dat opfok gebeuren..

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sirius_

Berichten: 10947
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-01 19:27

had suus het toch over? naja hoe gaat dat in zn werk? en hoe duur is dat?
janie (pino) had het over een veulen die ze zo leuk vond en toen ik zei koop haar dan zei ze nee doe jij het maar. toen ik zei dat het pas over 2 jaar mocht had ze het over de weide dat ze daar zou staan met haar leeftijdsgenootjes. maar dat is toch die opfok? waar is dat dan precies. want stel ik leg het voor aan mn ouders moet ik wel met goede feiten komen *LOL*


en dit is niet z'on geval van 'hoe kan ik mn ouders overtuigen' en dan vervolgens niks van paarden weten *LOL* mocht het doorgaan wil ik het fijne weten over veulens enzo doe ik dat niet dan wil ik er niet over denken.
_________________
<FONT COLOR="deeppink">You Cant smell my fear, Coz I am a TIGER! roar Tong uitsteken

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Pam op 2001-06-08 19:35 ]</font>



Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 20:09

Ik weet wel veulen je bedoelt!! Zeker Shanu he?

Duitse Herder Kennel vom Haus Eelerberg, Correct gefokte Duitse Herders.
http://www.vomhauseelerberg.com
Sinds 01/09/2012 trotste mama van Kaya

Sirius_

Berichten: 10947
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-01 20:14

jep *LOL* maarre ik denk er alleen maar aan hoor niet dat zo de hele manege zit van rianne heeft weer lopen banketstaaf ze gaat shanu kopen Lachen zit alleen info te verzamelen. maar ja zie wel verder *LOL*

Kirsten

Berichten: 4509
Geregistreerd: 17-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 20:19

Wacht ik ga ff een foto van Shanu plaatsen zo!

haha hier is ie dan!
[img]../upload/347/nutia+shanu.jpg[/img]
_________________
Sluit me op in je hart, en verlies de sleutel...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Shanaia op 2001-06-08 20:22 ]</font>

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 21:13

eigenaren met een groot stuk land waar eigenlijk niet veel mee wordt gedaan stellen dat land beschikbaar.het blijft hun land maar paardeneigenaars met veulens vanaf 6 mnd oud mogen in de zomer een half jaar op die wei staan.
meestal zoeken ze een stuk of 10 merries van dezelfde leeftijd(of hengsten,maar wel apart natuurlijk)uit en die gaan dan van mei tot september de wei op.elke dag wordt door de eigenaar van het land gecontroleert of de paarden oke zijn,of de omheining er nog staat en ze worden ook ontwormd en bekapt.
ik weet alleen niet hoeveel zoiets kost.
op onze stal hebben ze naast de 20 pensionpaarden ook nog stukken land over.in de zomer(nu dus)hebben we drie koppels.
1 koppel met merries van 1 en 2 jaar.
1 koppel van new forest hengsten
1 koppel van paardenhengsten.
ze staan niet naast elkaar in het land er zit altijd een braak liggend stuk tussen(niet dat de merries dus bij de hengsten kunnen snuffelen enz.)
elke dag is er toezicht en ik vind ze persoonlijk allemaal lief!
ze komen gelijk naar de omheining als je bij ze gaat kijken.
ze groeien goed,ehbben looplust en kunnen rawsen en gek doen met elkaar.
een goede opleiding binnen de kudde-hiarchie is voor jonge paarden een must.ze leren namelijk dat ze niet altijd kunnen doen wat ze willen omdat er eentje boven hun staat.
snappie een beetje?

soms is het beter om te zwijgen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-01 11:55

Wij hebben ons veulen ook bij zo'n opfokstal staan.

Het is voor een veulen gewoon het beste om met leeftijdsgenootjes op te groeien. Op die manier leert hij van zijn vriendjes tot hoever hij kan gaan en zij zullen hem afstraffen als hij verkeerde manieren laat zien.
Wij hebben het met onze ruin ook gedaan en dat is ook heel goed bevallen.
Je krijgt dan in iedergeval niet zo'n door- en doorverwende zeikknol.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 181 bezoekers