Vintage stijlen, wie nog meer?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Vintage stijlen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-14 17:21

Hoi,

Ik ben al een tijdje helemaal weg van kleding make-up en haar uit de jaren 40 en 50 alles eraan trekt me zo erg. Ik vind het ook echt super leuk om de rekken van tweedehands winkels af te gaan voor iets leuks. Dus ik dacht er zijn vast meer mensen op bokt die gek zijn op vintage(repros) en ik dacht dat is leuk om erover te praten :). Misschien ook over muziek, haarstijlen en make-up. En het hoeft natuurlijk niet persee van de jaren 40 50 te zijn. Mag ook andere decennia zijn.

Ik heb ook een blog over rockabilly kleding etc. op ebay, maar ik heb hem al een tijdje niet meer bijgewerkt: http://rock-n-ebay.blogspot.nl/. En ik ben aan het oefenen op vriendinnen om ze te pimpen als pinups, dat gaat me nog erg goed af. Dus als daar nog vrijwilligers voor zijn, want ik wil graag oefenen :P.

Ik heb alvast een paar goede linkjes:
http://www.lindybop.co.uk/ Dit is een maker van jurken, deze kun je direct van deze site kopen dan zijn ze zelfs nog goedkoper als je ze op marktplaats vind

http://www.superkawaiimama.com.au/ Dit is een blog met veel tutorials en inspiratie

yeah, ik hoop dat er reacties komen.

braooop


Freya6

Berichten: 2473
Geregistreerd: 27-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:26

hoi, ik ben ook vintage fan, en maak van allemaal retro dingen nieuwe dingen. Kijk maar eens op mijn website http://www.hannahdingen.nl :) groetjes
is trouwens wel meer jaren 60 / 70 wat ik leuk vind.
Vrienden van me hebben hun hele huis in jaren 50 stijl.

'Techniques are nothing if you can't read the horse' Pat Parelli

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:31

Ik ook ja, maar ik ben ook meer van de jaren 60/70 :j Geweldig leuk is het gewoon, ook van die leuke jaren 70-klokken enzo, leuke meubels :D

Hanmar
Advies Mies

Berichten: 16983
Geregistreerd: 28-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:32

Dit topic hoort denk ik meer thuis op LZP, dus daar verplaats ik het even heen voor je. :)

MW -> LZP

“I am a brain, Watson. The rest of me is a mere appendix.”
― Sherlock Holmes (Arthur Conan Doyle)

PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Vintage stijlen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-14 17:43

bedankt voor het verplaatsen. Ik wist niet waar ik het moest laten sorry.

@freya, je hebt een mooie site :) Vind het altijd heel leuk als mensen oude spullen nieuw leven geven.

Ik hou sowieso van ouderwetse dingen haha. Ik vind die simpele friese boer van man bijt hond ook echt super cool.

braooop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:45

Ik vind de kleding zoals in je eerste link echt heel erg leuk :j Het is alleen zo 'dressed up', leuk voor naar een bruiloft of feest ofzo, maar die heb ik nauwelijks. En of ik het ook zonder zo'n gelegenheid zou dragen :=

Ik vind vintage meubels ook supermooi, daar kom vast iets van in mijn huis straks. Vooral de dingen met moderne look <3

belle_boef

Berichten: 10716
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 17:45

Bij topvintage.nl hebben ze ook een leuke collectie.

PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-14 18:14

Blijheid schreef:
Ik vind de kleding zoals in je eerste link echt heel erg leuk :j Het is alleen zo 'dressed up', leuk voor naar een bruiloft of feest ofzo, maar die heb ik nauwelijks. En of ik het ook zonder zo'n gelegenheid zou dragen :=

Ik vind vintage meubels ook supermooi, daar kom vast iets van in mijn huis straks. Vooral de dingen met moderne look <3


Moet je gewoon doen. je klasgenoten/collegas/vrienden/familie wennen er vanzelf aan haha. Meeste mensen vinden het alleen maar leuk. Ik krijg vooral leuke reacties van oude mensen :+ moest ik in het begin wel een beetje aan wennen. Maar meestal bedoelen ze het alleen maar goed en het zijn nooit vieze opmerkingen. Vaak gewoon van wat zie je er mooi uit. Vind dat altijd wel lief, kerels van mijn leeftijd durven dat niet. Het doet me altijd aan dit liedje denken: http://www.youtube.com/watch?v=5U6HvLz_UJg

braooop

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:28

Dochterlief danst heel wat weg hier: http://www.roffaswing.nl/
Is de dansstijl van de jaren 30-40 en het liefst in bijpassende outfit!
Dus dan gaan we naar: https://www.facebook.com/VintagePerKilo
Zó leuk wat je daar kan vinden!
Van 'nieuwerwets tot ouderwets' , van broek tot bloes, van schoen tot hoed, van rok tot jurk.
Heeeeerlijk om door oude meuk te neuzen en er soms juweeltjes voor een kiloprijs weg te halen!
*waar is hier de hysterische smiley* ow, deze *\%/*

Vooruit is niet altijd rechtdoor

PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Vintage stijlen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-14 18:40

JA ik wil echt naar vintage per kilo. Maar kan alleen op zondag en ben altijd bang dat al het beste er dan al uit is gepikt. Is dat zo of niet?

braooop

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 18:47

PocoGaucha schreef:
Blijheid schreef:
Ik vind de kleding zoals in je eerste link echt heel erg leuk :j Het is alleen zo 'dressed up', leuk voor naar een bruiloft of feest ofzo, maar die heb ik nauwelijks. En of ik het ook zonder zo'n gelegenheid zou dragen :=

Ik vind vintage meubels ook supermooi, daar kom vast iets van in mijn huis straks. Vooral de dingen met moderne look <3


Moet je gewoon doen. je klasgenoten/collegas/vrienden/familie wennen er vanzelf aan haha. Meeste mensen vinden het alleen maar leuk. Ik krijg vooral leuke reacties van oude mensen :+ moest ik in het begin wel een beetje aan wennen. Maar meestal bedoelen ze het alleen maar goed en het zijn nooit vieze opmerkingen. Vaak gewoon van wat zie je er mooi uit. Vind dat altijd wel lief, kerels van mijn leeftijd durven dat niet. Het doet me altijd aan dit liedje denken: http://www.youtube.com/watch?v=5U6HvLz_UJg


Wat andere mensen van me denken vind ik niet zo belangrijk, ik vind het gewoon zelf niet zo bij me passen :) Net zoals ik bij een vriendin van mij de gothic stijl heel gaaf vind, maar ik het zelf niet zo gauw zou dragen.

_Micha_

Berichten: 8577
Geregistreerd: 26-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 19:00

PocoGaucha schreef:
JA ik wil echt naar vintage per kilo. Maar kan alleen op zondag en ben altijd bang dat al het beste er dan al uit is gepikt. Is dat zo of niet?

Mijn ervaring is helaas van wel. Wij kwamen er op een zondag en we waren echt een beetje teleurgesteld, tot dat we dus van iemand hoorde die daar werkte dat alles al bijna weg was.

Ik heb er wel echt een geweldige tas gekocht, mijn oma vind 'm ook echt geweldig :))

PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Vintage stijlen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-14 19:04

oke, dan moet ik gewoon een keer proberen om op zaterdag 's avonds te werken zodat ik er voor mijn werk heen kan. wil het echt heel graag. Maar om er nou voor vrij te vragen is ook weer erg overdreven en duur.

braooop

Freya6

Berichten: 2473
Geregistreerd: 27-02-12

Re: Vintage stijlen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 20:54

Mijn hele huis is retro ingericht, ik spaar ook brabantia blikken, al die oranje met bloemen heb ik in mijn keuken. Zal eens kijken of ik een foto kan uploaden.

'Techniques are nothing if you can't read the horse' Pat Parelli

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 09:31

Topvintage is inderdaad een hele leuke kledingshop.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

MarvanTom

Berichten: 4253
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:49

PocoGaucha schreef:
JA ik wil echt naar vintage per kilo. Maar kan alleen op zondag en ben altijd bang dat al het beste er dan al uit is gepikt. Is dat zo of niet?

Nou, wij gaan meestal op de 2e dag en we hebben ze zien bijvullen, maar het zou goed kunnen dat op de 1e dag meer keuze is.
Maar ach, wat je niet ziet, mis je niet. ;)

Echt, je zou moeten gaan, al is het maar om iedereen hysterisch door de rekken te zien graaien en met een hele stapel kleding naar de zijkant te zien rennen om te passen. _O-

Vooruit is niet altijd rechtdoor

katjen
Berichten: 261
Geregistreerd: 22-10-05
Woonplaats: schwerinsdorf

Re: Vintage stijlen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 12:59

Hier ook een vintage gek maar vooral vintagejurkjes ben er gek op.

Jespri

Berichten: 9628
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Noord Holland

Re: Vintage stijlen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 13:10

Hier nog iemand die gek is op vintage. :D Vooral de jurken en de hoge taille rokken, vind ik geweldig.
Ik koop mijn kleding meestal bij Zalando en dan vaak uit de Mint&Berry collectie.

Alles wat je aandacht geeft groeit - Aristoteles

PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-14 19:54

die mint&berry collectie is gaaf joh!. Ik zocht een leuke jas en denk dat ik er daar eentje van ga bestellen morgen.

Had laast ook een hele gave jas aan in een kringloop echt een donkerblauwe met van die knopen en een riempje. Maar hij kwam tot mijn enkels. En dat vond ik een beetje te gek, dan zou ik hem nooit aan doe omdat ik bijna altijd overal naartoe fiets. en hij was niet geschikt voor de fiets :+

braooop

Knudd

Berichten: 1561
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Vintage stijlen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:00

Aanrader is om ook eens langs te gaan bij kringloopwinkels :) Daar ligt veel troep, maar soms kan je er hele mooie kledingstukken vinden.
Ik draag nu voor een tweede winter mijn Noppes jas van 5 euro, ben nog steeds gek op dat ding (dank ú mama!!) <3


Erwin89

Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-06-11
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:02

is dit een topic over alleen vrouwenkleding van vroeger? of over het alles van vroeger? zelf ben ik ook helemaal gek van vroeger, en dan vooral jaren 70 :j

juniper

Berichten: 1561
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 20:06

Vintage per kilo, hoevaak per jaar wordt dat georganiseerd? Zodra ik weer in Nl ben (augustus) ga ik het zeeeeker in de gaten houden, wat mij betreft is het een vd aanraders van het jaar.

PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-14 21:04

Erwin89 schreef:
is dit een topic over alleen vrouwenkleding van vroeger? of over het alles van vroeger? zelf ben ik ook helemaal gek van vroeger, en dan vooral jaren 70 :j

ja alles :) Alleen kleding is ook maar zo saai :P

Vintage per kilo wordt best wel vaak georganiseerd. Als je op 'vind ik leuk' klikt op de facebook pagina kun je bijhouden wanneer het telkens is. Het is nu dit weekend ergens bij groningen en volgende week in Amsterdam. Ik twijfel nog of ik er dan zondag heen ga. Eigenlijk mag het niet. Ik heb twee dure haar en make up boeken gekocht.

Ik heb trouwens nog een tip, heb laatst deze schoenen bij de primark gekocht voor 15 euro, ze hebben ze ook in het fel rood. Vind ze echt zo gaaf, en al helemaal voor 15 euro.
Afbeelding

Mijn webcam flopt een beetje. Ik kan morgen wel mooiere foto's maken. :P.
Laatst bijgewerkt door PocoGaucha op 18-01-14 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

braooop

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Vintage stijlen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:09

Wat kost een kilo vintage?
Wil nog een mooie vintage jas hebben.. maar ja, die zullen wel snel weg zijn.
(uiteraard heb ik een bepaalde in gedachten.)

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

PocoGaucha

Berichten: 3683
Geregistreerd: 13-03-12

Re: Vintage stijlen, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-14 21:11

het is geloof ik max. 15 euro per kilo. Een hele zware wollen of leren jas tikt dus best wel aan denk ik.

braooop


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Amazonbot, Athena1982, DearDarling, GoogleAdsense, Marie111, Nicje87, nimbletje, Queijo, Siebel en 50 bezoekers