Lucky Boy??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 15:33

Cicero wrote:

Citaat:
ja ik weet wel dat het erfelijk is maar om nou meteen een hengst aan te weizen.
ik heb een uniform gehad met 5en op alle 4 de benen ik weet zeker dat dit niet door de ouders is gekomen.
want paarden kunnen ook op jonge leeftijd gewoon verrot gereden zijn


Citaat:
nou mijn paard is van beaujolais en is pas nog gekeurd met allemaal 0etjes.
zeer mooi botwerk. en ik geloof er niet echt in dat zoeiets kan komen van de ouders van het dier.
zon paard heeft ook een moeder


Ik zal het maar rechtstreeks zeggen:

Vlgs. mij zit je uit je nek te kletsen!!!!!!!

Een snelle wordt van zelf langzamer
Maar een langzame wordt .............


cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 17:21

wat geloof je niet nu dan er zijn trouwens nog mensen hier op bokt die dat kunnen bevestigen.
Nadat ik mijn andere paard heb laten inslapen heb ik in emmeloord mijn paard laten keuren en die schijnt dus heel mooi botwerk te hebben.
En ik denk dat van Muiswinkel niet uit zn neklult

komt het vandaag niet, dan komt het morgen

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 18:02

Hoefkatrol is van zoveel factoren afhankelijk dat dat maar voor een klein deel van de voorouders afhangt...Het is wel erfelijk, maar de kans wordt daardoor niet zoveel groter. Een paard dat 'drager' is van de ziekte en altijd correct gereden wordt en andere factoren ook mee heeft, heeft minder kans op hoefkatrol dan een paard dat het niet in de genen heeft, maar waar de overige omstandigheden verre van ideaal zijn...

Ik heb een zoon van Creool(akteur x lucky boy xx)

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

fabienneJarig

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 18:49

cicero schreef:
ja ik weet wel dat het erfelijk is maar om nou meteen een hengst aan te weizen.
ik heb een uniform gehad met 5en op alle 4 de benen ik weet zeker dat dit niet door de ouders is gekomen.
want paarden kunnen ook op jonge leeftijd gewoon verrot gereden zijn


Ik ben benieuwd waarvoor dit paard 5en kreeg?????? De officiele klassering van het botwerk gaat van 0, via 1, 2, 3, tot maximaal een 4!!!!

Had hij misschien een 5 voor zijn gangen Haha!

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 18:55

Hij had dus hoefkatrol ontsteking en artrose aan alle vier de benen. Op de kliniek zeiden ze dat ze dit ook nog nooit eerder zo erg gezien hebben.
Hun vertelden dus ook dat de klassering tm 4 loopt maar omdat de hoefkatrol ontsteking in zon ver stadium was..........

komt het vandaag niet, dan komt het morgen

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 19:37

Overigens beaujolais komt uit een keiharde sportstam van Jan Nieboer wiens merries allemaal elite zijn, = dus prok gekeurd, dus heeft de moeder hier ook best een inbreng in

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Woestein

Berichten: 2844
Geregistreerd: 09-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 20:35

Vooruit weer ff ontopic...

Mijn vorige paardje (1.56 dus eigenlijk pony) was een Derrick x Katell xx.

De KWPN hengst Derrick was/is een Lucky Boy xx X Nimmerdor.
Dus nog een LB nakomeling....
Denk dat het KWPN heus wel weet welke de hengsten zijn die niet van LB afstammen maar waar dat wel van op papier staat, er is immers tegenwoordig DNA onderzoek verplicht.
En de twijfel gevallen dekken ook minder of zijn al afgekeurd.

maarja je weet het toch nooit hoe het gaat want daar zijn ze wel voorzichtig mee.

In iedergeval leuk dat je zo veel reacties krijg over LB!!

prakkie

Berichten: 3386
Geregistreerd: 10-07-01
Woonplaats: Alblasserdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 09:50

Ik heb een Columbus merrie, en Columbus is een Lucky Boy. Van deze merrie heb ik nog drie afstammelingen, een Germsu R X Columbus, een Flemmingh X Columbus en een Negro X Columbus.

http://www.bokt.nl/markt/ad/224075/easculap-econom-ii-gt474-scheerapparaat easculap econom II scheerapparaat te koop

http://www.bakeencake.com voor op maat gemaakte taarten

Suzanne F.

Berichten: 49158
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 10:12

Troef schreef:
Ik zal het maar rechtstreeks zeggen:

Vlgs. mij zit je uit je nek te kletsen!!!!!!!


Inderdaad, er bestaan geen paarden met 5-en, want de klassering gaat maar tot 4. En er bestaan geen paarden met alleen maar 0-en. Hij kan wel heel gaaf zijn op de foto met 0-en en 1-tjes maar volledig gaaf, dus alleen maar 0-en bestaat echt niet.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 10:33

fabienne schreef:

???????? laten opereren??????aan hoefkatrolontsteking???????
Je bedoelt dat ze de zenuw hebben doorgesneden, waarmee de hoefkatrolontsteking dus echt niet weg is, maar hij alleen maar geen pijn meer heeft in de voet (helemaal geen gevoel trouwens Boos! ) Een achterhaalde en naar het paard toe bijna misdadige operatie. Het verval in de voet gaat gewoon verder, alleen voelt hij het niet.
Vaak groeit inderdaad de zenuw weer aan, binnen een paar jaar, en ben je nog verder terug dan bij af.......


Euhm ja, dat bedoel ik ook. Maar ja, dat was destijds de enige optie die ze hadden naast afmaken en je bent toch gek met je paardje en wilt op zijn minst alles geprobeerd hebben om hem weer beter te krijgen. Het is ook ruim 4 jaar goed gegaan maar helaas zijn de zenuwen dus weer aangegroeid. Alhoewel wij wel vermoeden dat dit proces versneld is door het feit dat hij het laatste jaar door omstandigheden vrij weinig (gerichte dressuur) beweging heeft gehad (wel altijd op de wei geweest). Of het misdadig is? Kweet niet, na die operatie heeft hij 4 jaar zonder pijn gelopen en liep hij zelfs weer de sterren van de hemel in de dressuur. En de dierenartsen hadden ook verteld dat er naast die kans dat het weer aangegroeide er ook een kans was dat hij er voor altijd 'vanaf' was (alhoewel zoals jij al zegt dit eigenlijk niet kan). Dus tja, wat zou jij dan doen? Ik zou mijn paardje dan ook laten opereren. Ik ken zelfs iemand die haar paardje al tot 3 keer toe heeft laten opereren....
Ik denk zelf ook niet dat die hoefkatrolontsteking van LB afkomt maar dat gerucht ging hier toen bekend werd dat Joey dus hoefkatrolontsteking had. Het kan ook van zijn vader afkomen (een later niet goedgekeurde Westfaalse hengst) of van zijn moeder of hij had gewoon pech Boos!

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

koetje

Berichten: 761
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: GOTHAMCITY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 13:03

waar mijn paard vandaan komt hebben ze 2 veulens van londontimes X lucky boy staan.

HALOOO, BEKIJK FF ME PROFIEL, NIET DAT DIE ZO DENDEREND IS MAAR OKE

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 13:09

Mijn paard heeft aan moeders kant Lucky Boy xx
Candyboy (x Akteur) in dit geval.

Afbeelding

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 13:17

cicero schreef:
Hij had dus hoefkatrol ontsteking en artrose aan alle vier de benen. Op de kliniek zeiden ze dat ze dit ook nog nooit eerder zo erg gezien hebben.
Hun vertelden dus ook dat de klassering tm 4 loopt maar omdat de hoefkatrol ontsteking in zon ver stadium was..........


Dan geven ze nog geen 5!!! Die BESTAAT gewoon niet!!! Frusty

Sammie Superheld ZZL+2!
Silence keur sport (Nevado x Balzflug), pensionada pur sang
Forever (For Ferrero x Nevado) blij in de wei!

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 13:46

Lijkt mij dat van muiswinkel toch wel weet waar hij het over heeft

komt het vandaag niet, dan komt het morgen

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 13:48

Mijn merrie is een Naturel en Naturel was Lucky boy x Sportman (v. Sineada). Naturel is een keurhengst geworden, iets te laag gewaardeerd mijns inziens. Fokte goede sportpaarden.

De hond is de betere mens

fabienneJarig

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 13:58

Misschien dat Van Muiswinkel het overdrachtelijk heeft bedoeld om het zo te zeggen, maar het is geen officiele klassering.
En een paard met een keuringsrapport met allemaal nullen????????????Terwijl ze niet eens een dekhengst kunnen vinden met allemaal nullen???? Sorry hoor........


tatjana

Berichten: 268
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Leeuwarden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 23:06

Mijn vorige paard was een Casanova (v. Lucky Boy) x Zeoliet x Heidelberg x Baltus. Dus LB ook redelijk dichtbij ze is geboren in 1990.

Jara is the best!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 94 bezoekers