Wat moet je hier nu mee? (lang verhaal)finale

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Wat moet je hier nu mee? (lang verhaal)finale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-02 08:28

Een colega van mijn (v)echtgenoot (=Jeroen) vroeg of wij een box overhadden, zodat ze voor haar dochter een pony konden kopen.
We hebben dus 3 boxen en zelf 3 pony's, het antwoord was nee, geen box vrij. Haar dochter zat al geruime tijd op rijles en wilde graag verder dan alleen maar manegepaarden.
Dus heb ik (ik was al zoekende naar een bijrijder voor 1 van mijn pony's), in overleg met Jeroen, 1 van mijn pony's aangeboden.
Met als voorwaarde dat ze er mee naar de les zou gaan.
Tot zover geen probleem.

Dinsdag heeft mijn dochter les en dus rijdt ik met 2 pony's op de trailer naar de ponyclub. De les begint om 18.15 uur tot 18.45 uur. Waar ze dus beiden in rijden, want het meisje in kwestie kan dus absoluut niet rijden (ook geen probleem hoor).

Het probleem: Ik zie dat meisje dus de rest van de week niet, ze was op aandringen vorige week vrijdag bij ons om te rijden, wordt gedumpt door mam (moest boodschappen doen, vindt ik voor een keer ook niet erg hoor) Moeders komt terug van shoppen, neemt dochter mee, neemt afscheid: nou tot dinsdag en vertrekt...... Mij achterlatend met een pony, zadel en de rest van de spullen die ik op kan lopen ruimen.
Gisteren (dinsdag dus) Na de les: nou tot dinsdag en mams stapt vrolijk met dochter in de auto en vertrekt richting huis (heeft wel geholpen met laden van de pony's) Dus dat kind zie ik de hele week niet weer.

Ik heb hierover gesproken met Jeroen, en hem gezegd dat ik dat zo niet wil, en dat ik me afvroeg hoe het met een "eigen" pony zou gaan....
Ik vind het sneu voor het meisje, maar zit er over te denken om te stoppen met dat kind als bijrijder. Jeroen vind dat ik dat niet kan maken en dat mijn dochter die pony door de week er wel bij kan rijden.
Mijn antwoord was: Ik ben geen luxe manege, ik en mijn dochter werken voor het kind van iemand anders......

Wat is jullie mening hierover?
Laatst bijgewerkt door Alane op 10-10-02 20:37, in het totaal 5 keer bewerkt

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


Mer1980

Berichten: 18809
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 08:36

Stoppen, als jij dit niet wil dan moet je er gewoon mee stoppen. Dit is nog maar het begin van de frustraties. Of je nodigt die mensen uit voor een gesprek en wat ze nou precies willen.

Succes!

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 08:37

Idd het lijkt net of het een soort luxe manege is. Met een eigen pony zou jij dat ook allemaal niet doen.
Ik denk dat je het moet proberen te vertellen, hoe dat eigenlijk in zijn werk gaat (duidelijke regels). Als ze dat allemaal nog ziet zitten mag ze komen, maar dan moet ze zich er wel aan houden. Ziet ze het niet zitten, dan niet.
Desnoods als je het moeilijk vind om te vertellen schrijf je een briefje.
Voor wat hoort wat hoor. Nu is het een soort van gratis rijden.
Succes ermee.

:evaw:


cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 08:38

Afkappen! tenminste dat zou ik doen, het lijkt nu net of je een goedkope manege bent, lekker gratis rijden en nix doen.
Ik weet niet of je duidelijke afspraken met ze kan maken? zoiets van niet alleen rijden maar ook helpen en verzorgen. En als dat niet gaat of ze willen dat niet, nou dan zou het hier heel snel einde oefening zijn.
tis graag of traag hoor, maar goed das mijn bescheiden mening.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 08:39

Als het al zo begint, wordt het volgens mij alleen maar minder. Als het meisje echt enthousiast was, was ze niet bij jullie weg te slaan.
Maar heb je van tevoren besproken wat precies de bedoeling was? Misschien dat dat niet helemaal duidelijk is voor hen. Ik zou gewoon even gaan praten, geven ze geen sjoege hierop, dan zou ik er mee stoppen

Goedgekeurd onderschrift :)

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 08:40

Alane, ik denk dat je dit eerst ter sprake moet brengen bij de ouders. Ze moeten er toch begrip voor hebben als je ze uitlegt dat het niet de bedoeling is dat ze voor jou werk extra achterlaten. Je moet ze gewoon uitleggen dat je minimaal 2 a 3 x per week verwacht dat het meisje komt rijden en dat ze dan ook bijv. de stal moet doen en in ieder geval de verzorging van de pony. Als ze daar geen begrip voor hebben dan zou ik ze gewoon naar de manege terugsturen, want het kan natuurlijk niet zo zijn dat je iemand matst en vervolgens nog extra werk daar aan overhoudt ook.... jammer hoor.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-02 09:16

Voeren, uitmesten en verzorgen van de pony is niet het probleem.

Waar ik mij druk om maak is het feit, dat haar moeder (ze is alleenstaand) geen tijd heeft om met haar dochter bij ons te komen om haar te laten rijden.
En als ze al komt, dan is het net als mee-eten bij iemand anders, bord leeg, buik vol, mond afvegen en weggaan.........

Als iemand tegen mij zegt dat ze zelf jaren heeft gereden en haar dochter ook al een aantal jaren lest, ga ik ervan uit dat ze snapt, dat je met 1 X per week een half uur rijden niet verder komt. En dat het op de eerste plaats voor de pony ook niet goed is............ En wat de ervarig van haar moeder betreft: Ik weet niet waar ze ooit ewn hoe ze les heeft gehad, maar kan een pony niet eens een hoofdstel afdoen........
En het leukste: die pony heeft overconditie (=wat aan de dikke kant) en heeft daardoor een wat holle rug, nu moest er om het zadel aan de achterkant op te hogen een onderlegger onder volgens de instructrice, geen probleem maar: De moeder, de pony is van Silvia (ben ikke) moet je maar even met haar overleggen............ Niet zeggen van ik ga wel opzoek/koop er wel een(hoeft ook niet maar gewoon uit principe) Nu zijn haar beugels wat aan de smalle kant: Overleg maar met Silvia.......... Ja daag, koop dus echt geen nieuwe beugels erbij. Ik heb nog een paar gebruikte maar die vind haar dochter niet mooi.......................

Ik vind het aan de ene kant voor haar dochter ook sneu dat ik nu zal moeten zeggen dat het einde oefening is (meisje is 8 jaar)
Maar van de andere kant kan ik mijn pony dit ook niet aandoen......

Vorige week heb ik al tegen de moeder gezegd dat haar dochter vaker moet komen rijden, antwoord: druk hier, druk daar. Nou ja als het moet kan het vrijdag wel...........
Gisteravond: tot volgende week...........
Jeroen wil het met de moeder overleggen over het hoe en wat.
En wat jullie zeggen, voel me net een luxe manege, brengt de pony aan huis (rijvereniging) en de pony wordt de rest van de week verzorgd.

Als ik alles zo opschrijf erger ik me eigenlijk een ongeluk aan het gedrag van hun.......
Was gisteravond al helemaal over de zeik toen hun wat aan de late kant aankwamen (ik had beide pony's al gezadeld enzo) en de dochter vroeg, heb je MIJN pony ook al gezadeld? Nee, ik heb MIJN pony gezadeld (=mijn antwoord). Dochter: heb je mijn hoofdstel niet vergeten? Ik heb geen hoofdstel van jou.......
En het leukste: hadden ze een buurmeisje meegenomen, kind is ook helemaal gek van pony's. Die mag ook wel even rijden he? Nee, geen andere kids op de pony (was mijn antwoord) Vonden ze helemaal niet leuk...............

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 09:17

Je kan in ieder geval beginnen met de mensen (dochter en moeder samen) erop aanspreken dat dit niet helemaal de bedoeling is.
Daarna kan je twee dingen doen:
Je accepteert dat het gaat zoals het gaat, maar rekent er een fors tarief voor;
Of je stopt ermee.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 09:22

Haha ik had net je laatste bericht niet gelezen, toen was ik druk bezig met typen.....
Mijn advies: stop er mee, je ergert je groen en geel. Dit is niet wat je voor ogen had. Laat ze maar wat anders zoeken. Maak je niet druk over de 'zielige' dochter want zo te horen heeft die er zelf ook weinig hart voor!
Een kind wat echt gek is met de pony wil niets liever dan het beest poetsen en verzorgen, vaak doen ze dat nog leiver dan het rijden zelf!
Ik zou ze lekker wegsturen hoor. Bespaart jou een hartverzakking Haha!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 09:38

Ik zou een goed gesprek aangaan met moeders of met de vader van dat kind. Ik vind dit echt niet kunnen... wat denken ze wel niet Verward Je bent toch inderdaad geen luxe manegen. Lekker gratis rijden en jij mag nog de troep opruimen ook. Waarschijnlijk zullen ze er gauw spijt van krijgen als ze een eigen pony zouden kopen. Een heleboel mensen weten gewoon niet wat het inhoud om een eigen pony/paard te hebben.

Ik zou gewoon met haar moeder gaan praten en haar uitleggen dat het op deze manier niet meer gaat en als er geen verandering inkomt dat je helaas niet meer wil doorgaan met dat meisje als verzorgster voor je pony. Leg moeders ook maar eens uit wat het precies inhoud een pony te verzorgen.

Succes ermee!

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 10:04

Dat meisje is pas acht hoor, die komt er wel overheen. Zeg maar gewoon dat je ermee stopt, want je lijkt meer 'n gratis luxe kinderopvang: Moeder gaat boodschappen doen, dropt kind en komt het na het (rustig) boodschappen doen weer ophalen Frusty Ik denk niet dat dit soort mensen 't zullen snappen dat 'n pony niet alleen 'rijden' oftewel 'rondhobbelen' in dit geval betekend.

Gelukkig heeft ze nog geen eigen pony... Wat hadden ze daar eigenlijk van verwacht Verward

It never eats, it never sleeps, it never stops...

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 10:13

Wij hebben een meisje van 9 op stal met een eigen pony en ze doet er alles mee ze wil ook alles zelf doen en doet dat dus ook ze is gek van dat beestje.
Maar ik denk dat dit meisje dat dus niet heeft moet ze niet van haar moeder??
Ik zou eht afkappen niks praten gewoon zeggen van sorry jongens maar zo werkt eht hier niet en een pony hebben brengt wel wat meer mee dan alleen maar rijden. Dus je zoekt maar iemand anders bij wie dat wel kan.

Misschien dat ze later nog inzien dat ze toch wel een beetje verkeerd bezig zijn geweest en eht later nog een keer willen proberen. Misschien kun je ze dan nog een kans geven.
Maar dit kost jou alleen maar een hoop irritatie en tijd.

Mee ophouden dus

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 10:20

Het lijkt erop dat ze het helemaal neit waarderen. Het interesseert ze verder ook niet, dat meisje krijgt weinig steun van haar moeder want die rijdt gelijk weg met de auto (gratis oppas voor haar dochter, dat ben jij), door de week heeft ze kennelijk geen behoefte om te rijden. Er zijn vast nog wel kinderen die gemotiveerder zijn. Nee, ik zou me in jouw plaats wel zo beetgenomen voelen! KAPPEN!

De hond is de betere mens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 10:23

Gewoon stoppen, je ergerd je groen en geel en je hebt zelf de pony´s toch voor je plezier.
Ik zou de moeder gewoon duidelijk uitleggen dat ze op deze manier beter op een manegepony kan blijven rijden omdat jullie pony er niets aan toevoegd maar het voor jou wel een hoop extra werk meebrengt.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 11:56

Ik denk dat ik zelf in dit geval gewoon zou stoppen. Je wordt nu door die moeder gebruikt als veredelde kinderoppas en volgens mij geven ze geen van beiden iets om je pony. Ik denk niet dat je dit soort mensen aan hun verstand kunt brengen hoe een pony "werkt".
Als je niet meteen wilt stoppen kun je misschien een goed gesprek hebben met de moeder. Misschien dat dat helpt, maar ik geef je eerlijk gezegd weinig kans.

* To Belg, or not to Belg *

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-02 12:21

De dochter kan niet op eigen gelegenheid naar ons toe komen (zij wil wel graag maar dus afhankelijk van haar moeder), dus die treft geen blaam (ze wonen 7 km verderop en dat is te ver fietsen voor zo'n jong kind)

Wij hebben zelf dus 3 pony's, ik 3 kids, 2 honden, 1 kat en 2 papegaaien en dan mijn huis (af en toe casa ravage Haha! )En mijn tijd is ook kostbaar, ik moet alles zorgvuldig inplannen.
De moeder werkt 1/2 dagen en gaat naar school. (dit haalde Jeroen aan)
Ik vind dit dus geen excuus. Mijn antwoord was: dan moet ze haar tijd maar anders inplannen om tijd te maken zodat haar dochter kan rijden.
Kijk ze hoeft heus niet 6 dagen per week hier te komen en dan 1 dag lessen, maar een dag of 3, 4 is toch niet teveel gevraagd...........

Ik zal vanavond nog eens met Jeroen overleggen, maar denk toch dat ik ermee stop.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 12:53

Ik zou er gewoon mee kappen, ik lees een ergernis van hier tot in Tokyo bij het lezen van je stukje tekst, en ik geloof NOOIT dat het beter gaat worden. (sommige mensen begrijpen nou eenmaal geen hol van het paardengebeuren en zullen het ook nooit begrijpen, neem dat maar van me aan Knipoog )
Tis de bedoeling dat het voor BEIDE partijen leuk is, en ik heb zo de indruk dat je al lang spijt hebt dat je er aan bent begonnen.

Ik erger me om eerlijk te zijn ook helemaal als ik jouw stukje tekst lees. Tis wel durven hoor, die zouden bij mij ook vliegen!
....

gadverdamme ik wordt er gewoon pissed van Boos!

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 12:56

STOPPEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!! EN raad die mensen ook het kopen van een eigen pony af! Die moeder heeft er helemaal niets voor over, en dat werkt niet.

De hond is de betere mens

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 18:06

Zo uit het verhaal te lezen is het meisje niet meer gewent dat een manege pony.Tja en daar rij je inderdaad(meestal) maar een keer in de week en kan je gaan enkomen waneer het jou uitkomt.
Ze wilde graag een eigen pony maar het meisje en de ouders hebben naar mijn mening niet uitgezocht wat daar bij komt kijken.Nu is het heel lief van je om een pony ter beschikking te stellen.Daar zijn vele jaloers op hoor.Wat ik met dit probleem zou doen is de ouders met hun dochter uitnodigen voor een gesprek.Een gesprek waarin jij hun wensen en mogelijkheden aanhoord en waarin jij jou wensen en mogelijkheden verteld.Jij bent dat degene die moet uitleggen dat je de pony ter beschikking wilt stellen als een soort eigen pony en wat dat inhoud.
Dus hoeveel keer jij graag zou willen dat de pony bereden gaat worden en dat er voor en na het rijden zelf geborstel en op gezadeld word.Ik denk namelijk dat je na zo'n gesprek weet waar je aan toe bent.Niet alleen jij maar zij ook.Dan komt er dus het moment dat zij kunnen beslissen of dit lukt en ook iets is wat zij ook zo willen en is er voor jou ook de kans om te zeggen of je daar mee kunt leven of juist niet.
Het is echt heel belangrijk om er eens rustig over te kunnen praten.Op die manier kun je alles uitleggen hoe het bij jou thuis gaat en dat als men een pony koopt dat het dan ook altijd zo in zijn werk gaat omdat een pony elke dag beweging nodig heeft.Hebben ze na jou gesprek nog steeds zoiets van ze mag echt maar een keer,dan kun je ze uitleggen dat een eigen pony dat niet iets is voor dat meisje.
Let wel op dat je een rustig en vriendelijk gesprek voert,want anders heb je kans dat je uitgemaakt word als boeman.Naar mijn menig heb je geheel gelijk want ook mijn pony gaat niet bereden worden door iemand die zo heel af en toe eens zijn gezicht laat zien en daarna mij ook nog een opzadeld met een pony die ik dan zelf nog moet afzadelen en verzorgen.Daar zoe je het niet voor.Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen.succes

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-02 23:48

MAG IK BIJ JOU KOMEN RIJDEN Extreme duivel }> dat wil ik nl ook wel, iemand die m'n paard voor me naar de manege brengt opzadeld en afzadelt. en waar ik dan verder helemaal niets meer voor hoef te doen.

nee gekheid maar stop hier accut mee. dit slaat nl nergens op, jij hebt al het werk. wat je dan ook nog eens in moet passen in jou schema en zij komen en gaan zoals het hun uitkomt.

NEE NEE NEE bij het rijden van een pony of paard gaat het wel om een beetje meer dan erop stappen en wegrijden, of om als je dan klaar bent zomaar je pony iemand in de handen te drukken van veel plezier ermee en ik zie je de volgende keer wel weer.

deze mensen zien en willen niet zien wat het inhoud om een pony te hebben en te verzorgen. en weet je wat het ergste is ze zullen het ook nooit leren, dat kind ook niet. ze krijgt dit gedrag nu al ingeprint van haar moeder.
als ik je verhaal zo lees erger jij je helemaal dood, en moet jij maar plannen en regelen zodat hun kind (ja nog niet eens je eigen) kan rijden. als die ouders zo graag willen dat hun kind rijden kan moeten ze er zelf maar wat voor doen.
als ze dat niet willen moet dat kind maar weer op de manege gaan rijden dan kunnen ze komen en gaan zoals ze willen.

effe off-topic daar kun je toch ook niet zomaar je pony na het rijden de instructeur in de handen duwen en zeggen ik zie je de volgende week of ben ik nou gek Verward of staan daar tegenwoordig de grooms klaar om die beestjes over te nemen, ik heb misschien al te lang eigen paarden, ben een beetje uit wat maneges aangaat.

je kunt wel met die mensen gaan praten en uitleggen wat je nu wilt en in gedachte hebt, maar hoeveel kan heb je dat ze je wensen respecteren en vaker komen en als ze dat al doen hoe lang denk je dat ze dat volhouden. ze zullen misschien wel een paar weken vaker komen maar dat is ook maar een korte periode en dan vervallen ze weer in hun oude patroon, weet ik uit ervaring. en dan zit jij je weer groen en geel te ergeren. Frusty
in ieder geval sterkte met wat je ook beslist.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 07:52

Dumpen dat kind en wel zo snel mogelijk. Je bent verdorie dr personeel niet! Nee hier hebben jij en de pony niks aan. Klinkt meer of ze erop rijdt omdat je het aangeboden hebt, maar uitzichzelf zouden ze het nooit vragen.
Daarbij zeg je dat ze niet kan rijden, dus wat moet ze met een eigen pony vraag ik me dan af, als ze nu al zo met een verzorgpony omgaat.
Oeh wat kan ik me ergeren aan dit soort mensen.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Percy

Berichten: 12068
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 09:18

Daar zou ik me ook helemaal gek aan ergeren. Ik heb het ook wel eens meegemaakt dat ze op de pony riepen dat ze allang thuis hadden moeten zijn en mij de pony in handen drukten Lips are sealed

Ik zou er mee stoppen, je gaat je alleen maar steeds meer ergeren en daar schiet je niets mee op. Je kan het proberen uit te praten en ze een tweede kans geven maar als ze al zo zijn in het begin lijkt het me onbegonnen werk.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 10:23

En Alane? Hoe loopt dit af, heb je het er al met je man over gehad en heb je hem ook gezegd hoe wij er over denken, als objectieve buitenstaanders?

De hond is de betere mens

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-02 11:34

Nog een geluk dat je geen stal vrij had en ze geen eigen pony hebben gekocht....

Stoppen hoor met die grappen. Ze gaat maar mooi weer naar een manege toe, lijkt me veel beter.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-02 12:07

Ik heb het er met Jeroen over gehad...........Dinsdag avond en hem dus gister toen hij thuis kwam gevraagd of hij nog met de moeder gesproken had, niet dus.

Hij vindt het zielig voor het kind (tja ik ook wel)
En hem verteld van jullie reacties. Hij ziet ook wel dat dit zo geen haalbare iets is, voor alle 3 de partijen niet (ikk, die mensen en de pony)
Dat ik die pony meeneeem naar de les is op zich geen extra moeite, moet er toch heen, alles eerder op stal zetten en voeren, of ik er nu 1 of 2 meeneem.

Ik had het me geheel anders voorgesteld:
Mijn pony krijgt beweging.
Mijn dochter heeft iemand met wie ze samen de pony's kan verzorgen.(= borstelen en rijden)
ik maak iemand blij, kan 7 dagen per week rijden, geen kosten (behalve lidmaatschap van rijvereniging), pony wordt gebracht en gehaald naar de les, in principe doen of het haar pony is, enz.

De werkelijkheid:
zie ze 1 X per week op de les, 1/2 uurtje (ze vertrekken nadat de pony's op de trailer staan) gelijk.
Komt ze een extra keer, zit ik met dat kind opgescheept (is wel een lief meisje daar niet van, maar net onder die tijd dat ik moet koken voor de rest van de meute) en laten zadel en hoofdstel gewoon bij de stal hangen met: nou tot dinsdag, prettig weekend............

Ik zat zo te redeneren: als wij geen pony's konden houden voor Britt(= mijn dochter) en iemand zou haar een pony aanbieden, dan zou ik vragen hoe vaak ze mag komen om te rijden/poetsen, hoe ze het in gedachten hadden, of ik een keer mijn auto zou aanbieden om naar de manege te rijden, enz. Gewwon wat haar rechten en plichten zouden zijn.
Mischien ben ik in dit geval wel eveel van mijn eigen gedachten uitgegaan.

Tja en werkelijk waar ben blij dat ik geen box vrij had/heb...... Die arme pony. Hij zou hierzo wel goed verzorgd worden maar, alleen al dat niet opruimen enzo. Tevens wil dat meisje steeds maar galoperen (gelukkig is mijn pony zeer rustig en stapt alleen als je meeloopt, zo goed kan ze dus rijden) en springen, ik zou dat dan niet af kunnen remmen, want dat zou mijn pony niet zijn......... (had Jeroen het er ook nog over om een schuur (was voormalige stal, heb alleen de voorkant eruit gesloopt om hooi en stro op te slaan en doet nu dienst als rommelhok) weer klaar te maken als stal...................., dat heb ik gelukkig niet toegestaan)

Ik zit er dus hard over te denken om gewoon er mee te stoppen, niks geen gesprek enz. Maar of dat dan weer helemaal fair is..........

Ze heeft dus bij de rijvereniging een proeftijd van 4 weken (=4 lessen), en nu dus 2 X gereden. Dus voor ze lid (minimaal een jaar) wil ik dit geregeld hebben....................

Ik ben al blij dat ik hierzo mijn hart kan luchten, dacht even dat het aan mij lag, dat ik me liep te ergeren.

Jullie worden op de hoogte gehouden...........................
Jeroen wilde zien of hij haar vandaag te spreken kreeg.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 bezoekers