegd toen je drie jaar oud was weet je echt niet meer. Op die leeftijd doe je zoals eerder gezegd gewoon je ouders na. Dus ik denk niet dat het aan het kind ligt is, maar de ouders.

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 11:30

Romkabouter schreef:
Sorry Desiree, maar wat jij allemaal hebt gezegd toen je drie jaar oud was weet je echt niet meer. Op die leeftijd doe je zoals eerder gezegd gewoon je ouders na. Dus ik denk niet dat het aan het kind ligt is, maar de ouders.

Is ook. MAar ik weet nog wel van mezelf dat ik altijd heel erg mijn zin wilde doordrijven en niet kon begrijpen waarom ik bepaalde dingen niet mocht. En dan deed ik ze TOCH ondanks mijn moeder tig keer had gezegd dat het niet mocht. En mijn zus die 10 jaar eerder geboren was, daar hoefde ze maar 1x iets tegen te zeggen, en dan luisterde ze. Maar ik was heel anders. Ik weet dat kinderen niet altijd voor rede vatbaar zijn. En wat ik op 3 jarige leeftijd gezegd heb, is hier niet aan de orde. Ik weet wel dat ik als kleuter zijnde het woord k u t echt niet in de mond durfde te nemen.

De hond is de betere mens

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 11:31

Een jongetje in een autootje wat trut zegt vind ik persoonlijk niet echt de moeite voor een topic waard.

Maar kinderen verzinnen deze woorden niet zelf, ze horen ze over straat vliegen of thuis. Voor een kind is zo'n woord niet veel waard tot de "grote mensen" daar heel veel aandacht aan besteden.
Negeren werkt vaak nog het beste. Dan heeft zo'n woord geen impact en verdwijnt het weer uit het vocabulaire.

Verder komen kinderen niet ver in de huidige brutalere wereld met de ouderwetse opvoeding. Tijden veranderen en de opvoeding moet daar op inspelen wil je de kinderen van deze generatie voorbereiden op de maatschappij.
Kinderen leren vanzelf respect te hebben en dingen te bereiken zonder vloeken wanneer hun ouders ook respect hebben voor anderen en niet vloeken. Als ouders ben je nu eenmaal het grote voorbeeld en kinderen imiteren het gedrag van hun ouders. Uiteindelijk vormt dat mede hun persoonlijkheid.

Toen mijn jongste van vijf maandag in de efteling een volwassene aansprak op zijn gedrag vond ik dat alleen maar prima.
Hij was druk bezig om zijn eigen dochter een hekje door te duwen waardoor mijn dochter klem kwam te zitten in hetzelfde hekje.
Ze stapte op hem af, tikte hem aan en zei "kunt u volgende keer wat beter uitkijken want nu zat ik klem, dat deed pijn en dat vond ik niet leuk". Hij bood zijn excuses keurig aan tegenover mijn dochter Lachen

Sommgen zullen het brutaal vinden van mijn dochter, ik ben er trots op want ze zal uiteindelijk het zelf moeten redden in deze wereld en daar kan je niet vroeg genoeg mee beginnen.

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 11:40

Ik mocht vroeger niks zeggen en nu ook nog niet, ik ben nu 16 (morgen alweer 17 Frusty ), maar me moeder wordt eigenlijk om het minste geringste al boos, moet je nagaan als ik 'trut' tegen haar roep. En andersom mag het wel: Ik ben 'n egoïstische trut en een rotkind en ik luister nooit Schijnheilig

BTW: Ik mag eigenlijk niet eens 'sh*t' zeggen (maar daar is ze min of meer aan gewent en begint 't zelf ook over te nemen Haha!), en als iets niet gaat moet ik heel veel moeite doen om 'k*t' in te slikken Lips are sealed

It never eats, it never sleeps, it never stops...


Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 11:40

Das echt niet meer normaal wat voor woorden ze tegen woordig als eerste kunnen zeggen op zo'n jonge leeftijd. Heeft die moeder dat kind niet gestraft???

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 11:45

Kais schreef:
Ik mocht vroeger niks zeggen en nu ook nog niet, ik ben nu 16 (morgen alweer 17 Frusty ), maar me moeder wordt eigenlijk om het minste geringste al boos, moet je nagaan als ik 'trut' tegen haar roep. En andersom mag het wel: Ik ben 'n egoïstische trut en een rotkind en ik luister nooit Schijnheilig

Dat werkt zo niet. wat het kind niet mag doen, mag de ouder ook niet. Hier ben ik het ook niet mee eens. OP die manier verlies je ook respect voor je moeder.

De hond is de betere mens

Tallie1979
Berichten: 22726
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 11:52

Percy schreef:
Toen mijn jongste van vijf maandag in de efteling een volwassene aansprak op zijn gedrag vond ik dat alleen maar prima.
Hij was druk bezig om zijn eigen dochter een hekje door te duwen waardoor mijn dochter klem kwam te zitten in hetzelfde hekje.
Ze stapte op hem af, tikte hem aan en zei "kunt u volgende keer wat beter uitkijken want nu zat ik klem, dat deed pijn en dat vond ik niet leuk". Hij bood zijn excuses keurig aan tegenover mijn dochter Lachen


Geweldig.. Dit vind ik een leuk stukkie! Volgens mij is dat dochtertje van jou wel een lekker wijffie! Nu al weten wat wel en niet goed is.. Haha! En heel beleefd blijven.. Mogen menige ouders een voorbeeld aan nemen!

Ik zou het trouwens helemaal niet brutaal vinden hoor.. Ze heeft groot gelijk!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Anoukjuuuhh, Babsiej, Domi_94, Duran123, Fly_high, GoogleAdsense, HELder, lina1998, moOby, Muurp, Paardje02, RoronaZorro, veerledec, xoranlover en 61 bezoekers