Bokkers in Buitenland Hulp Nodig?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
alleirbag

Berichten: 1322
Geregistreerd: 02-09-12

Bokkers in Buitenland Hulp Nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 00:25

Goedenacht iedereen!

Al een tijdje speelt bij mij het idee om "iets goeds voor de wereld" te doen in het buitenland. Maar wat? Ik wil niet te kort weg en ook niet te lang, ik wil het liefst naar een mooie plek waar ik ook kan genieten, ik wil mezelf een beetje tegenkomen, ik wil niet te dicht bij huis blijven.... Toen was ik laatst op visite bij mijn ouders in Spanje en zij vertelden mij dat er vlak bij Benidorm een opvang voor paarden is. Toen begon ik te bedenken wat ik inderdaad wil en kan. Ik kan met paarden omgaan, dat is duidelijk. Nu ben ik dus op zoek maar iemand die ergens de komende maanden wel wat hulp kan gebruiken, iemand met een bedrijf met paarden (of paardachtigen of ander vee).

Ik ben op zoek naar een plek waar ik ook kan verblijven, waar ik mee kan draaien in het bedrijf, maar ook wat van de omgeving kan zien. Wie heeft er een idee? Ik zou bijvoorbeeld op een dierenopvang willen werken, ik heb het meeste met boerderijdieren, gezelschapsdieren is niet echt mijn ding.

Ik ben (einde van de maand) 29, heb een opleiding in de paarden, ik ben een harde werker, sociaal en extravert. Ik heb een grote dierenliefde en ik zoek een plek voor twee weken tot een maand. Ik heb geen voorkeur voor een plaats, maar om de kosten binnen de perken te houden, zou ik graag binnen Europa blijven, VS is ook nog een optie. Ik wil een waanzinnige ervaring tegemoet gaan en ik ben bereid de handen uit de mouwen te steken. Als dat betekent dat ik hele ochtenden stallen sta te mesten, een maand lang, maar ik kom thuis met een schat aan ervaringen, dan is dat zeker de moeite.

Wie heeft er iets soortgelijks gedaan? Waar? Hoe was het? Waar houd ik rekening mee? Wie heeft er een bedrijf? Zou jij iemand als mij willen ontvangen? Waarom? Waarom niet?

Kortom; brand los!

Groetjes!

alleirbag

Berichten: 1322
Geregistreerd: 02-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 00:42

Oh, ik vergeet te vermelden; ik wil graag weg in de periode Maart, April of Mei.

Elanor

Berichten: 6777
Geregistreerd: 25-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 00:51

Ik heb in een tijd Equine rehabilitation centre in Zuid-Afrika vrijwilligerswerk gedaan. Ik ben er eerder weggegaan. Niet omdat het niet leuk was, niet omdat ik het niet goed kon (twee trauma-gevallen toegewezen gekregen om mee te werken) - maar omdat ik voelde dat ik zoveel meer kon betekenen op het lokale bushschooltje waar ik kinderen les kon geven. Zij hebben de toekomst in hun land, zij kunnen de verandering maken. Als ze maar de 'tools' krijgen en dat is onderwijs. Met mishandelde dieren oplappen ben je alleen maar aan het puinruimen, beter erin te investeren dat het niet zover komt. Wil je echt wat beteken, ook voor dieren, doe dan iets met mensen. :)

SorpresaKyra

Berichten: 366
Geregistreerd: 11-11-09
Woonplaats: durpie in Germany

Re: Bokkers in Buitenland Hulp Nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 00:54

Informeer eems bij Los Caballos in spanje bij Laura.

alleirbag

Berichten: 1322
Geregistreerd: 02-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 01:03

Beiden bedankt voor jullie reactie, misschien kom ik er zo nog even op terug als ik de sites heb bekeken.

alleirbag

Berichten: 1322
Geregistreerd: 02-09-12

Re: Bokkers in Buitenland Hulp Nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 02:52

Paard in Nood in Spanje klinkt supergoed! Zit deze Laura ook op Bokt?

alleirbag

Berichten: 1322
Geregistreerd: 02-09-12

Re: Bokkers in Buitenland Hulp Nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 02:56

Trouwens; het Paard in Nood is precies waar mijn ouders oiver vertelden! Zou echt te gek zijn daar te mogen verblijven en me in te zetten! Ik ga zeker een mail sturen!

SorpresaKyra

Berichten: 366
Geregistreerd: 11-11-09
Woonplaats: durpie in Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 13:35

Ik denk niet dat Laura tijd heeft om te bokken :P . Je hebt helemaal gelijk ,zou hun zeker een mail doen want ze kunnen alle hulp goed gebruiken.

alleirbag

Berichten: 1322
Geregistreerd: 02-09-12

Re: Bokkers in Buitenland Hulp Nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 15:19

Ik heb inmiddels mailcontact met Laura! Bedankt voor de tips!

SorpresaKyra

Berichten: 366
Geregistreerd: 11-11-09
Woonplaats: durpie in Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 15:21

+:)+

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Bokkers in Buitenland Hulp Nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 15:32

ik wil je als tip inderdaad meegeven dat laura vast en zeker je hulp waardeert, ook alle paardjes! ik hoop dat je daar aan de slag mag om te helpen! Als je gaat vergeet je voor mij gerrit niet een dikke knuffel te geven en namens mijn zoontje? :D

alleirbag

Berichten: 1322
Geregistreerd: 02-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-13 00:10

Beste mensen; ik ben jullie zeer erkentelijk! Volgende maand vlieg ik naar Spanje om een maand als vrijwilliger aan de slag te gaan! Ik heb met Laura gemaild en we zijn beiden zeer enthousiast! Nu begonnen met het inzamelen van spullen en geld en ik hoop op een te gekke tijd!
Ik houd jullie op de hoogte!

SorpresaKyra

Berichten: 366
Geregistreerd: 11-11-09
Woonplaats: durpie in Germany

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 15:12

Helemaal geweldig!! Alvast hele goede reis en veel plezier!

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:07

TamaradB schreef:
Beste mensen; ik ben jullie zeer erkentelijk! Volgende maand vlieg ik naar Spanje om een maand als vrijwilliger aan de slag te gaan! Ik heb met Laura gemaild en we zijn beiden zeer enthousiast! Nu begonnen met het inzamelen van spullen en geld en ik hoop op een te gekke tijd!
Ik houd jullie op de hoogte!



wat geweldig!! Vergeet gerrit niet een hele dikke knuffel van jayden te geven!! En ook laura natuurlijk en het team ze doen ontzettend goed werk voor de paardjes. Hopelijk heb je er een fijne tijd en geniet van alle mensen en paardjes daar!!!

Maak je een mooie foto reportage? hihi

Liesbetje

Berichten: 127
Geregistreerd: 05-10-12

Re: Bokkers in Buitenland Hulp Nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 11:20

Als je bij Helpx.net zoekt op de zoekterm 'horse' in een land dat je leuk vindt, kom je zeker bij heel fijne locaties terecht. Bij HelpExchange werk je meestal een halve dag ongeveer, en heb je verder nog tijd om de streek te verkennen.

xMyrth

Berichten: 2800
Geregistreerd: 17-10-12
Woonplaats: Limburg

Re: Bokkers in Buitenland Hulp Nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 14:23

maar als je bij helpexchange kijkt, kun je alleen contact opnemen als je premium member wordt, toch???

Liesbetje

Berichten: 127
Geregistreerd: 05-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 12:38

xMyrth schreef:
maar als je bij helpexchange kijkt, kun je alleen contact opnemen als je premium member wordt, toch???


Dat kan ja. Ik ben daar een tijdje lid geweest. Dat lidgeld was geloof ik een 30 euro en ik vond het zeker de moeite waard.

alleirbag

Berichten: 1322
Geregistreerd: 02-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 14:29

Hallo iedereen!
Ik heb Laura dankzij een flinke inzameling ruim 600,00 kunnen overhandigen, en heb ter plekke gezien wat een mooi werk zij doen! Ik ben wegens omstandigheden niet gebleven, maar heb wel gezien wat ze er mee doen, fantastisch!

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Bokkers in Buitenland Hulp Nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:45

mooi bedrag tamara!! heb je nog foto's gemaakt? Heb je gerritje ook nog gezien? :D

alleirbag

Berichten: 1322
Geregistreerd: 02-09-12

Re: Bokkers in Buitenland Hulp Nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 15:52

Gerritje, help me even? Ik geloof het niet...

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 15:57

zwarte shet hengst :) gedumpt langs de weg vanuit een busje

Afbeelding

alleirbag

Berichten: 1322
Geregistreerd: 02-09-12

Re: Bokkers in Buitenland Hulp Nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 16:14

Geen idee, ik heb een hoop dieren zien staan, maar deze niet, en ik ben er te kort geweest om alle namen te onthouden.

Kentaro

Berichten: 17391
Geregistreerd: 06-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:21

Ik zie het topic zojuist pas. Wat geweldig dat je zoiets wilde gaan doen!
Wat fantastisch dat je ook nog eens zo'n bedrag hebt kunnen overhandigen!!

(Hoop dat de 'omstandigheden' weer goed gekomen zijn!?)

alleirbag

Berichten: 1322
Geregistreerd: 02-09-12

Re: Bokkers in Buitenland Hulp Nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 16:23

Ja, want ik ben weer thuis. :)

Mioux

Berichten: 10077
Geregistreerd: 06-07-10
Woonplaats: Midden Nederland

Re: Bokkers in Buitenland Hulp Nodig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 16:32

Gerritje is t enige zwarte hengstje die shetlander is tamara ;) maar begrijp het hoor is daar vast enorm druk nu ! volg alles op facebook ook en zag dat ze weer een paardje aan t redden zijn