kinderfeestje meisje 5 jaar tips?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Muronia

Berichten: 19492
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

kinderfeestje meisje 5 jaar tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-14 10:25

Over 2 weekjes is het zover, dan wordt onze grote kleine meid 5 jaar. Tijd voor haar allereerste echte kinderfeestje dus! Maar wat is leuk om te doen met zo'n feestje?

Het is wintertijd, dus de kans dat er buiten een activiteit kan plaatsvinden is vrij klein. We hebben wel een superbrave pony, dus mochten we daar iets mee kunnen?

Daarnaast zijn we nog niet helemaal klaar met de verbouwing van ons huis en zijn we qua ruimte beperkt tot de woonkamer en de leefkeuken (die is vrij ruim).

Ik had gedacht om het feestje op de woensdagmiddag te gaan houden en qua tijdsduur zo'n 2 a 2.5 uur. Dat is lang genoeg voor die kleintjes.

Op vorige feestjes waar ze is geweest zijn ze steeds dingetjes aan het verven geweest en ik vind het een beetje afgezaagd om datzelfde te gaan doen.

Wat ik sowieso al leuk vind, is het versieren van cake (zeil over de keukentafel, slagroom, jam, vlokken, vruchtenhagel en andere leuke versierseltjes erbij en versieren maar).

Nu zoek ik nog tips voor een actieve bezigheid en misschien nog een creatieve bezigheid?

Ervaren mama's , HELP :+

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje


Lente
Berichten: 27767
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Enschede

Re: kinderfeestje meisje 5 jaar tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:28

Wat ik heb gedaan is mijn moeder gevraagd om simpele schorten te maken en die mochten ze dan versieren met textielstiften. Daarna een kookactiviteit en daarna lekker eten natuurlijk.
Bij ons is het standaard dat de vuilniszakken op tafel geplakt worden en dat er van de tafel gegeten wordt.

Friet bijvoorbeeld gaat gewoon op de tafel, mayo wordt ernaast gespoten.

Ze zijn hier altijd erg enthousiast over de feestjes.

Oh! Een grabbelton is ook altijd erg favoriet!

Annem84

Berichten: 3049
Geregistreerd: 02-03-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:31

Koekjesdeeg maken en verdelen in porties.
Zet dan wat bakjes bloem op tafel en koekjes vormpjes (gewoom bij de action halen)

Zorg dat je wat grotere pvc buisjes hebt als rollertjes en laat ze koekjes uitsteken.

Even de oven in. Af laten koelen en daarna laten versieren met glazuur smarties en hagelslag!

Je kunt ze ook nog van te voren koksmutsen laten versieren. Bij de groothandel heb je van die papieren wegwerp mutsen voor een paar euro.
Stickers en stiften op tafel en lekker laten knutselen!

Mensen met paarden hebben hemel op aarde, maar wanneer ze sterven valt er niets te erven![o]

apollootje

Berichten: 1056
Geregistreerd: 18-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:34

Mocht ze een echt paardenmeisje zijn en toch wat willen knutselen, hoefijzer versieren! Kan je bijvoorbeeld leuke fotolijstjes van maken :)

En inderdaad koekjes bakken en verviersen, dat zullen ze vast ook heel erg leuk vinden!

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:36

Of een verkleedpartij houden. Vaak kun je een hele kist met kleding huren. Die kleintjes vermaken zich prima. Je kunt ook de pony versieren en dan een 'winnaar' kiezen en idd lekker koekjes en cake versieren

Billini❤️❤️

Dimple

Berichten: 7439
Geregistreerd: 23-10-01
Woonplaats: @home in de polder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:37

Of je laat een fotograaf komen en laat de meisjes allemaal verkleden en daarna foto's maken.
Zie je ook veel, vinden de dames erg leuk! ;)

Sieraden maken?
Cakejes bakken en versieren?

Op zoek naar de zon!!!

nicoletjee
Berichten: 591
Geregistreerd: 28-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:46

Ik organiseer kinderfeestjes

maar een aantal dingen die je kunt doen:
schminken,
speurtocht ook al is het fris( is gezond buiten) en de kinderen vinden het ook leuk. leuke schatkist met daar in voor alle kinderen iets.
schorten maken,
een eigen fotolijstje maken,
een indianen feestje. ( wigwam maken) kan ook binnen hoeft niet groot te zijn lekker ingaan op de fantasie. Veren haren invlechten evt van die indianen kleding( te koop bij de action voor niet al te veel)

Na mijn mening is het werken met thema's het leukste. Ik weet niet wat voor meisje jou dochter is maar daar zou je het op kunnen aanpassen. Indien je nog meer tips wilt ik wil je best helpen stuur maar een pb

Muronia

Berichten: 19492
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: kinderfeestje meisje 5 jaar tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-14 10:53

Bedankt tot nu toe! Aangezien we al cake gaan versieren wordt het misschien een beetje veel van het goede als we nog meer gaan bakken zoals koekjes e.d. denk ik.

Mijn dochter is een prinsessenmeisje en een ponymeisje, dat zijn echt haar dingen.

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje

BigOne
Berichten: 38178
Geregistreerd: 03-08-09

Re: kinderfeestje meisje 5 jaar tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:56

Tip één, niet meer dan vier a vijf kinderen uitnodigen. Creatieve tips worden al genoeg gegeven.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:57

Oh ik zou denk ik echt voor het verkleden gaan en dan foto's maken van elk kind :j
Als het dan lukt kun je de foto aan het einde van het feestje afgedrukt op fotopapier mee naar huis geven. Moet je natuurlijk wel een printer hebben en een beetje een redelijke fotocamera.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:03

Hier hebben we pas (november) het kinderfeestje achter de rug van onze dochter van 6. Dit was haar tweede kinderfeestje. Wij hebben het beide keren op woensdagmiddag gedaan van 13:30 -17:30. En eigenlijk hadden we die tijd ook wel nodig. Maar hier was het niet in huis, maar in onze loods waar ze zich flink uit mochten leven. En dat scheelt ook denk ik ;) Binnen had ik waarschijnlijk 2-2,5 uur ook al wel prima gevonden :+
Maar de meeste kinderfeestjes waar ze geweest is hadden ook wel die tijdsduur (13:30-17:30).

Toen iedereen er was hebben we eerst allemaal een cakeje versierd met slagroom, gekleurde hagel, smarties e.d. En daarna hebben we de cadeautjes gedaan. Iedereen kreeg een vierkantje van papier met daarop een bepaald aantal stippen getekend van een dobbelsteen. De jarige mag eerst met de dobbelsteen gooien en degene die hetzelfde aantal stippen heeft op z'n kaartje mag z'n cadeautje geven. Die mag dan weer gooien met de dobbelsteen voor de volgende.
Dit was erg simpel, maar ze vonden dat erg leuk en snapte het ook goed. Al met al ben je hier zo weer een half uurtje mee zoet.

Wij zijn dus ook erg weersafhankelijk. Wij hebben een loods warm gestookt (hebben een akkerbouwbedrijf) en daar een geleend springkussen in gezet.
Verder had ik voor haar eerste kinderfeestje spelletjes verzonnen, het tweede kinderfeestje kwam een valkenier en mochten de kinderen met roofvogels en uilen vliegen en kregen uitleg over de vogels. Maar met 5 jaar is de concentratie snel weg en hebben we dus wat spelletjes geschrapt. Ze speelden prima zelf.
Ook hebben ze allemaal een rondje gereden op de pony. Dit vonden ze helemaal geweldig. Afgelopen kinderfeestje vroegen ze allemaal of ze weer pony mochten rijden.

Meiden kun je over het algemeen best lekker laten knutselen. Bij de xenos verkopen ze voor heel weinig geld blank houten bakjes in allerlei maten en vormen. Die zou je eventueel kunnen laten versieren als sieradenkistje. Wat watjes erin en dan een zelfgemaakte armband bijv.

Tussendoor wat K3 muziek ofzo waar ze op kunnen dansen vinden ze vaak ook heel erg leuk.
Verkleedkleren doen het vaak ook erg goed.
Je kunt vaak ook themakisten huren met verkleedkleren, spellen en meer ideeën binnen dat thema. Al moet ik wel zeggen dat ik het vaak wat aan de prijs vind.

Je zou ook nog een simpele speurtocht kunnen bedenken die je uit laat zetten op het moment dat het toch redelijk weer is. Je zou het zelfs in de achtertuin kunnen doen met een schatkaart. Dat ze een paar spelletjes moeten doen voor aanwijzingen en zo een schatkist kunnen vinden (die je bijvoorbeeld in de zandbak begraaft ofzo).

Tot slot aten ze hier altijd tafelfriet. Ik had roze tafelplastic en daarop deed ik de friet en snacks en spoot er gewoon mayo en tomatenketchup bij op het kleed. Heel simpel maar de kinderen vonden dat echt helemaal geweldig en lekker gek. Naderhand kun je zo het zeil in de kliko gooien.

BigOne
Berichten: 38178
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:09

Delphi, ik sla stijl achterover en jouw manier van kinderfeestjes vieren doet mij terug gaan in de tijd toen onze kinderen nog die leeftijden hadden. Hoe troef ik de andere ouders af met het meest waanzinnige feestje ever. Lijkt wel op die reclame van Unox, het enigste wat ze onthouden zijn de knakworst. Wat ga je doen als je dochter 16 word, tien meiden loslaten in de PC Hooft met een ongelimiteerde creditcard.
Ieder viert het feestje op zijn eigen manier maar wat is er mis met knutselen, spoorzoeken. verkleedpartij en een bakkie friet.
Geleend springkussen oke maar een echte valkenier erbij als ze vijf of zes worden??

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Vjestagirl

Berichten: 26645
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:27

bigone schreef:
Delphi, ik sla stijl achterover en jouw manier van kinderfeestjes vieren doet mij terug gaan in de tijd toen onze kinderen nog die leeftijden hadden. Hoe troef ik de andere ouders af met het meest waanzinnige feestje ever. Lijkt wel op die reclame van Unox, het enigste wat ze onthouden zijn de knakworst. Wat ga je doen als je dochter 16 word, tien meiden loslaten in de PC Hooft met een ongelimiteerde creditcard.
Ieder viert het feestje op zijn eigen manier maar wat is er mis met knutselen, spoorzoeken. verkleedpartij en een bakkie friet.
Geleend springkussen oke maar een echte valkenier erbij als ze vijf of zes worden??


Als je dat toch leuk vindt als ouder, en je hebt het ervoor over, waarom niet?

Als atheïsme een religie is, dan is geen postzegels verzamelen een hobby.

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:40

bigone schreef:
Delphi, ik sla stijl achterover en jouw manier van kinderfeestjes vieren doet mij terug gaan in de tijd toen onze kinderen nog die leeftijden hadden. Hoe troef ik de andere ouders af met het meest waanzinnige feestje ever. Lijkt wel op die reclame van Unox, het enigste wat ze onthouden zijn de knakworst. Wat ga je doen als je dochter 16 word, tien meiden loslaten in de PC Hooft met een ongelimiteerde creditcard.
Ieder viert het feestje op zijn eigen manier maar wat is er mis met knutselen, spoorzoeken. verkleedpartij en een bakkie friet.
Geleend springkussen oke maar een echte valkenier erbij als ze vijf of zes worden??


Pardon :? Ik geef volgens mij juist als tip dat knutselen en verkleden juist erg leuk is voor meiden en een speurtochtje ook! Volgend jaar willen wij ook een speurtochtje uit gaan zetten als het weer niet al te slecht is.
En wat mis is met een bakje friet? Ik vertel toch juist dat ze hier friet kregen, alleen dat wij het gewoon zo los op het tafelzeil als tafelfriet hebben gedaan.

Wij hebben echt geen glijbaan aan laten leggen en een olifant ingehuurd hoor :+. Wij hebben een akkerbouwbedrijf en rond die tijd een loods leeg. Daar hebben we traptrekkertjes en fietsjes e.d. ingezet en een geleend springkussen. Daar hebben ze heel de middag gespeeld op een rondje stappen op de pony na over het erf. Ik snap echt niet wat dat met aftroeven heeft te maken hoor!?
Ik heb inderdaad wel die luxe dat we buiten veel ruimte hebben en dat we een simpele brave shetlandpony hebben. Dan is het toch logisch dat we daar gebruik van maken?

Het laatste kinderfeestje hebben ze weer op datzelfde geleende springkussen gesprongen en kwam een bevriend iemand met wat roofvogels en uilen langs, omdat mijn dochter zo enorm weg is van roofvogels. Ze hebben wat verschillende vogels naar elkaar over mogen laten vliegen en dit heeft echt geen uren geduurd. Niets mis mee toch en nog educatief ook...

Ik gok dat de kinderfeestje die ik heb gegeven toch echt heel veel minder kosten dan de kinderfeestjes die in binnenspeeltuinen worden gehouden! En dat zijn er tegenwoordig ook veel.
Voor een leuke fles badschuim mochten we het springkussen lenen(!) en met de roofvogels was een bevriend iemand die we er een aardigheidje voor hebben gegeven.

En op haar 16e met een ongelimiteerde creditcard loslaten in de PC Hooftstraat met 9 vriendinnen???? Echt sorry, maar dit slaat kant nog wal :roll:
Jammer dat je gelijk zo oordeelt terwijl je er niet bij was en me niet kent.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:47

Delphi moet zeggen dat ik ook wel even dacht van >;)
Maar nu je het uitlegd ik het ook wel kan begrijpen ;)

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:54

SAKKIA schreef:
Delphi moet zeggen dat ik ook wel even dacht van >;)
Maar nu je het uitlegd ik het ook wel kan begrijpen ;)


Dit kan ik begrijpen, maar ik vind het jammer dat er direct zo geoordeeld wordt zonder verder iets te vragen als ze het wilde weten. Mijn kinderfeestjes hebben gok ik € 2,50 per kind gekost, totaal € 15,00 en een fles bodylotion en een bierpakketje. Degene met de roofvogels vond het juist enorm leuk om te doen, ook als verassing omdat mijn dochter dit zo leuk vond en het gewoon educatief is.
Maar goed ik ga me hier verder niet meer verdedigen, is ook niet mijn topic ;)


Wat ook enorm leuk is, dat heb ik laatst ergens gelezen, is zelf een mega grote bellenblaas maken. Gewone houten takken door de kinderen vrolijk laten versieren met lint en gekleurde tape e.d. (wel wat vochtig kan worden). Met twee touwtjes zaten die stokken aan elkaar verbonden met in het midden van het onderste touw een schroefje ter verzwaring.
Moeilijk beschrijving :+ maar ik zal de link eens zoeken. Ze konden daar echt megagrote zeepbellen mee maken als ze dat touw door de bellenblaas haalde.

EDIT: http://www.moodkids.nl/diy/2013/07/22/xxl-bellenblaas
http://www.woonschrift.nl/veel-manieren ... te-blazen/

Dan heb je een activiteit binnen (stokken versieren) en buiten even bellen blazen. Dan kunnen ze even buiten hun gang gaan. En ze hebben iets leuks om mee naar huis te nemen!
Laatst bijgewerkt door Vayo op 30-01-14 12:04, in het totaal 2 keer bewerkt

Marcato

Berichten: 2372
Geregistreerd: 19-05-06

Re: kinderfeestje meisje 5 jaar tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:59

Foto's maken van de feestgangers, ondertussen af laten drukken, ieder kind z'n eigen fotolijstje laten versieren en aan het eind vh feestje de foto's in de lijstjes mee naar huis geven. Vinden de kids, maar ook de mama's leuk!

SUUS Fotografie
Facebook * Website

BigOne
Berichten: 38178
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:00

Delphi, met deze uitleg word het verhaal inderdaad anders, in je eerste post schrijf je alleen over een valkenier, aangezien die niet voor niets komen normaal gesproken schoot mij het spotje van Unox meteen binnen, inderdaad met olifant , draaimolen enz. Helaas was het bij ons vroeger wel zo dat ouders de raarste fratsen uithaalden om maar het leukste feestje te organiseren voor zeer jonge kinderen.Inderdaad, het leek op de Unox spotjes en mijn dochters zijn ook een keer uitgenodigd voor een feest waarbij ze mochten shoppen, hoe erg wil je het hebben. Ik heb ze laten gaan maar met tegenzin want ik vond het belachelijk. Ik heb daarom een grote antipathie tegen feestjes om het feestje. Zelf ook nooit aan meegedaan en gelukkig hadden wij ook een aantal brave pony's en een grote schuur met dito tuin dus was het simpel om ze daar te vermaken en een leuk feest te houden, zeker toen er ook nog een trampoline bij kwam. Toen ze wat ouder werden zetten we gewoon een grote legertent neer en kregen ze een slaapfeestje maar dat is wel het meest extreme wat ze hebben gehad. De meiden van de andere ouders(inderdaad, die met zeer rijke ouders) hebben het nu nog steeds over de slaappartijen.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 30-01-14 12:03, in het totaal 1 keer bewerkt

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Salsa

Berichten: 2797
Geregistreerd: 21-05-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:02

Ik vind juist dat delphi met leuke creatieve en goedkoop uit te voeren dingen komt. Als je goed leest is dit niet op 1 feest gedaan maar op meerdere feestjes verspreid.

Met kinderen naar bioscoop, mac donalds, zwemmen enz wat wij vroeger deden is veel duurder.


Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:11

Een collega had een super geslaagd feest in pippi langkous thema!
Zelf pruik maken, sproeten tekenen, limonade in vissenkom en dan met rietjes daaruit drinken, schortjes gekocht (Action) en lekker met vingerverf versieren, konden een 'pippi diploma' (van te voren door mams gemaakt) verdienen door verschillende opdrachtjes uit te voeren, en aan het eind een zeil over de tafel en de patat, snacks en mayonaise daar gewoon los op :D

Aanvaard wat je niet veranderen kan, maar verander dat wat je niet aanvaarden kan

Mam, voor altijd in mijn gedachten!!! 30-09-1947 - 23-12-2015

tweebelgen
Berichten: 713
Geregistreerd: 24-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:13

Poppenkast, een clown, frietjes.... Hierboven staan al zoveel tips. Wat wil je eraan uitgeven.....
Een filmnamiddag met popcorn....

Otti1977

Berichten: 3039
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: kinderfeestje meisje 5 jaar tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:21

mijn dochter is in mei 5 geworden.
we begonnen 12u na school en tussen 15.30 en 16u werden de kids weer thuis gebracht. ik had 5 meisjes uitgenodigt.
we hebben eerst gegeten, kleine broodjes met beleg, kleine croissantjes, knakworstjes en poffertjes.
Kids zelf laten beleggen.
Daarna hebben we cakejes versierd, ik had ze besmeerd met glazuur, allemaal bakjes met leuke versierdingen en die meiden vermaken zich wel.
We hebben ook kettingen gemaakt, een simpel pakketje van de action.
Kids mochten daarna de zelf mee gebrachte prinsessen jurken aan doen(had dochter zelf geregeld hihi) en toen een stoelen dans, helemaal ok, de meiden konden er geen genoeg van krijgen.

De tijd vloog voorbij.
3u vind ik ook meer dan genoeg.

marleen_usar

Berichten: 24641
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 10:36

Een heksenfeestje, een parcour afleggen met een bezem. Een brouwsel maken een heksen diploma aan het eind. Een spannend verhaal vertellen in een heksenkring.

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16984
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 11:49

Denk dat dit meer thuishoort op LZP; MW -> LZP

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

Muronia

Berichten: 19492
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: kinderfeestje meisje 5 jaar tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-02-14 19:00

Nou morgen is het dan zover. Ik heb het volgende nu bedacht:

iedereen komt aan

cake plakjes versieren (heb cake, slagroom, jam, gekleurde hagel, vlokken, van dat discodip wat je ook op ijsjes kan doen, suikerfiguurtjes zoals bloemetjes e.d.)

cadeautjes uitpakken (spelletje met de dobbelsteen, zoals in dit topic genoemd is)

ballonnendans (iedereen krijgt een ballon, de muziek gaat aan, kids gooien de ballonnen rond, ik pak 1 ballon weg, de muziek stopt en iedereen moet zo snel mogelijk een ballon pakken. Net zoals stoelendans totdat er 1 overblijft)

koekhappen (schijnen ze toch wel heel leuk te vinden)

aan tafel iets knutselen (ga morgenochtend naar de action om iets te zoeken wat leuk is en zonder verf kan hihi)

kleurplaten voor degene die al snel klaar is.

Dat was het eigelijk. Is dit genoeg zo denken jullie?

Stal Muronia - Groninger Paarden fokkerij - gecertificeerde K.I.-service op locatie provincie Groningen / Drenthe
Veronia (v. Macho Polo), voor 2024 drachtig van Leffe (Lenard x Onno S) - Elonia (v. Ecksteins Eminenz) voor 2025 gedekt met Major (Mylord x Valentin) - Florentino (v. Florencio) - Wainonia (v. Oliver) - Elmira (v. Krimh)
[KS-MK] Stal Muronia gaat op naar een '24 Groninger veulentje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, _Sun, Antonius, DDD3, jokari, laura22, Lestrange01, Lugea, Mama3, mirjamalvaro, noviceh, Rijsa, roosjenat, Sanniejtjuh, SusanH, XxLMMxX, YandexBot, Yellowbird, zoedeloe en 136 bezoekers