[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Moonlight17
Berichten: 2344
Geregistreerd: 16-06-09
Woonplaats: Venray

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:52

muts_marijke schreef:
*schuift mond weer dicht want die bleef open staan*

Waarom zou je een oefen cross willen rijden met een pony die afgekeurd wordt bij de dierenarts omdat het voor de pony beter is waarschijnlijk, om geen cross te lopen anders wordt ie niet afgekeurd?

Niet verkeerd opvatten maar ik snap de logica niet :)


Ze is nooit echt afgekeurd door een dierenarts, verwacht alleen niet dat ze nog goedgekeurd gaat worden als het wat warmer en stoffiger weer is. S'winters heeft ze er ook geen last van alleen s'zomers met dat stoffige weer. Vandaar dat ik ook gestopt ben met het rijden van crosswedstrijden met haar, oefencrossen zo dichtbij hadden we ook nog niet. Snap dat het best onlogisch overkomt ;) . Zal trouwens ook niet starten met haar als ze het naar mijn mening niet aan zou kunnen.

Moonlight drs: L2+10 spr: L+9 cross: B+5 Met pensioen
Vita drs: B+10 spr: L+2 Naar Italië
Diva drs: B +14 spr B +1 cross B +2


muts_marijke

Berichten: 4384
Geregistreerd: 10-01-10

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 15:58

Ooow zo. :D Ik snapte het al niet

Sinds 10-07-2012 mama van Lieke Emma ღ

Zeus ♡ (Manhattan x Boreas x Voltaire)
dr B+18, L1+11, L2+12, M1+13, M2+10 spr B+3 sgw B+24

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:06

De data van regio oost komen helaas niet fijn uit. Dat wordt dus gewoon privé-lessen nemen

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:13

M_Vainqueur schreef:
Zelf heb ik vraag aan diegene die ervaring hebben met de cross trainingen van sgw oost (Ede, Renswoude, Hernen, Biddinghuizen, Barchem etc). Kan je zelf kiezen naar welke lessen je gaat? en betaal je dan per les? En ik vraag me af wat je kosten zijn (waren de afgelopen jaren) per les of per cursus.

Ik heb vorig jaar de cursus sgw midden nederland gedaan, harstikke leuk maar ondanks dat ik nog nooit gecrosst had heb ik me nogal verveeld in de lessen vanwege het wachten op de echte beginners. Instructeur gaf al wel aan dat ik een volgend jaar naar de gevorderde groep moest gaan. Maar aangezien het allemaal zo simpel gaat bij ons ben ik bang dat ik me daar ook ga vervelen (omdat de kans dat er 2 stumpers tussen zitten in een groep van 8 best groot is). Deze cursus volgen kan altijd nog! Maar ben nu aan het kijken naar andere trainingen. Renswoude vind ik wat duur voor alleen maar lessen op dat terrein, aangezien ik daar zelf tussendoor ook nog zal gaan trainen. Dus wie kan mij info geven? Mag ook per PB!


Ik vind dit nu niet echt vriendelijk naar je mede-eventers. "Echte beginners" en "stumpers". Iedereen moet toch ergens beginnen en heel slim dat ze met een cursus beginnen. Niet iedere ruiter en ieder paard is een natuurtalent, het gaat voor sommigen (dus ook voor mij), puur om de lol die je er samen met je paard aan beleeft. Beetje meer respect zou wel op zijn plaats zijn.

Zucchero

Berichten: 2493
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:18

Hihi daarom durfde ik wel in dit "amateurs" topic te reageren, maar nog niet in de topics van de zeg maar "die-hards". Ik moet nog mijn 1e winstpunt ever springen in de B, dus voel sowieso al een kneus :+
Is overigens wel mijn doel voor 2014. :j

Neemt niet weg dat ik crossen echt fantastisch vind en dus ook echt uitkijk naar zondag! Duimen dat het weer zo goed is dat ik in ieder geval de reis kan doen. Als het zo'n rotweer is, dat we binnen moeten gaan springen vind ik het ook al best. Springen is springen :j

Gwendolyn 6 maart 1988 - 19 oktober 2016 ;(

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:30

Homiafortuna schreef:
M_Vainqueur schreef:
Zelf heb ik vraag aan diegene die ervaring hebben met de cross trainingen van sgw oost (Ede, Renswoude, Hernen, Biddinghuizen, Barchem etc). Kan je zelf kiezen naar welke lessen je gaat? en betaal je dan per les? En ik vraag me af wat je kosten zijn (waren de afgelopen jaren) per les of per cursus.

Ik heb vorig jaar de cursus sgw midden nederland gedaan, harstikke leuk maar ondanks dat ik nog nooit gecrosst had heb ik me nogal verveeld in de lessen vanwege het wachten op de echte beginners. Instructeur gaf al wel aan dat ik een volgend jaar naar de gevorderde groep moest gaan. Maar aangezien het allemaal zo simpel gaat bij ons ben ik bang dat ik me daar ook ga vervelen (omdat de kans dat er 2 stumpers tussen zitten in een groep van 8 best groot is). Deze cursus volgen kan altijd nog! Maar ben nu aan het kijken naar andere trainingen. Renswoude vind ik wat duur voor alleen maar lessen op dat terrein, aangezien ik daar zelf tussendoor ook nog zal gaan trainen. Dus wie kan mij info geven? Mag ook per PB!

Ik vind dit nu niet echt vriendelijk naar je mede-eventers. "Echte beginners" en "stumpers". Iedereen moet toch ergens beginnen en heel slim dat ze met een cursus beginnen. Niet iedere ruiter en ieder paard is een natuurtalent, het gaat voor sommigen (dus ook voor mij), puur om de lol die je er samen met je paard aan beleeft. Beetje meer respect zou wel op zijn plaats zijn.

Sorry, Stumpers is niet echt nette benoeming van me. Wil niet iemand tegen de schenen schoppen. Maar Echte beginners vind ik niet iets kleinerends, tuurlijk doet iedereen het voor de lol en daar geef ik ze groot gelijk in! Ik doe het ook maar voor de lol. Maar als echte beginners bedoel ik diegene die nog les nodig hebben in het normale springen, het uberhaupt aanrijden van een hindernis en deze springen. Ik verwachtte van de lessen dat beginners diegene zijn die beginnen met crossen en daar begeleiding in nodig hebben maar eigenlijk al wel op eigen houtje een 'sprongetje' kunnen nemen. Daar had ik mij in vergist. Maar sorry als dit verkeerd over komt.

Vainqueur(Paddox x Zodiak): Dressuur B+10 L1+9 Springen B+37 L+22 Naar Limburg
Conquest(Con air(v. Contender) x Peter Pan): Dres: B+15 L1+15 L2+11 M1+11 M2+1 Spr: B+17 L+16 M+1 SGW: B+13 L+17 M+17 Z+1
Miss Lana(Iglesias D.V. x Metall)

Casca
Berichten: 4067
Geregistreerd: 11-02-05
Woonplaats: Almelo

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:40

@joki, de data van sgw oost zijn toch nog niet bekend? Of weet jij meer? Ik wil ze ook graag volgen, maar dan moet het wel uitkomen..

Tsja, het wachten op lesgenoten, dat was bij ons ook wel, reden 2 pony's mee die élke hindernis, ja élke, eerst 2-3x weigerden.. Als je eigen paard dan alles in 1x springt is dat af en toe best frustrerend om te wachten, ach, gewoon gezellig maken met je lesgenoten.. Priveles nemen en je bent eraf.. Dat heb je nou eenmaal met groepslessen.

*\o/* Duchess of Esbi Z2+3 *\o/* en ook springen B+20 *\o/* en zelfs, wie had dat ooit gedacht: B SGW + 4
Dieni & Foxy& Het 2013 van Dieni

Joki

Berichten: 4685
Geregistreerd: 26-12-04
Woonplaats: gelderland

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 16:46

Sorry bij 2013 gekeken

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:00

Homiafortuna schreef:
M_Vainqueur schreef:
Zelf heb ik vraag aan diegene die ervaring hebben met de cross trainingen van sgw oost (Ede, Renswoude, Hernen, Biddinghuizen, Barchem etc). Kan je zelf kiezen naar welke lessen je gaat? en betaal je dan per les? En ik vraag me af wat je kosten zijn (waren de afgelopen jaren) per les of per cursus.

Ik heb vorig jaar de cursus sgw midden nederland gedaan, harstikke leuk maar ondanks dat ik nog nooit gecrosst had heb ik me nogal verveeld in de lessen vanwege het wachten op de echte beginners. Instructeur gaf al wel aan dat ik een volgend jaar naar de gevorderde groep moest gaan. Maar aangezien het allemaal zo simpel gaat bij ons ben ik bang dat ik me daar ook ga vervelen (omdat de kans dat er 2 stumpers tussen zitten in een groep van 8 best groot is). Deze cursus volgen kan altijd nog! Maar ben nu aan het kijken naar andere trainingen. Renswoude vind ik wat duur voor alleen maar lessen op dat terrein, aangezien ik daar zelf tussendoor ook nog zal gaan trainen. Dus wie kan mij info geven? Mag ook per PB!


Ik vind dit nu niet echt vriendelijk naar je mede-eventers. "Echte beginners" en "stumpers". Iedereen moet toch ergens beginnen en heel slim dat ze met een cursus beginnen. Niet iedere ruiter en ieder paard is een natuurtalent, het gaat voor sommigen (dus ook voor mij), puur om de lol die je er samen met je paard aan beleeft. Beetje meer respect zou wel op zijn plaats zijn.


mee eens vind ook niet echt netjes. Ik (als stumper) kon me juist fijn optrekken aan andere en werd altijd geholpen door de 'betere'. Heb gelukkig nooit het gevoel gehad dat ze dachten 'jeetje wat doet die hier' vooral in de eerste lessen verschillen de niveaus soms heel erg, maar het is ook aan de instructeur om je op een andere plek dan aan het werk te zetten of je een lange parcours te geven.

B+12 L1+13 L2+1
Doutzen Beart X Anton

streep

Berichten: 428
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: hilversum

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:50

met groepslessen is het altijd wachten. Bij Alice in Biddinhuizen zijn de groepen niet groot max 4 en ze schat de nivo's altijd erg goed in.

de wereld een beetje mooier maken www.watmooi.nl

streep

Berichten: 428
Geregistreerd: 25-02-05
Woonplaats: hilversum

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:51

Rijdt er hier nog iemand mee met de indoorcross in de Meern Utrecht?

de wereld een beetje mooier maken www.watmooi.nl

MarloesV89

Berichten: 2162
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Harmelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:13

Ik wil me hier ook graag melden als amateur eventer! :D

Ik ben Marloes, 24 jaar oud en woonachtig in Harmelen. Na 5 jaar in de paarden gewerkt hebben, heb ik per 1 oktober de overstap gemaakt naar kantoor. Met 1 heel groot voordeel: gewoon normaal weekend! (voorheen werkte ik altijd op zaterdag ;) ) Oftewel nog meer tijd voor crosstrainingen, wedstrijden, etc. 8-) *\o/*

Ik heb thuis 1 pony die ik gewoon stoer tussen de paarden start. We springen L en cross M + winst waarbij het doel is om de punten voor het Z te halen.

Ik hoop dat ik dit topic een beetje bij kan houden aangezien ik het soms lastig vind om HK topics actief te blijven volgen. O:)

Maya's Moonlight Melody
Splinternieuwe crossbeschermers (achter, small) te koop! http://www.bokt.nl/markt/ad/191979/spli ... hter-small
Mooie cocktailjurk te koop! http://www.bokt.nl/markt/ad/219725/mooi ... k-mt-38-40
Diverse goedkope dekens te koop! http://www.bokt.nl/markt/ad/219737/dive ... -en-185-cm


MarloesV89

Berichten: 2162
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Harmelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 19:14

streep schreef:
Rijdt er hier nog iemand mee met de indoorcross in de Meern Utrecht?


Jep, rondje L om weer een beetje in te komen. :)

Maya's Moonlight Melody
Splinternieuwe crossbeschermers (achter, small) te koop! http://www.bokt.nl/markt/ad/191979/spli ... hter-small
Mooie cocktailjurk te koop! http://www.bokt.nl/markt/ad/219725/mooi ... k-mt-38-40
Diverse goedkope dekens te koop! http://www.bokt.nl/markt/ad/219737/dive ... -en-185-cm

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34596
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 10:40

Als ik de groepslessen bij ons op stal zie, wordt er altijd goed rekening gehouden met nivo. Mijn man was vorig jaar ook de beste uit zijn groepje, hij mocht altijd als eerste zodat degenen die minder goed meekwamen er achteraan konden, en als laatste kreeg hij dan nog een meer uitdagend lijntje of sprong. Dat hij als eerste ging was vooral fijn bij de waterbak, het maakt Chaplin ook niks uit als er iemand letterlijk aan hem vastgeplakt meelift. En degenen die minder ervaren zijn zie je ook per les groeien, erg leuk om te zien altijd.

Jenny_S

Berichten: 3132
Geregistreerd: 15-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 11:34

SusanH schreef:
Als ik de groepslessen bij ons op stal zie, wordt er altijd goed rekening gehouden met nivo. Mijn man was vorig jaar ook de beste uit zijn groepje, hij mocht altijd als eerste zodat degenen die minder goed meekwamen er achteraan konden, en als laatste kreeg hij dan nog een meer uitdagend lijntje of sprong. Dat hij als eerste ging was vooral fijn bij de waterbak, het maakt Chaplin ook niks uit als er iemand letterlijk aan hem vastgeplakt meelift. En degenen die minder ervaren zijn zie je ook per les groeien, erg leuk om te zien altijd.


precies superleuk!!
als je zelf dan ook nog wordt uitgedaagd

B+12 L1+13 L2+1
Doutzen Beart X Anton

M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 11:45

Nu lijkt het alsof ik een grote zeur ben die niet op anderen wil wachten enz. In de lessen heb ik het gewoon gezellig gemaakt en ik zal dan ook nooit laten merken dat ik het jammer vind dat ik lang moet wachten. Ik heb dan ook vaak anderen geholpen door voor te rijden of zij aan zij om een ander paard het water in te laten gaan. Maar zoals Casca zei, is het niet leuk als iemand bv. elke sprong eerst 3x weigert en dan pas springt. Ik denk dat ik het gewoon niet zo had getroffen in mijn les, een pony die elke les minder wilde springen en de laatste 2 lessen alleen maar op de plek heeft staan stijgeren, of een combinatie die elke sprong opnieuw overtuigt moest worden dat die er echt wel overheen kon met alle bijbehorende weigeringen. Het is juist leuk als je ze ziet groeien! Maar wel de goede kant uit. Alleen in de auto terug vond ik het wel jammer dan ik in een uur les misschien 12 sprongetjes had gemaakt. Waarbij alleen in de een na laatste les ik een extra lijntje heb gereden terwijl de rest al klaar was, dus...op zoek naar een les(groep) waar ik beter op m'n plek ben:) En ja, toen ik even gewoon door wilde trainen heb ik gewoon een privéles genomen.

Vainqueur(Paddox x Zodiak): Dressuur B+10 L1+9 Springen B+37 L+22 Naar Limburg
Conquest(Con air(v. Contender) x Peter Pan): Dres: B+15 L1+15 L2+11 M1+11 M2+1 Spr: B+17 L+16 M+1 SGW: B+13 L+17 M+17 Z+1
Miss Lana(Iglesias D.V. x Metall)

Maik79

Berichten: 1257
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 13:05

Groepsles lijkt me best leuk en gezellig, en je loopt vast niet allemaal tegen hetzelfde probleem aan. Kun je elkaar mooi helpen. Echter, wanneer de prijs van een groepsles zo weinig verschilt van een privéles, dan ga ik voor een privéles. Dan kun je gericht werken aan de verbeterpunten, en je kunt op een dag/moment afspreken dat het jou het handigst uit komt.

Nou lukt door de week 's avonds lessen toch vrijwel nooit, ik stap om half zeven in de trein richting Baarn, voordat we dan ergens kunnen zijn is het half negen. En dan zit je er nog niet eens op :Y)

Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3

xxitsmexx

Berichten: 4791
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: didam

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:06

Om heel eerlijk te zijn had ik met de ttainingen van midden ook een aantal echte beginners (lees eigenlijk nog nooit wat gesprongen) dan is het wel erg jammer van je les als je daar dan op moet gaan wachten.
Afgelopen jaar een aantal trainingen via sgw oost gedaan en dat is mij super goed bevallen dat ik ook dit jaar weer wat mee wil pakken.
Al zat ik ook aan renswoude te denken.. moeilijk moeilijk

/3 Oliver v.Jorn /3 Baylando v. Tenerife /3 HappyPower v. Brainpower /3

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:18

Vanaf nu ga ik actief meepraten :+ Inmiddels verhuist, eerste (ongeplande) galoptraining met Nuut gedaan in de Loonse en Drunese duinen :))

Ik wil in de komende maanden een keer naar Baarle Nassau om te trainen en hoop stiekem dat daar nog een training van Rob komt :j

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

Altos

Berichten: 1510
Geregistreerd: 15-06-05

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:25

Als het niveauverschil in een groep te groot is dan is dat niet prettig.
Splash: En genoten? ;)

fatal_flower
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:41

Wat een leuk topic! Ik wil - als echte amateur- ook aanhaken, als dat mag :)
Met mijn Negro dressuurmerrie ben ik dankzij lielle en Rob verslaafd geraakt aan crossen. Eigenlijk had ik springlessen van Rob, maar ik MOEST een de crossles proberen ;) Al gauw daarna reed ik mijn eerste B cross foutloos rond. Dat was in 2011.
We zijn samen Z2 dressuur, B springen en B crossen. Ook maken we graag lange buitenritten.

Ik cross voor de lol en rijd vooral trainingen. Enkelen uit dit topic ken ik daar ook van.
Bij Altos zat ik bijv. vaak in de groep. Hopelijk van mijn niveau niet te veel last gehad? ;)
In de Drunense Duinen rijd ik ook graag.
Ergens vind ik het wel fijn om te lezen dat er wel meer zijn hier die een beetje angstig zijn af en toe. Dat heb ik dus ook helaas en dan vooral in het springen.
Volgende week hebben we een training in de Meern, de rest van mijn planning moet ik nog maken.

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 15:57

Altos, ik heb genoten :j Paard ook. Komt denk ik helemaal goed met de crossconditie dit jaar hihi.

:wave: Fatal

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

Altos

Berichten: 1510
Geregistreerd: 15-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 16:00

FF: Veel plezier in de Meern volgende week! Hahaha ja heel vervelend ;).

Een beetje niveauverschil vind ik overigens ook echt niet erg dan kan je elkaar mooi helpen maar ik vind ook dat echt totaal onervaren combinaties beter eerst een (paar) keer een priveles kunnen nemen.

Splash: Mooi!
Ik ga morgen weer lekker de Drunense Duinen in!

fatal_flower
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 16:03

Altos schreef:
FF: Veel plezier in de Meern volgende week! Hahaha ja heel vervelend ;).

Een beetje niveauverschil vind ik overigens ook echt niet erg dan kan je elkaar mooi helpen maar ik vind ook dat echt totaal onervaren combinaties beter eerst een (paar) keer een priveles kunnen nemen.

Splash: Mooi!
Ik ga morgen weer lekker de Drunense Duinen in!
jammer dat ik al een wedstrijd heb, anders had ik wel mee gewild,altos!
te veel niveauverschil is irritant, zeker als het heel veel tijd kost. Maar een beetje verschil is niet erg. bijv een paard die niet over een greppel wil kan dan prima achter een ander aan. Afgelopen jaar heb ik zo iemand op sleeptouw genomen. Aan de andere kant ben ik zo ook een keer achter iemand aan gegaan tijdens een van de trainingen.
Laatst bijgewerkt door fatal_flower op 11-01-14 16:07, in het totaal 2 keer bewerkt

SplashIsLief

Berichten: 33030
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-14 16:07

Altos misschien zien we elkaar dan nog :) (Ik heb besloten de eerste week lekker alleen maar uit te waaien in de duinen). Dus mocht je een paard met blauw hoofdstel tegen komen, roep dan even ;)

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 bezoekers