Nakomelingen van de hengst Rockefeller NRA (v. Ramiro)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muronia

Berichten: 19548
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Nakomelingen van de hengst Rockefeller NRA (v. Ramiro)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 14:38

Zijn er hier meer mensen met een Rockefeller? Ik ben benieuwd hoe jullie paarden zijn qua exterieur en karakter. Helaas zie ik maar weinig nakomelingen van deze hengst in mijn omgeving, maar ze moeten er wel zijn dacht ik zo :)

Ik bedoel de NRPS-schimmelhengst Rockefeller (Ramiro Z x Able Albert), inmiddels geruind en in naar Denemarken verkocht, om verwarring te voorkomen.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Nakomelingen van de hengst Rockefeller NRA (v. Ramiro)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-13 15:47

waar stond de hengst ter dekking eigenlijk?

Muronia

Berichten: 19548
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Nakomelingen van de hengst Rockefeller NRA (v. Ramiro)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-13 15:55

Ki geloof tot 2004 bij van Norel in wapenveld. Christa larmoyeur heeft hem ook nog gereden, ki heb hem eens gezien onder haar. Hij was als hengst niet al te makkelijk volgens mij. Ki heb er een merrie van en er is verder op internet niet zoveel te vinden over zijn nakomelingen.

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 20:11


Muronia

Berichten: 19548
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Nakomelingen van de hengst Rockefeller NRA (v. Ramiro)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-13 22:34

Ohh, dat is leuk, heb je ook foto's van je merrie?

Dit is de mijne:
http://www.horsetelex.com//horses/pedigree/29181

We zijn niet zo handig geweest, want we hebben haar als veulen omgezet van NRPS naar KWPN. Daar werd ze wat minder gewaardeerd. Toen ze met NRPS-veulen aan de voet op de keuring liep (voor het veulen), vroeg de jury zich af waarom we haar geen NRPS hebben gelaten, want ze vonden haar zeker sterwaardig. Veulen is trouwens regionaal en nederlands kampioen geworden in 2004. (v. Florencio)

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 16:41


Muronia

Berichten: 19548
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Nakomelingen van de hengst Rockefeller NRA (v. Ramiro)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 17:03

Leuke merrie! Ook een schimmel dus :). De mijne ook.

Afbeelding

Afbeelding

Ook ik zou haar graag laten dekken. Ze heeft dus jaren geleden een goed veulen van Florencio gehad, maar ik zou nu graag een wat massaler paard met een eenvoudiger karakter bij haar willen zien. Hoe is jullie merrie qua karakter?

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 17:27

In de groep, ze staan met 5, is zij de alpha merrie. Ze kan heel goed leiding nemen en de paardentaal uitleggen aan paarden die het niet helemaal snappen }:)
Naar mensen toe is ze het makkelijkste en meest lieve paard dat ik ooit op stal heb gehad. Ik heb gehoord dat Rockefeller zelf niet zo'n makkelijk karakter had. Het karakter heeft ze dus uit dr moederlijn denk ik. Met rijden is ze ook makkelijk, helaas is ze geblesseerd geraakt waardoor ze alleen nog maar voor recreatief gebruik geschikt is. Mocht er ooit een wonder gebeuren en ze zou weer 100% goed worden dan zou ik zelf zeker overwegen om haar uit te brengen, maar ondertussen is ze al weer 13 dus ik denk dat we blij mogen zijn met de leuke momenten die we met haar hebben.

Onze merrie heeft voor zover we hebben terug kunnen vinden in het verleden al 3 veulens gehad. Ze is ook vrij klein trouwens, in paspoort 1.57 maar das gemeten op 3jr volgens mij want wij hebben haar op 1.61 gemeten zelf.
Ik ben op dit moment zelf aan het twijfelen om met een grote AV te dekken (omdat ik zelf jaren AV heb gereden, en dan hopelijk haar sportkwaliteiten in een iets chiquere verpakking kan krijgen) Als het veulen zo rond de 1.60 uitgroeit pas ik er nog prima op als hij / zij genoeg body heeft. Of met Zirocco blue (waar ze eerder een veulen van heeft gehad, wat ik niet wist toen ik die hengst uitzocht haha)
nadeel is dat Zirocco vrij duur is en dat het voor ons de eerste ervaring wordt met fokken dus dat ik met Zirocco miss nog een jaartje wacht om gewoon eens te kijken hoe het allemaal gaat.

Kan je trouwens je merrie niet terug over laten schrijven naar NRPS? volgens mij kan dat wel zolang je maar betaald.

Muronia

Berichten: 19548
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Nakomelingen van de hengst Rockefeller NRA (v. Ramiro)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-13 17:42

De mijne is ook een leider in de groep, wel op een vriendelijke manier. Ze bemiddelt ook wanneer er 2 paarden onenigheid hebben. Verder is ze ontzettend zachtaardig en lief, maar wel snel angstig, snel zenuwachtig, snel van de leg. Het is van zichuit geen dapper paard, maar wel een paard die ontzettend veel liefde geeft en hierdoor ook over haar eigen grenzen heen gaat (over haar angsten). Ze is 1.67 hoog, dus wel iets groter dan jouw paard, maar ook geen kasteel (prima maat vind ik zelf, ik ben zelf wel erg groot). Ze heeft een iets ingesnoerd voorbeen en wat ondergeschoven verzenen en bij het stappen draait ze iets weg vanuit de kogel, dat zijn eigenlijk haar minpuntjes, maar verder prima gangwerk. Mijn merrie is trouwens ook 13 (de T-jaargang).

Kady1
Berichten: 2505
Geregistreerd: 03-06-07

Re: Nakomelingen van de hengst Rockefeller NRA (v. Ramiro)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-13 17:46

Onze merrie is echt nergens bang voor, nergens van onder de indruk, sjouwt lekker door. Als ze denkt dat ze ergens onderuit kan, bij haar eigenaar (mijn vriend) die nog niet veel rij ervaring heeft dan draait ze nog wel eens om maar als hij dan beetje boos word dan gaat ze er langs.
Onze merrie is van de R jaargang ze wordt in 2014 pas 13 :)

juliagomes
Berichten: 2
Geregistreerd: 08-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-14 21:48


Muronia

Berichten: 19548
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Nakomelingen van de hengst Rockefeller NRA (v. Ramiro)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-14 22:42

Hey wat leuk! Kun je ook iets vertellen over haar karakter en haar sterke punten?

juliagomes
Berichten: 2
Geregistreerd: 08-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 21:14

Ze is met rijden wel dominant. Ze heeft met rijden ook het karakter van haar vader. Ze heeft veel potentie voor het hoogste dressuurwerk, maar door haar dominante karakter is het een moeilijker paard om te rijden. Met buitenritten is ze wel super fijn en kijkt nergens van op. Ze heeft Z2 gelopen en is getraind op zz-zwaar niveau. In omgang is ze heel onderdanig naar andere paarden en mensen en daarin helemaal niet dominant. In omgang is ze ook heel makkelijk. Het is een bruine NRPS merrie van 14 jaar oud en 1,68 hoog :) haar sterkste punten zijn toch wel haar vriendelijkheid naar mensen, en haar draf :D

marretje125
Berichten: 1
Geregistreerd: 31-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 14:15

Hallo,
wat leuk dat je meet wilt weten over de nakomelingen van Rockefeller. Ik heb wen dochter van hem, Raya moeder Purscha NPA
Raya is geboren op 9 April 2000 en is nu dus 14 jaar. Ik woon met Raya op terschelling en rijd veel buitenritten met haar. Ze kan ook heel leuk lopen en Super goed springen.
ze heeft een vriendelijk en werkwillig karakter. Ze is heel pittig en erg voorwaarts.