WAT THE *** IS DIT? eyecather...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LotteSpolet
Berichten: 65
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Drunen, Noord-Brabant

WAT THE *** IS DIT? eyecather...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-13 17:26

Hoi iedereen,

Ik zag dit net en was zeer geschokt! Wat in vredesnaam is dit?

Er staat dat het een ooglap is voor het longeren zodat het paard niet kan zien wat je doet.... Ik weet toch wel zeker dat dat heel naar moet zijn voor je paard en dat het bij longeren om lichaamstaal gaat.....

Ik ben in de war :") Kan iemand me helpen?

http://www.divoza.com/collectie/paard/h ... tcher.html


Grit

Berichten: 6145
Geregistreerd: 09-07-08

Re: WAT THE *** IS DIT? eyecather...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:28

Als je verder leest zie je erbij staan waarvoor het bedoeld is. Heeft niks te maken met longeren, staat gewoon bij de verkeerde categorie.

meganx

Berichten: 869
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:29

ik zie niet echt ''longeren '' staan . Maar denk dat het eerder is voor paarden die bang zijn voor bloed laten prikken of scheren. Maar idd , zou het zelf niet gebruiken i.v.m de reactie van het paard ;)

Bloemmeke

Berichten: 1129
Geregistreerd: 24-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:29

Lijkt mij eerder iets wat je gebruikt als een paard ergens heel bang van is. Veearts of scheren of zo!

Cato, Haflingermerrie van 3-5-2015. Sinds 25 januari 2019 van ons
Volg haar op www.instagram.com/insta.cato

SSmonamiSS
Berichten: 1155
Geregistreerd: 12-04-11
Woonplaats: Niederau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:30

Bijv voor als de dierenarts komt dan kan hij niet precies zien war ze mee bezig zijn? zodat ze rustiger worden teminste dat denk ik!

Waar is mijn schoentje?

Tuigje

Berichten: 399
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:33

hier ook een "HUH?" ik zou het logischer vinden dat je zo'n ding aan de buitenkant gebruikt, zodat het paard juist meer op jou gefocussed is :=

Edit: Ook ik zie nu inderdaad dat het voor andere doeleinden is!
Laatst bijgewerkt door Tuigje op 08-11-13 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

HET LEVEN IS RUIGER MET EEN TUIGER!

LotteSpolet
Berichten: 65
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Drunen, Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-13 17:33

Ahaa...... Goed dan ben ik het er nog niet echt fan van maar oke. Het stond in de categorie "longeren"dus ik kreeg het een beetje benauwd haha bedankt!

evelien_89
Berichten: 206
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:04

Als we nou ook al moeten beginnen met paarden aan 1 oog tijdelijk blind te maken in de hoop dat daardoor het andere oog op ons gericht blijft vraag ik me toch af of een aantal mensen wel met paarden in contact zouden moeten komen??

Als mensen toch eens zouden beginnen met goede lessen te nemen en te weten waar ze mee bezig zijn, hoeven we ook niet van die rare martelpraktijken te gaan bedenken.

Het paard moet tijdens het longeren zijn aandacht hebben bij zijn leider. Doet hij dit niet? Dan moet de persoon leren hoe hij een leider moet zijn. Hoeft dat paard niet tijdelijk blind voor gemaakt te worden omdat de mens het niet goed doet.

Zou dit dus echt nooit gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:09

evelien_89 schreef:
Als we nou ook al moeten beginnen met paarden aan 1 oog tijdelijk blind te maken in de hoop dat daardoor het andere oog op ons gericht blijft vraag ik me toch af of een aantal mensen wel met paarden in contact zouden moeten komen??

Als mensen toch eens zouden beginnen met goede lessen te nemen en te weten waar ze mee bezig zijn, hoeven we ook niet van die rare martelpraktijken te gaan bedenken.

Het paard moet tijdens het longeren zijn aandacht hebben bij zijn leider. Doet hij dit niet? Dan moet de persoon leren hoe hij een leider moet zijn. Hoeft dat paard niet tijdelijk blind voor gemaakt te worden omdat de mens het niet goed doet.

Zou dit dus echt nooit gebruiken.


Ja en zoals je kan lezen is het dus niet voor longeren. ;)

Kimberley84

Berichten: 1484
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: In het wonderschone Drenthe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:10

idd voor als de veearts komt of scheren, maar hebben mensen tegenwoordig geen handen meer? hihi

Verzameling is een meegaand gevoel, alsof je hand in hand loopt!
Boogie Woogie, eindstand L2+5 (ZZ-spr+17, CSI** 1.40) verkocht naar Engeland, Touch & Go eindstand M2+7


Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Re: WAT THE *** IS DIT? eyecather...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:12

Dat is om je paard als piraat te verkleden..

Ik heb autisme, en zal soms bepaalde dingen anders verwoorden of opvatten als bedoeld.

Mizora

Berichten: 18086
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:13

Ik heb het met mijn hand gedaan bij de shetten voor het prikken (in dit geval de verdoving), iemand anders gebruikte zijn hand als praam en dan beide stevig vasthouden, dan kon de dierenarts net injecteren. Bij een groot paard kan je niet je hand bij zijn oog houden als hij op zijn achterbenen staat. Dus in principe ideaal. (gelukkig heeft mijn grote paard dat niet nodig, die interesseert het niets).

Interesse in een geweldig leuke sportieve pup? Mijn nest Pocket Peruvian doodles zoeken goede huisjes (eenmaal volwassen zo'n 10kg en 40cm). Geteste en goed bevonden ouderdieren (hd/ed/pl/ecvo)
https://link.marktplaats.nl/m2098783146
Ook zijn hun avonturen te volgen op facebook: Sportkennel "Be active with"

Annepanne92

Berichten: 338
Geregistreerd: 09-12-11
Woonplaats: Waalwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:16

Lisa_H schreef:
Dat is om je paard als piraat te verkleden..


:')


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot en 26 bezoekers