[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AmberB_

Berichten: 700
Geregistreerd: 30-08-09

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 19:45

Ik ga denk ik foto's maken in Maarsbergen aangezien ik zelf nog niet ga starten. Misschien lukt het om van jullie dan ook foto's te maken. :D Tegen die tijd maar ff startnummers doorgeven. ;)
Voor Renswoude heb ik mij weer opgegeven als vrijwilliger hindernisjury :) en de zondag rij ik de oefencross met tinkerlief.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34616
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 23:07

Leuk Amber ik zit ook weer bij een hindernis in Renswoude. Al een aantal jaar bij de horse trails en vorig jaar ook bij de B wedstrijden. Is leuk om te doen :j

Zuchero: ziet er netjes uit!

BN is wel erg ver voor ons. Mijn man heeft vandaag weer gecrosst, paard was voorwaarts genoeg zei hij. Leuk om te horen dat hij er weer zin in had. Ik heb zelf een paar weken terug ook wat kleine stammetjes en het hoefijzer gesprongen, daar werd hij idd erg enthousiast van. Vond ik vorig jaar ook zo leuk om te zien aan het eind van het seizoen, toen was het kwartje goed gevallen. Opzadelen voor de dressuur tijdens de SGW gaat heel relaxed, maar zodra hij doorheeft dat het springzadel erop gaat wordt hij helemaal enthousiast :D hij vindt het echt helemaal leuk om te doen.

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 12:56

Iemand had hier toch dalmar eventer crossbeschermers? Heb je dan rondom of alleen voor en waarom? Ik twijfel een beetje of ik alleen voor voldoende vindt of ook achter beschermers wil.. oh en hoe vallen die qua maat? Twijfel of ik M of L moet hebben. Bij agradi zijn ze nu in de aanbieding dus vandaar haha

avi5987
Berichten: 273
Geregistreerd: 04-07-07
Woonplaats: Aan de Zeeuwse kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 18:54

mereltjuhxxx schreef:
Iemand had hier toch dalmar eventer crossbeschermers? Heb je dan rondom of alleen voor en waarom? Ik twijfel een beetje of ik alleen voor voldoende vindt of ook achter beschermers wil.. oh en hoe vallen die qua maat? Twijfel of ik M of L moet hebben. Bij agradi zijn ze nu in de aanbieding dus vandaar haha


Ik heb ze rondom in maat l, vrij fors paard en ze passen precies. Ben erg tevreden!

Verder vandaag geoefend in Zundert op het paard van mijn vader. Ging best redelijk voor een eerste keer + onbekend paard! Alleen de waterbak was, laten we het houden op, erg lastig !

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:05

AmberB_ schreef:
Ik ga denk ik foto's maken in Maarsbergen aangezien ik zelf nog niet ga starten. Misschien lukt het om van jullie dan ook foto's te maken. :D Tegen die tijd maar ff startnummers doorgeven. ;)
Voor Renswoude heb ik mij weer opgegeven als vrijwilliger hindernisjury :) en de zondag rij ik de oefencross met tinkerlief.

Leuk *\o/*

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 19:40

Leuk iedereen weer druk aan het trainen. Heerlijk weer erbij ook!
Wij hadden vandaag ook weer de eerste training. Ging fijn alleen de sloot was weer even spannend. Ook de nieuwe Kentucky crossbeschermers voor het eerst om. Zaten heel mooi. Fijne beschermers!

dropje_90

Berichten: 515
Geregistreerd: 26-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 21:19

mereltjuhxxx schreef:
Iemand had hier toch dalmar eventer crossbeschermers? Heb je dan rondom of alleen voor en waarom? Ik twijfel een beetje of ik alleen voor voldoende vindt of ook achter beschermers wil.. oh en hoe vallen die qua maat? Twijfel of ik M of L moet hebben. Bij agradi zijn ze nu in de aanbieding dus vandaar haha


Ik heb ze ook rondom, gewoon omdat ik het een heel fijn gevoel vind dat alle benen beschermd zijn en je toch een hoger risico loopt dat ze aantikken en zich eventueel bezeren met de vaste hindernissen.

Mijn paard heeft juist niet heel grove benen en past de large ook goed :)

Leuk AmberB dat je komt fotograveren!

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-14 23:38

dropje_90 schreef:
mereltjuhxxx schreef:
Iemand had hier toch dalmar eventer crossbeschermers? Heb je dan rondom of alleen voor en waarom? Ik twijfel een beetje of ik alleen voor voldoende vindt of ook achter beschermers wil.. oh en hoe vallen die qua maat? Twijfel of ik M of L moet hebben. Bij agradi zijn ze nu in de aanbieding dus vandaar haha


Ik heb ze ook rondom, gewoon omdat ik het een heel fijn gevoel vind dat alle benen beschermd zijn en je toch een hoger risico loopt dat ze aantikken en zich eventueel bezeren met de vaste hindernissen.

Mijn paard heeft juist niet heel grove benen en past de large ook goed :)

Leuk AmberB dat je komt fotograveren!


dank je wel! Ik heb nog geen officiële cross gereden, dus ook vanuit financieel oogpunt twijfel ik of ik dan meteen rondom zal doen. Nu met de cross lessen rijd ik met gewone beschermers. Qua maat denk Ik dan dat ik L moet hebben. Dank je wel!

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 09:49

mereltjuhxxx schreef:
Iemand had hier toch dalmar eventer crossbeschermers? Heb je dan rondom of alleen voor en waarom? Ik twijfel een beetje of ik alleen voor voldoende vindt of ook achter beschermers wil.. oh en hoe vallen die qua maat? Twijfel of ik M of L moet hebben. Bij agradi zijn ze nu in de aanbieding dus vandaar haha


Ik heb ze ook rondom, gewoon omdat ik het een heel fijn gevoel vind dat alle benen beschermd zijn en je toch een hoger risico loopt dat ze aantikken en zich eventueel bezeren met de vaste hindernissen.

Mijn paard heeft juist niet heel grove benen en past de large ook goed :)

Leuk AmberB dat je komt fotograveren![/quote]

dank je wel! Ik heb nog geen officiële cross gereden, dus ook vanuit financieel oogpunt twijfel ik of ik dan meteen rondom zal doen. Nu met de cross lessen rijd ik met gewone beschermers. Qua maat denk Ik dan dat ik L moet hebben. Dank je wel![/quote]

ik heb rondom en cross ook alleen oefencross of trainingen. vind het toch een fijner idee
het financiële plaatje wordt toch groter als paard beschadigd raakt dus ik zou die paar tientjes extra gewoon voor lief nemen

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 09:54

Ik ga weer overstappen op peesbeschermers voor, maar crossbeschermers achter vind ik toch wel erg fijn!

Bar

Berichten: 3993
Geregistreerd: 09-02-05
Woonplaats: Bathmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:29

@splash, van waar de overstap naar peesbeschermers voor?

Ik hikte ook wel aan tegen de kosten van goede crossbeschermers. Maar ik bedacht me ook dat een bezoek aan de DA met alle bijbehorende ellende een stuk duurder zou zijn.
Ons paard heeft vorig seizoen in de B nog met peesbeschermers en strijklappen gelopen maar dit jaar hopen we toch naar de L te kunnen en vond ik het wel tijd voor crossbeschermers.

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 11:39

Ik zou ook investeren in een paar goede beschermers. Ook al doe je alleen oefencrossen/lessen. Je kunt ze altijd weer verkopen want crossbeschermers zijn tweedehands niet veel te vinden terwijl er wel vraag naar is!

Kim_Peters

Berichten: 592
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:10


CalvinenGino

Berichten: 3482
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Berg aan de Maas, Zuid-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 12:35


venga

Berichten: 1746
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Veghel

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:01

Ik heb me net afgemeld voor de oefencross in Baarle-Nassau. Hopelijk is er iemand van de wachtlijst blij met mijn plekje :)
Ik was namelijk ook ingedeeld in de training in Ysselsteyn, hoewel ik me daar niet voor had opgegeven. Maar ik heb daar zo'n mooie tijd, dat ik daar dan liever rij. En dan rij ik gezellig met Zucchero, zag ik bij de indeling :)

CalvinenGino

Berichten: 3482
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Berg aan de Maas, Zuid-Limburg

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 13:21

Ik heb me afgemeld voor die training. Want 22/23 is er ook training. En gezien ik 4 april naar maasbergen gaan wil ik niet te veel doen.
Het is namelijk ook steeds een dik uur rijden voor de training.

MerelV

Berichten: 1765
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 14:21


avi5987
Berichten: 273
Geregistreerd: 04-07-07
Woonplaats: Aan de Zeeuwse kust

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:50

Mijn dalmars draaien niet, maar heb ze enkel 1x getest...

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 15:54

die van mij draaien ook niet

gr_roos
Berichten: 7571
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 16:08

Die van mij draaien ook niet, maar ik heb de eerste versie (ca. 9 jaar oud) en dan ook uit de eerste lichting, waren nog niet eens officieel te koop in Nederland. Dus ik kan niets zeggen over de beschermers van de laatste lichting.

Kim_Peters

Berichten: 592
Geregistreerd: 29-10-08
Woonplaats: Roosendaal

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 16:12

Normaal gezien zonder korting zijn de Premier Equine crossbeschermers goedkoper dan die van Dalmar :)

Mare73

Berichten: 111
Geregistreerd: 10-11-10
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-14 17:31

Ik heb even een aantal pagina's terug gelezen, want soms gaat dit topic zo snel, dat ik het niet allemaal bij kan houden! ;) en dan mis ik weer een heleboel informatie en gesprekken...

Wil nog even reageren op de planning die jullie maken wat betreft het rijden.. nou die heb ik dus niet echt standaard! Ik bekijk het per week/dag waar heb ik zin heb en wat ik ga doen :) Plan wel ruim van te voren mijn extra dressuur- en/of springles in, en natuurlijk de crosstraining *\o/*

Standaard heb ik wel elke dinsdag les, of dressuur of springen, het is maar net waar ik zin in heb en wat nodig is. Mijn instructeur geeft beiden. Verder bekijk ik het per dag wat ik dan ga doen! En dat werkt prima. Soms rijd ik 2 dagen, dan een dag niet.. of ik rijd 3 dagen en een dag niet, of ik rijd 1 dag, dag daarna stapmolen, dan weer 2 dagen rijden.. gewoon behoorlijk afwisselend.

Vrijdags rijd ik sowieso niet, dan heeft Cookie altijd een rustdag (en ik ook ;) ) en rest vd dagen kijk ik gewoon wanneer en het beste uitkomt, en wat ik dan doe, springen of dressuur. Longeren doe ik eigenlijk niet zo heel vaak...

En dit werkt voor mij en Cookie eigenlijk best goed /3

Nou ga ff weer verder met pagina's lezen..

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 21:29

Bar schreef:
@splash, van waar de overstap naar peesbeschermers voor?

Paard heeft vorig jaar een blessure gehad door het strijken/zichzelf aantikken. Naar mijn idee beschermen de crossbeschermers te weinig aan de zijkant. Ik heb nu peesbeschermers gekocht met een carbonnenplaat bij de pees en dus voldoende bescherming aan de zijkant.
(Overigens waren mijn peesbeschermers duurder dan mijn crossbeschermers, dus voor de kosten hoef ik het niet te doen :+)

avi5987
Berichten: 273
Geregistreerd: 04-07-07
Woonplaats: Aan de Zeeuwse kust

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:20

Nog meer mensen die dit weekend naar Baarle Nassau gaan? Ik mag starten met mijn vaders paard daar hij er toch niet bij kan zijn.... Iemand ervaring met de hoogte van de hindernissen? Mag je in de cross zegmaar kiezen?

Sim
Berichten: 31482
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 23:33

Ja je mag kiezen en zelfs een hindernis overslaan als je die niet wilt doen. Vooraf rijd je een springparcours op een vooraf bij aanmelding, aangegeven hoogte.