Hond aangevallen!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Hond aangevallen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-02 17:56

Mijn vader en ik gingen vanmiddag met de hond naar de bossen,
in de bossen waren we op een open terrein waar een stuk of 10 honden waren!
toen kwam er een nieuwe bij ( een duitse dog , van nog geen anderhalf jaar)
bobine ( onze hond , een teefje) had weer eens een stok bij zich van 2 meter ( is ze dol op Haha! ) en onze hond is echt gewoon de rust zelve , ze heeft nog nooit een andere hond aangevallen , een labrador , ( misschien dat je nu een beeld krijgt van haar karakter)
dus dus die grote duitse dog komt kei hard op derafstormen en valt haar aan , en bobine beet goed terug...
toen wouden we naar de vijver gaan en papa roept bobine en die man laat z`n hond weer los , en wat denk je? ... die hond valt bobine natuurlijk weer aan , nou de resultaten: onze hond heeft een helemaal door gebeten gat in d`r oor en nog een gat in d`r oorschelp!
dus papa loopt gauw naar de auto met de hond ( hij had een hand vol met bloed , zag d`r niet uit) en hij zegt tegen mij: vraag jij z`n adres ( ik wist niet wat ik moest doen ik stond daar maar te huilen ( want het lijkt altijd erger als het is , het bloed liep in stralltjes uit d`r oor) .. dus ik loop naar die man toe en zeg : mag ik uw adres en telefoon nummer, stond er nog een heel behulpzaam gezinnetje wat ons pen en papier gaf ( hun hartelijk bedankt Knipoog ) en hij moet het maar betalen en zo.. we bellen em zodirekt terug..
nou maar die duitse dog was een teefje en zo jong.. en die honden zijn normaal gesproken niet zow ageressief,en dan was het dus nog een teefje ook he..
maargoed papa liep echt gewoon 100 meter voor me en ik was hem uit het oog geraakt,( maar het was anders niet zo erg want ik had zijn mobieltje bij dus kon nog altijd iemand bellen) maargoed , ik rende daar keihard door die bossen huilend en hijgend ik viel bijna maar ik moest en zou hem vinden ( natuurlijk vond ik hem wel hoor , maar op zo`n moment ben je echt overstuur joh! Verdrietig Verdrietig )
nou zijn we dus naar de dierenarts geweest en die liet ons beslissen : of hechten ow ontsmettings middel mee en zulke dingen , want als de hond gaat schudden met d`r oren dan zit heel de keuken onder het bloed !
maar dat van die keuken vond hij niet do erg want die is toch wel schoon te maken , dus namen we ontsmettings middel mee, nou mag ze dus niet uit de keuken en heb ik d`r maar een botje gegeven ( waar ze nu nogsteeds op ligt te knabbelen Vingers aflikken )
nou een honden beet kan dus hartstikke gemeen zijn dus je moet niet denken dat het niet erg was ofzow, onze hond is nou helemaal aangeslagen!

nou ehm dat was het wel zo`n beetje , ik hoop dat ik niet te vaag heb getypt , groetjes lara Knipoog




Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-02 20:57

vind niemand dit dan erg genoeg om een reactie te plaatsen?
ik zet het hier juist neer voor een reactie..




cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-02 21:13

Tis altijd schrikken wanneer je hond wat heeft, maar oren zijn heel gevoelig en gaan heel snel stuk, daar is heel weinig voor nodig.
Een echte aanval gaat vaak verder hoor, mijn reu is als pup bijna verscheurd door een Herder en die ging om te doden, zijn (van onze pup) buikje lag helemaal open..
Maar houd dat oor goed in de gaten hoor, kan lelijk ontsteken..

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-02 22:39

precies dat zei de dierenarts ook al , honden beten zijn erg gemeen en kunnen inderdaad goed ontsteken , maar der dierenarts heeft haar een spuitje gegeven en ontsmettings middel mee gegeven



Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-09-02 23:30

net bloedde ze weer dus liep ze dekamer in om hulp te zoeken..
heel het huis weer onder het bloed , dus dan proberen we zo lief mogelijk te doen en zeggen : nee , nee toe maar terug naar je mand braaf braaf .. zoiets want als we tegen der gaan snauwen is ze helemaal zielig ze is al zo overstuur.. die stomme hond die dat haar aan heeft gedaan! Boos! Boos!



Chantal173

Berichten: 1112
Geregistreerd: 29-06-02
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 00:46

Ja laratjuh het is niet leuk ik heb zoiets ook meegemaakt alleen mijn hond was aangelijnd en die klote bouvier niet.resultaat:ik ben in mijn hand gebeten en mijn hond had twee gaten in z'n nek.Sindsdien ben ik bang voor andere hond als ik de mijne uitlaat ik ga ook tegenwoordig niet meer zover van huis.

Dennis v m
Berichten: 5215
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 12:11

ja slechte opvoeding dan krijg je dat en vooral als het nog een pup is. Een labrador heeft idd meestal een super rustig karakter. Wel zielig hoor dat die hem voor de tweede keer loslaat! Ik had die hond gewoon opzij geschopt. Maar het oor bloed altijd erg hard he omdat daar vel bloedvaatjes zitten hebben wij ook! Sterkte met je hond

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-02 20:13

het zieliger was toen ze de tweede keer werd aangevallen toen gaf bobine zich meteen over maar die hond ging gewoon door

er zit nu een gaat van toch zeker 2 a 3 cm , en je kunt er zelf een beetje door heen kijken.. ze is helemaal nog geschrokken enzo ze is nog verbaasd zeg maar van wat er gebeurd is.. ik maak me echt zorgen , stel dat het gaat onsteken ...
dan zijn we er vast wel optijd bij maar ik ben toch bang dat ze meer pijn krijgt als ze al heeft..

maar die andere hond heeft ook echt recht in een ader gebeten..

oja papa heeft die man vandaag kunnen berijken!
hij komt langs oom de rekening te betalen en papa had hem er ook nog op aangesproken dat hij zao ageressief was voor dat soort hond en vooral op die leeftijd , nou bleek : hij heeft ook al een keer een rotweiler aangevallen en is zelf een keer gebeten , ook de puppy cursus raadde hem een gedrags cursus aan ( welke die man nu ook gaat volgen)

nou dat was het wel weer zo`n beetje



Pink_Horizon

Berichten: 19828
Geregistreerd: 11-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 20:19

Onze boxer is sinds ze in pension is geweest ook agressief geworden. Ze mag dus ook niet meer los, eigen schuld.
Ik vind het belachelijk van die mensen dat ze hun hond die aanvalt los laten. Dan denk je niet na.
Onze Cimba komt dus nooit los terwijl Bo (de goedheid zelf) altijd lekker los loopt.

Beterschp voor je hondje

Trotse mama van dochters Svenna & Loys
Voorlopig paardloos!

Marsje
Berichten: 8089
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-02 20:26

Het lijkt me echt een heel naar gezicht als je je hond zo ziet vechten. Ik begrijp ook heel goed dat je erbij gehuild hebt.
Hoe is het vannacht gegaan? Heeft haar oor nog veel gebloed vannacht?

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 10:45

WAarom deed die kaffer van een eigenaar niets om zijn hond bij die van jullie vandaan te houden? geef hem maar een gepeperde rekening, misschien dat hij het leert als je aan z'n portemonee komt!

De hond is de betere mens

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-02 14:11

Desiree schreef:
WAarom deed die kaffer van een eigenaar niets om zijn hond bij die van jullie vandaan te houden? geef hem maar een gepeperde rekening, misschien dat hij het leert als je aan z'n portemonee komt!


desiree: zijn hond kwam de open plek op rennen en hij liep nog een stuk of 10 meter er achter toen hij een maal zag dat zijn hond aanviel kwam hij erop af rennen , maar papa die was er eerder bij en schupte die hond van bobine af en gaf hem toen aan zijn baasje...
maar idd pinky_girl: dan is het nog een oen om hem zomaar los te laten bij super veel andere honden..



Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-02 14:13

Marsje schreef:
Het lijkt me echt een heel naar gezicht als je je hond zo ziet vechten. Ik begrijp ook heel goed dat je erbij gehuild hebt.
Hoe is het vannacht gegaan? Heeft haar oor nog veel gebloed vannacht?

oja, het heeft de afgelopen nachtjes en dagen niet gebloed dat komt om dat eer een hoop op gedroogd bloed opzit! (haar oorr is nu ook helemaal hard) maar dat bloed halen we er pas af als we zeker weten dat het dicht is , want met dat andere bloed blijft het mooi dicht..

en bobine zelf word ook al weer wat rustig en vrolijker , het gaat dus de goede kant op! Haha! Knipoog



Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-02 14:21

Wat erg zeg! Ik hoop dat Bobine snel hersteld, geef haar maar een dikke knuffel!

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-02 16:28

is goed Haha! Knipoog

ga der maar weer een botje geven , ben net lekker met der wezen wandelen , hond weer helemaal gelukkig , ik weer last van m`n pols Haha!

want ik neem dan altijd mijn tennnisracket mee om ballen met haar te slaan , maar ik ben helemaal geen tennisser ofzow hoor , heb gewoon dat ding een keerjte gehad en vond het wel leuk , maar nu doet me pols weer zeer Frusty want ik sla niet zo goed , maarja hondje is gelukkig ( en moe ! Knipoog )



Annechien

Berichten: 2783
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Zevenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-02 16:34

jezus he..... lekkere hond, wat heb je voor een tip gegeven aan die eigenaar, koop een muilkorf????? Ik denk dat ik op zo'n moment die andere hond een rotschop had verkocht.......Geef je hond een extra dikke knuf een extra-large bot!!!!!!!! Heeft ze wel verdiend na zo'n ervaring.

Laar

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-02-02
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-10-02 14:26

Annechien schreef:
.......Geef je hond een extra dikke knuf een extra-large bot!!!!!!!! Heeft ze wel verdiend na zo'n ervaring.


dat grote bot heeft ze al gehad want die man is langsgeweest om de rekening te betalen en heeft ook een heel groot bot gekregen

en knuffelen , dat gebeurt iedere dag al duizend keer ( ja ik weet het 1000 keer is wat weinig maar meer kan ik echt niet Haha! )




Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Avelienvd, Getty_Maan, Keandra, Mark0919, Pinacolada, RenskeFrea en 34 bezoekers