Sunny een prikkeldraadwond!!!!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-01 18:26

Ging ik vanmiddag naar Sun toe met de bedoeling haaar eerst te poetsen en daarna naar huis te lopen met haar...toen ik haar benen aan het borstelen was met de zachte borstel kwam ik tot ontdekking dat er twee grote krassen op haar benen zaten.Toevallig was de landeigenaresse er ook bij en die zij dat ze gisteravond prikkeldraaad in haar staart heeft gekregen en zo een lelijke wond
heeft gekregen.Ze zij dat er geen jodium op moest en dat ze het prikkeldraad zou weghalen...dat zij ze al toen ik sun net had en het is nog steeds niet weg~! Morgen gaat mijn moeder het weghalen omdat ze zo witheet is! Oef...Mijn moeder heeft er gelijk jodium opgedaan en morgen ga ik het afspoelen en de haartjes eromheen wegknippen...

Wees dus verstandig mensen,
raster je weiland nooit af met prikkeldraad want als het bij mijn weiland binnekort niet weg is gehaald gaan we sun bij iemand anders stallen!

Liefs,
Shalane



Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 18:27

Nou, hopen dat het snel weer over is dan. Ik heb het ook niet zo op prikkeldraad Kusje

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-01 18:28

Tja,
dat hoop ik ook...
Ik hoop niet dat het gaat infecteren want dan ben ik nog verder van huis Boos! Verdrietig

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 18:39

Weet je wat je eigenlijk even moet halen? Zo'n spuitbus Betadine. Helpt heel goed tegen zulke wonden en je hoeft er niet met je vingers aan te zitten prutsen zodat kans op ontsteking kleiner wordt. Gewoon betadine erop spuiten 1 a 2 keer per dag.

carina

Berichten: 2783
Geregistreerd: 27-05-01
Woonplaats: Zetten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 18:53

prikkeldraad is inderdaad niet alles Verdrietig carina die staat ook in een wei met prikkeldraad maar dat is alleen omdat het niet anders kan, ze staat namelujk midden in een woonwijk en daar mag geen schrik Frusty Frusty Frusty Boos!
maar die wondjes gaan vanzelf over, ff ontsmetten en er daarna niets meer aandoen, 4-5 dagen en je ziet er niets meer van

greetzzzzzz debbie

Sometimes angel, sometimes devil, but always me...

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-01 08:20

jep prikkeldraad is heel slecht toch jammer dat er altijd zoiets moet gebeuren voor dat mensen het weghalen.
Je hebt nog erg veel geluk gehad hoor.
wij hebben nu al een jaar of 10 schrikdraad maar we hebben wel een veulen moeten missen door het stomme puntdraad.

koop idd maar acedern das veel beterd dan jodium voor mensen.Iets wat je standaard in je kast moet hebben.
was het niet zo diep dat je een veearts even laat kijken? is ze ook kreupel? sterkte er maar mee

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Sunnylover

Berichten: 3459
Geregistreerd: 15-05-01
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-01 11:20

Ze belaste het been dat zeer deed niet door het als ze stil stond omhoog te houden...Ik moet toch naar de ruitershop dus zal ik wel even acederm kopen...Ik heb ook een keer een verhaal in de penny gelezen (waargebeurt) over een paard dat met 1 been vast in het prikkeldraad kwam en zijn been moest ge-amputeerd worden.Daarom haalt mijn moeder het vandaag meteen weg alhoewel de langeigenaresse dat eerder had moeten doen Boos!
Ik ga strax naar sunny en dan loop ik even met haar naar iemand die wel een tuinslang/stallen/paddock heeft om het haar even weg te knippen en dan met de tuinslang een beetje schoon te spuiten.Ik mis zo'n tuinslang wel waar sunny staat want ik moet
altijd zelf met water aan de sjouw gaan via mijn huis (5 km verderop) om naar sunny toe te fietsen met drie colaflessen van ieder 2 liter.OM haar bit schoon te spoelen,haar af te sponsen en haar waterbak mee te vullen.
ALhoewel zzee wel uit de sloot drinkt neem ik toch altijd meer water mee als dat nodig is...

Liefs,
Shlaane


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, Vlindy en 97 bezoekers