paard & sociaal leven

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 00:59

Hoe combineren jullie je paard(en) en je sociale leven? Is het het 1 of het ander of gaat het goed samen?
Ik doe al 2 jaar lang m'n best om het te combineren, maar ik wordt er een beetje moe van, en ik heb altijd het gevoel dat óf m'n vrienden, óf m'n studie erbij inschieten en op een gegeven moment zelfs m'n rijden. Dan vraag ik me dus af: wat wil je nou eigenlijk, ga dan lekker 2 keer in de week hobbyrijden in het bos of zo. Maar ja, dat wil ik dus niet...

Ik heb de paardjes nu weer op m'n oude stal staan, en woon weer bij m'n ouders, en voor het rijden gaat dat erg lekker (alleen is het zo $%^& ver weg naar les, maar goed). Ik wil er eigenlijk heel graag een wedstrijdpaard bij, maar dan zit ik hier straks in zo'n dorp waar echt nooit iets gebeurt verder. Al m'n vrienden wonen in Wageningen. Wil daar eigenlijk wel op kamers, maar mensen willen dan een sociale huisgenoot. Ja dat ben ik dus niet, want ik moet elke dag naar huis om te rijden. En dan straks ook weer fanatiek op concours. Kan niet te vaak idioot uitgaan midden in de week, want dan komt m'n dag gewoon niet af de volgende dag, t programma is zo druk! En brak op college wil nog, maar brak op je paard schiet niet echt op. Zijn er meer mensen bekend met dit probleem, en hoe lossen jullie dat dan op? Of niet?
Voel me zo superwoman af en toe, alleen ik kan niet vliegen. Maar ja, supergirls don't cry, they just fly, toch Laui?


Dorine
The one and only

Berichten: 4131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 06:21

Ik weet niet of ik je opvrolijken/helpen kan, maar ik denk, ik probeer het toch even Vingers aflikken ...
Je wilt op kamers, niet in een dorp waar nooit iets gebeurt, maar ondertussen wel doorgaan met rijden en een wedstrijdpaard erbij?
Kuch...ahum. Vind het best wel een zwaar programma dat je dan zult hebben. Wees blij dat je nu nog thuis kunt wonen waardoor je gewoon door kunt rijden met je paard terwijl je studeert. Velen konden dat niet en moesten hun paard verkopen, ook vanwege studiekosten.
Hoe lang moet je nog met die studie? Ik zou gewoon de studie afmaken, als het mogelijk is thuis blijven wonen en anders daar op kamers, en ja, je vrienden gaan wel lekker uit, maar die rijden niet. Je kunt kiezen tussen hobby "de kroeg" of hobby "de stal".
Dit bedoel ik niet nadelig ten opzichte van degenen die lekker uitgaan, maar als je door wilt gaan met rijden zul je toch een keuze moeten maken.
Als je je studie afmaakt, weet je tenminste zeker dat je in de toekomst jouw eigen paard kan financieren. Tenslotte kunnen jouw ouders daar het geld wel voor hebben, maar die worden ook een dagje ouder, en jij gaat ooit het huis uit...
Veel sterkte en hou gewoon vol. Dit zal een moeilijke tijd zijn, en misschien dat een verzorgster/bijrijdster nog iets is?
Keep on going superwoman:
make your own destiny!!!
Groetjes, Dorine.

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 07:59

Ja zep ik ken het probleem. Mijn vrienden zijn een aantal van Bokt en van stal dus mooi gecombineerd. Voor de rest is het gewoon moeilijk heb weinig tijd over. Omdat ik ook nog samenwoon heb ik sinds mei Karin (Bokt) als bijrijderster puur omdat hij teveel energie heeft en veel tijd vraagt (Leysander - v. Faram x Onxy). Hierdoor heb ik 2 dagen in de week wat meer tijd voor andere dingen dan paarden.

Mijn vriend is niet echt dol op paarden dus dat is ook lastig. En nog een probleem mijn schoonouders wonen in Emmen en wij in Nieuwegein (Utrecht) dus dat is zeker 1.5 uur rijden en als we langsgaan kost met dat een weekend. Dus Leys uitbesteden enz.... wat ik niet leuk vindt.

Brak op je paard moet je inderdaad niet doen. Toch weet ik dat Leys er altijd voor me is en sommige vrienden moet je maar afwachten dat ze er voor je zijn. Als mag ik op dit moment niet klagen. Zoek vrienden in het paardenwereldje dat is veeeeeeel makkelijker. En natuurlijk je studie afmaken.

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 08:14

Tja, ik heb eigenlijk alleen nog maar vrienden en kenissen die ook eigen paarden hebben.
Dat zijn mensen die het gewoon begrijpen als je een aantal maanden niets van je laat horen.
Ik laat me nu niet meer opjagen, dat heb ik een aantal jaar namelijk wel gedaan waardoor de paarden als een soort verplichting op het programma stonden.

Marjolein

Berichten: 11627
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 08:25

hmmm mijn sociaal leven is vrij nihil geworden. zit gelukkig nog op school waar ik een groot deel van mn vrienden zie/zag (meeste hebben net examen achter de rug) en afentoe in t weekend nog. of op mn werk maar niet zoveel meer als voordat ik Ailin had. heb gewoon niet zoveel tijd en puf meer om dat ook nog allemaal te doen. De mensen die echt mijn vrienden zijn spreek ik gewoon nog wel.
heb ook moeilijk jaar gehad en ik ben er wel achter gekomen wie mijn echte vrienden zijn. die waren er altijd. en vonden niet opeens iemand anders veel belangrijker omdat ik ze gweoon kon afsnauwen.
ik kan je niet echt een tip geven hierbij. maar ik dnek wel dat veel mensen ook wle begrijpen dta er ook tijd naar je paard moet gaan ipv maar in de kroeg hangen.

Kleine muisjes hebben kleine wensjes
Beschuitjes met gestampte mensjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 08:25

Mijn moeder maakt zich altijd erg zorgen over mijn sociale leven, 'een paard is geen men's....' van die teksten etc. Op stal heb je toch meestal wel genoeg mensen om je heen?
Op een of andere manier weet ik eea wel te combineren. Mijn programma ziet er zo uit: elke dag werken in totaal 40 u per week. Elke avond naar mijn paard, 2 keer per week lesgeven cq paarden rijden, cursus (gaat even heel langzaam), vriendje, familie en vrienden. De volgorde is trouwens een beetje willekeurig.
Voor vrienden die in de buurt wonen heb ik wat meer tijd dan voor vrienden die ver weg wonen. Veel van mijn vrienden hebben ook wel iets met paarden, niet allemaal.
Op een of andere manier is het allemaal wel te doen hoor, soms lopen dingen wat traag vanwege tijdgebrek.
Als ik jou was zou ik lekker thuis blijven wonen om je studie af te maken, daarna zie je wel weer verder.

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 08:32

Mijn paard IS mijn sociaal leven...hahahahaha *LOL* *LOL*
Nee serieus, heb gemerkt dat ik in de loop der jaren vooral veel vrienden verzameld heb die ook in de paarden zitten.
Nog een paar goede vrienden van voor die tijd over, maar veel is ook verwaterd...

Tender
Berichten: 2359
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 08:33

tja, ik zeg niet dat het DE manier is hoor, maar mijn vriend en ik hebben gelukkig samen onze liefde voor paarden, dus dat is niet moeilijk te combineren, maar samen met de full-time baan, een huishouding en de zorg voor onze 5 paarden (en nog 1 die te koop staat, dus eigenlijk 6), blijft er voor vrienden en familie weinig tijd over! 1 avond per week help ik een goede vriend van mij door middel van Reiki, maar verder, nee, geen tijd voor! Jullie hier op bokt zijn mijn vrienden! Maar ik heb het idee dat de meetse mensen om mij heen hel goed snappen dat ik niet meer tijd hebben! En mensen die het niet snappen (o.a. mijn zusje): pech! Sorry hooor, maar daar kan ik niets aan doen! Ik heb ook geen commentaar op haar manier van leven!

Maar volg je hart, en dan weet je zeker dat je de goede keuze zult maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 08:41

Ik ben, net als Ten, gezegend met een partner die "het virus" gelukkig ook heeft gekregen, dus da's al een probleem minder. Maar verder? Tja.......
De enige mensen die ik regelmatig zie zijn dus wel m'n collega's en stalgenoten..... Maar dat zijn gelukkig ook hele leuke mensen, dus daar bof ik mee.

Maar juist omdat er gewoon niks anders meer is dan paarden, Bokt, paarden en Bokt, zit ik er heel sterk over te denken om Bokt te laten vallen, zodat er meer tijd over is om eens wat "anders" te gaan doen.
'k Zat laatst weer eens in een kroegje lekker slap te zwammen (ben ik errrreg goed in) en dat was toch ook wel weer eens leuk. Was al twee jaar niet meer in die tent geweest.......

Als ik jou was, zou ik lekker thuis blijven wonen, scheelt een hoop!

Sonja

UrbanL

Berichten: 14584
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Somewhere only I know....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 08:48

Heeee Sonja niet bokt laten vallen hoor ???

Je kan ook wat minder bokken maar wij zijn toch mensen een een beetje vrienden of niet ???

Gr Pris

Leef en Strijd vergeet het einddoel Maak de reis
tem je angst en hou je dromen niet gevangen
adem vrij alles gaat voorbij wat niet geniet dat gaat verloren voor altijd ♥

Leef en strijd - 3JS

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 08:54

Mijn hele sociale leven speelt zich af op de manege! Alhoewel, ik heb natuurlijk ook vrienden van buiten de manege. Maar de meeste zitten toch daar. Dus voor mij is het geen probleem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 08:57

Tsja, je kan gewoon niet alles hebben. Ik had ook best op kamers gewild maar dan had ik mijn paard weg moeten doen, dat kan ik niet dus. Het is gewoon een keuze die je moet maken. Ik heb naast de paarden-contacten amper andere sociale contacten.
Mijn leven bestond uit studie, werken en paard. dan heb je niet veel puf meer om flink te gaan feesten. Deed ik wel af en toe natuurlijk maar niet zoveel als mijn studiegenoten.
Nu krijg ik betaald voor mijn afstudeeropdracht dus hoef ik er even niet bij te werken maar ik zal vanaf juli toch echt weer een bijbaantje moeten hebben als ik mijn studie verder afrond.
Ik woon nu samen dus ik zie gelukkig mijn vriend wel elke dag en we gaan in het weekend vaak samen een stuk wandelen met mijn paard.
Ik sta met mijn paard op een hele gezellig manege dus daar klets ik flink wat af met iedereen.


_________________
<font color="blue" size="2"><i>"Een beetje Consideratie, een beetje om Anderen Denken, dat maakt een groot verschil. Dat zeggen ze tenminste"</i> -Eeyore </font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Katrien op 2001-06-08 09:58 ]</font>

carola

Berichten: 8681
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 09:10

Ik heb twee paarden en altijd te weinig tijd. Ik vond dit wel een interessante vraag, omdat ik volgend jaar ook ga studeren (ook in wageningen!).
Ik blijf het eerste jaar zo wie zo thuis wonen voor de paardjes. Maar ik heb het nu al erg druk.
Ik heb school, waar ik veel aan moet doen, 2 paarden dus (die NIET in pension ofzo staan), een baantje om die knollies te betalen én een vriend die niet kan paardrijden.... De meeste vrienden ken ik van school, van paardrijden of uit de kroeg.
Ik heb voor mezelf keuzes gemaakt over wat ik zelf het belangrijkste vind.
De paarden komen voorop (en dus ook het werk), dan school (anders kom ik nooit in wageningen), dan m'n vriend (tja, we zien elkaar niet echt vaak maar de telefoonrekening is wel heel erg hoog...) en dan de vrienden uit de kroeg.
Ik heb het geluk dat ik heel goed tegen weinig slaap kan, anders had ik het ook niet gered...
Hoe ik dat ga doen als ik studeer, dat weet ik nog niet. Misschien moet dan toch één van de knollies weg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 09:10

Citaat:
Op 2001-06-08 09:48, schreef Prisca:
Heeee Sonja niet bokt laten vallen hoor ???

Je kan ook wat minder bokken maar wij zijn toch mensen een een beetje vrienden of niet ???

Gr Pris



Oh absoluut, er zijn hier verschillende mensen waar ik echt aan gehecht ben geraakt. Sommige mensen die ik bewonder om wat ze doen/deden, sommigen omdat ik ze als mens gewoon hartverwarmend vind, sommigen omdat ze me elke dag weer met een grijns achter m'n computer laten zitten, en sommigen die ik achter het behang zou willen plakken.

Maar de pest van minder Bokken is dat je zo verdomd veel mist, en dus weer veel langer bezig bent met "bijbokken"....
'k Weet het nog niet....
Ik ga nu uitloggen, en het hele weekeinde niet Bokken. Experimentje!

Allemaal een heel fijn weekeinde, enne.... de meesten van jullie vind ik hartstikke lief en zou ik echt enorm missen hoor!!!

Sonja

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 09:15

Sociaal leven? Heb ik ook niet echt, zeker nu niet met twee paarden.

Ik ben het met Dorine eens dat je beter thuis kan blijven wonen en je studie afronden. Ondertussen fijn rijden en af en toe eens uitgaan. Maak voor de weekeinden een keuze: ga ik eens echt uit, zodat ik er weer een week of wat tegenkan of ga ik een wedstrijd rijden. "En, en en" is vaak erg moeilijk, wat dat betreft kun je beter "of, of of" doen. Dan krijg je wat meer rust en doe je ondertussen alles wat je doet wel goed. Anders raak je gehaast in alles en raak je ook nog eens gefrustreerd omdat het misschien allemaal niet helemaal gaat zoals je wilt.

Ik ben zelf op 19--jarige leeftijd uit huis gegaan en heb gestudeerd. Had echt helemaal nergens geld voor en achteraf heb ik spijt dat ik toen niet thuis ben blijven wonen. Geeft zoveel meer rust, zodat je je aandacht beter op je studie kunt richten en ook nog wat geld overhoudt voor leuke dingen.

Sterkte! Mieke

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 09:39

Hoi allemaal,

Ik heb ook niet echt veel tijd voor een 'sociaal leven'. Ik heb m'n eind-examen er net op zitten en werk nu 3 volle dagen per week. Ik verzorg 3 shetten en 1 paard. Als ik gewerkt heb rijd ik altijd nog ff een van hun en poets de rest even. En op de dagen dat ik vrij heb ben ik daar de hele dag. 1 van de shetten rijden, het paard rijden en minimaal 1 shet voor de kar zetten. Al m'n vriendinnen hebben een eigen paard/pony of rijden zelf ook dus die hebben er alle begrip voor. En als ik een keer met iemand bij moet kletsen komen ze maar mee naar de pony's. Ongeveer 1x in de week komt er nog een meisje en die krijgt les op de grootste shet van mij en Tamara(bazin van alle paarden). Ik heb nog net genoeg tijd om ongeveer 1x in de 1 a 2 weken naar m'n oma's te gaan en de rest van de tijd zit ik meestal te bokken.
Je moet gewoon doen wat jou het beste lijkt. Maar zorg niet dat je dagen zo vol komen te zitten dat er niets geks moet gebeuren om in de problemen te komen(oke, doe ik op het moment wel maar dat komt omdat er net 2 weekjes 1 shet bij is en ik heb van het week eind gehoord dat ik dat paard mag rijden en met haar naar les mag, ik moet dus nog even puzzelen hoe ik m'n tijd goed in kan delen).
XXX
Ciska

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

sanderijn
Berichten: 5643
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: daar waar het altijd lijkt te waaien....

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 10:29

idd een goed topic

ik heb veel vriendinnen gekregen door de eerste stal waar ik met tink stond.daar heb ik nog steeds heel leuk contact mee en met aline ga ik altijd mee op de wagen(tweespan)en met mare,die woont hier zowat om de hoek,ga ik zowel naar de paarden,als naar de fil,skaten of wat dan ook.we kunnen het gewoon erg goed vinden.
mijn andere goede vriendin heeft geen paard maar vind het altijd reuze leuk om mee te gaan naar tinkie.en anders gaan we stappen in het weekend ofzo.
en nog een andere vriendin heeft ook niets met paarden,maar daar ga ik gewoon gezellig op bezoek.
het is wel zo dat ik ze allemaal natuurlijk niet elke dag zie.
maar de paarden is voor mij een groot deel van mijn sociaal leven geworden,daarnaast vind ik dat het nog aardig te combineren is met de andere vrienden.
soms vind teun het wel jammer dat ik altijd zoveel bij de paarden ben.
daarom plannen wij van die speciale avonden voor onszelf:filmpje huren,avondje stappen,gewoon wandelen ofzo.
het is een beetje aftasten en prioriteiten leggen.maar mijn paardje staat wel bij alles voorop.
gelukkig heeft mijn vriend daar begrip voor en al mijn andere vriendinnen ook.

soms is het beter om te zwijgen

Von

Berichten: 1188
Geregistreerd: 30-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 11:16

Tja, hoe ziet mijn indeling er uit??? Hele week werken, heen en weer crossen tussen paardjes en thuis (zeer handig, paardjes in Drenthe en huis in Amstelveen), vrienden hebben zich vanzelf een beetje uitgedund tot "paardenvrienden". Ben sinds kort ook weer gaan sporten, en heb van de week huis geschilderd en veranderd, dus op de een of andere manier lukt het toch wel. Scheelt een stuk dat manlief alles leuk vindt en dat pa een stukje helpt met verzorging van paarden. Eigenlijk heel makkelijk: prioriteiten stellen, en op de een of andere manier gaat dat heel makkelijk eigenlijk.
groetjes Yvonne

Geen paarden meer, ook niet meer rijden, veel andere bezigheden maar bokt blijft leuk af en toe

Shaienne

Berichten: 4933
Geregistreerd: 02-04-01
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 11:36

Ik zit de hele dag thuis, alleen maar te bokken.
Kep verder geen vriendinnen, alleen via de paarden.
1 keer per dag ga ik naar mn grote vriend: mijn verzorgpaardje en mijn mens-vriend Floris.

En tja, dat was het wel weer.
saai he?
Ben blij als ik straks weer naar school kan. (ben gestopt met opleiding)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 11:40

ik hoef ook niet echt een keuze te maken, die heb ik in m'n hoofd al lang gemaakt eigenlijk. Ik heb namelijk voorheen op kamers gewoond en had de paarden op een stal vlakbij. Thuis staan ze ook in pension dus qua kosten ging dat gelijk door, behalve voor mij dan... Om en de beesten helemaal alleen te doen, en te werken, en te studeren, en een sociaal leven, dat ging niet dus daarom ben ik weer thuis gaan wonen. Heb nu voor de paarden weer voldoende tijd en kom ook aan studeren toe. Alleen, ik zie dus bijna nooit iemand! Mijn ouders zijn heel makkelijk daarin en lenen me regelmatig een auto uit zodat ik toch kan gaan, maar echt lekker is dat toch ook niet. Ik heb dan ook nooit tijd om "leuk te blijven logeren" want ik zit de andere morgen al weer heel vroeg in de bus. En vriendinnen vinden het wel leuk dat je ook een beetje "quality-time" met ze doorbrengt en niet alleen ff komt slapen. Ik wil gewoon niet kiezen!!
Waar ik ook een beetje "bang" voor ben, is dat ik straks geen enkel ander gespreksonderwerp meer heb dan paarden. Nu interesseert mij dat mateloos, maar toch... Vriendschap en uitgaan is voor mij meestal iets doen op de studentenvereniging, en daar kom je nu eenmaal heel uiteenlopende mensen tegen. Het is erg leuk en gezellig maar ook gewoon "nuttig" om eens met hen te bomen, toch? Ik kan dat niet zo goed verwoorden, maar het is een beetje wat de moeder van Lov ook heeft geloof ik.
Maar ja, ik wil gewoon wedstrijdgericht bezig zijn en dat gaat niet samen geloof ik.

Nimber

Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 12:01

Tja mijn paard is mijn sociale leven.
Ik werk overdag als tandartsassistente en dan zie je vrij veel verschillende mensen. Iedereen maakt wel een praatje.
Uit mijn werk ga ik naar stal waar ik 2 goede vriendinnen heb.
Anouk is vooral mijn lol vriendinnetje we rijden bijna altijd samen en ze gaat ook altijd mee op wedstrijd. we hebben ondanks dat ik bijan 4 jaar ouder ben erg veel lol.
als ik vroeg moet starten blijft ze ook slapen en dan praten we vaak tot erg laat maar vooral over paarden en dingen als films echt vertrouwlijk dat niet.

Janneke is een goede vriendin die ik eigenlijk weinig buiten de paarden zie met haar bespreek ik wel vertrouwlijke dingen vaak tijdens buitenritten enzo.
Een stalgenootje van ons ging op vakantie en toen hebben we daar op het huis gepast.
we hebben tot kwart over 6 in de ochtend gepraat samen met doree erbij.

Alles buitend e paarden doe ik eigenlijk met mike ik ga niet zo veel meer uit omdat ik wedstrijden nu belangrijker vind.
met problemen kan ik nu bij jullie terecht dus jullie zijn ook een stuk van mijn sociale leven geworden gek he?

Renate zie ik dan ook buitenbokt en ondanks dat weveel lol hebben zijn wij ook regelmatig serieus bezig.
Tja verder heb ik gewoon heeeeeeeeeeel veel kennisen ik zie niet snel iemand als een vriendin

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 12:07

Sociaal leven? Hahaha, wat is dat?
Ik heb op zich vrij veel vrienden, maar veel wonen er aan het vaste land. Vaak hoor ik, Jantina, kom toch eens gezellig een weekje bij ons logeren!
Maar ik kan toch niet zomaar bij mijn beesten weg? Hihi, nou ja, kan best, maar liever niet!
Isolda, Berber en Udinde zijn dus mijn sociale leven, ben of aan het werk, of bij mijn vriend, of bij mijn paarden.
Maar ik geloof dat ik best lieve vrienden heb, want ze hebben er eigelijk allemaal wel begrip voor. En als ze willen komen ze maar bij mij op "vakantie"!


Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 12:19

Twee van mijn vriendinnen rijden ook paard, waarvan één vriendin een eigen pony heeft.
Mijn andere vriendin woont vlak bij mij, heeft verder ook niks met paarden ofzow, maar als ik 'middags bezig ben met de pony's komt zei s'avonds, of andersom, maar ook niet zo heel vaak hoor. Want meestal leerde ik s'avonds, maar ja, heb nu examen gehad, dus er valt weinig te leren *LOL*

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 12:32

Ik lees wel dat het mij net zo vergaat als iedereen hier. Weinig sociale contacten met vroegere vrienden. de mensen waarmee ik sociale contacten heb, zowel over email als in het dagelijks leven zijn nagenoeg allemaal paardenmensen. Ik heb toch niet het gevoel dat ik iets mis hoor.

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-01 12:55

Sociaal leven???? Wat is dat. Verward
Ik had alles lekker voor elkaar, twee paardjes, leuke stal met mensen. Ik had plannen om in het dorp te gaan wonen en dan nog een hobby erbij nemen voor wat meer contacten.
Maar nee. Op stal ging alles fout, s'winters konden we niet meer rijden, er werden beloftes gedaan die niet waargemaakt werden en de sfeer werd daar door allen maar slechter. Vorige week heb ik de knoop doorgehakt en ben verhuisd naar een andre stal met als gevolg dat mijn oude stalgenoten me nog even een flinke trap na gaven, de pensionhouder niet meer normaal tegen me kon doen en ik een van mijn paarden moet verkopen.(heb daar 3 jaar gestaan en vaak geholpen en veel lol gehad)
Ja leuk sociaal leven die door andere even in 2 dagen verkanlt wordt.
Dus nu begin ik maar weer eens opnieuw , nieuwe mensen , nieuwe omgeving en op zoek naar een plek om straks (over pakweg 1,5 jaar te gaan wonen).
De enige mensen die in nu nog zie zijn mijn collega's , daarnaast heb ik nog 1 goede vriendin maar die zie ik nu ook niet zoveel meer. Ik houd totaal niet van uitgaan en zit nu ook echt in een enorme DIP!!

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Lanoca, Sting en 32 bezoekers