Paardenverbod voor moeder en dochter uit Barendrecht

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Paardenverbod voor moeder en dochter uit Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-13 13:35

http://www.deweekkrant.nl/ / http://www.bokt.nl


De 50-jarige J. V. en haar 25-jarige dochter C. de P. die ervan verdacht werden in Barendrecht paarden verwaarloosd te hebben en mest in de sloot hebben laten lopen, hebben van de politierechter bij de rechtbank in Dordrecht een voorwaardelijke geldboete van 10.000 euro opgelegd gekregen en een houdverbod voor het houden van meer dan zes paarden en/of pony’s.

Het zal menig bewoner van Barendrecht niet ontgaan zijn dat er enkele maanden geleden reuring was rondom het terrein van V. aan de Ziedewijdsekade. Zij werd ervan verdacht dat zij eerder dit jaar samen met haar dochter – beiden niet aanwezig op zitting - niet goed omging met haar paarden en het terrein, volgens de officier van justitie.

,,Zij zouden paardenmest in de sloot aan de Ziedewijdsekade hebben laten lopen en ook zouden zij hun ruim 30 paarden en pony’s verwaarloosd hebben. Zij wisten dat er mest op de grond lag en dat betekent dat de grond vervuild is”, stelde de officier van justitie.

Daar denkt de politierechter ook zo over. “De politie is diverse malen ter plaatse geweest en zag dat er onvoldoende voorzorgsmaatregelen waren genomen met de mest. Ook is het vee niet goed verzorgd.”

De officier van justitie acht de verontreiniging en de verwaarlozing bewezen. “Er is sprake van een zorgplicht, maar door de stallen heen lag mest, urine en nat stro. De dieren stonden in de stallen en konden niet tegelijkertijd liggen. Bovendien waren de drinkbakken kurkdroog en waren er uitstekende delen in de stallen, waar de paarden zich aan zouden kunnen bezeren. Afgezien van het feit dat de politie constateerde dat de vloer ongelijk was. De mest lag verspreid over het terrein, het lag daar onbeschermd”, zei de officier van justitie.

Volgens de officier van justitie waren er gesprekken geweest en was er toezicht, maar niets hielp. “Ik weet dat V. een problematisch verleden heeft gehad en mogelijk heeft zij dat ter compensatie op de dieren afgereageerd. Ik acht de kans op recidive (herhaling, red.) hoog.”

De eis luidt daarom een voorwaardelijke geldboete van 10.000 euro, met een proeftijd van drie jaar. Daar komt nog bij als bijzondere voorwaarde een houdverbod voor het houden van meer dan zes paarden en/of pony’s. Hierbij hield zij ook in gedachte dat de twee ‘naar België zijn vertrokken en daar ook een loods zouden huren waar paarden in erbarmelijke staat leven’.


De advocaat van de dochter wilde vrijspraak. “Mijn cliënte vond dat de paarden een tweede kans verdienden. Ze erkent dat de huisvesting niet goed was, maar ze wilde afgedankte paarden opvangen en heeft altijd goede bedoelingen gehad.”, verzekerde de advocaat. Wel of geen goede bedoelingen; de rechter in Dordrecht volgde vorige week de eis van de officier van justitie.

- Offline -


DualPep

Berichten: 73
Geregistreerd: 14-11-13

Re: Paardenverbod voor moeder en dochter uit Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:40

Als het al mij lag hadden ze een algeheel paardenhoudverbod gekregen.
Wel goed dat de nederlandse staat eindelijk wat doet aan verwaarloosde paarden. Alleen wordt er vaak te laat ingegrepen. Ik hoop dat de manier van aanpak nog verder wordt ontwikkeld.
Arme beestjes.

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Paardenverbod voor moeder en dochter uit Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 13:42

Eindelijk gerechtigheid!

[/list][/size]

BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:04

miss_lizje schreef:
Eindelijk gerechtigheid!

Tja, maar als ze nu misschien hetzelfde uitspoken maar dan in Belgie schiet er niets mee op.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Jolliegirl

Berichten: 32953
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Paardenverbod voor moeder en dochter uit Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:10

Eindelijk!
Zal madame nu nog wat op bokt te melden hebben...

Gerechtigheid!!

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:13

gerechtigheid ??
dit is maar de eis ( maar ! ).
ze zijn wss met de noorderzon vertrokken, geldboete is voorwaardelijk, dus hoeven ze niet te betalen.als het onvoorwaardelijk was : van een kale kip valt niet te plukken.
ze schijnen in belgie hun praktijken voort te zetten, dus ze komen er toch onderuit...
als ze hier met meer paarden "betrapt "zouden worden, dan zeggen ze gewoon dat die paarden niet van hun zijn. kan je niks aan doen.
weinig gerechtigheid.

** Alive & kicking ! **

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-13 14:31

Citaat:
Wel of geen goede bedoelingen; de rechter in Dordrecht volgde vorige week de eis van de officier van justitie.
Niet alleen de eis, maar ook de veroordeling.

- Offline -

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:34

Feit dat barendrecht dr eindelijk weg heeft vind ik al heel wat hoor. Ken de persoon in kwesie ook ze heeft "ons" (club in rotterdam) toen ook t 1 en ander geflikt. Ben blij dat ze nu hier teminste verdwenen is. Wat er eventueel in belgie gebeurt hebben wij helaas weinig invloed op. Maar dit is wel een goed begin.

[/list][/size]

spicegirl

Berichten: 9906
Geregistreerd: 31-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:35

okay,maar dan nog een wassen neus..

ben benieuwd, of we hier nog reacties krijgen, van degenen, die haar zo fel verdedigden hier. dat alles een misverstand was..

** Alive & kicking ! **

miss_lizje

Berichten: 6262
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Paardenverbod voor moeder en dochter uit Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 14:37

Er valt weinig uit te leggen of verdedigen als je gezien heb hoe de dieren erbij stonden. Reed er regelmatig langs en was nooit verbetering. Mensen die dat proberen zijn de discussie niet waard omdat ze toch oogkleppen op hebben.

[/list][/size]

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 15:59

Jolliegirl schreef:
Eindelijk!
Zal madame nu nog wat op bokt te melden hebben...

Gerechtigheid!!


Is dit nou nog steeds dezelfde? :?

Jolliegirl

Berichten: 32953
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Paardenverbod voor moeder en dochter uit Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 16:53


iamsam
Berichten: 248
Geregistreerd: 10-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 10:57

Toen ik net dit item las en de politiefoto zag schoot me te binnen dat ik een jaar of 5 geleden daar ben geweest om naar een paardje te kijken, het zag er versleten maar niet al te slecht uit en er liepen een stuk of wat diertjes rond.
Eerlijk gezegd niet veel bizonders, ik weet nog wel dat de oppervlakte niet groot was, dus zoveel dieren op die kleine plek is voor mij niet te bevatten buiten het feit dat er sprake is van verwaarlozing mag deze dame en haar dochter ook behandeld worden voor animal hoarding, want dan ben je in je kop niet helemaal jofel.

RashjaShanti

Berichten: 180
Geregistreerd: 08-06-13

Re: Paardenverbod voor moeder en dochter uit Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:34

Ik heb ook het oude topic hierover gelezen, en het verhaal komt me heel bekent voor.
Er was hier in de buurt ook zoiets, alleen hadden de paardjes daar net wat meer ruimte.

nurlaila
Berichten: 58
Geregistreerd: 13-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 01:36

Deze dame in kwestie ken ik zelf ook. Maar als ik mag zeggen dat ik er niks van geloof dat ze in België zit want Mevrouw moet toch elke dag haar paarden verzorgen en haar auto staat elke avond weer op haar oprijlaan en is in de middag weg. Dus lijkt het me sterk dat ze de benzine die zr verbruikt kan betalen. Ik verwacht eerder dat zij ergens dichtbij haar huis in Nederland ondergedoken zit met haar paarden want als de dierenbescherming erachter komt waar ze is is er een grote kans dat haar paarden weer in beslag worden genomen. Zover ik ook weet heeft ze door een communicatie fout (mevrouw had weer beslag gelegd op de paarden maar het kwam eruit dat ze vrijgegeven waren dus daardoor kon ik mijn paard ophalen maar doordat het niet helemaal klopte moesten alle paarden weer terug naar de mevrouw in kwestie)al haar paarden terug op 1 na en die is nu van mij.


Otti1977

Berichten: 3039
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: in een hutje op de hei!

Re: Paardenverbod voor moeder en dochter uit Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 01:38

Pff ben zo benieuwd waar ze zit


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, amy495, Annash, ComscoreBot, Kinke, larapurdy, supervon78, xAlice en 70 bezoekers