Ervaringen melanomen en klassieke homeopathie

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Salinera74
Berichten: 13
Geregistreerd: 12-07-12

Ervaringen melanomen en klassieke homeopathie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-13 00:04

******OPROEP*****

Voor mijn scriptie voor de opleiding klassieke homeopathie voor dieren ben ik op zoek naar informatie over melanomen bij paarden en diens behandeling met klassieke homeopathie.
Heeft iemand hier ervaring mee, dan zou ik dit graag van jullie horen.
Alvast bedankt!


ThePast03
Berichten: 49845
Geregistreerd: 01-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 01:01

ED --> MD

Habore

Berichten: 1127
Geregistreerd: 03-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 10:00

Bestaat daar een homeopatische behandeling voor?
Voor melanomen bij schimmelpaarden?

Annepony
Berichten: 61
Geregistreerd: 10-02-08
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-13 23:54

Mijn schimmel andalusier is erg gevoelig voor melanomen en daar is er ook 1 zo'n 2 jaar geleden verwijdert nu had ze er ook 1 onder haar oog en hierbij heeft klassiek homeopaat voor dieren Leonie noordhoek bij geholpen en deze is nu weg misschien kun je haar benaderen!

marietje1000

Berichten: 781
Geregistreerd: 31-01-12

Re: Ervaringen melanomen en klassieke homeopathie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-13 01:26

Er zijn inderdaad mogelijkheden in het alternatieve circuit om melanomen te verwijderen. Met homeopathie of met bioresonantie bijvoorbeeld.

Ik geloof heilig in bioresonantie.

http://www.passievoorpaarden.nl

Salinera74
Berichten: 13
Geregistreerd: 12-07-12

Re: Ervaringen melanomen en klassieke homeopathie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-01-14 22:24

Bedankt voor jullie reacties..
Ik ben heel benieuwd of er positieve ervaringen zijn met homeopathie en melanomen ook op langere termijn..alle info is welkom!
Tevens ben ik op zoek naar paarden die homeopatisch behandeld willen worden voor deze aandoening.

Ollientje86
Berichten: 56
Geregistreerd: 01-01-14

Re: Ervaringen melanomen en klassieke homeopathie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 22:57

Mijn schimmel heeft 2 melanomen in de mond, en onder de staartwortel. Hij heeft daar geen hinder aan, alleen hij kan dan geen enkel gebroken bit meer in.

Waar de ruiterkunde ophoudt, beginnen de hulpteugels :(

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:03

Zoals Annepony hierboven zei heb ik inderdaad haar paard met succes behandeld met homeopathie. Dus het is zeker mogelijk!

Cum Laude afgestudeerd klassiek homeopaat voor dieren
http://www.leonienoordhoek.nl
http://www.facebook.com/dierenhomeopathie

Anoniem

Re: Ervaringen melanomen en klassieke homeopathie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 17:06

Wietolie met een hoog CBD gehalte blijkt goed te werken. Google maar eens....

Salinera74
Berichten: 13
Geregistreerd: 12-07-12

Re: Ervaringen melanomen en klassieke homeopathie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-14 16:05

Hoi Leetje,

Dat is fijn om te horen.
Mag ik je PB voor meer informatie?

Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:17

Salinera74 schreef:
Hoi Leetje,

Dat is fijn om te horen.
Mag ik je PB voor meer informatie?


Dat mag altijd!
Mag ook per mail, wat je fijn vind ;)

Cum Laude afgestudeerd klassiek homeopaat voor dieren
http://www.leonienoordhoek.nl
http://www.facebook.com/dierenhomeopathie

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:23

russel schreef:
Wietolie met een hoog CBD gehalte blijkt goed te werken. Google maar eens....

Maar dat is niet wat de TS zoekt. Wat jij bedoelt zijn kruidenmiddelen met in ieder geval iets van een (mogelijk) werkzame stof.
De TS wil graag weten of er ook mensen zijn die tumoren met een vrijwel oneindig verdunde oplossing, waar die werkzame stoffen dus juist níet in zitten, hebben laten behandelen.

Schoentje, kerstmuts en [o]

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 16:38

Geef maar een suggestie.

De suggestie die ik geef is al aantoonbaar succesvol geweest, een berg aan informatie over te vinden, officiele medische instituten en artsen die daar mee bezig zijn...

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 17:07

russel schreef:
Geef maar een suggestie.

De suggestie die ik geef is al aantoonbaar succesvol geweest, een berg aan informatie over te vinden, officiele medische instituten en artsen die daar mee bezig zijn...

Ik denk dat dat misschien een hele nuttige behandelmethode kan zijn, zeker als hij aantoonbaar (dubbelblind, gerandomiseerd, etc.) wél werkt. Het is alleen niet wat de TS zoekt.
Die wil graag weten of er nog mensen zijn die kwakzalverij hebben geprobeerd en hoe hun ervaringen daarmee zijn.

Schoentje, kerstmuts en [o]

Salinera74
Berichten: 13
Geregistreerd: 12-07-12

Re: Ervaringen melanomen en klassieke homeopathie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-01-14 20:58

ik ben eigenlijk alleen op zoek naar resultaten van klassieke homeopathie en geen fytotherapie.

Salinera74
Berichten: 13
Geregistreerd: 12-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-14 00:50

oomens schreef:
russel schreef:
Geef maar een suggestie.

De suggestie die ik geef is al aantoonbaar succesvol geweest, een berg aan informatie over te vinden, officiele medische instituten en artsen die daar mee bezig zijn...

Ik denk dat dat misschien een hele nuttige behandelmethode kan zijn, zeker als hij aantoonbaar (dubbelblind, gerandomiseerd, etc.) wél werkt. Het is alleen niet wat de TS zoekt.
Die wil graag weten of er nog mensen zijn die kwakzalverij hebben geprobeerd en hoe hun ervaringen daarmee zijn.


De vraag is wie er informatie voor mij heeft over dit onderwerp en ik concludeer dat jij dat niet echt hebt.
Ik vind dat je erg negatief tegenover klassieke homeopathie staat maar dat is jou mening, die respecteer ik.
Ik zou het fijn vinden dat mocht je geen serieuze informatie hebben dat je dan niet meer op mijn topic reageert.

Salinera74
Berichten: 13
Geregistreerd: 12-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-14 00:52

russel schreef:
Wietolie met een hoog CBD gehalte blijkt goed te werken. Google maar eens....


Mijn reactie op Oomens is op hem gericht..niet op jou.
In ieder geval bedankt voor je reactie.

jmjashford
Berichten: 15
Geregistreerd: 11-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 01:02

Is het niet levensgevaarlijk om melanomen (een vorm van huidkanker!) te gaan behandelen met homeopathie? Laat het operatie verwijderen voor het te laat is. Zijn we de affaire Sylvia Millecam vergeten?
Als nabehandeling zou homeopathie dan wellicht wel wat kunnen doen.

Ik lees boven dat een paard met succes zou zijn behandeld. Was het dan echt een melanoom...??? Is dat onderzocht door een patholoog?

Salinera74
Berichten: 13
Geregistreerd: 12-07-12

Re: Ervaringen melanomen en klassieke homeopathie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-01-14 01:26

Als je je misschien even verdiept had in het onderwerp dan weet je ook dat melanomen niet altijd chirurgisch behandeld kunnen worden doordat ze op een flink doorbloedde plekken zitten.
Daarnaast zie je dat ze toch na chirurgie weer terugkomen.
Melanomen komen meestal voor bij schimmels en deze zijn voor het overgrote deel niet kwaadaardig.De paarden kunnen gewoon een hoge leeftijd behalen.

irislouise

Berichten: 11
Geregistreerd: 27-01-11
Woonplaats: Midwoud

Re: Ervaringen melanomen en klassieke homeopathie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 01:51

Ik denk dat homeopathie nog best eens een uitkomst zou kunnen zijn voor dit probleem. Natuurlijk is het wel belangrijk om goed contact te houden met een dierenarts omdat melanomen ook kwaadaardig kunnen zijn, zich snel kunnen verspreiden en op sommige plaatsen op het lichaam dodelijk kunnen zijn. Helaas kunnen de reguliere dierenartsen zo weinig doen bij melanomen. De twee meest gebruikte behandelingen bij melanomen zijn het wegsnijden of het bevriezen ervan. In sommige gevallen wordt er ook chemotherapie gebruikt maar dit komt niet vaak voor ivm te weinig betrouwbaar bewijs dat het daadwerkelijk wat zou doen. En omdat de meeste melanomen zich toch vrij snel uitzaaien en dus verplaatsen via het bloed is het denk ik toch wel belangrijk om van binnenuit te behandelen. Daarbij ben ik er van overtuigd dat ziektes niet zomaar ontstaan. Hier moet een oorzaak voor zijn en die oorzaak kan ook in het mentale vlak zitten. Daarom denk ik dat het zeker een goed idee is om te kijken of je hier met homeopathie iets mee kan.

En wat betreft de opmerking van oomens over kwakzalverij: lees je eigen onderschrift is goed.

Your horse can only be as brave as you are

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Re: Ervaringen melanomen en klassieke homeopathie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 02:16

Je vergeet gemakshalve dat het (wetenschappelijk) bewijs voor homeopathie nog schaarser is dan voor chemo voor deze aandoening bij paarden.

irislouise

Berichten: 11
Geregistreerd: 27-01-11
Woonplaats: Midwoud

Re: Ervaringen melanomen en klassieke homeopathie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 03:56

Ik zeg ook nergens dat er meer bewijs is voor homeopathie ten opzichte van chemotherapie. Ik zeg alleen dat een homeopathische behandeling een optie zou kunnen zijn omdat er regulier eigenlijk weinig aan gedaan wordt over het algemeen.

Your horse can only be as brave as you are

jmjashford
Berichten: 15
Geregistreerd: 11-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 11:11

http://www.dierenklinieklemmer.nl/info_ ... d/#tumoren
Hier lees ik: operatief verwijderen als dat mogelijk is. Of bevriezen of chemotherapie. Maar homeopathie...?
En een mogelijk mentale oorzaak voor melanomen...??? Sorry hoor, maar nu begin ik het wel erg zweverig (en ook link) te vinden om kanker te behandelen met homeo. :-(
De vertraging die kan optreden met homeopathie kan van levensbelang zijn.

Ik denk dat juist dit soort dingen de homeopathie in een kwaad daglicht stelt. Er zijn grenzen!

irislouise

Berichten: 11
Geregistreerd: 27-01-11
Woonplaats: Midwoud

Re: Ervaringen melanomen en klassieke homeopathie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 13:10

Natuurlijk zijn er grenzen. Daarom zeg ik ook dat het belangrijk is om onder controle te blijven van een dierenarts. Levens mogen nooit op het spel gezet worden. Maar ik vind het ook belangrijk dat mensen die wel goede ervaringen hebben met een homeopathische behandeling bij melanomen, die ervaring wel durven te delen in dit topic zonder dat ze bang hoeven te zijn dat ze aan alle kanten aangevallen worden.

Your horse can only be as brave as you are


Leetje

Berichten: 1228
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Strijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 21:59

jmjashford schreef:
http://www.dierenklinieklemmer.nl/info_ ... d/#tumoren
Hier lees ik: operatief verwijderen als dat mogelijk is. Of bevriezen of chemotherapie. Maar homeopathie...?
En een mogelijk mentale oorzaak voor melanomen...??? Sorry hoor, maar nu begin ik het wel erg zweverig (en ook link) te vinden om kanker te behandelen met homeo. :-(
De vertraging die kan optreden met homeopathie kan van levensbelang zijn.

Ik denk dat juist dit soort dingen de homeopathie in een kwaad daglicht stelt. Er zijn grenzen!


Bij het ontstaan van ziekte kunnen er meerdere dingen meespelen. Mentaal kan daar een van zijn, omdat bv stress het immuunsysteem onderdrukt. Dit kan zeker meespelen, maar dat zal eerder zo zijn bij bv allergieën (immuungerelateerde problemen). Bij melanomen zal het meer in de erfelijkheid zitten, gezien het een probleem is die wat vooral bij schimmels voorkomt. Maar ook daar kunnen we met homeopathie op voorschrijven.

Ik snap goed dat je voorzichtig bent met homeopathie bij zulke heftige dingen. Dat is ook terecht. Echter ik krijg heel veel problemen (niet zo zeer melanomen) die regulier niet te behandelen zijn, of niet verder komen. Hen dat kan ook behoorlijk heftig zijn.
Dat kan voor melanomen ook zijn, als ze niet operabel zijn.

Daarnaast is het met melanomen zo dat deze vaak snel terug komen. Dan kan homeopathie dat bijvoorbeeld doorbreke, waar regulier gewoon gewacht wordt tot er een volgende ontstaat en ze weer opereren.
Er is echt meer mogelijk dan mensen zeggen/ denken. Maar voorzichtig zijn is altijd goed. Maar dat is naar mijn idee altijd nodig. Er zijn ook een hoop dieren die alleen maar zieker worden van reguliere behandeling!
Daarin maakt iedereen keuzes die hij of zij denkt dat het beste is voor hun paard!

Cum Laude afgestudeerd klassiek homeopaat voor dieren
http://www.leonienoordhoek.nl
http://www.facebook.com/dierenhomeopathie


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 bezoekers