ervaringen quality flex pad

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Chesss
Berichten: 1356
Geregistreerd: 25-10-12

ervaringen quality flex pad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-13 11:18


https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=271&t=2014085

Chess. Aktion x Pion RIP
Alando JetsetD x Zeoliet RIP 16.06.2023


Angela

Berichten: 25691
Geregistreerd: 21-03-05
Woonplaats: Beuningen

Re: ervaringen quality flex pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:56

Ik heb er geen ervaring mee, maar ik denk dat het verstandig is om aan te geven waarom je deze pad nodig denkt te hebben. Dan kan er ook goed aangegeven worden of de pad daarvoor een oplossing kan zijn.

De Tapasworkshop.nl Voor een tapasworkshop bij jou thuis, door heel Nederland
Importexpert compleet verzorgde auto import
http://www.akasha-rijkunst.nl/akashas-college - Opleidingen voor volwassenen! o.a. Zitcoach, stalmedewerker


Ollytje
Berichten: 478
Geregistreerd: 16-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 08:46

ben ook wel nieuwschierig naar ervaringen met dit pad...

room10

Berichten: 345
Geregistreerd: 02-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 09:44

Mijn zadel bleef ondanks allerlei aanpassingen naar voren schuiven (paard met lastige bouw) flex q pad van stal- genootje geprobeerd die hem gebruikte voor het zelfde probleem en HALELUJA !! eindelijk bleef hij netjes op zijn plek !! Zelf één aangeschaft bij de dealer, uiterst vriendelijke man met goede uitleg, hij kwam op lokatie, en heeft alles keurig uitgelegd. In de pad zit een soort foam vergelijkbaar met tempur matras, vormt naar het lichaam. Hij lijkt stijf maar zodra hij in contact komt met warmte/lichaam vormt hij zich onder je zadel en wordt hij dunner onder dat gedeelte, dus uiteindelijk blijft hij ook niet zo dik als dat lijkt . . . Hij ligt op je zadeldekje, daar waar geen contact is met het zadel blijft hij wel dikker, dus met andere woorden het zadel zakt in de pad en wordt tegen gehouden van verplaatsing door het gedeelte wat geen contact maakt met het zadel, (het gedeelte wat voor en achter uitsteekt) hij is zwart dus valt ook niet zo op als een schapen vacht, en is uiteindelijk ook veel dunner. Ik vind dat er geen onderlaag onder een goed-passend zadel hoort, je verkleint hiermee het zadel, maar wij kregen geen enkel zadel zo passend dat het achter de schouders bleef zonder te laten knellen. Ik heb werkelijk alles er onder geprobeerd wat in de omloop is, en deze laatste optie was mijn uitkomst ! Ik heb inmiddels een lucht gevuld zadel, daar heeft hij ook nog een weekje onder gelegen maar die is uiteindelijk zo verbouwd dat de pad er niet meer onder hoeft : )
Laatst bijgewerkt door room10 op 18-02-14 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

"Een paard is iedere dag anders, als jij zelf maar iedere dag hetzelfde bent"

nadita

Berichten: 5032
Geregistreerd: 28-04-05
Woonplaats: Grunneger Laand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 09:46

Ik gebruik de flexquality pad al 4 jaar en ik zweer erbij. Ook voor een groot deel voor mijn eigen rug. En zo'n pad versmalt je zadel nirt.

Meint (Ait 410 x Jillis 301) M2 + 22 = Z startgerechtigd!
WMM Thriller's Making White Magic (Magic Man's Thriller x Magic Man's Bows & Arrow) Sonic Ken van de D&D Hoeve (Star Valley's Sonic Boom x Timber Ridges Color Broker)

Paardendekenwasserij Reiderland

_Margarita_

Berichten: 2332
Geregistreerd: 02-06-04
Woonplaats: Opperdoes

Re: ervaringen quality flex pad

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 18:58

Ik heb er ook 1 liggen. Maar heb het idee dat het niets doet als hij warm geworden is door de paarden rug? Vind hem dan zo zacht en slap...

Margarita & Zalinda op de eeuwige paardenweide...
Roos mennen dressuur: ZZ+15
vaardigheid: ZZ+14


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, kimwilliam en 6 bezoekers